Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde si lyžař nepřeje už vůbec nic. Čtyři údolí

Tady najdete všechno, co fajnšmekr potřebuje. Vysokohorské lyžování z 3000 metrů, úžasné sjezdovky, adrenalinový freeride, mraky sněhu, sluníčko, Mt. Blanc na dohled a panoramata nejznámějších alpských velikánů. To jsou Čtyři údolí, jedno z největších propojených lyžařských center Evropy ve švýcarském Valais.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vyletnik04

Alternativa

Kdo není snob ani přívrženec freeride-u, ten se na Verbier vykašle a vydá se na druhou stranu údolí, přes Le Châble do Brusonu. Jsou tam sice jen 3 vleky (sedačka a 2 kotvy), a svahy jsou většinou na stinné straně, zato je tam víc a kvalitnějšího sněhu než naproti, navíc se tam nikdy nečeká, na zčásti dost náročných sjezdovkách (kromě neděle) téměř nikdo není a panuje tam přátelská atmosféra. Bohužel Bruson na v článku uvedeném plánku chybí (je tam jen bílé místo), najdete ho ale zde: http://ski.intermaps.ch/verbier/index.asp?lang=, podrobnosti jsou tady: http://www.isocolt.ch/Stations_ski/valais/bruson.html

Tip: za slunného počasí v březnu si ráno vzít nahoru ruksak s piknikem a láhvinkou vínka, nechat ho u horní stanice sedaček  (tam se dosud nekrade!), jezdit do jedné a potom poobědvat na sněhu ve výši 2500 m.n.m. A když mě tam potkáte, pozvu vás na skleničku!

0/0
26.1.2010 23:17

e-moe

4údolí žádnej zázrak

Celkově dost hrůza, Verbier na sjezdovkách plný lidí (především FIS), Veysonnaz hrozně z ruky, dlouhý traverzy a mizerný vleky (kotvy, pomy...), smysl to má jen pro vyznavače freeridu, ale i pro ty bude líp ve Francii, protože trasy z Mt. Fort a Mt. Gele jsou příliš exponovaný lyžařema, který si to chtějí "zkusit" a je to tam defakto už jak na normální sjezdovce. Každopádně ubytování ideálně v Siviez, blízko na lanovky na freeride, blízko vlastně všude... Ale nikdo od toho nečekejte zázrak. Navíc kabiny na Mt. Fort a Mt. Gele často nejezdí kvůli větru... Kterýkoli větší francouzský středisko je lepší.

0/0
18.1.2010 23:04

Host

Re: 4údolí žádnej zázrak

Já tedy nedám na Ft. Fort dopustit. R^VAle fakt je, že lanovky v Rakousku už jsou modernější. Ty svahy jako Gentianes ale nemají konkurenci. Pro toho, kdo dobře lyžuje, je to zápřah, výzva. Prostě super! A v Nendaz jsme měli opravdu super ubytování. Siviez je naopak hodně spartanské...

0/0
19.1.2010 11:57

Host

Hrůza

krom výborného freeridu, který ale když napadne sníh lze jezdit venku prakticky všude je to nejhorší středisko v kterém jsem byla...

a to jsem jich projela nespočet prakticky celou francii, rakousko, a část itálie.., zde jsou všude traverzy, kotvy, pomy neupravené sjezdovky fakt hrůza

0/0
18.1.2010 15:58

cs_assault

Re: Hrůza

no prave, je to parada pro lidi, co umi trochu jezdit ;-) Kdyz je dobrej snih, je to jedno z nejlepsich mist, plne srovnatelny s velkejma francouzskejma strediskama, ale se svoji atmosferou. Ty horni pasaze z Mt. Fortu povazuju za jedno z nejlepsich, co jsem na oficialni sjezdovce jel a taky toho nebylo malo... Po upraveny (ne preparovany) sjezdovce sjede klokoliv cokoliv :-) Souhlasil bych s vytkou smerem k ubytovani (nize). Byl jsem v docela nobl hotelu a nic moc, v tomhle Rakousko asi opravdu nema konkurenci...

0/0
18.1.2010 17:12

Host

Re: Hrůza

když je dobrej sníh, tak se lyžuje krásně všude, ale byl jsem vloni v Siviez a souhlas se všema co tu píšou - staré přepravní zařízení, hodně vleků a pom, sjezdovky často neupravené, ceny spíš vyšší. Jeden náročný sjezd z Mont Fortu, mimochodem ta těžká pasáž je asi jen 50m dlouhá a následný sjezd po přejezdu "jen pro dobré lyžaře" do Tortin je mnohem delší a těžší než samotný Mt.Fort, mi rozhodně ostatní negativa nevyváží...

0/0
20.1.2010 10:51

Host

To není nic proti Partyšové ve Špindlu !

.

0/0
17.1.2010 1:02

cs_assault

Re: To není nic proti Partyšové ve Špindlu !

to jo, ty se vyrovna jedine Klaus v Davosu a to jen tezko :-)

0/0
18.1.2010 17:13

gasparru

no nevím jestli si zaslouží tolik povyku.

Právě jsem se z tohoto střediska vrátil a až na ty panoramata žádná sláva. Lidí jako sr...ek a mezi nima matláci, dvě sražení zezadu za týden - tj. permanentní strach o dobře lyžující děti, samá kotva a poma, jediná slušná carvovací sjezdovka je medvědí, bohužel část si uzurpují slalomáři , tudíž si část preparují, středisko sice velké, ale samej traverz, volné terény ucházející, ale Francie to není. Zábava také nic moc, Rakousko jistě žije víc. Ceny, to je kapitola sama pro sebe, to co stojí v Rakouskua a Francii celý oběd, tady stojí hranolky. Ubytování srovnatelné s Francií, Rakousko je daleko napřed. Kdo si chce zalyžovat, tak ať vyrazí o 300 km dál do Francie, protože tohle je navoněná bída.

0/0
16.1.2010 22:03

schnitzell

Re: no nevím jestli si zaslouží tolik povyku.

po přečtení hodnocení mi vychází, že verbier je vlastně to samé co špindl8-o

0/0
17.1.2010 21:37

gasparru

Re: no nevím jestli si zaslouží tolik povyku.

To samozřejmě ne, ale ten nadpis je hodně zavádějící, autor zřejmě ze zištných důvodů nepíše celou pravdu, můj názor je ovlivněn tím, že Francie mne zatím nikdy nezklamala a Rakousko je blízko a při posledních návštěvách mám vždy kliku na počasí a bydlení.

0/0
20.1.2010 21:25

Host

to je tak z poloviny docela pravda pane nebo paní

ale přesto bych si dovolil hádat , že jste ve Verbier nikdy nebyl( la ). Potom by jste o průměru zcela jistě nehovořil(la).;-D

0/0
16.1.2010 20:25

Host

Hory se mi nelibi

Me se nelibi ani kopcovita krajina, natozpak hory. Pro me je idealni plocha krajina, za zady more, proste daleke horizonty.

0/0
16.1.2010 19:38

schnitzell

Re: Hory se mi nelibi

a co kozy? také máte radeji plochou krajinu? az žijí horalové;-D

0/0
17.1.2010 21:38

Host

Já bych lyžoval...

Když to tak čtu, kruci, já bych lyžoval.R^ A místo toho sedím na zadku v práci.:-/

0/0
16.1.2010 9:37

wandering star

Nojo, kdyz jsou ty panoramata...

0/0
15.1.2010 21:38

Host

Hmmmmmm, tak tady jsem taky nebyl ...

:-(                 ;-D ;-)

0/0
15.1.2010 19:50

Host

Mt. Fort je moje nejoblíbenější místo na lyžování

Ledovec Mt. Fort je moje nejoblíbenější místo na lyžování, srdeční záležitost. VJezdil jsem tam už od malička, učil jsem se lyžovat na loučkách v Siviez a coby malý kluk jsem skutečně po zadku sjel onen zmiňovaný boulovatý padák až dolů nad Col de Gentianes. Kombinéza nebrzdila, lyže jsem měl nahoře a určitě jsem strašně bulil, ale dodnes si ten prvosjezd z vrcholu Mt. Fortu  pamatuji a rád na vše vzpomínám. Letos tam zase pojedeme a strašně se těším.R^

0/0
15.1.2010 14:34

Host

Re: Mt. Fort je moje nejoblíbenější místo na lyžování

Boulovatá sjezdovka z Col de Gentianes na Tortin je fakt bomba. Zvlášť v prašanu. Dá to zabrat. Je to několik kilometrů boulemi po padáku, kde jsme fakt nikdy opravdu nepotkali rolbu. A pak je skvělá ona zmiňovaná Medvědí ve Veysonnaz, která vede z Thyonu 2000.  To, že všechny sjezdovky nejsou uhlazené, není vůbec na škodu. Ježdění je pestré a člověk si může vybrat, kudy pojede. Navíc úžasný freeride. My jsme lezli na takový skalní předěl pod Col de Gentianes - výstup do sedla asi sto metrů pěšky a pak kilometry hlubočákem dolů k Tortin. Paráda. Stejně jako Mt. Gelé. To se jen tak někde nevidí, že by od lanovky nevedla z vrcholu kopce regulérní sjezdovka. Snad jen Chamonix, kde se jezdí ski tour z l´Aiguille du Midi z výšky 3840 metrů. Ale tam jsem zatím nebyl... To je takový sen.

0/0
15.1.2010 14:43

honza_votava

Ale přeje...

Ale přeje, pane redaktore: Lépe upravené sjezdovky a méně sedačkových lanovek na kterých je zima a méně kotev, kde si neodpočine... :) Oproti Třem údolím ve Francii je to tady lyžařské muzeum. :)

Jo a taky bych zapomněl na lepší počasí, když jsme tam byli čtyři dny byla mlha... :) To je ale už jen smůla.

Sjezdovky byly fajn, ale pro mě je jednička Meribel ve Třech údolích.

0/0
15.1.2010 13:03

Host

Re: Ale přeje...

Už se těším letos do Val Thorens :-)

0/0
15.1.2010 14:09

Host

Re: Ale přeje...

to souhlas.. byl jsme zde  pred tremi roky .. poprve ve svycarsku a mel pocit ze se tam zastavil cas......krajina prekrasna a mohutna ale pripadala mi nevyuzita, male a kratke trate prevazovali....   i kdyz ten dojem umocnil nedostatek snehu....

0/0
15.1.2010 14:15

Host

Mont Fort

Já bych si dovolil poněkud nesouhlasit s předchozím komentářem, ale každý máme na věci jiný názor a jiné zkušenosti. Nicméně jsem toho názoru, že sjezdovky jako je Mont Fort, Mont Gele, nebo Plan du Fou, rozhodně nejsou sjezdovky pro průměrného českého lyžaře. Protože průměrný český lyžař je na poměrně nízké úrovni. A vzhledem k tomu, že jako instruktor působím u nás i v Rakousku hodně dlouho, tak vím o čem mluvím. Ti lyžaři tu sjezdovku sice sjedou, ale rozhodně  z toho nebudou mít žádný úžasný zážitek. A k těm pádům. Viděl jsem tam několik pádů, konkrétně přímo na Mont Fortu a skutečně pokud se lidem vypnuly lyže, tak se klouzali poměrně dost hodně dlouho dolů než se zastavili. Je to hodně o tom jak moc je zrzlý terén, jak velké jsou boule a jaké má na sobě dotyčný oblečení.

Jinak za sebe říkám, že to skvělé středisko, ve kterém člověk najde vše na co vzpomene, mně se tam moc líbilo!

0/0
15.1.2010 8:55

Host

Re: Mont Fort

Naprosto souhlasím. Mt. Fort je pro hodně vyspělé lyžaře. Z vrcholu ledovce jde o převýšení přes 1300 metrů. Hlavně je vražedná ta část z Col de Gentianes na Tortin.

0/0
15.1.2010 15:03

Host

souhlasim s kolegou, ze prumer

jestli chcete bohatstvi a panorama pak st. moritz, jestli chcete opravdove panorama potom zermatt s matterhornem a dalsi 4tisicovky, ve wallisu si dobre zalyzujete v saas fee;-D a jeho dom, täschhorn aj.

0/0
15.1.2010 8:33

Host

Re: souhlasim s kolegou, ze prumer

Saas Fee je este horsie muzeum ako Verbier. Zjazdovky su tam paradne, ale vybavenie by potrebovalo nutne obnovit. Za tu cenu to rozhodne nestoji. Verbier aj Saas Fee su predrazene vzhladom k tomu co ponukaju. V obidvoch strediskach zaspali dobu. V tej oblasti je naozaj spickovy Zermatt, ten si tu cenu aj zasluzi. Ak si chcete ale naozaj dobre zalyzovat a za rozumnejsiu cenu, tak treba navstivit Val d'Anniviers, to je na pol ceste medzi Verbier a Zermattom. Vo Val d'Anniviers su tri dobre strediska, vsetky siahajuce do 3 00 mnm - Chandolin/St.Luc, Zinal, Grimentz. Chodia tam hlavne miestni, zjazdovky su prazdne a aj cenovo je to na prijatelnej urovni.

0/0
15.1.2010 14:20

Host

Re: souhlasim s kolegou, ze prumer

to je tak z poloviny docela pravda pane nebo paní

ale přesto bych si dovolil hádat , že jste ve Verbier nikdy nebyl( la ). Potom by jste o průměru zcela jistě nehovořil(la).;-D

0/0
16.1.2010 20:28

Host

průměr

Úvodem bych chtěl jen poznamenat, že sjezd z vrcholu Mont Fort není zase tak náročný jak píše redaktor idnes. Pro průměrně dobrého lyžaře žádný problém, sice boule jsou tam opravdu obrovské a nelze se jim vyhnout, ale prokličkovat se to dá celkem v pohodě, že by tam někdo upadl a řítil se dolů jsem neviděl, a to jsem jel dolů několikrát (ani nevím jak by se někdo mezi těmi boulemi mohl řítit dolů). Jinak středisko celkově - každý si tam najde asi tu "svou" sjezdovku, je tam na můj vkus dost vleků - a celkově kabinky, sedačky i vleky jsou starší výroby (stav na jaře 2009).

Nicméně panorama okolních hor je opravdu výjimečné, navíc třeba ze Siviez je to kousek do Sionu, krásné města na březích Rýna, které určitě stojí za večerní návštěvu. Z hlediska lyžování sjezdovky lehký nadprůměr, přepravní zařízení podprůměrné.

0/0
15.1.2010 7:39

Host

Re: průměr

tak tys musel mit ze zemepisu asi tak 4, prej ryna;-D

0/0
15.1.2010 8:35

Host

Re: průměr

dobře, tak rhony, stane se...:-P

0/0
15.1.2010 9:37

Host

Veysonnaz

V roce 2007 jsem strávil týden lyžováním ve Čtyřech údlolích, hlavně v části Veysonnaz, Nendaz a Thyon a byl jsem velice zklamán samotným ubytováním ve tří hvězdičkových apartmánech Veysonnaz, jeho kvalitu bych přirovnal k bývalým ubytovnám. Vleky byly vesměs staré a často porouchané s velkým počtem kotev. Stravování a služby byly také mizerné, nehledě k tomu, že domluvit se jinak než francouzky, nebo max. italsky byl velký problém. Týden jsem nějak přežil, ale v žádné případě nedoporučuji. Ve Verbieru jsme nebyli, možná tam je to lepší. Viktor

0/0
15.1.2010 7:00

Host

Re: Veysonnaz

My jsme bydleli v apartmánu v Nendaz pár stovek metrů od lanovky a měli jsme ubytování skvělé. V obýváku krb a v kuchyni dokonce i soupravy na fondu a raclette. Nakonec jsme ale vždycky raději zašli na sýrové speciality ke Švýcarům, protože není nad domácí recepturu. 

0/0
15.1.2010 15:13

Host

taky

Jojo, taky bych doporučil. Byli jsme tam před cca 3mi lety a bylo to jedno z nejlepších středisek, co jsem zatím poznal. Kdo má rád freeride, tak se tady vyřádí, tolik různých cest mimo sjezdovku jsem snad ještě neviděl. MontFort byl nezpomenutelný, pokud si dobře vzpomínám jelo se nahoře od kabiny takovým užším koridorem cca 100m, tam pak začínala černá a dalo se tam  vyjet z černé doleva nebo doprava na nerozježděný svah. Chytli jsme tam zrovna prašan, no prostě paráda.

Večerní pohled od chaty dolů do rozsvíceného Sionského údolí - jak z letadla ...

Cesta byla teda zabijácká, najel jsem cestou tam přes 1100km, ale stálo to za to.

0/0
15.1.2010 3:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.