Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brutální obřačky a 39 bran na 1900 m. Přežil jsem super G ve Špindlu

Stojím ve Špindlu na startu a datlují mi kolena. Pod sebou brutálně závodní obřačky ATOMIC Race GS D2 EC/MAS 191 cm, rádius 28 m. Pro srovnání: běžné lyže pro chlapy měří o 25 cm méně a rádius mají 17. Čeká mě rychlostní závod SKI magazínu. Mým trumfem je můj rádce - bývalý závodník a expert Jan Holický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Sosnovi

Sosno, už do těch diskuzí nepiš, běž si honit triko na SNOW nebo někam na svah, ale sem už se nevracej8-o

0/0
23.1.2010 20:56

Host

Brutální autor

....by se měl juknout do slovníku na výraz slova brutální. Rv

Nebo píše pro puberťáky?

0/0
23.1.2010 11:33

Zoro.Vomáčka

Re: Brutální autor

... si myslím, že jo....brutální obřačky.....50 let.

Asi to "frčí".....nova, prima, snouboborďáci a tak.....;-D

0/0
23.1.2010 23:31

Euronymos

.

Petře, Petře. Ty jsi fakt šílenecR^.

Hodně štěstí v Itálii

0/0
23.1.2010 10:29

Host

No . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

No když tu čtu ty "zasvěcené" komentáře jen se podivuji tomu že nejsme ve sjezdovém a rychlostním lyžování světová velmoc  No-1* Okecat umíme cokoli*A co tak třeba ještě vyzkoušet superbrutální ski zhotovené z dýh ze zrušených pivovarských sudů* Ta debata mi evokovala vzpomínku z r.1970 kdy na stadionu v Olomouci závodil náš "vrcholový" sportovec z veškerým možným špičkovým  vybavením a maserským servisem z ruským "atletem" který tam přišel ve svých holínkách a v běhu na 3000m.našemu "mistrovi" nadělil jedno kolo!  R^ ;-D

0/0
23.1.2010 7:37

Host

SKI-SIMULATOR.CZ

Stroj, který vás připraví na lyžařskou sezonu tak, že nebudete vyřízení po první delší sjezdovce. Posiluje především svaly, které vás začnou bolet na delších sjezdovkách. Stroj, který doporučují specializovaní lékaři na rekonvalescenci, rehabilitační pracovníci, lyžařské školy, welness a fitness centra.   ski-simulator.cz

0/0
23.1.2010 3:17

slavex

Jak . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Jak už napsal  někdo přede mnou tak i mně vždy "nadzdvihne" pokud se někdo snaží zviditelnit slovem "brutální", pokud v názvu toto slovo chybí  je nadpis i článek o ničem* Mám ale strach že se časem dozvím že autor např : . . . .  posnídal BRUTÁLNÍ rohlík z máslem a bílou kávu, No a já ho tímto brutálně zdravím a přeji pěkný a hlavně brutální večer  ! ! ! R^ ;-(

0/0
22.1.2010 22:11

siimm

lol

Zdravím ... Musím uznat že takhle sem se už dlouho u čtení článku nepobavil, opravdu pěkně napsané. Je to všechno pravda  prostě dovolená na lyžích a vrcholový zavodění na lyžích je uplně o něčem jiném ... :-)

0/0
22.1.2010 16:57

Host

Se nedaji koupit?

Co to je za slint zas? Normane napisu do okynka vyhledavace ATOMIC Race GS D2 a vyvali se na me mraky obchodu, kde je kolem 20kkc maj! Tak co se neda koupit  ;-O

0/0
22.1.2010 16:51

cs_assault

Re: Se nedaji koupit?

ale vzdyt o tom se tu uz dobre pul dne bavime 8-o

0/0
22.1.2010 16:58

Host

Re: Se nedaji koupit?

to je ale úplně jiná verze, pánové!!:-P

0/0
22.1.2010 18:00

Host

Re: od autora

Závodní lyže se v běžné obchodní síti neprodávají, protože by je obchodníci neměli komu prodat. Mohli by možná závodní lyže díky svým kontaktům objednat, stejně se ale nedostanou k těm nejlepším sériím. Místo závodních lyží se normálně prodávají jejich odladěné verze, které mají prakticky stejné nebo velmi podobné označení, ale jiné vlastnosti. Souvisí to s obchodní strategií lyžařských firem. Zákazníci totiž chtějí lyžovat na podobných lyžích, na kterých se vítězí ve světovém poháru. Jak už jsem ale psal, většina lyžařů by si na nich nezajezdila. Proto v obchodě dostanou podobné, ale ne tak tvrdé a tuhé v torzi a s větším krojením. Všimněte si při TV přenosech, že když závodník v cíli velmi často odevzdá lyže servismanovi a ten mu podává podobné, které se už ale dají běžně koupit v obchodě.

0/0
22.1.2010 18:22

Host

Blazniva doba

co neni brutalni, tak nestoji za pozornost......napsat o lyzich, ze jsou brutalni muze jen dement co chce upoutat pozornost

0/0
22.1.2010 16:29

MSG

Závodní lyže

No já jsem si koupil ve výprodeji nějaké švýcarské obřačky zn. Stockel, údajně taky závodní (tedy spíš polozávodní), a musím uznat že se na nic člověk dost nadře. Tvrdý jak prase a težký jak kráva. Ale mají malý rádius a jsou to 180ky, takže se na nich dá jezdit relativně bezpečně rychleji než na těch bigfootech co se za lyže považuje dneska :-)

Když jsem si pak půjčil nějaké měkké slalomky, tak se mi to párkrát tak zakouslo do sněhu, že jsem šel na hubu a při dopadu na skoku zase byly vzadu moc krátké, takže jsem se natáhl taky.

0/0
22.1.2010 14:15

cs_assault

Re: Závodní lyže

ja jsem vzdycky jezdil na sportovnich obrackach a kdyz jsem si poprve na nejakym testovani obul slalomky, dvakrat jsem sel pres rizlou hranu po tlame z kopce, je to docela rozdil ;-)

0/0
22.1.2010 16:48

Host

Jak už napsal

Ivan Sosna - Pravda je pisálek. SNOW.cz rulezzz !!!!

0/0
22.1.2010 12:26

Host

Re: Jak už napsal

pokud vím, tak namyšlenej nabubřelej namachrovanej pisálek je Sosna!! iDNES.cz je rulezzz!!!!:-P;-D

0/0
22.1.2010 15:15

Host

Re: Jak už napsal

chlape prober se :)

0/0
22.1.2010 15:17

Host

Re: Jak už napsal

chlape prober se

0/0
22.1.2010 15:18

Host

pane redaktore Pravdo

prosím řekněte nám, jestli Vám aspoň trochu pomohla důsledná příprava na Jiz50. lyžovala jsem závodně do kategorie starší žákyně, doteď mám závodnický heble, to už mi je 45, a jedu z kopce, co to dá, dole jsem groggy, každý se mi diví, vždyť je to jenom jízda z kopce ... viděl jste nějaký rozdíl - třeba bolely vás míň nohy, zvládnul jste to líp než bez tréninku na jiz50. začla jsem teď joggovat a běhat na běžkách a těším se, že budu mít na sjezd lepší formu, ale asi jsou to jiné svalové partie? :-) dejte vědět prosím Lila

0/0
22.1.2010 11:44

Host

Re: od autora

Dobrý den Lilo,

musím říci, že se tříměsíční trénink na Marcialongu do něhož jsme s Davidem Vávrou zařadili i J50 u mne projevil pozitivně i při sjezdování. Ačkoli se jedná o opravdu různé druhy zatížení. Lyžařský maraton a trénink na něj se odehrává hlavně v aerobní zátěži, sjezd na lyžích v anaerobním zatížení. Myslím, že tu ale prostě hraje roli celkové zlepšení fyzické kondice, pomohla mi určitě i redkuce váhy i posilování ve fitku a spinning. Cítím se letos i na sjezdovkách mnohem lépe, zejména v tom ohledu, že odpoledne po celodenním lyžování jsem mnohem méně unaven a mnohem míň mne bolí nohy.

Díky, Petr

0/0
22.1.2010 16:41

cs_assault

Re: od autora

to bych taky potreboval, jsem pomerne sportovni lyzar (nikdy jsem nezavodil) s fotbalovou a cyklistickou minulosti a ubytek sil v nohou pocituju v daleko mladsim veku fest. Asi koupim bezky :-)

0/0
22.1.2010 16:46

Host

Re: od autora

děkuji pěkně za odpověď, letos jsem bohužel ještě na sjezdovky nevlezla, což je vzhledem k počasí naprostá ostuda, ale už se těším, a zařadím pro jistotu ještě nějaké posilování. Ať Vám to v Itálii jede, ráda si teď ty vaše zážitky čtu

0/0
22.1.2010 18:25

Host

Pravda jede také Marcialongu?

Tak koukám, že Pravda je ten šílenec, co před týdnem jel Jizerskou padesátku a zároveň se chystá s Davidem Vávrou na sedmdesátikilometrovou italskou Marcialongu... V tomhle věku takhle sportovat - to fakt klobouk dolu. R^

0/0
22.1.2010 11:43

Host

pustit to po padesátce šusem

je odvaz a skutečná odvaha, klobouk dolů, a ještě k tomu ve Špindlu, když vám pak někde v Rokytnici nebo jiným místním špitále ještě dopomůžou k úplný invaliditě. Není lepší flákat se někde na Kaprunu nebo v jižních Tyrolích a občas si dát pro trochu bezpečného adrenalinu freeride (k tomu žádný vychytávky s extra lyžemi nepotřebujete, do hlubokého sněhu spíš měkčí lyže s minimálním  zakrojením, na značce nazáleží, na to v Alpách nikdo nekouká, tam spíš čumí , že si můžete dovolit špičkového vůdce nebo helikoptéru, nechápu , proč v Česku všichni tak mudrujou nad značkou lyží ....

0/0
22.1.2010 11:23

Host

Re: pustit to po padesátce šusem

Je to lepší, máte pravdu

0/0
22.1.2010 11:32

cs_assault

Re: pustit to po padesátce šusem

ja jsem posledne v Rakousku vychytal neuveritelnej prasan nekdy v breznu v pitomym Obertauernu a jak pekne to na slalomkach prasilo. Podminky jsou pro me daleko dulezitejsi, nez supr sportovni, pripadne trendy lyze ;-) Souhlasim, ze u nas si kazdej koupi lyze za 20k+ a pak je ma opreny na Planich u buface :-)

0/0
22.1.2010 16:43

Host

HM DOBRÝ

ste všichni chytráci, ulomte  si nohu jako Lanzi

0/0
22.1.2010 11:18

Host

Re:

Od letosniho roku dela atomic nejvyssi komercni rady jako sendvic drevo-titan. Do lonska tam myslim dervo nedavali. Byli to vetsinou nejkay slitinovy profily.

0/0
22.1.2010 11:16

exmaxx

mazec

R^ musel to byt zazitek ;-)

0/0
22.1.2010 10:39

Host

hahaha

Petre si dobre,ja se pobavil a z druhych si nic nedelej,jsou to volove.;-D

0/0
22.1.2010 10:26

panzic

...

pokud vím, tak Atomic do svých lyží dřevo nedává, dávají přednost kompozitním materiálů, mám starší řadu gs11 a v době když jsem si je kupoval, tak 100% nedávali do lyží dřevo. Řada 6 měla jádro z té pěny tuším, řada 9 uhlík a řada 11 titan. Ty lyže bohužel nejsou dělané na většinu našich svahů, kde se pořád na svahu musí člověk vyhýbat dětem(ty chápu), ale nechápu lidi, co jedou po svahu naprosto nevypočitatelně...no nic, jinak lyže od atomicu je dle mého výborná volba pro dobré lyžaře

0/0
22.1.2010 10:25

Host

Re: ...

I Atomoc dával vždycky do lyží nějaké dřevěné výztuhy, ale jelikož prodával nějhorší šunty za nejvyšší cenu, dával ho tam míň - je drahý.... Recese je konečně letos donutila dělat sendvičovou konstrukci, takže by mohly bejt srovnatelný...

0/0
22.1.2010 10:34

Host

Re: ...

U uhliku nevim, ale titan je blbost... Delaj se vetsinou dreveny jadra a lyze je vystuzena titanalovejma (slitina hliniku a cehosi, s titanem nema nic spolecnyho;) nosnyma vrstvama (to ji jeste mirne pritvrdi). Myslim, ze se pouziva drevo vzdy, jen se to treba uhlikem vystuzuje (viz Volkel Recetiger), ale mozna ze uz doba pokrocila.

0/0
22.1.2010 10:36

Host

Re: ...

Od letosniho roku dela atomic nejvyssi komercni rady jako sendvic drevo-titan. Do lonska tam myslim dervo nedavali. Byli to vetsinou nejkay slitinovy profily.

0/0
22.1.2010 11:16

Host

Re: ...

Titan :-)  Kolik to pak stojí jestli tam je titan, 150-200 tisíc za pár lyží?

0/0
22.1.2010 11:40

Host

Re: ...

titanal je stejně titanovej, jako titanzinek na střeše, už to chápeš ?

0/0
23.1.2010 11:18

Host

Re: ...

Jenze az do letosni serie vsechny lyze od AZOMIC byly po 3 letech vypraskany bez vlastnosti pac ta pena v kobinaci s kompozitem neni nijak casove stabilni. Ano jako nove jsou dobre proti tomu nic. Volkl ma drevene jadro a ty lyze sve vlastnosti maji po dobu delsi zivotnosti

0/0
22.1.2010 22:35

Host

Re: ...

Naprostý souhlas.

0/0
29.1.2010 19:55

Host

Nesouhlas...

Moderní lyže jsou taky vyráběny s dřevěným jádrem... Moje starý K2 AXIS X mají torzní jádro z jedle a smrku...

0/0
22.1.2010 10:24

sunmaster

...brutalne

blbej clanek...

0/0
22.1.2010 10:04

Host

Re: ...brutalne

blbej jsi tyRv

0/0
22.1.2010 10:42

Host

slalomky

ty jo, musl to bejt mazec, takovyhle lyze kocirovat...ja jsem mel moznost se parkrat svezt na zavodnich slalomkach, je fakt super, co ta lyze dokaze, ale asi po hodine a pul na nich jsem byl uplne hotovej a byl jsem skoro rad, ze je musim vratit :-)

0/0
22.1.2010 9:45

Host

parametry lyží

Trochu mne překvapila ta délka lyží "jen" 191cm. Nevím, jaké má autor článku osobní míry, já mám při 183 cm a 90 kg obřačky Kneissl White Star M1 dlouhé 195 cm (již 10 let). Jsem tak trochu staromilec, ale jsem se svými lyžemi stále nad míru spokojený (testoval jsem na svahu i řadu jiných lyží a zatím jsem neměl důvod pro změnu).

0/0
22.1.2010 9:34

Host

Re: parametry lyží

No u 10 let starych lyzi to muze byt. Ale dneska uz se vazne delaji kratsi - neni az tak rozhodujici delka, ale radius, cili tuhost lyze. Me osobne prekvapil ten radius pouhych 28. Ja jezdim na 5 let starych Elanech 176 cm dlouhych, radius 22.

0/0
22.1.2010 9:50

Host

Re: parametry lyží

Teda nevim jestli se nepletu ja, ale neni to tak ze radius znaci polomer vykrojeni? Tuhost to podle me urcite nebude....

0/0
22.1.2010 9:55

Pjotr_Pjotrovic

Re: parametry lyží

Nepletete se. Tuhost a poloměr jsou dva různé údaje, které spolu nemusí přímo úměrně souviset.

0/0
22.1.2010 10:08

r-man

Re: parametry lyží

Plete se jen trosku. Radius samozrejme zavisi na dvou vecech - tuhost a vykrojeni ze stran.

0/0
22.1.2010 14:41

Host

Re: parametry lyží

Autor má 175 cm a váží 81kg. A lyže se opravdu ještě trochu zkrátily. Nicméně pořád jsou závodní lyže na obřák delší než absolutní většina lyží, které se dnes běžně prodávají v obchodech. Zároveň mají závodní speciály menší vykrojení. Co do délky a krojení jim dnes konkurují už jen lyže na freeride.

Zdraví Petr

0/0
22.1.2010 16:52

mattonka

Brutální

8-o

0/0
22.1.2010 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.