Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ralsko: vojáky vystřídají rekreanti a největší in-line stezka v Česku

Na in-linech dojet ke stájím, nasednout na koně, projet se k motokrosové dráze a dál pokračovat na kole. Tak nějak by mohli lidé v budoucnu strávit den v bývalém vojenském prostoru Ralsko. Zatím jsou plány na rekreační park jen na papíře a v hlavách politiků, za dva roky by ale mohly být realitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Stredni Cechy?

Ale kdepak, Mimoň i Ralsko jsou v severních Čechách!

0/0
11.1.2010 13:27

Host

A co to nechat uplne ladem?

Ja bych chtel, aby se taky nejaka priroda nechala bez turistu, bez rekrenatu, bez inline drah, cyklostezek atd. Je neco takoveho vubec jeste mozne?

0/0
9.1.2010 16:34

pczl

Re: A co to nechat uplne ladem?

Stačí šetřit, a můžeš nakoupit pozemky pro prales kolik budeš potřebovat ... A pak ti tam nikdo stezky budovat nebude. Stejně tak můžeš nakoupit pozemky v Amazonskem pralese, ty jsou ještě levnější než u nás

0/0
11.1.2010 0:24

Host

Jako obvykle plácnutí do vody

Však ono se tam nic nepostaví. 1) Vzpomínáte na první projekt chvíli po revoluci generála Vacka a o pár let později Waldštejna? Šly do kopru. 2) Infrastruktura po české a později Sovětské armádě je už pěkných pár let vykradená především místními lidmi. 3) Z okraje Prahy (např. Zahradního Města) se sem jede hodinu a část z toho mimo dálnici. Z centra města je to podle provozu 1,5-2 hodiny. 4) Není tu skoro žádné turistické zázemí. 5) Letní trasy se nemohou změnit na běžkažské stopy, protože tu skoro nikdy nebývá dost sněhu. 6) Srovnejte to s vedlejším Kokořínskem, to se dvacet let po revoluci stalo mrtvou zónou a turisty tu potkáte jen velmi výjimečně (mimo samotného Kokořína a nejbližšího okolí). 7) Nikdo to nechce, nikdo na tom nemá zájem s výjimkou Ratha.

Kuba Turek

0/0
8.1.2010 1:34

Host

ctyrkolky apod.

Nejsem příznivec čtyřkolek apod., ale pokud by se pro ně hledala lokalita tak kde jinde než zde, na bývalých střelnicích a tankodromech. Pak by bylo možné je vytlačit z lesů kde nemají co dělat, bylo by kam. Kdo neví jak na to může zajet třeba k jezeru Barwalder See v SRN severně od Bautzenu. Co všechno se vejde kolem jednoho blbýho zatopenýho povrchovýho dolu. Bez blbých keců a proflákaných milionů. Jsme trotlové.

0/0
7.1.2010 23:04

Host

Re: ctyrkolky apod.

Trotl jses jenom ty. Ctyrkolky do ceske krajiny nepatri. Je to obtezujici zabava bohatejch blbu, co se neumeji posunovat dopredu po svejch.

0/0
9.1.2010 13:56

Host

Re: ctyrkolky apod.

Ukázková reakce trotla. Dokud budou všichni závistivci vidět za čtyřkolkou nebo motorkou pouze zbohatlíka,nikdy se nedočkáme rozumného kompromisu,ale pouze zákazů.Nechápete že je to také sport nebo koníček? Co když jednou budete tělesně postižený a čtyřkolka bude Vaše jediná možnost dostat se do přírody? Nepopírám,že mezi čtyřkolkáři a enduristy  nejsou opravdoví bezohlední blbci,pouze mi vadí neustálé škatulkování. V krajině jistě jdou najít místa,kde lze tyto stroje používat.

0/0
9.1.2010 23:28

zlutykreslo

!!!

Já jsem teda z Ostravy, nemám rád řeči těch, co nikdy v konkrétním místě nebyli, ale šmahem je odsuzují jako špinavé, zapáchající, zkrátka hnusné (pro ty, kdož nebyli nikdy v Ostravě, tak ona taková skutečně není). Ve Stráži pod Ralskem jsem byl 3x pracovně, to jezero, myslím, že Hamr, je bezva, jezdil jsem na lyžích, valil jsem po okolí na kole, zašel jsem i na tu zříceninu, co je na kopci. Mě se tam líbilo, i když bylo by potřeba to ještě propracovat.

0/0
7.1.2010 21:10

Host

A co s Milovicemi

No rozhodně by tam neměli zapomenout prodloužit trať do Vlkavy a na Boleslav dřív, než tam fláknou nějaký rekre středisko

0/0
7.1.2010 21:00

Norkey

ralsko

už teď je tam ideální prostředí, hlavně pro cyklistiku, ale i pro inlajny, turistiku a další letní rekreaci.. pokud tam chce SČ kraj nahnat hory turistů, tak ať začne nejdřív s výstavbou zázemí pro turistiku - hotely, restaurace... Naštěstí většina býv. VVP Ralsko je v Kreis Reichenberg a tak tam snad nikdo neflákne další automobilku.. !! Jinak na eRepublik Ralsko sice není, ale zato je tam spousta jiných věcí - http://www.erepublik.com/en/referrer/Gennerid

0/0
7.1.2010 20:26

Host

Re: ralsko

A co zadni turiste, inlajny a cykliste? Je to prilis scifi? ;-O

0/0
9.1.2010 16:35

Host

OPRAVA!!!

Vyznačená oblast NEMÁ s Ralskem téměř nic společného!!! Je pouze součástí bývalého vojenského prostoru Ralsko. Označena je část bývalé tankové střelnice ("odpaliště" a dopadiště), Ralsko je odtud vzdáleno cca 8-10 km! Nejblíže je tento prostor městu Bělá pod Bezdězem (cca 3 km) a odtud se do prahy dá dojet za 40 minut s přehledem a předpisově, dostupnost této "plochy" je velmi dobrá!

Jo a motokrosová trať je tu už asi 10 let (vyznačeno červeně)!

Petr

0/0
7.1.2010 19:19

Host

Re: OPRAVA!!!

Ano navíc některé "příjezdové cesty " nesouhlasí ... je vidět že autor článku to nakreslil jen v malování podle satelitního snímku ... a v místě jedné nakreslené cesty je 20 metrová skála :-) jinak kreslení stezek pro koně je také dost humorné :-) a také že v oblasti se nikdy nezdržoval. K testovacímu okruhu škoda. Ten tu má škoda opravdu vybudovaný už několik let má na zrekontruovaných cestách a využívají ho hlavně k testování ŠKODA MOTORSPORT a například i různé jiné automobilky. Jinak celý článěk mě přijde nesmyslný jelikož oblast je v majetku města Bělá p.B. a některé pozemky zakreslené v plánku sou v držení soukromých majitelů a plánuje se zde jakási prumyslová zona už i s reálnými podnikateli, kteří zde stavějí svá sídla. Navíc některé z budov sou majetkem zas Airsoftových a Paintballových skupin. Celý článek mi přijde jako velká kachna. Rodák z Bělé p.B.

0/0
7.1.2010 21:13

Host

Re: OPRAVA!!!

Omyl, vyznačená oblast je skutečně pouze Středočeského kraje, "testovací okruh" (dá-li se tomu tak říkat) se již na pozemcích města BpB nachází a je krátkodobě pronajímán soukromníkovi! A s držením některých budov (jakých?) to asi také tak nebude, mám pocit, že pletete různé věci dohromady (Vazačka?). A v čem Vám dávám za pravdu je fakt, že si nedovedu moc představit bruslení v tak kopcovitém terénu jako je v některých místech vyznačené oblasti (v pravé části). Ale rozhodně to není špatný nápad, současný stav střelnice je téměř životu nebezpečný (vykradené ocelové překlady již tak polorozpadlých budov...)!

Petr

0/0
9.1.2010 1:13

harry_s

většina Ralska

leží v Libereckém kraji,do SČ spadá pouze malá oblast severně od Bělé p.B.

0/0
7.1.2010 19:14

Host

Už před lety jsem navrhoval, zřídit tam cikánský stát

přestěhovat tam všechny z Jáchymova, Jihlavy, Nejdku, Chomutova, Chánova a jiných ghett, udělat kolem vysoký plot a ať se tam živí sami. Polí a lesa je tam dost.

0/0
7.1.2010 19:09

Norkey

Re: Už před lety jsem navrhoval, zřídit tam cikánský stát

další co tam nikdy nebyl.. jděte někam ;-€

0/0
7.1.2010 20:20

Mablung

in-line dráha?

Mě by plně postačovalo, kdyby ty prachy z EU použili na opravu a prodloužení pražské in-line/cyklistické trati na Zbraslav. Nestálo by to až tolik, a v létě by to využilo desítky tisíc (reálný odhad) lidí denně, kteří by tam jezdili ekologickou hromadnou dopravou.

0/0
7.1.2010 19:04

Host

To zas dopadne :O/

...Jako v Brdech >> http://www.jpeg.cz/view-747_offroad_Pribram_002.jpg.html

Zdroj: http://mgery.rajce.idnes.cz/VP_Brdy/

0/0
7.1.2010 18:55

Host

25 minut z Prahy...

... cim ten odporny pan jezdi? 80 km za 25 minut...

0/0
7.1.2010 16:54

Host

Pozor

Pravdou je, že zkloubit motokros s in-linama a cyklistama je trošku zvláštní kombinace.  Spíše by mě ale zajímalo, jakou dodržuje p. hejtman Rath rychlost na silnicích, pokud je z Prahy na Ralsku za 25 minut. 8-o možná by tam měli udělat okruh;-)

0/0
7.1.2010 16:26

Host

doporučuji

výstup na Ralsko :-)

0/0
7.1.2010 15:25

Host

Re: doporučuji

jo jo je to makačka... myslím že by se především měli najít peníze na odstranněí ruskojazyčných nápisů na krásné zřícenině a trochu to tam zkulturnit....:-( pravda je jak již někdo napsal že si nedovedu představit jízdu na kole v době kdy se pojede na vnějším okruhu motokrosRv

0/0
7.1.2010 15:42

Host

Divná kombinace...

Do okolí Ralska a Mimoně jezdím od roku 1990 a i před rokem 1990 jsem tam občas zavítal a jak byla příroda zachovalá po roce 1990, tak je to každým rokem horší. Výstavba různých objektů, vykácení borovic mezi paneláky a nahrazení betonovým parkovištěm atd.

Určitě jako cyklista nebo inlainista nebudu kroužit kolem řvoucích a smrdících motorek. moc to nechápu, to nikomu nestačí ty načerno jezdící motorky a čtyřkolky po místních lesích? To chtějí ještě zamořovat přírodu smradem z dalších motorek. Vypadá to, že poslední kousky přírody si v honbě za ziskem zničíme také.

Na jedné straně bojujeme za snížení hluku ve městech (stupidní omezení rychlosti v Praze) a na straně druhé pouštíme auta a motorky do lesa. To může být jen v tom českém Kocourkově.

0/0
7.1.2010 15:05

Host

Re: Divná kombinace...

Ano,opravdu bude pro přírodu lepší celé okolí vyasfaltovat pro bruslaře a cyklisty.Dráhu zrušit a okolí zamořit smrdícími a řvoucími Pražáky, kteří si sem přijedou jen odhodit zbytek nákupu z McDonald's.Potom se nedivte, že motorky jezdí po lese,protože jim nikdo legální areál neposkytne.

0/0
7.1.2010 18:47

Host

nosorožci

by snad byli lepší než ten plánovaný DisneylandRv

0/0
7.1.2010 10:15

Host

-

Peníze z EU. To mě vždycky pobaví. Na každým krmítku pro ptáky za chvíli bude viset, že byla postavena z dotací EU. Škoda, že mnoha lidem nedochází, že ty peníze z "EU" nepřiletěly od dědy mráze ani je neposlali časem Návštěvníci. Jsou to jejich peníze. Ty se kterými hraje bruselská správa ESSR ruletu a přerozděluje je na totální kraviny.

0/0
7.1.2010 9:42

Host

Re: -

Hlavní problém je, že je nerozděluje nikdo v Bruselu, ale češi. Házet špínu na Brusel je krátkozraké a většinou vypovídá o tom, že se dotyčný v dané problematice vůbec nevyzná. Brusel totiž tak maximálně řekne, "Použijte to na projekty, které budou řešit nezaměstnanost" a česká strana pak hlásí co si vybrala. Za všechny ty nesmyslné projekty placené z peněz EU tak může jen česká strana, nikdo jiný.

0/0
7.1.2010 15:40

Host

Re: -

Ono je vždycky jednodušší nadávat na "ty nahoře (...v Praze, v Bruselu...)", než si přiznat vlastní neschopnost. Česi jsou v tom mistři.

0/0
7.1.2010 16:45

Host

Re: -

A první eurohulibrk.

0/0
7.1.2010 17:10

Host

Re: -

Nesmysl. "Nesmyslné projekty" se rozhodně nerealizují pouze v české republice. Jde o to, že celý systém tzv. dotací je zvrácený. Brát všem peníze a po projití korupčním sítem část z nich milostivě vrátit. Sebemrskačské pindy v havlově stylu nejsou na místě.

0/0
7.1.2010 17:14

Host

25 minut na Ralsko???

To má asi Rath rád v prdeli vrtuli,z Prahy  do Mimoně za 25 minut? Jen ať si Pražáci smrdí v tom jejich ministátu s vlastní logigkou.;-€

0/0
7.1.2010 8:40

Host

Re: 25 minut na Ralsko???

proč ne? Vrtulníkem na letišti v Hradčanech ;-D

0/0
7.1.2010 12:42

Host

Re: 25 minut na Ralsko???

Jak slyším Rath, tak v tom vidím nějakou levotu. Ostatně, totéž platí pro Béma, Richtera...

0/0
7.1.2010 15:26

Host

klasik bolsevicky mysleni

"Smělé plány za desítky, ale spíš stovky milionů korun v době ekonomické krize si kupodivu hejtmanství může dovolit. Až 80 procent nákladů by totiž mohla pokrýt evropská dotace, pokud ji kraj dostane." -- kdyz to neplatim ja, pak je jedno ze za 100ky milionu poridim uplnou ptakovinu, realnej socialismus ve 21 stoletu :/

0/0
7.1.2010 7:53

Host

Re: klasik bolsevicky mysleni

Tak nějak. Když si vzpomínám na výsměch centrálnímu plánování a srovnám to s tím marastem co se děje teď, kdy se okrádají na zvyšujících se daních pracující občané kvůli tomu, aby jejich peníze byly utráceny na naprosté kraviny jako je tohle nebo cyklostezky, tak mi není dobře :-/

0/0
7.1.2010 9:36

Host

bruslení

Již dnes je v prostoru od Mácháče směrem na Mimoň a Kuřivody (i směr Česká Lípa) celá řada terénů pro bruslení, jejich hlavní nevýhodou je že jsou krátké - kolem  5 km.  Některé by šly propojit. A hlavně napojit na Máchovo jezero, kde jsou ubytovací kapacity a další vybavenost. Potom by se dalo mluvit o nějaké podobnosti s Flaeming nebo Lužickými jezery. Jinak je to jen nasypání EU peněz kamarádům ze stavebních firem. Já osobně bych se na nějakou jednu izolovanou dráhu do Ralska jel podívat tak jednou, dvakrát.

0/0
7.1.2010 7:36

Host

Re: bruslení

Ještě dodatek: Vojenské lesy, po jejichž lesních asfaltovaných cestách se zde jezdí na bruslích, udělaly pro bruslení v tomto regionu víc než všichni politici dohromady. A nestálo to navíc ani korunu.

0/0
7.1.2010 7:40

Host

Re: bruslení

Největší humus je když se v lese vyasfaltuje cesta... nevim proč nad tim tak onanuješ

0/0
7.1.2010 13:19

Host

Re: bruslení

Odhaduji, že asfaltujou lesáci tam kde jezdí těžkými auty pro dříví. Běžná štěrková cesta to neudrží a asi je drahá jejich udržba. Tak proč by se na nich nemohlo jezdit na kole, na bruslích, na invalidním vozejku, když už tam jsou ? Taky nevím proč stavět extra dráhy pro každou blbost. A taky nevím, proč příspěvek v diskuzi je onanování pokud zrovna není kriticky-super-vtipný a nejlépe přisprostlý.

0/0
7.1.2010 13:51

Host

Re: bruslení

oslavovat vyasfaltované lesy mi prostě přijde jako zvrhlost

0/0
7.1.2010 14:08

Host

Re: bruslení

Motorky v lese je ještě větší zvrhlost.

0/0
7.1.2010 15:25

Host

Re: bruslení

Že jsi blb nemusíš prezentovat veřejně. Nikdo tě nenutí....

0/0
7.1.2010 18:58

Host

..poslední divočina

.. se promění v Disneyland.. já se po.eru.. Rv

0/0
7.1.2010 6:56

Host

Re: ..poslední divočina

Bohužel :-/

0/0
7.1.2010 7:50

Host

Re: ..poslední divočina

Souhlas Rv

0/0
7.1.2010 8:31

Host

25 minut od Prahy?... :)

"Z Prahy je to sem autem 25 minut," doplnil ho hejtman David Rath (ČSSD).

Tak je videt, jak se pan Rath "vyzna" v zemepise. Kdyz se clovek nezaseka na tech 25 minut jenom nez vyjede z Prahy, tak to pak do Ralska je to dalsi zhruba hodina cesty autem.

25 minut - to urcite. Kdyby to aspon nebyl kraj, o ktery se ma David Rath starat. Ostuda...

0/0
7.1.2010 1:18

Host

Re: 25 minut od Prahy?... :)

Podle mapy.cz je to z Prahy do Ralska 1hod 2min. Pan hejtman se spletl o pouhých 37min, což není tak mnoho. Já mu to odpouštím, protože z Prahy tam nikdy nepojedu a z domova to mám 25min na kole.

Osobně bych si přál, aby se našli prachy na odstranění zbytků staveb po vojácích a na další megalomanské nápady nezbyly žádný peníze. Jinak chudáci zvířátka a chudáci my, co tam jezdíme za klidem a pohodou.

0/0
7.1.2010 6:49

Host

Re: 25 minut od Prahy?... :)

Tak sory. Praha - Vrchbělá (Bělá pod Bezdězem) 1hod. S majáčkem 25min. Takže pan hejtman má jako vždy pravdu. ;-D

0/0
7.1.2010 6:54

Host

Re: 25 minut od Prahy?... :)

A to já bych tam ty budovy nechal. ničemu nevadí, pro trampy a další nemainstreamové aktivity využití mají. Fakt mě štve, že jeden z posledních areálů, kde člověk o živáčka nemusel zavadit celý týden chtěj zas změnit v komerční srač.ku ;-ORv

0/0
7.1.2010 8:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.