Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rokytnice nabízí jednu z nejdelších sjezdovek i omluvenku do školy

Skiareál v Rokytnici nad Jizerou nabízí mezi českými zimními středisky hned několik NEJ. Jednu z nejdelších, přes tři kilometry dlouhou jízdu z kopce, lyžování v první zóně národního parku a letos nově i omluvenku za zameškané hodiny pro školáky a studenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

to je keců tady

shrneme si to: Rokytnice má zasněžování na 90 procentech celé délky sjezdovek. Nemá pouze nahoře kvůli KRNAPu. Je to moderní areál a velmi dobře vybaven. Jen celé roky bojuje s ochráncema přírody. Fronty tam jsou, prostě jako všude v čechách. Ale kdo pamatuje doby staré pomy a kotvy, kdy byla fronta na hodin a půl až dvě, tak je to velký pokrok. Déle jak 20 minut jsem ještě nečekal. Alpy jsou lepší to je snad jasné. Ale víkend  v alpách mě vyjde cca na 7 tisíc (pátek sobota neděle lyžování), tak tady se vejdu do třech tisíc i s kalbou.

0/0
22.1.2010 15:56

Franta_Jetel_známý_svůdce_žen

Rokytnice je nejlepší

[>-] středisko.

Jezdil jsem tam s taťkou od mala V R^

0/0
18.1.2010 23:35

schnitzell

a co děti, mají si kde hrát?

Zvýšili jsme věkovou hranici pro dětské jízdné. Dříve byla tři až dvanáct let, nyní je čtyři až třináct let - to mě fakt dostalo. Venku je běžně do 18 let, u nás má stejnou hranici jenom Lipno, takže u mě vítězí vlekaří od Lípna;-D

0/0
18.1.2010 21:43

Host

Re: a co děti, mají si kde hrát?

to možná lipno nabízí, ale zase tam chyby nějaké dobré sjezdovky, jsou to takové kopečky pro děti.

0/0
22.1.2010 15:44

Host

Spojit Rokytnici s Harachovem?

No spojte si Rokytnici s Harachovem stejne to nebude alpske stredisko a jedine co dosahnete bude odlesneni vrsku. Vic lidi tam stejne jezdit nebude. A divim se tem co ta jezdi ted.

0/0
18.1.2010 20:31

Host

Pink Floyd

We don't need no education

We don't need no thought control

No dark sarcasm in the classroom

Teachers leave the kids alone

Hey, teacher, leave the kids alone !

0/0
18.1.2010 19:12

Host

Ochránci přírody

To jako  že je to v nějakém stupidním pásmu tak nemohou uměle zasněžovat? To není normální. Co by se té přírodě asi tak stalo? Takové lidi zavřít a už je nepouštět. To středisko pomáhá k rozvoji celého regionu, i když stojí v porovnání s rakouskem za prd, ale o to tu teď nejde. Pokud tam kvůli těmto s prominutím debilům bude jezdit méně lidí tak logicky ztrácí celý region. 

Jinak k českým střediskům obecně. V ceníku by měli být položky děti  a hlavně junioři např do 16 - 17 let a dospělý. Jestli nějaký areál v Česku nabízí i toto tak chválím, asi už i jim docvaklo že děti kterým je 12 by neměli jezdit za dospělou jízdenku. Teď něco k lanovkám. Proč mají v Rakousku apod. sedačkové lanovky, které jsou polstrované a hlavně MAJÍ KRYTY proti sněhu - u nás jsem to nikde neviděl. U nás místo nové moderní a hlavně RYCHLÉ lanovky koupí starou a nejspíše  někde vyřazenou (Herlíkovice - Bubákov). Tu kotvu nebo co to tam měli tam radši měli nechat - myslel jsem že to kažkou chvíli spadne.

0/0
18.1.2010 17:27

Host

Re: Ochránci přírody

Pokračování. Kvalita upravenosti sjezdovek – tak to asi nejde ovlivnit, to je asi tím že je moc lyžařů na malém území. Doprava do střediska – v porovnání se zahraničím je to hrůza. V Česku se podle mě nesolí.Jeli jsme na z Prahy na Arber (Německo, hned za Železnou Rudou) Do hranic jsme jeli skoro neustále po sněhu, přejeli jsme hranice a rázem sníh pryč a objevovali se i suchá místa. Nevím proč to tady nejde – tam evidentně nemají problém solit. Myslím, že rozdílů mezi Čechy a západem by se našlo ještě celá řada, ale nesmíme zapomínat na fakt, že jsme oproti nim 40 let ekonomicky pozadu, nicméně je již 20 let po revoluci, ekonomická situace se zlepšila, skiareály určitě vydělávají  dost peněž na to aby je mohli investovat do modernějšího vybavení, ale je zde problém -jsou nenažraný jako každý v Česku.  Snad si manažeři skiareálů začnou uvědomovat, že je třeba něco změnit.

0/0
18.1.2010 17:30

Host

Re: Ochránci přírody

Pokračování. Musí se taky  zlepšit kvalita ubytování a služeb celkově, protože jestli  se vybavenost chaty nezměnila od dob, kdy tam byl můj táta na lyžáku, tak je něco špatně. Lidé budou do Čech jezdit jen na jeden den (dost už tak jezdí) a na více do Alp. Je otázka jestli to tak skiareálům v Česku vyhovuje, když je tam přes víkend narváno a pracovní týden skoro nikdo.

0/0
18.1.2010 17:30

Host

Re: Ochránci přírody

Ještě bych se rád zmínil o parkování zdarma hned u vleku. Nějaký záchytný parkoviště mě nezajímají. 125 Kč je neskutečný.

0/0
18.1.2010 17:48

Host

Re: Ochránci přírody

Vaše záchytný parkoviště jsou o 50m níž, takže pěšky vám to moc nepřidá. Kapacita horního parkoviště je minimální, takže zadarmo by jste tam ani neměl šanci zaparkovat. ... Naprosto s nimi souhlasím.

0/0
20.1.2010 11:01

Host

Re: Ochránci přírody

ja myslim, ze spis by meli zavrit a nepoustet takovy lidi jako vy, kteri si nevazi niceho, ani te prirody, bez ktere bychom tu nebyli...

0/0
18.1.2010 19:47

Host

Re: Ochránci přírody

Neřekl jsem že si nevážím přírody, ale jak se může poškodit příroda, když ji uměle zasněžím?

0/0
18.1.2010 19:58

Host

Re: Ochránci přírody

A nenapadlo tě že díky prodloužení doby kdy tam leží sníh některé rostliny prostě zmizí? A že na ty rostliny můžou být navázané další organismy?

0/0
18.1.2010 21:01

Host

Re: Ochránci přírody

Ježiš, to je fakt argument jak noha. OK Tak zakážeme přírodě sněžit, protože sníh může ležet na kytičkách jen určitou dobu.

0/0
19.1.2010 9:22

Host

Re: Ochránci přírody

No hlavne se musi rozkopat a dovest tam voda a elektrika... to si myslim ze je problem.

0/0
19.1.2010 17:02

Host

Re: Ochránci přírody

V alpách tohle jako problém neviděj, a jak se tam maj ... ;o)

0/0
20.1.2010 11:03

Host

Re: Ochránci přírody

a jeje a vy byste mel investovat do sebe, kupte si ucebnici gramatiky  a naucte se cesky, tolik hrubek pohromade se jen tak nevidi

0/0
18.1.2010 23:43

Host

Re: Ochránci přírody

No zrovna vy máte co říkat. Sám píšete bez háčků a čárek, ale kritizovat někoho za češtinu budete co?  Nechápu takové lidi, jako jste vy, neustále chodíte po diskuzích a hledáte hrubky a okamžitě, jak na nějakou narazíte, tak musíte reagovat s tím, aby si někdo koupil učebnici gramatiky. Musím se Vám i podobným pouze smát.Rv

0/0
19.1.2010 14:33

Host

Silnější zážitek než horror v kině ...

Byl jsem tam 16. ledna 2010 a byl jsem "lehce" vyděšen! Provozovatel se sice snaží co může a vyšoupané ledové plotny mu asi nejde vyčítat, ale lyžování zde je horor! Červená FISka je zavřená, na červeném "slalomáku" jela naplno sněhová děla, a tak všechno, co se vyveze nahoru, jede dolů po modré v rozstupech cca 5m . Abychom si rozumněli, 5 m vpravo ode mne paní, 5 m přede mnou jiná paní, 5 vlevo pán a 5 m za mnou bedlivě sleduji jiného pána, u kterého nevím, zda to do mne napere teď nebo až za chvíli. A tím vším se dolů řítí šílenci, kteří to nemají v hlavách srovnané a je jen otázkou času, kdy tam někdo někoho zabije! Myslím to, bohužel, doslova! A aby toho nebylo dost, oficiální sjezdové tratě křižují různé sněžné skútry tu s bagáží, tu s provizntem, vrcholem byla prehistorická skříňová rolba, kterou jsem potkal v zúžené místě nad "přibližovákem" a zachránil jsem se jen tím, že jsem zahnul do lesa (raději trefit strom, než zůstat pod pásy, že). Za ty peníze to nestojí.

0/0
18.1.2010 14:52

Host

Re: Silnější zážitek než horror v kině ... kravina

Červená nejede... snažej se jak to de, protože v tom jsou peníze, ale když to nejde, tak to nejde. Zasněžování v horní části není kvůli KRNAPu, ale možná by se ten sníh na sjezdovku ani nedostal jak tam fouká.

Co se týče těch lidí, nevím co čekáte o výkendu na českých horách. V pražskym Špindlu to určitě lepší nebude.

Dále nevím, co píšete o šílencích, když nedokážete ani zastevit před rolbou. Nezastávám se všech, ale někteří si pod lyžováním představují trochu něco jiného než si v pluhu udělat pár obloučků. V sezóně si člověk zalyžuje maximálně brzo ráno nebo v pracovním týdnu. Tihleti "pomalejší" lyžaři vám kolikrát zastaví z ničeho nic i uprostřed sjezdovky. V tomhle souhlasím, že tu zanedlouho bude zase nějaká smrtelná nehoda.

Na obhajobu areálu, starou rolbu bude mít asi nějaký soukromník, v horních domkách používají stejné rolby jako v Rakousku.

0/0
18.1.2010 18:02

Host

Re: Silnější zážitek než horror v kině ... kravina

Ještě bych tu mohl rozebrat plno věcí, se kterýma by jste se mnou určitě souhlasil, ale na to nemám čas. Osobně mám raději Alpy (jako asi každý), ale pokud bych si měl vybrat nějaké středisko u nás, tak to bude určitě Rokytnice (a že sem těch středisek už několik navštívil).

0/0
18.1.2010 18:04

Flynn

Lysa hora

Neni ona Lysa hora/1344 m  v Beskydech?

nespletli  se tak trochu s tim Lysonem?

Samozrejme Lysych hor v CR a na Morave a ve Slezku vice...

0/0
18.1.2010 14:11

Host

Re: Lysa hora

Tak se podívám do mapy a nepíšu hlouposti Rv. Lysá hora (1344 n. m.) je v Krkonoších nad Rokytnicí - je to dokonce v popisku jedné z fotek. Ta beskydská má o 21 metrů méně.

0/0
18.1.2010 15:18

sirkeci

Re: Lysa hora

Samozřejmě, že se mluví o KRKONOŠSKÉ Lysé hoře ;-)

0/0
18.1.2010 16:05

Host

nechápu co je

na tom světoborného, že o tom musí psát. Každý normální lyžař jede za ty prachy do Apl a ne na nějaké placáky v Česku.

0/0
18.1.2010 13:09

Host

Re: nechápu co je

skoro nic..jenom to že za stejnou cenu si zajezdíš místo toho abys to prostál ve frontě! to je všechno nic jiného v tom nehledej!

0/0
18.1.2010 15:13

Host

Re: nechápu co je

Hmm, tyhle "borce" mám rád - stojí to cca 7 dnů v roce na lyžích a myslí si, že jsou to lyžaři. Pokud bys aspoň trochu lyžoval, tak víš, že zrovna sklon sjezdovek je věc, která je v Krkonoších srovnatelná se situací v Alpách, i když zrovna v době carvingu je tenhle parametr tak trochu irelevantní. A pokud mluvíš o ceně, tak pokud mám o víkendu volnou např. sobotu, tak mě rozhodně vyjde levnějc jeden den v Krkonoších než jeden den v Alpách (počítej všechno benzín, čas strávený v autě, jídlo apod.). Pokud by ses chtěl do mě navážet, že nemám prachy na to jet do Alp, tak tě upozorňuju, že loni jsem byl třikrát, a krom toho ještě jen tak na jeden den z víkendu cca 10 dnů v Krkonoších.

0/0
18.1.2010 17:44

Host

Re: nechápu co je

"upozorňuji tě, že loni jsem byl třikrát" to mě pobavilo ;-D[>-]

0/0
18.1.2010 19:08

Host

Re: nechápu co je

Hmm, a co tě pobavilo? Přijde ti 2x na tejden a 1x na čtyři dny málo?:-) Mně by zas určitě pobavilo, kdybych mohl vidět toho borce, jak sjíždí tady místní "placáky", abych použil jeho slova.

0/0
18.1.2010 20:07

dedekzbazalu

Re: nechápu co je

a mne by zas pobavilo  vidět onoho borce, který tady na netu blije ze sebe kde kolikrát byl a přitom o tomhle zde není vůbec řeč a nikoho to pravděpodobně nezajímá. Alespoň mne to nezajímá. Nebudu se přít o tom, co je finančně výhodnější, protože tento sebestředný borec by to asi nepochopil.

O tom kde byl může vyprávět tak leda chlapům v hospě po pátém pivu, to už možná bude téma, které mu tam někdo bude žrát a kývat uznale opileckou hlavou.

0/0
19.1.2010 6:58

Host

Re: nechápu co je

Řeč o tom možná nebyla, ale pokud to neřeknu rovnou, tak to bude první argument těchhle borců, ať se nejdřív do těch Alp podívám, proto jsem to zmínil. Chlubit jsem se rozhodně nechtěl. Já myslím, že si finanční výhodnost dokážu docela dobře spočítat. Týden na sjezdovkách je rozhodně lepší strávit v Alpách. Pokud ale beru třeba víkend na horách, tak ten mě rozhodně vyjde líp v Čechách.

0/0
19.1.2010 9:40

Host

Re: nechápu co je

Já se obávám že tu nikdo nemluví o skolu sjezdovek!

Spíš jde o to že například z Brna to mám do Alp znatelně blíž a to jedu po dálnici až ke sjezdovce. V neposlední řadě jde o to, že tam si zalyžuju bez front a srovnatenou cenu. I co se týče benzínu a podobně. To nemluvím o parkovištích hlava na hlavě za 150kč na den v krkonoších a zdrama z Alpách!

0/0
19.1.2010 7:41

Host

Re: nechápu co je

Když se řekne placák, tak se mluví o sklonu, ne? Přečti si příspěvek, na který jsem reagoval. Parkoviště v Krkonoších jsou až na výjimky zadara. Uznávám, že z Brna jezdit do Krkonoš je blbost, ale třeba z Prahy je to rozhodně blíž. Co se týče front a počtu lidí, tak samozřejmě záleží na termínu, české hory prostě nejsou tak velké jako Alpy, ale pokud si vybereš správnej termín, tak si zalyžuješ stejně dobře jako v Alpách.

0/0
19.1.2010 9:45

Host

Uff, uz vim proc nejezdim na hory do Cech ...

... chvastat se 3 km dlouhou sjezdovkou, na ktere si evidentne pohodlne sjedu tak 500m? Zbytek budou plotny, trava a bezohledny lidi, kteri kempi uprostred 6m siroke sjezdovky, nas*any vlekari a ozrali polaci. Dekuji pekne za 600 na den. Rv

0/0
18.1.2010 12:39

chatab

Re: Uff, uz vim proc nejezdim na hory do Cech ...

zapomnel jsi na 125/parkovani :-P

0/0
18.1.2010 13:54

Host

Re: Uff, uz vim proc nejezdim na hory do Cech ...

platí se jen za to nejhořejší. Ty ostatní zadarmo jsou jen o kousek dál.

0/0
18.1.2010 13:56

Host

Re: Uff, uz vim proc nejezdim na hory do Cech ...

To jsou český komentáře ...

Když není sníh, tak s těma plotnama a trávou prostě nic neudělaj. Když není zasněžování, tak by lidi měli nadávat spíš na KRNAP,... to je jako když stavěj dálnici a lidi by si stěžovali, že dělníci nechtěj postavit tunel.

Další věc je, že o vejkendu si u nám v čr nikde asi moc nezaližujete... logické.

A ještě bych nesouhlasil s tou 6m širokou sjezdovkou, je tam poměrně hodně širokých míst, kde si člověk perfektně zalyžuje.

Jenom dodám, že zde pracuji zde jako lyžařský instruktor a neporovnávám naše areály s Alpama ...

0/0
20.1.2010 11:14

Host

Omluvenky ?

Prosím Vás, vysvětlete mi někdo, s jakou argumentací jsou vydávány ty omluvenky do školy. V článku jsem to nenašel. Zaujalo mě taky to, že žákům pro omluvenky chodí rodiče. To jim jako chtějí pomoct s ulejváním nebo jak to teda je ?8-o.

0/0
18.1.2010 12:38

eizoeizo

Re: Omluvenky ?

Všimla jsem si toho i na billboardech tam... Asi to má být vtipné....

0/0
18.1.2010 12:39

Host

Re: Omluvenky ?

Den na horách dá dítěti jednoduše mnohem víc než neefektivní tlachání ve škole. Pokud se pak rodič na látku se svým potomkem podívá večer, tak za 60 minut proberou látku z libovolného předmětu za celý týden. Taková je realita. I když chápu, že důsledný dril ze strany státu může někomu chybět..

0/0
18.1.2010 13:13

Host

Re: Omluvenky ?

To píšete o vlastní zkušenosti nebo jen tak teoretizujete? Určitě to druhé. Za prvé plno rodičů již nezná ani to co se učili oni a věci se mění, za druhé málokdo má buňky a nervy na to někoho učit, za dítko většinou večer na učení moc zájmu nemá a když prohlásí např. takovou maličkost, že ve škole je to učí jinak, tak je to zase o schopnostech člověka učit a mít svatou trpělivost...

0/0
18.1.2010 13:28

Polarni punta

Co je tam katastrofa je ubytování a ostatní služby

zkuste se zastavit třeba na Lovčence. Katastrofa katastrof. Co jsou schopni češi skousnout nechápu. To je na deratizační jednotku.RvRvRv

0/0
18.1.2010 12:34

sirkeci

Re: Co je tam katastrofa je ubytování a ostatní služby

Lovčenka je super, ale jde o to, co od ubytování ve staré horské chalupě čekáte...

0/0
18.1.2010 16:07

eizoeizo

Nebylo by to tam špatné, ale....

Teď to jede jen částečně a ten zbytek je odshora až dolů skoro kompletně zledovatělý. :/

0/0
18.1.2010 12:29

Host

Hruza

No nevim cena pernamentek za dospeleho a dite v Rokytnici, to je hruza.Za soucet cen permice dite +dospeli mohu lyzovat kdekoliv v Rakousku.A lyzovani je uplne o nicem jinem,parking zadaro krome snad Arlbergu;-DO sluzbach v Cechach snad ani nemluve.Nechapu proc v Cesku nemohou byt det treba do 6-10let zadarmo, tak jak je to na zapade uplne bezne.Potom se vlekari divi, ze klesa v CR horach navstevnost

0/0
18.1.2010 11:38

blond.KK

Re: Hruza

jen ať klesá, aspoň je tam klid :-P

0/0
18.1.2010 11:40

tj13

Re: Hruza

řešil jsem to samé a nakonec u mě vyhrál Ještěd, jsem tam rychleji než v Krkonoších a děti narozené 2000 a později dostanou permanentku zdarma (k dospělácké), řek bych, že to je jediné střidisko, kde to takhle mají, navíc minulý týden byl nějaký přehled lyžařských středisek v ČR a ještěd se dostal na 3. místo...

0/0
18.1.2010 11:44

sudovec

Re: Hruza

Permice jsou opravdu drahé. Ale lidi tam jezdí, tak co... :-(.

Jinak parkování v Rokytnici je zdarma - přijedete na horní parkoviště pod lanovkou a máte 15min zdarma. Ideální na vyložení věcí a převlečení/přezutí neřidičů. Řidič se pak s autem vrátí na nižší neplacená parkoviště a zpět buď dojede skibusem a nebo dojde pěšky.

A k těm dětem zdarma - např v celém Skiamadé jsou děti zdarma jen do 3 let. Většinou bývají do 5-6. Někde, hlavně v Itálii, narazíte na děti zdarma do 8 let a pokud vím, tak do 10 let jsou jen v několika málo areálech a často to bývají hodně drahá místa.

0/0
18.1.2010 12:03

Host

Re: Hruza

Nesmysl, třeba Stubaital je od 10 let, co vím tak skoro všechna střediska Südtirol to samé. Je to jednoduché, děti zdarma přitáhnou rodiny a profit je stejně. To akorát u nás si to neuvědomí. Jediné co je na lyžování v Krkonoších plus je vzdálenost, jinak všechno ostatní mluví protiRv

0/0
18.1.2010 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.