Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč to u nás nejde a v Německu ano? Krušné hory na běžkách

České lyžařské mapy Krušných hor lákají na upravené trasy a okruhy v konstantních výškách 800-1000 m n.m. Tolik kilometrů tras nenabízí žádné jiné pohoří u nás. V reálu ale stopy bývají neupravené a zaváté. To je naše zkušenost z loňského února, kdy jsme tu strávili týden a zjistili, že nejlépe se běžkuje přes hranici, kde trasy upravují každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josef_stradiot

Hřebenovka

Krušnými horami byla koncipována asi před 15 lety tak, aby se co možná nejméně ztrácela výška a aby se využily stávající cesty - to je logické, takže někde vede trasa Saskem, někde Čechami. K tomu bylo potřeba povolit překračování hranic, v té době se to řešilo tzv. přeshraničními stezkami, tedy nikoliv pouze přechodem. Na Karlovarsku jsou dvě stezky mezi Korcemi a Hubertkami, končí a vzájemně navazují v Hřebečné, zároveň se jedná o trasu magistrály. Vymezením tras přeshraničních stezek se zároveň zajistila určitá právní ochrana pro vedení magistrály, neboť k jejich vedení vydaly rozhodnutí pověřené obecní úřady v Ostrově a v Nejdku, trasy jsou úředně evidovány (přestože zákon zabezpečuje volný průchod krajinou).   

  

 

0/0
30.6.2010 23:58

oliku

trasy

Na začátku března jsem byla týden lyžovat na Mariánské /nad Jáchymovem/, krajina krásná, ale tratě absolutně skryté! Pokud ale přejedete pár km na německou stranu, je to tam absolutně jiné. A ještě lepší je to kolem Altenbergu, kde jsou tratě perfektně upravené, jak pro běžkaře, tak pro sjezd. Je to radost si tam zajezdit, dokonce i to sluníčko tam víc svítí! Čím  to asi je? Naši vlekaři a majitelé horských chat stále naříkají, že se jim nevede, není divu, když pro sportovce toho dělají míň než by měli!!!!

0/0
7.3.2010 17:43

superkutil

Re: trasy

Mám podobnou zkušenost z 18. března. Počasí super, sněhu přes metr a magistrála bez údržby. Žádné stopy nic a bylo vidět, že to nebylo projeté už dlouho.

0/0
10.5.2010 14:08

papazian

Protože jsme vysídlili místní obyvatelstvo a oni ne!

Na jednoduchou otázku až tak jednoduchá odpověď obvykle není. Ale přímo se nabízí, to je pravda. Těch příčin je bohužel více, kromě vlivů minulosti, tak i novodobá trapnost České republiky, o které jsem se rozepsal v jiném příspěvku zde.

0/0
18.2.2010 16:01

Jirka60

PEČLIVOST

Bydlím na Teplicku a na "kopečky" to mám kousek. Často jezdím po Krušných horách na kole, rád zajedu do BRD, neboť přejezdem hranice začíná cykloráj. Cyklostezky asfaltové, hlavně čisté, odpočívadla upravená, lidé se navzájem už z dáli zdraví a to Němce moc nemusím. Naše cyklostezky většinou šotolina a okolo binec. Proč jsme taková čuňata ?! On je asi rozdíl mezi Slovany a Germány hlavně v té pečlivosti. Nelyžuji, ale od přátel, co "běžkují" slyším to samé.  Je to asi tak nějak v nás,,,,,,,,,

0/0
13.2.2010 6:46

Garbage

Re: PEČLIVOST

No tak asi proto k nam tahly povedeni, slusni, poclivy a poradni obcane BRD vozili jeste nedavno odpadnky do pangejtu protoze chteli usetrit za odpad :-). Vsechno je jen a jen vy vykonu ekonomiky proste maji dost penez na to zaplatit uklid 5x rocne a ne 1x za 5 let jako u nas to same plati o upravach stop. Svadet to na neporadnost nebo poradnost naroda je nesmysl.

0/0
18.2.2010 15:44

Garbage

Re: PEČLIVOST

Omlouvam se za chyby odeslal jsem driv nez bylo zdravo :-).

0/0
18.2.2010 15:45

Ploda

Znáte Bílou stopu?

Vážený pane autore, nevím co Vás vedlo k uveřejnění článku, který čerpá informace staré 1 rok, ale i letos je sněhu celkem dost.

Jsem aktivním běžkařem a znám dobře Krušnohorskou magistrálu. Souhlasím s vaším tvrzením, že za hranicí se upravují stopy častěji než u nás doma, ale bohužel nevidím ve Vašem článku ani trochu zájmu po detailech a aktuálních informacích.

Celá magistrála je upravována s velkým úsilím a to v délce přes 300 km v rámci projektu Krušnohorská Bílá Stopa. Na stránkách projektu http://www.kbstopa.cz/ můžete získat více informací včetně aktuálního zpravodajství které úseky jsou upraveny.

V našich podmínkách je to velice dobrý počin, kdy s dostupnými finančními prostředky se daří provozovat turistické tratě.

Samozřejmě je nemožné se stále skrývat za nedostatek financí, ale za posledních pár let je v Krušných horách vidět posun k lepšímu.

0/0
13.2.2010 0:34

sunka007

Re: Znáte Bílou stopu?

Ja jsem autorovi velmi vdecny. Mam bezky do stopy a uvazuji o zmene oblasti - Jizerky jsou fajn ale chci zmenu. Diky tomuto clanku ceskou cast Krusnych hor vynecham a pojedu rovnou do Nemecka.

Co mi je platne ze nekdo spravuje 300km kdyz to dela mizerne. At spravuje 50 km ale poradne. Finance na upravu stopy by mely zajistit obce co ziji z turistickeho ruchu, pokud kvalita bude mizerna nikdo do ceske casti jezdit nebude a penize bude utracet jinde.

0/0
14.2.2010 23:01

Uzlik

Re: Znáte Bílou stopu?

Mozna by bylo fajn, kdyby se "sunka007" podival na web uvedeny v predchozim nazoru (na ktery reagoval) a zjistil by, ze KBSka neupravuje oblast v clanku kritizovanou, tzn. zapadni cast Krusnych hor v okoli Bublavy, Perniku atd. Upravuji stopy v oblasti od Chomtuovska po Ústecko (tedy v Ústeckem kraji) NE V KARLOVARSKÉM KRAJI!!!! 

0/0
15.2.2010 10:00

joohanka

Souhlasím

Dobrý večer, s článkem souhlasím, mám na to již dlouhou dobu svůj názor, neděje se to jen v Krušných horách, ale i v ostatních snad krom Jizerek. Je to začarovaný kruh - všichni si stěžují na peníze, ale ty budou chybět do té doby, než budou služby přitahovat zákazníky.

Můžu se opřít o můj včerejší a dnešní zážitek. Na české straně všechny tratě v okolí Božího Daru zaváté, na německé straně každé ráno projeté a lyžování (bruslíme) nádherné.

Jsme z Prahy, ale z dnešního rozhovoru se pánem z KV jsme pochopili, že tomu tak je standardně. Tím pádem pán "ab5678" je asi z jiného kraje :o)

Skol

P.S: Doporučuji sledovat www.kamzasnehem.cz kde uživatelé sami hodnotí aktuální stav bílé stopy...

0/0
12.2.2010 21:47

Eifi

Re: Souhlasím

njn, to je tak když si někdo myslí že Krušné hory jsou jenom v Karlovarském kraji..........zkuste to příště v ústecké kraji v okolí Nového města a Dlouhé Louky..............stopy krásně upravované .................holt jiný kraj jiný mrav..............a na vás bych si tipnul pasuje přirovnání typických "pražáků" jak vás popisuje kolega dole.

0/0
13.2.2010 2:21

sunka007

Re: Souhlasím

Kolega nize je blb nebo nevi nic o bezkach (a vy budete asi neco podobneho). Pokud mate lyze na brusleni nebo lepsi lyze na klasiku do stopy, tak bez uprave trasy si moc nezabehate, maximalne soupete nohama.

0/0
14.2.2010 23:10

ab5678

hloupej clanek

S prominutim, hodne hloupy clanek. koho zajimaji vase zkusenosti z "lonskeho unora"?  ja tu v kh bydlim a bezkuji denne. trate jsou perfektni upravene, upravovane i behem tydne. spousty trati. kdyz snezi tak holt zapadaji a muze se stat ze jeden den jsou zasnezene, coz byl asi vas pripad. v takovem pripade si je rad proslapu, nejsem rozmazleny pecival. :)

jak to tak vidim tak tohle nasal nekdo kdo prijel odnekud z prahy ve vybave za dvacet tisic s tim ze si zabrusli patnact kilomertru, kazdych pet kilometru si sedna na hodku do hospody pak nasedne do offroadu a zase hezky odfrci do kanclu. na trati sotva pozdravi. a kdyz nahodou mu sto metru pred lyzema nejede rolba tak nadava na kvalitu. :)

takze dost kecu a sportu zdar! :) trate tu jsou skvely prijedte si zaradit, a psychicky  podporit Lukase Bauera z Krusnych hor na olympiade :) !R^

0/0
12.2.2010 21:12

BANY

Malá chybička

Z Perninku je napojení na magistrálu jiným směrem, ne na nádraží, ale na Abertamy / orientační bod vysílač operátora /. Kudy jedete  se cesta neudržuje,  jezdily tam harvestory a vyvážečky na dříví. Pernink má rolbu přímo na úpravu běžeckých tratí a tratě udržuje. Jak selský rozum z hor radí - stopy jsou vždy připraveny,  když jsou k tomu povětrnostní podmínky,  na to příšly už i v Německu. A jdu si dát kolečko jak v roce 2009,  tak i dnes i zítra a nebojte se,  přijeďte  si zalyžovat. V létě to taky nemá chybu,  perfektní cylkostezky, ach ten klid. Páček schledáček!VVV

0/0
12.2.2010 16:18

tydýt

Rozdíl

Jaký je rozdíl mezi Krušnými horami a Erzgebirge ?

0/0
12.2.2010 16:17

hrabě Artstetten

Je k tomu několik důvodů.

První, který se nabízí, je, že Němci jsou zodpovědnější a pečlivější, než je většina Čechů. Ale to by nestačilo - značný vliv má jistě i to, že do východního Německa připutoval ze západní části asi bilion euro a stejně je zde vysoká nezaměstnanost. Lidí, kteří si sednou do rolby a dávají do pořádku lyžařské trasy, je zde tedy k dispozici dost a dost. A peněz na ně také, protože to zvyšuje zaměstnanost a příliv peněz do regionu odkázaného na příjmy z cestovního ruchu.

0/0
12.2.2010 13:04

Uzlik

Re: Je k tomu několik důvodů.

Vy si skutecne myslite, ze na mzdy lidi v rolbach je hodne penez? Zajimalo by me, z jakych zdroju jste vychazel! Vemte si to takto...kolik korun denne utrati bezkar pri svem vyletu na bezkach? Reknu vam to: na mnoha mistech se jim zda uhrada za parkovne vysoka (nekde zdarma, nekde napr. 30 Kc za den). Do batuzku si vezmou svacinu, termosku s cajem, svaracek. Vysledek si muzete vypocitat. A kolik stoji uprava stopy? Upravy okruhu trvaji cca 3 - 6 hodiny (zalezi od delky), tzn. mzda, nafta, opotrebeni rolby, opravy, servis, skoleni apod. Je mi lito, me to vychazi v cervenych cislech. A Vam? A kdo bude platit rolbare, kdyz neni snih, bezkari nechodi, ale mate ho ve stavu? Opravdu si stale myslite, ze je na to dostatek penez?

0/0
12.2.2010 13:44

hans_k

Re: Je k tomu několik důvodů.

Mám pocit, že v okolí Nového Města na Moravě se mluví o 250 kč/1km za úpravu strojové stopy rolbou. Když tam chtěli nějaký mrzký peníz od hospod, jako příspěvek na úpravu stopy, tak asi nedal dohromady nikdo. Přesto tam mají nádherné stopy, snaží se je upravovat jak jen to jde. A aby byly peníze na úpravu stop, o to by se měl postarat stát, takhle chápu starost státu o svoje daňové poplatníky, ne to prožrat v salámech.

Jinak si taky vozím čaj v termosce, ale pak většinou navštívíme nějakou hospůdku a necháme útratu. Parkujeme na placených parkovištích, aby z toho taky obec něco měla.

0/0
12.2.2010 19:29

Uzlik

Re: Je k tomu několik důvodů.

Ja jen mohu rici...vice takovych bezkaru :-)

0/0
12.2.2010 19:48

pOne

Re: Je k tomu několik důvodů.

Vsechno souvisi se vsim. Jezdim pravidelne na Kammloipe mezi Schoneck, Muhleiten a do techto mist. A jezdim tam rad, ac to tam mam temer stejne daleko jako na ceskou stranu KH. Protoze tam prijedu, nikdo po me nasilne nechce hned na uvitanou x desitek korun za parkovani a nemusim si od nemeckych provozovatelu cist medialni tlak (na Kraj?), ze bezkari jsou darmozrouti, ze malo utraci a ze parkujou, kde nemaji a ze se na upravu stop vyprdnu. A samozrejme a predevsim - jsou tam perfektne upravene trate. A jak se tyto me navstevy Nemecku (i me) vyplati? Dam si tam vybornou grilovanou klobasku do 2 EUR, dole v Klingenthalu si nakoupim (subjektivne kvalitnejsi) potraviny (nez v Cechach), necham jim tam par EUR na MwSt a myslim, ze na tom Nemecko netrati :) Nejdriv je treba lidi nalakat a pak s nima pracovat. Predem do novin hlasit, ze trate nebudu upravovat, protoze je to drahe a kdesi cosi .. to neni dobrej pristup. Me odrazuje.

0/0
1.7.2010 8:14

bezmoc

Re: Je k tomu několik důvodů.

naprosto souhlasím, a je to tak nejen s tratěma pro běžkaře;-)

0/0
12.2.2010 15:59

farous

Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

;-) Jezdící koberce a lanovečky do vršku a pitíčka zadarmo po cestě ? ;-D

0/0
12.2.2010 12:05

glowi54

Re: Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

Napadlo Vás, že někdo si může chtít ZABĚHAT? To moc dobře v hlubokém sněho nejde.

0/0
12.2.2010 12:10

iuos

hmm

a co když si chce někdo zaběhat prostě jen tak po lese - bez lyží - bude se odhrabávat sníh? ;-D

0/0
12.2.2010 14:14

kamaradka1

Re: Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

Jde. Klasickým stylem. Do kopce stylem bruslení ve hlubokým sněhu mnohem lepší než v upravené stopě. Nepodkluzují ti běžky po hraně. Běž na Vysočinu najdeš tam krásnou přírodu bez upravených stop. A lidi tam běžkují bez problémů.

0/0
12.2.2010 16:17

kretzschmar

Re: Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

;-D Vysočina je upravená mnohem líp než ty Krušný hory. Já jsem teď byl v týdnu několikrát a stopa nebyla zavátá ani zasněžená nikdy. Novoměstsko má kolem 130 km projetých tras, Žďársko jen o něco míň.

Ale je fakt, že mimo tyhle stopy je plno tras, který si projíždějí lidi sami. Tos měl asi na mysli... pak je to v pořádku ;)

0/0
12.2.2010 22:21

farous

Re: Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

Malinko jsem to myslel v recesi, ale na druhou stranu, kdo to platí? U sjezdovek je to jasný, ale běžecký tratě? V podstatě to dotujou všichni. :-P

0/0
12.2.2010 17:51

jameslon

Re: Co by ti běžkaři ještě chtěli ..

Kdo dotuje cyklostezky? atd.

0/0
12.2.2010 17:52

Vít Štěpánek

Stop v Německu je víc a jsou lépe udržované

Podle mého názoru má autor článku v zásadě pravdu. Z mých četných návštěv Krušných hor (nejen v této oblasti) jsem si odnesl zkušenost, že na saské straně je běžeckých stop mnohem více a jsou lépe udržované. Platí to kolem Johanngeorgenstadtu stejně jako třeba na Cínovci i jinde. Souvisí to určitě i s tím, že německá strana Krušných hor je mnohem víc osídlená než ta česká a tak je logicky více "klientů" i mezi místními obyvateli, kteří si třeba půjdou zaběhat odpoledne po práci. Naproti tomu česká strana Krušných hor není nic jiného než vybydlené Sudety a lyžaři, kteří sem jezdí, jsou většinou z Prahy a severočeských měst. A ti přijíždějí většinou jen o víkendech.

Nic proti tomu, když si někdo chce projet panenskou přírodu a občas si třeba stopu prošlápnout sám (i já to někdy dělám). Ale většina lidí prostě raději pojede v upravené stopě nejen proto, že je to "pohodlnější", ale rychleji to ubíhá a třeba pro rodiny s dětmi je to zkrátka jednodušší, nečíhá na vás nikde žádná zrada.

0/0
12.2.2010 10:50

glowi54

Re: Stop v Německu je víc a jsou lépe udržované

Nevíte, jaká je tam (ať v ČR nebo DE) situace pro bruslaře?

V udržovaných stopách v Německu jsou na fotkách stopy 3, a místo pro bruslaře nikde.

0/0
12.2.2010 12:13

pOne

Re: Stop v Německu je víc a jsou lépe udržované

Bruslit se da, myslim, po cele delce Kammloipe (od Schonecku po Johan). Treba kolem Grunbachu je navic areal, kde je brusleni take mozne. Akorat Grunbach je trochu nize, tak se stava, ze nevzdy to tam je se snehem tak dobre, jako kolem 900 mnm.

0/0
1.7.2010 8:19

papazian

Jeďte do Jizerek, tam to je jiné kafe!

Podle mne není pravda, že nejvíce běžkařských stop je v českých Krušných horách, to je nějaký omyl..., zvláště po přečtení tohoto článku, kdy je vše spíše jen na papíře... Tak to v Jizerských horách takto není.

0/0
12.2.2010 10:50

bedrich

Re: Jeďte do Jizerek, tam to je jiné kafe!

At tam nikdo dalsi nejezdi, je to tam hlava na hlave.

0/0
12.2.2010 11:48

papazian

Re: Jeďte do Jizerek, tam to je jiné kafe!

Nicméně stopy jsou funkční a je jich mnoho. A pokud nevyrážíte z Hrabětic nebo Bedřichova, tak těch lidí zase tolik není..., resp. se rozprostřou do plochy. Ale máte pravdu v tom, že upravené tratě přitahují lidi, ale kvůli a pro ně se to přece dělá. Kdo nechce potkávat lidi, může jet do české části Krušných hor. Já myslím, že je to v celku jasné a každý si vybere podle svého gusta. Já osobně volím raději Jizerky... A panečtější část mám na polské straně..., ale nemyslete si, že jsou sto let za opicemi...

0/0
12.2.2010 14:00

Jan Dvořák

Reakce autora článku

Vážení diskutující,

článek je napsán na základě vlastní zkušenosti, kterou jsem učinil během loňského týdenního únorového pobytu v této části Krušných hor, kdy každý den sněžilo. Na nádraží v Perninku to bylo každý den stejné - stopa zavátá, v Německu vždy projetá. Reklamované stopy v okolí Nejdku neexistovaly od pondělí do pátku vůbec..... Rovněž dávám přednost samostatnému šlapání stopy, ono ale když člověk razí více než 2 hodiny stopu po kolena ve sněhu, tak toho moc neujede. A v Krušných horách jsou vzdálenosti poměrně dlouhé.... pokr.viz níže

MJ (jménem autora vloži JD)

0/0
12.2.2010 10:15

Jan Dvořák

Re: Reakce autora článku

pokr.: Také jsem několikrát potkal rolbu až ve 14 hodin. To bylo opravdu zbytečné, protože většina běžkařů to ten den již dávno vzdala a seděla někde v hospodě (navíc přes noc byla draze projetá stopa opět pod sněhem). Publikované snímky jsou z jednoho dne s časovým odstupem cca 1,5 hodina (jak známo, počasí na horách ze mění velmi rychle, takže během této doby se může vystřídat se sluníčkem klidně několik sněhových přeháněk).

Publikované skutečnosti jsem si přímo v terénu ověřil také u dvou místních běžkařů.

MJ (jménem autora vložil JD

0/0
12.2.2010 10:16

Jan-ko

Re: Reakce autora článku

Vaši osobní zkušenost nechci nijak bagatelizovat. Z Vašeho popisu jste měl zřejmě opravdu smůlu na počasí a asi uznáte, že ten Vámi strávený týden nebyly podmínky úplně standardní. Dost mě však zaráží, že na  základě rok staré zkušenosti vydáváte tento článek až nyní. Do značné míry tak dehonestujete například práci nadšenců projektu "Krušnohorská bílá stopa"  (kterým já tímto děkuji, že si během 90% dnů, kdy to sněhové podmínky dovolí, mohu v Krušných horách skvěle zalyžovat na výborně upravených tratích), kteří se navíc rok od roku snaží své služby stále zlepšovat. Snad je to jen můj subjektivní a špatný výklad, ale tento článek bych do jedné věty shrnul tak, že "běžkování v Krušných horách nestojí za nic", což, doufám, nemělo být hlavní poselství Vašeho článku..

0/0
12.2.2010 15:21

pazz

Re: Reakce autora článku

A přesně o tom to je. U nás dostanou peníze na projetí trasy, tak jdou a ve dvě odpoledne se to projede. Úkol byl splněn, peníze inkasovány, nikdo u toho nepřemýšlí. Přes noc trasa zapadá. U nás zkrátka vládne lenost, ignorace a lhostejnost, bohužel.

0/0
12.2.2010 16:07

Uzlik

Re: Reakce autora článku

pro "pazz" - kdyz nevite o cem mluvite, vubec se nezapojujte do diskuze se svymi urazkami a hloupostmi, protoze akorat nastvete ty, kteri, na rozdil od Vas, pro rozvoj cestovniho ruchu v Krusnych horach neco delaji a stopy upravuji v dobe sveho volna...a o dobe upravy si muzeme diskutovat nekde jinde! Ja Vam davam Rv

0/0
12.2.2010 17:59

Uzlik

z křesla redakce jsou všechny stopy zaváté

Pripojuji se ke vsem ctenarum - sportovcum, kteri vi jak to u nas v Krusnych horach vypada a nehodnoti nase hory jen z pohodli teple redakcni kancelare. Mozna kdyby tvurce clanku vice zahloubal nad timto tematem, zajel do hor (a hlavne nebral pojem Krusne hory = Klinovec a okoli) a prohledl si spousty internetovych stranek, nasel by mnoho informaci o upravenych bezeckych stopach v casti Krusnych hor chomutovsko - mostecko - teplicko - ustecko.

Doporucuji si zadat do vyhledavace Krusnohorska bila stopa a uvidite sami :-)

0/0
12.2.2010 10:05

ludap

Pohodlí, pohodlí a na prvním místě pohodlí.

No jo no není nad to jít si zalyžovat a pěkně do přírody, ale pozor stopy musí být krásně upravené, kolem spousta restaurací, kde si odpočinout a pokud to nesplňuje "evropský standard" tak to je špatný... nějak mizí doby, kdy příroda je příroda a civilizace je civilizace. Stáváse ze všeho šedý průměr - ve městech příroda a v přírodě civilizace. Ten kdo chce jet na strojově upravený stopy ať jede do lyžařských center a nebo do Německa a nám nechte aspoň kousek hor, kde si stopy můžeme prošlápnout.

0/0
12.2.2010 9:24

honzagm

Re: Pohodlí, pohodlí a na prvním místě pohodlí.

Proslapnout stopu si muze snad clovek na stovkach mist. Nevidim jediny problem. Kdyz ale tahnes ve vozicku za sebou male dite, tezko si budes uzivat prasan po kolena. Starsi lidi v pasanu nejsou schopni vstat bez cizi pomoci. Prikladu by mohlo byt vic. Asi by clovek nemel myslet jenom na sebe.

0/0
12.2.2010 11:07

glowi54

Re: Pohodlí, pohodlí a na prvním místě pohodlí.

Není to pouze o pohodlí.

Nic proti tomu jít si průzkumničit a pochodit do panenské přírody.

Ale když si chcete na lyžích ZABĚHAT, ať klasiku nebo zabruslit, tak prostě stopu nebo upravenou cestu potřebujete.

A 20 km intenzivního běhu na lyžích snad o pohodlnosti není.

0/0
12.2.2010 12:08

hawell

Re: Pohodlí, pohodlí a na prvním místě pohodlí.

muzes slapat v hlubokym hned vedle ty strojove upraveny, kdyz je to tak skvele..nikdo te prece nenuti jezdit v tom..;-D

0/0
12.2.2010 13:45

Polárníliška

Jizerky jsou Jizerky...

0/0
12.2.2010 9:15

Hroznej puberťák

Re: Jizerky jsou Jizerky...

To jo, je tam víc lidí než sněhu.

0/0
12.2.2010 10:09

vernerj

Není pravda

Není pravda , že u nás nejsou stopy upravené. V okolí Klínů najdete 6 okruhů s perfektně upravenou stopou a když přejedete za hranice tak tan to vůbec tak dobré není. Doporučuji všem aby se prěsvědčili a zas tak moc těmto článkům nevěřili.

0/0
12.2.2010 9:10

Alex572

Typicky klamavý článek

Místa na fotografiích znám. Porovnávat 2 úseky tratě - 1 na rovině, 2. ve stoupání - je klam. Já navíc preferuji backcountry a divočinu, než se lese cítit jako na Václaváku.

0/0
12.2.2010 8:54

Jan-ko

nesouhlas

Článek mi přijde zbytečně vyhrocenej. Nevím, jestli autor v těch horách žije (nebo tam aspoň jezdí často, aby mohl porovnávat), nebo jestli si tam udělal jeden výlet, našel to tam zrovna v takovymhle stavu a udělal z toho obecnej závěr. Je taky pravda, že jsem z jiný části hor, třeba je to v západní části jinak. Ve střediskách u nás (Dlouhá Louka, Klíny, Nové Město) si ale nemám na co stěžovat. Je samozřejmě věcí názoru, jestli má smysl stopy upravovat v průběhu týdne a po každém zasněžení, nebo jen o víkendu. A hlavně otázkou peněz (počítám, že prostředky u nás jsou menší než v Německu). I když v období jarních prázdnin by to asi stálo za zvážení. Co jsem ale letos jezdil, tak to vždycky bylo super svezeníčko - stopy u nás srovnatelný s Německem, na klasiku i bruslení - paráda. A hlavně při srovnání dneška a stavu před pár lety - jako nebe a dudy.

0/0
12.2.2010 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.