Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybíráme horské kolo 1. díl: podle rámu, průměru kol a materiálu

Jako by nestačilo jen si zvolit druh kola, muka rozhodování probíhají i u výběru detailů. Například u horského kola můžeme znejistět, zda má mít karbonový, nebo kovový rám, navíc pevný, nebo odpružený, kotoučové, nebo ráfkové brzdy, odpruženou vidlici...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

three times banned star

Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

http://kulhankova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=96635&bk=51407

0/0
9.4.2010 0:06

Hroznej puberťák

Re: Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

Von takovej obleček je především funkční, v takovejch džínách se jezdí docela blbě...

0/0
9.4.2010 0:19

Matetka.kuk

Re: Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

jj to mi povídej ;-D. Nedávno jsem jela na kole v džínách jen koucíček a můžu říct, že už bych to nikdy nedala ;-D. Není nad finkční prádlo R^

0/0
9.4.2010 9:19

honzik_janulik

Re: Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

Ty seš tydýt... evidentně na kole nejezdíš, jinak bys takovou kravinu nevypustil z klávesnice. A co se týče toho článku, na který odkazuješ, paní má evidentně nějaký komplex...

0/0
9.4.2010 11:58

Matetka.kuk

Re: Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

...ehm nějaký pořádný komplexR^;-D

Člověk občas žasne :-)

0/0
9.4.2010 13:15

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Hlavně nezapomeňte na slušivý obleček

no pekny clanek, ale doufam, ze to nemyslela tak vazne. Sam znam jednu takovou prudicku taky, cyklisti ji nesmirne vadi, neustale na ne nadava, kdyz nekam jde a vidi cyklistu, tak si mu stoupne do cesty a pod. Puvodne jsem myslel, ze ji asi nejaky cyklista neco udelal, ale pak jsem zjistil, ze ona podobnym zpusobem prudi kohokoli a z jejiho pohledu ti zly nejsou jen cykliste, ale i kolegove v praci, sousedi, vetsina znamych a nakonec i nahodni kolemjdouci. ;-D;-D;-D

0/0
12.4.2010 9:48

007pan007

za 15k

No já mám GT Avalanche 2.0 DISC model 2010 (čerstvě mi nahradil model 2005) za bratru 15k a na to moje poježdění to bohatě stačí a to dávam i těžší terény, brody, sjezdy, atd. Nelítám na tom ale každý den, a když zastavím před hospůdkou na pifko, tak si kolo odfrkne, jinak b seasi hodl lepší model:)

0/0
7.4.2010 17:48

Matetka.kuk

Re: za 15k

Též mám GT už dva roky, Pořídila jsem si GTW Avalanche 1.0 DISC rv.2008 a nemůžu si na něj stěžovat. Také na kole nejezdím denně (cca obden - podle počasí), ale pro styl mé jízdy (z 80% terény - les) naprosto vyhovuje. Jen ty zastávky na pivko bohužel nemůžu. už po jednom pivákovi mi to moc nešlape, což rozhodně není závadou kola;-D;-D;-D.

0/0
8.4.2010 10:00

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

to je jasný, že to stačí - ale je tu spousta těch, kteří neskousnou, že většina lidí se prostě jen občas sveze na kole, udělá si výlet, jezdí na kole do práce po městě pár kiláků a ten rozdíl, který by získali, kdyby si přidali deset, dvacet tisíc prostě nepoznají nebo se jim nevyplatí.

Krom toho články na idnes rozhodně nejsou pro specialisty, ale pro "obyčejné" čtenáře, které alespoň trochu zavedou do té, které oblasti. Takže si v diskuzích jen honí ega jaká mají super kola (cokoli jiného k tématu) ;-)

0/0
8.4.2010 12:19

rafton

Re: hmm

Takový článek zavede člověka na zcestí, protože mu neřekne, že kolo za 13tis je na sjezdy a MTB (to není jízda po lesních zpevněných cestách) nebezpečné. A dokonce mu dává tu iluzi, že když bude mít rám v hlíně, tak do 10000,- kolo je teréňák. Hlavně je to nebezpečné u mladíků co se ještě tak nebojí (narozdíl ode mě).

Ale je každého věc jak se chce zmrzačit. Já zase mám kamarády co místo přilby vozí šátky :-(

0/0
8.4.2010 13:28

rafton

Re: hmm

A navíc na obrázcích představují kola od 25000,- výše. Tak jak to je?

0/0
8.4.2010 13:31

lopucho

Re: hmm

to je zaplacená reklama

0/0
8.4.2010 13:45

Matetka.kuk

Re: hmm

Proč by někteří neměli skousnout, že se někdo jen tak projede? To mám chápat jako že když někdo dá za kolo tolik a ne tolik nebo ujede tolik km a ne tolik tak je looser nebo tak něco? A proč? Především si myslím, že je to každého věc!

A co se týče honění si Ega kolem - to že někdo napíše, jaké má kolo a že je s ním spokojen rozhodně neznamená, že je to to nejlepší kolo na světě které by měli ostatní závidět! Při výběru kola dle mého názoru hraje velkou roli to jak a kde jezdíš. Když napíši, že na styl mé jízdy mám vyhovující kolo, tak to není žádné honění ega, ale holé konstatování. Jsou tací, pro které je kolo za 50tis. opravdu zbytečné a nevyužili by jej tak, jak by si zasluhovalo!

No ale nepředpokládám, že bys tohle byl schopen pochopit, tak si tak říkám, proč ti tu vlastně něco vysvětluji.......Rv 

0/0
9.4.2010 9:12

OII

Wheeler

Koupil jsem před cca 5-ti lety toto kolo za 35000,-Kč a byl to životní omyl. Po 2,5 letech mě prasknul rám pod hlavou a každý prodejce, který to viděl mi řekl, že je to jednoznačně výrobní vada. Distributor se k tomu postavil zády, prý je to po záruce. Nechal jsem to vybrousit a svařit(ano hliník). Jeden známí se tím zabývá. Kdyby to neuměl, rám bych mohl vyhodit. V životě si tuto značku nekupujte! A ještě něco, komponenty odchází jeden za druhým jako na běžícím pásu, prostě stále něco nefunguje, každý rok oprava a výměna. A to jezdím cca 1000 km ročně(v terénu).

0/0
7.4.2010 11:21

honzik_janulik

Re: Wheeler

Po 2,5 letech rám po záruce?? To je nějaký divný, ne....

0/0
9.4.2010 12:02

Hroznej puberťák

Re: Wheeler

Před lety nebyla dlouhá či dokonce "doživotní" záruka na rám zdaleka takovým pravidlem jako dnes...

0/0
9.4.2010 12:37

wercza

Re: Wheeler

Jasnačka, ale že by to nebylo před 5 lety u kola téhle kategorie? Já měl tuším pětiletou záruku na rám u dětskýho kola a to je ještě dýl... I když pokud při najetých 1000 km odchází na kole i vybavení, asi to je opravdu nějaký neštěstí....

0/0
9.4.2010 12:52

Hroznej puberťák

Re: Wheeler

Nevím, nepamatuju si, jaký výrobce konkrétně jakou záruku dával, na ten rám. Já jej naštěstí nikdy nereklamoval. Ale rozdíly tam byly, a určitě budou i dneska.

0/0
9.4.2010 12:55

Matetka.kuk

Teorie vs. praxe

Teorie: být horlivým čtenářem podobných článků a být natěšen na super kolo za pár korun. Následně na to pořídit kolo, které pro nás vlastně ani není vhodné, ale protože na Idnes psali, že je to super, tak si jej prostě koupit...

Praxe: zajít si do jakékoli cykloprodejny kde se vyznají a zjistit, že rozhodně pro Vaši jízdu nevyužijte celoodpružené kolo, popř karbon. A pokud zjistíte, že je to pro Vás to pravé, tak rozhodně nedáte za kolo 25tis.jak zde zmiňují ale o poznání více!

Nicméně ten zázrak co si odvezete domů za to přeci stojí ne??? :-)!!

0/0
7.4.2010 10:51

rafton

Re: Teorie vs. praxe

Kolo za 13 tis si postě koupí ten kdo na něm jezdí jen pár kilometrů nebo nemá peníze.

Kdo trošku jezdí a jde mu o zdraví tak by měl jít výš.

Jen si zkuste přejet cihlu na kole za 13 a za 35.  Jak rychle přeřadíte z nejmenšího na nejvyšší. Jak rychle ujedete 100m z 0km/h apod. Ví někdo z těch 13tisícovek kolik stojí slušná pneumatika do terénu nedejbože na sjezd?

Předpokládám při porovnání úměrné zkvalitnění materiálu vůči ceně.

A už dost pohádek, že na kole za 13 tisíc se dá jet sjezd (to páteřák, přilba a chrániče stojí více)

0/0
7.4.2010 14:05

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

Dá se jet úplně v pohodě, stejně jako by se dal jet i na ukrajině:-P Ryhlost řazení mě přijde jako naprosto absurdní parametr, naprosto nepotřebný. Jestli rozdíl budou vtřeiny a nikoliv hodiny tak se nemá cenu tím vůbec zabývat

0/0
7.4.2010 21:25

IfčaX

Re: Teorie vs. praxe

Rychlost řazení jako nepotřebný parametr a rozdíl ve VTEŘINÁCH není důležitý? To jsou vtipy...

Proboha už při desetikilometrové rychlosti je člověk za jedinou vteřinu o tři metry dál - to už přece je pro správné zařazení dávno pozdě... Teda jasně, jestli se stále řeč o výletování, tak tam to nebude tragédie (ale stejně to uživatel pozná). Ale v nějakém "technickém" terénu?

0/0
8.4.2010 10:27

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

Jo řeč je o výletování pro hobíky, nikoliv pro závody:-P

0/0
8.4.2010 12:16

rafton

Re: Teorie vs. praxe

Článek je o MTB a představuje kola od 25000,-Kč.

0/0
8.4.2010 13:32

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

úkol splní i kola do 15k

0/0
8.4.2010 13:38

rafton

Re: Teorie vs. praxe

Úkol splní i kola za 1500,-.

0/0
8.4.2010 17:27

rafton

Re: Teorie vs. praxe

Článek je o MTB a představuje kola od 25000,-Kč.

0/0
8.4.2010 17:26

mamabubo

Re: Teorie vs. praxe

Ale to z podstaty věci není pravda, proč to vůbec píšeš. OK, udělej si test - jeď 100 km svižným tempem, tedy min. 60 % max. tep. frek. středně člen. terénem, takže mix zpevněných cest, občas lesem pár kořenů, občas asfalt Převýšení žádný extrém, tak 1000 m včetně kratších až 25% výjezdů. Nebo si vyjeď si třeba z Pece na Černou horu, což je není žádný extra terén, jen holt 80 % jedeš ve stoupání nad 20 %. A pak dolů.  Jeď to na ukrajině a na kole za 30 000 Kč, tedy váha ca 11 kg, Shimano min. LX, Sram X.7, levnější zapletená kola. A dej vědět:-)

Jel si někdy "obyčejný" závod třeba v rámci mas. Kola pro život? Pak bys věděl, pokud jsi aspoň trošku "závodil", že když rychle a přesně nepřehodíš do náhlého prud. stoupání, nevyjedeš a budeš muset zastavit. A jistě víš, jaké to je rozjíždět se s lehoučkým převodem, třeba 22/26 do krpálu... A na tuhle zkušenost ani nemusíš jezdit závod.

P. S.: Ta ukrajina má jistě odpruženou vidlici. Prostě rozdíl v kole za 13 a 30 tis. je snadno poznatelný.

0/0
8.4.2010 10:42

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

Ale jo já neříkám, že to není rozdíl ale tady byla řeč o tom co kolo snese, třeba na sjezd nikoliv o tom na čem se lépe jezdí. Samozřejmě, že ukrajina je stará šunka s těžkým převodem to bys ani neušlapal pomalu do takového kopce ale o to jaksi nešlo. Tudíž když jsi hobík tak kolo do 15k splní svoji úlohu stejně jako kolo za 40kR^

0/0
8.4.2010 12:19

Matetka.kuk

Re: Teorie vs. praxe

Tak s tím též nesouhlasím, ne ukrajině bych asi jen tak někam nevyrazila, protože narovinu přiznávám, že by mě to zabilo! Na kole za cca 30 000,- jezdím ráda a nebojím se kopců, kořenů, polí či asfaltu. Je to diametrální rozdíl rozpoznatelný hned při prvním šlápnutí do pedálů! ;-)

0/0
8.4.2010 10:49

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

No jako jo, ale nedělejme tady z toho drama jakože na levném kole nejde udělat sjezd. Je to nesmysl. To kolo to snese v pohodě, pokud není člověk profík a občas někde dá kolu za uši tak se mu nic nestane

0/0
8.4.2010 12:17

camel133

Re: Teorie vs. praxe

Hochu jestli ty jezdíš na kole, tak leda jako paroubek. Ty budeš spíš důchodce, co si honí triko.

0/0
8.4.2010 12:42

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

Triko si tady honíš ty, koupil jsi drahé kolo a teď se dozvídáš, že je to holý nesmysl. Pochopitelně, že budeš tvrdit opak když už si ty peníze vyhodil. Přeci nepřiznáš, že je to pravda a ty jsi zbytečně vyhodil balík peněz;-)

0/0
8.4.2010 12:56

camel133

Re: Teorie vs. praxe

Jojo, otevřels mi oč i;-D Seš profesionální prudič, takže na tebe prdim chudinko.

0/0
8.4.2010 13:40

lopucho

Re: Teorie vs. praxe

Tak si hlavně nezapomeň měnit trenky;-D

0/0
8.4.2010 13:45

rafton

Re: Teorie vs. praxe

Pokud ti je šumafuk rychlost a přesnost řazení, tak jsi terénem nejel jako hobík ale jako turista co mu je jedno zda jde nebo jede.

Tady je ale obecně článek o MTB  a to prostě kolo za 13 tisíc nemůže splnit (netahejme do toho marketing výrobců kol, pro ty je MTB kolo i za 1200,-)

0/0
8.4.2010 13:20

Matetka.kuk

Re: Teorie vs. praxe

R^

0/0
8.4.2010 10:02

honzik_janulik

Re: Teorie vs. praxe

Počkej, ty mluvíš evidentně o závodech a adrenalinu, většině tady jde asi o něco jinýho.... Ale je jasný, že kdo si chce trochu toho rizika užít, měl by investovat :-)

0/0
9.4.2010 12:07

cheechoo

hm...

Karbon za 25tis...možná tak na Aliviu :-);-D

0/0
7.4.2010 10:03

Matetka.kuk

Re: hm...

;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 10:54

bajsikl

stacilo...

mi docist clanek k zacatku tretiho odstavce, kde se pise, ze zadni opdruzeni eliminuje prokluz zadniho kola ve vyjezdech...dale se mi uz pak cist ani nechtelo;-(

0/0
7.4.2010 8:00

camel133

Re: stacilo...

Je to na tebe dlouhý? Nebo se ti něco nezdá?

0/0
7.4.2010 10:21

MMoser

Re: stacilo...

Myslím, že dotyčný tím chtěl říci, že by si autor článku měl tyto své výplody fantazie ověřit v praxi. Celoodpružená kola se zpravidla používají při sjezdech (když se třeba nechám vyvézt lanovkou na nějaký kopec...) ne při "cyklistice".... Ale kdo ví, třeba se mýlím já a od minulého roku vše hodně pokročilo. Vždyť fyzika není vůbec exaktní věda. A v letošní Tour de France pojede jen jeden jezdec na neodpruženém kole, všichni ostatní na odpružených...  Zkuste takhle v kopci skutečně zabrat a místo toho snadného popsaného výjezdu se budete asi hodně divit, co se stane.

0/0
7.4.2010 10:51

Matetka.kuk

Re: stacilo...

R^souhlasR^

0/0
7.4.2010 10:59

soc01

Re: stacilo...

Takze delam zassadni chybu, kdyz na celoodpruzenem kole jezdim i do kopce? Navic clanek je o horskych kolech, takze nejake zminovani tour de France je taky pomerne mimo. A byt Vami, zkusil bych si najit nejaky prijemny kopecek, ktery neni zality asfaltem, ale jsou tam treba koreny, kameny a podobne neradstvo.

0/0
7.4.2010 13:04

camel133

Re: stacilo...

Je to na dlouhý debaty, ale ani vy nevíte o co jde, když můžete tvrdit, že celoodpružená kola se zpravidla používají při sjezdech. Tam také, ale pokud chcete jezdit přírodou a nikoliv po rovině, pak vás čekají výšlapy, sjezdy, kořeny, štěrky, šutry, bláto, polní cesty. A tam oceníte celopéro. Při výšlapu na hrubém povrchu je zadní odpružení výhoda, ikdyž za cenu ztrát energie. A odmědnou za tu námahu je pak parádní sjezd opět na všem možném. O TDF se nebavíme ne, všiml jste si, že se tam jezdí po silnici?

0/0
7.4.2010 13:06

lopucho

Re: stacilo...

Nejsem příznivcem celopéra, vidle bohatě stačí na výletování:-P

0/0
7.4.2010 21:27

honzik_janulik

Re: stacilo...

Houpačka....

0/0
9.4.2010 12:09

Ebo

horské?

..spíš silniční ve zdejších podmínkách ;-D

0/0
6.4.2010 23:41

Leo Jr.

netusil jsem

ze lze napsat spatny clanek o obycejnych kolech

...

yHeyte Rv

0/0
6.4.2010 23:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.