- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v roce 1968 jeli naši soudruzi do Čierné pri Čope tzv. Dubčekovým salonním vozem a pancéřováním apod. No a v podstatě byla k dispozici celá vládní souprava vozů se státními znaky, akorát, že se s nimi moc nejezdilo, pamatuji jízdu Husáka v roce 1976, když si jel pro nebožku do Bratislavy z Prahy přes Kolín, tak všechno mělo zpoždění, protože trať musela být volná pro Gustu, ten radši neletěl, aby nespadl taky.
jak odborníci falda a kucerajan podávají rozdílné informace, a přitom si utahují z autora článku, že je hlupák. Teď ještě kdo z těch dvou je taky blbej?
Původní lokomotivy 498.0 neměly zabudován přikladač (štokr), ale na snímku na začátku článku ten přikladač je, byly v průběhu provozu doplněny. je vidět přímo pod lopatou, takže usilovnovný pohyb lopatou pana topiče a i vzhledem k jeho čistotě je pouze poněkud zavádějící ilustrací. Víte jak vypadá topič po šichtě? Rovněž informace o 15 ks je chybná, 498.0 bylo 60, 15 bylo vyrobeno 498.1. Jestliže i základní informace o smaze zařazit salonní vůz do stavebního vlaku zlým bolševikem pochází ze stejné líhně, je odborná kvalifikace autora na pováženou. Zajímalo by mě, kde autor tuto informaci získal. Já jsem se v mládí také chtěl stát Belmondem a netahám to na veřejnost.
Máš ve všem pravdu.A o tom kulturáku také slyším prvně.Buď výzkum za 20 let pokročil,nebo jedna paní povídala a nebo účel světí prostředky.
to mě něpřekvapuje, ještě že to tak nedopadlo.....
To je sice fakt, ale patrně by se ten vůz tak jako tak dochoval, byť přestavěný. Zda je technickým památkám současný systém nakloněný více než minulý, těžko říci. Poněkud opačným případem, dokládající, že ani dnes není vše úplně OK, jsou pražské parníky. Až cca do konce 80. let jezdily čtyři, dnes jsou v provozním stavu s bídou dva. Přitom jde rovněž o technické unikáty. Masarykův "salon" také mohl skončit jako chatka na Sázavě nebo včelín, jako mnoho jiných vozů.
Pokud je vůz z roku 1930, tak ten dámský oddíl nevyužívala Charlotta Garrigue Masaryková, protože ta zemřela již v roce 1923. Idnes se zase předvedli.
bývá za lokomotivou 498.022 při jejích různých jízdách k vidění poměrně často, běžně několikrát do roka. Jeho opravu zajistily dílny v Českých Velenicích.
a hned jsem objevil nesmysly: lokomotiv řady 498.0, jejíž představitelkou je i současný tolik obdivovaný "albatros" 498.022 (který jel mj. i 6. března do Stochova), nebylo vyrobeno 15, ale 40 kusů (15 kusů bylo vyrobeno pozdější, moderrnější řady 498.1, z nichž jedna dosáhla zmiňovaného rychlostního rekordu 162 km/h). Kromě toho v době života T. G. Masaryka nebyla řada 498.0 až takovou hudbou vzdálené budoucnosti, neboť prakticky shodné lokomotivy řady 486.0, z níž řada 498.0 vzešla (a původně byla i shodně označena), za jeho života již jezdily.
Nechci kritizovat, ale vysvětlete mi, jak může člověk věřit mediálním zprávám, když po 10 vteřinách (a to já ještě čtu dost pomalu!) najde v článku, o jehož tématu alespoň něco málo ví, dost zásadní chyby? Nebo to mělo být zase hlavně PŠM (politické školení mužstva), příznačné pro tyto a podobné sránky?
Tehdy byla naprosto jiná doba. K Masarykovi se to hodilo a nikdo se tomu nepodivoval. Dnes by Kluse všichni prokleli za to, že má svůj vagón. Prezident dnes a tehdy je obrovský rozdíl, co se vážnosti, majestátnosti a elegance týče.