Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroj času: Adolf Hitler chtěl postavit tunel pod Ještědem

Asi nejzajímavější podzemní dopravní stavbou, která měla v Liberci vzniknout, je silniční tunel pod Ještědem. Projekt má kořeny už v roce 1933, kdy se v Německu stal říšským kancléřem Adolf Hitler a už za tři měsíce vyhlásil program výstavby silnic, píše Ivan Rous v nové knize Liberecké podzemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xMartinxxx

Hitler?

Ja myslel ze to mnel v planu Hřebíček...?

0/0
6.4.2010 19:12

krpec_34

strategicky faux-pa

Hned po 1990, a tedy mozna urcite ihned po 1993 myly byl ve velkem meritku staveny dalnice skrz naskrz CR, to mel byt startegicky , statni duvod. Cena mohla byt daleko jina nez dnes. Kazdy politik kdo se projel po zapadnich dalnicnich, sitich by mel v tom mit jasno hned ze zacatku. Tento strategicky cil restartu infrastruktury by mel byt prvoradeho vyznamu. Okruhy mest, kolem Prahy a jinych mest. Farmarce vyplatit a posunout se k dalsim problemum. Na letiste do Ruzyne z vychodu skrz Prahu i po 20 letech ? To je vpodstate kolosalni vtip, k placi.  Politici v tomto zcela selhali. Me to nejde do hlavy 20 let po 1989 a slavnostne otviraji tah Ostrava- Praha, a to jeste pres Brno, ne pres Hradec Kralove!

0/0
1.4.2010 17:23

TT777

Re: strategicky faux-pa

R^ Přesně tak!

0/0
2.4.2010 12:51

OSTRAVATAR

Re: strategicky faux-pa

je zrejme ze farmarka je pouze alibi ospravedlnujici neschopnost stavet dalnici....

0/0
2.4.2010 13:15

kroutimhlavou

サメは本当に、そのクラゲの天敵の管理のための希望Budišクラゲを食べ|

Tunelů je v Liberci až až, kam se Hitler hrabal ! Například mistrovství světa... spalovna ... kšefty s pozemkama ... ;-O

0/0
31.3.2010 19:38

TigerM

Re: サメは本当に、そのクラゲの天敵の管理のための希望Budišクラゲを食べ&

co ta japonstina?

0/0
3.4.2010 23:33

x_pavel

Re: サメは本当に、そのクラゲの天敵の管理のための希望Budišクラゲを食べ&

nevim, pise neco o zralocich a meduzach, takze nic k veci:-)

0/0
4.4.2010 11:44

Qesospi Cobigan

Oceňuji autora

že uvádí správné české ekvivalenty názvů německých (kdysi českých) měst. Nebývá to na iHeute zvykem. Jenom nevím, když už přeložil skoro všechny názvy, proč mu tam prostě zůstal ten Gorlitz a nepíše pěkně Zhořelec. :-)

0/0
30.3.2010 23:01

Neutitscheiner

Re: Oceňuji autora

Velice by mě zajímalo, kdy byl Zhořelec ČESKÝM městem. Pokud máte na mysli dobu, kdy Lužice příslušela ke Koruně české, tak ok, ale je to třeba napsat trochu přesněji. Nemám problém s používáním českých ekvivalentů. Naopak, považuji to za správné. Také rád používám německé názvy českých, moravských a slezských měst, jak lze vidět z mého nicku. Mám problém jenom se zaprděnými maloměstskými českými möchtegern- (tj. rádoby-) vlastenci, stejně jako s "vlastenci" velkoněmeckými.

Mimochodem, víte, že Liberec vznikl zkomolením původního jména Reichenberg?

Reichenberg - Richnberk - Richberk - v Richberce - 6.pád v  Riberce - 2.pád z Riberce - z toho 1.pád Riberec - a konečně typickou přesmyčkou r-l vznikl Liberec.

Češi byli holt vždy nápadití. :-)

Pramen: Karel Kuča, Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku

0/0
31.3.2010 8:31

Rob J.H.

Re: Oceňuji autora

Dobrý, to jsem nevěděl :) Jinak Zhořelec nebyl nikdy český město, zrovna jako Praha nebyla rakouský město, ani když tu vládli Habsburkové :) 

0/0
2.4.2010 13:22

TigerM

Re: Oceňuji autora

Nebylo, ale ja povazuji Zeme Koruny Ceske za Ceskou zemi... Tj. Cechy, Moravu, Slezsko a Luzice... Tudiz i Zhorelec... mj. i v luzicich se stale pouziva slovansky jazyk...

Nic to nemeni na faktu, ze v ceskych zemich vzdy zili i nemci...

Vice o Luzicich: http://www.luzicke-hory.cz/historie/index.php?pg=clsrboc#symb

0/0
3.4.2010 23:44

Norkey

efgh

Jinak v plánech se s dálnicí počítá dodnes, barák si tam nepostavíte. Časem bychom se k tomu obchvatu stejnak budeme muset vrátit... pokud jde o tunel, je to určitě lepší než jet hodinu přes horskej hřeben nebo to objíždět přes Rynoltice.. ;)

0/0
30.3.2010 15:33

Norkey

abcd

Hitler, to je nějakej architekt? Nebo stavbyvedoucí? Jinak od roku 45 jsme na pokraji zájmu tohohle lemplovského státu, to se musí změnit! Chceme domů, do Německa! (do východního :) ). Chceme zpátky tři okresy místo jednoho a zvětšit hranice kraje na původní úroveň před administrativní reformou ze 60. let. Jinak článek dobrý, malá prosba na autora - nešlo by se pokusit zjistit nějaké nové informace o plánované Speerově přestavbě Reichenbergu? Nejsem si sice jistý, jestli vůbec existují nějaké plány, vizualizace či nákresy (pravděpodobně ani ne, nebo byly zničeny, co já vím), ale bylo by zajímavé kdyby ano..

0/0
30.3.2010 15:31

viper

Aby mohli lumpové líp utíkat.

Teď by to bodlo.

0/0
29.3.2010 15:31

přišla poslechnout Paderewskiho

¨však pořádnej obchvat, místo průtahu

by Iberec nutně potřeboval!;-€

0/0
29.3.2010 14:06

bella333

Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa a p

Mam to stesti ze knihu  "Budujeme stát pro 40 000 000 lidí." mam doma. Nebyt druhe svetove valky kde ta nase zem mohla byt .Ted tu mame jenom vodniky a podvodniky co si prehazuji kapriky;-€

0/0
27.3.2010 15:15

cinclant

Re: Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa a p

Tu knížku mám taky. Když jsem si ji pročetl, tak se mi ze všeho, co tu mohlo být a není, chtělo málem brečet. :-/

0/0
29.3.2010 19:36

bower

Re: Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa a p

Mozna by si tu knizku melo precist i dnesni veleni dalkovych staveb. Vsechny navrhovane stavby, dalnice apod. jsou doplneny prehlednym (zjednodusenym) propoctem nakladu a vynosu a ve vysledku zisku jak pro provozovatele stavby tak pro koncoveho uzivatele - obcana (uspora paliva, opotrebeni vozidla apod.) i stat. Dnes je v teto oblasti vsechno vsech, nikdo nema za nic poradne odpovednost, neprihledne financovani a vypada to stale jako za socialismu. Skoda ;-(

0/0
30.3.2010 13:18

x_pavel

Re: Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa a p

no on kdyz ti nekdo soupne do kapsy tu mega, tu 10 mega, tu 100 mega, tak si tu knizku muzes klidne precist, ale nic se nestane... Tady nejde o to, ze se neda stavet levneji (jak by tomu koneckoncu napovidal a zivotnost silnic), tady jde o to, ze je na to nalepenejch tolik pijavic, ktery musis podmaznout, ze to je pak 2x i vicekrat drazsi nez treba v Nemecku.

0/0
4.4.2010 11:48

Mr. Dalby

Re: Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa a p

http://ulozto.cz/3996118/dr.h.c.-jan-antonin-bata-budujeme-stat-pro-40-mil.-lidi.rar

0/0
1.4.2010 16:56

randy marsh

Re: Další návrh dálnice na našem území vypracoval J. A. Baťa

Dekuji.

0/0
6.4.2010 18:35

watchdog

Jo za Hitlera... to byly časy!

:-)

0/0
27.3.2010 7:59

Homer.Simpson

kdo chce moc, nemívá nic

Nakonec postavil jenom bunkr pod Berlínem a tam skončil.;-D

0/0
26.3.2010 17:37

almucha

Hitler měl jen plány,

tunelovat to tam začal až Syner

0/0
26.3.2010 17:32

tom206

Re: Hitler měl jen plány,

;-D   R^

0/0
29.3.2010 13:13

Hellmoon

tauž vím proč AH prohrál

přišel mu účet za 1km dálnice z čech;-D

0/0
26.3.2010 13:32

ZZZZZZZZ

Re: tauž vím proč AH prohrál

;-D;-(

0/0
26.3.2010 15:03

Rob Halford

Re: tauž vím proč AH prohrál

Kdepak, došel mu účet za plyn.

0/0
27.3.2010 18:04

dino_na_idnes

Re: tauž vím proč AH prohrál

Rozdíl mezi Vaším vtipem a tím, na který reagujete, spočívá v tom, že zatímco ten Váš je starý, až to bolí, a navíc s článkem vůbec nesouvisí, ten původní příspěvek je vtipným spojením historie a aktuálního problému a přímo se vztahuje k článku (a pravděpodobně strukturu čerpá právě z toho omšelého vtipu, s jehož znalostí jste měl potřebu se svěřit).

0/0
30.3.2010 20:46

ladinusamad

Re: tauž vím proč AH prohrál

R^

0/0
4.4.2010 11:41

pavelpat pošesté

Pěkný článek, ale nechápu myšlení autora, proč je

podle něj: ".... třeba uvést, že v době, kdy se začalo se stavbou dálnic v Německu, měly Spojené státy americké již desítky tisíc kilometrů betonových, tedy zcela moderních silnic...." ? Chápate to někdo?

0/0
26.3.2010 12:49

klarav

Re: Pěkný článek, ale nechápu myšlení autora, proč je

Taky mě to zarazilo, věta úplně mimo téma.

0/0
26.3.2010 13:52

sirkeci

Re: Pěkný článek, ale nechápu myšlení autora, proč je

Tato poznámka je uvedena v souvislosti s tvrzením, že Československo bylo druhou zemí na světě, ktrá začala budovat dálnice. To není tak úplně pravda, protože v USA v té době už dávno byly v provozu moderní mnohaproudé a mimoúrovňové komunikace, kterým se dnes u nás říká dálnice...

0/0
26.3.2010 18:26

cinclant

Re: Pěkný článek, ale nechápu myšlení autora, proč je

R^

0/0
29.3.2010 19:37

Vaclav Hanus

Re: Pěkný článek, ale nechápu myšlení autora, proč je

Detto!  Vas postreh velice ocenuji. Ja miluji schopnost cteni mezi radky, jak nas to uci Freud. Ponevac takhle lze vytezit ty skutecne podstatne informace z jakehokoli komunikacniho salatu. tady ta cizoroda vsuvka nam leccos prozraadi o autorovi clanku a mozna i o vlastnicich tady toho publikacniho media. Necekejte od medii objektivitu. Bylo by to naivni..

0/0
1.4.2010 7:12

xmar

tunel pod jestedem

Katka Neumannova ho zvladla za dva roky.

0/0
26.3.2010 12:09

Scorsese

Re: tunel pod jestedem

;-D;-DR^R^R^R^

0/0
26.3.2010 12:36

mazlikuzlik

Re: tunel pod jestedem

;-DR^

0/0
26.3.2010 12:39

URB-Resident v týlu nepřítele

Ten lom není v Hanychově, ale v obci Hluboká

Ještě v době, než bylo vše zakázalo, tedy před Velkou Sametovou, tak byl volný vstup do nitra směrem k Ještědu. Jako pionýři jsme tam několikrát byli a dítě se dostalo poměrně daleko. Byla taková pověst, že pod Ještědem je velké podzemní jezero. Myslím, že je to kec, nic takového jsme tam nenašli.

0/0
26.3.2010 11:47

kocour Mikeš

Re: Ten lom není v Hanychově, ale v obci Hluboká

Kecáš s tím, co bylo po Listopadu zakázáno. Aspoň deset let před Listopadem se to důkladně zazdilo a zavřelo zamčenými ocelovými dveřmi. Kromě jiného proto, že nějaký debil do té jeskyně naházel pneumatiky a zapálil je.

0/0
30.3.2010 14:58

Joachim Eichmann bude mluvit!

Tento článek je důvod,

proč jít k volbám volit Adolfa Hitlera R^

0/0
26.3.2010 11:09

Polička

Re: Tento článek je důvod,

Dejte mi Česko na 10 let a pak jej nepoznáte! Tak jsi to nějak myslel?

0/0
26.3.2010 11:47

doccars

měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

Lidé měli být loajální a pomoci mu zničit komunistický sovětský svaz. Mezitím mohl vybudovat dálnice, a ostatní struktury. No a potom by dopadl jako všichni co si začli s čechy. Viz Franz josef.

0/0
26.3.2010 10:31

LazyFatMan

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

A jak dopadl FJI? Dožil se 86 let, z toho 68 let byl císařem, to je nějaký špatný osud? ;-D

0/0
26.3.2010 10:55

Polička

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

Jenže jak by nás už nepotřeboval jako pracovní sílu, okamžitě by začal plnit likvidační plán, nás měla přežít jen čtvrtina a určil  nám území  v tundře. Pokud bys  byl mezi těmi "vyvolenými", tak jsi dnes dojil sobí krávu.....

0/0
26.3.2010 12:10

wIadin

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

s tou totální fyzickou likvidací to je do určité míry demagogie českých nacionalistů. Spíš by šlo o postupnou jazykovou asimilaci a pochopitelně o likvidaci těch kteří by s tím nesouhlasili - ostatně většina národa byla k pozdějším komunistickým perzekucím zcela apatická.

0/0
26.3.2010 13:14

Polička

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

To rozdělení našeho národa na čtyři kategorie bylo přímo od Hitlera, není to výplod našich nacionalistů. A i kdyby měla platit Tvoje verze o postupné asimilaci, myslím si, že by se jí většina národa bránila o skončila by stejně jako židé

0/0
26.3.2010 14:13

wIadin

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

mno já si taky dělím tento národ na několik kategorií - tu komunistickou bych na Sibiř poslal bez váhání hned. Jinak že by se Češi bránili? Haha, ještě nějakou pohádku?

PS: Jednotný evropský jazyk by vůbec nebyl špatný. Škoda, že všechny historické pokusy ztroskotaly.

0/0
26.3.2010 14:26

Polička

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

Jednotný jazyk by byl možná dobrý, ale bez nacistické ideologie. A  s tím posláním soudruhů na Sibiř bych s Tebou souhlasil.

0/0
26.3.2010 15:16

banan.cz

Re: měli jsme ho nechat o chvilku déle budovat

"... veškeré počínání německých lidí v tomto prostoru musí být v tomto okamžiku usměrňováno naprosto jednoznačně, totiž tak, že vzhledem k válce a z taktických důvodů nesmíme přimět Čecha, aby se v jistých věcech rozzuřil a rozpálil doběla, že musíme být v tomto okamžiku z jistých taktických důvodů tvrdí, musíme však přesto jednat tak, aby si snad Čech - nezná-li žádné jiné východisko - nemyslel, že právě teď musí jít do konečného povstání. Základní linie však musí, ač nevyslovena, i při takovém jednání platit: tento prostor se jednou musí stát německým a Čech tady už nemá koneckonců co pohledávat."

R. Heydricha 2.10.1941

0/0
26.3.2010 21:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.