Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Bez přilby bych byl mrtvý,“ říká rekreační lyžař Milan Pech

Přilba pro děti je v Itálii a některých spolkových zemích Rakouska povinností. Ale i tam, kde není dána vyhláškou, je samozřejmostí. Přilbu běžně nosí i čím větší počet dospělých lyžařů. Že tato pomůcka může zachránit život, si před dvěma lety v Rakousku nechtěně otestoval i manažer Milan Pech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

.

Helmy jsou fajn ale jelikoz lyzuji pro zabavu uz jenom tak radsi cepku pod skopky se blbe rvou pecky a skopek se sluchatky jsem si zatim nekoupil

0/0
30.10.2009 10:32

Host

Bez helmy už nikdy nepojedu

Bez helmy už nikdy nepojedu ani na kole, ani na lyžích. Bezpečnostní argumenty pro jsou všem jasné.

Pro helmu na lyžích, kterou používám už pět let,  přidám pár osobních postřehů :

Není v ní zima, neprofoukne, nekouše, nezebe, když prší, sněží, pásek od lyžařských brýlí netlačí do hlavy, člověk ji tak lehce neztratí...R^

0/0
29.10.2009 12:53

RBmann

Re: Bez helmy už nikdy nepojedu

Ja zase nosim cepici: Není v ní zima, neprofoukne, nekouše, nezebe, když prší, sněží, pásek

od lyžařských brýlí netlačí do hlavy, člověk ji tak lehce neztratí. ;-)

0/0
29.10.2009 16:11

qitto

Re: Bez helmy už nikdy nepojedu

A s takovou bambulí je to i moc pěkné!

0/0
29.10.2009 22:52

Host

Re: Bez helmy už nikdy nepojedu

Tvoje volba.Rv

0/0
30.10.2009 7:56

Host

Re: Bez helmy už nikdy nepojedu

HH a jako helma profoukne ROFL.  mozna ty z LIDLU

0/0
30.10.2009 10:31

Host

Re: Bez helmy už nikdy nepojedu

R^

0/0
29.10.2009 20:55

RBmann

152

Mam na lyzich rekord 152 km/h, mereno podle super drahe a super presne GPS. V tehlech rychlostech uz clovek helmu potrebuje. !

0/0
29.10.2009 11:28

Host

Re: 152

No comment...........pokud to bylo na normální jsezdovce mazi ostatními lyžaři tak by Vás měli zavřít na doživotí do blázince. Pokud to bylo na downhillové dráze při závodech, tak prosím..........ale to byste potom už měl mít přilbu přímo pro tenhle druh sjezdu určenou........a moc by Vám v téhle rychlosti nepomohla.

0/0
31.10.2009 17:58

Host

prilba

Přilbu jsem nenosila (a to jsem ji měla doma?!) až do chvíle, kdy letos v zimě zemřela ta herečka (nevím, jak se jmenuje, její manžel hrál ve filmu "Láska nebeská" toho vdovce, kterému umřela žena -taky nevím jak se jmenuje -chudák, pak se mu to stalo i v normálním životě).Ta paní se jen učila jezdit na jakémsi kopečku, spadla, narazila se do hlavy a umřela. Od té doby přilbu nosím a už to beru jako samozřejmost.

0/0
27.10.2009 20:46

Host

mrtvola brake

Všichni si nakupte přilby a páteřáky. Doporučuji se rovněž omotat i pořádnou peřinou. Vy totiž možná jezdíte opatrně, zato já chci jezdit jako hovado a nejsem zvědavej na nějaký zakrvácený uplakánky, až vás sejmu. A až pojedeme domů, tak ať máte v autě určitě ABS, aspoň 16 airbagů, ochranný rám a ať je to aspoň Hummer, protože pomalou jízdu fakt nesnáším a občas mi to holt někam ulítne, no ...   Life is too short - play hard! (a na ostatní kašli - měli dávat pozor)EU

0/0
27.10.2009 8:53

vladkaerbova

Re: mrtvola brake

drsné ale pravdivé

0/0
29.10.2009 12:30

Host

Re: mrtvola brake

R^R^

0/0
29.10.2009 21:39

rudastraka

ja se ridim heslem

kdo nepada, jezdi pod svy moznosti

helmu mam od 2006, paterak asi poridim pristi tyden, ten dalsi uz razime na ledovec

nejsem zadnej drak, zmerenej rekord na obrackach mam 99, na slalomkach 83

0/0
26.10.2009 21:44

pickup

Re: ja se ridim heslem

R^R^R^R^R^

0/0
26.10.2009 21:49

Host

Re: ja se ridim heslem

a pero mas dlouhy jak?

0/0
27.10.2009 13:01

Andee

Re: ja se ridim heslem

Já dal 86 na bigfootech, ale podruhý už bych do toho nešel, pěkně se mi pak klepaly nožky na to, jak kraťoučkej sjezd to byl ;-D

0/0
27.10.2009 16:58

Host

Mam oboji uz nekolik let

Kazdy, kdo tu rika, ze nekdo nema lezt na lyze - to vsichni jezdite ve Skoda 120 a nikdy jste nebourali? Ani cizi vinou?

Helmu i paterak pouzivam u znekolik let, jezdim (snazim se) jezdit ohleduplne, mam dve deti a zenu, ke kterym se chci vracet. Mam je primarne ne kvuli svym lyzarskym schopnostem (sam si rad zablbnu ve vyssich rychlostech po ranu, kdy je sjezdovka prazdna), ale prave kvuli ostatnim.

Stejne je to u aut. Nemam v aute vagon airbagu, ABS, ESP, zimaky apod. kvuli svym schopnostem, protoze se snazim jezdit tak, abych dojel, ale protoze nikdy nevite, jaky idiot se objevi za zatackou. Stejne je to na sjezdovce.

A zde nejvice plati pravidlo - pozde bycha honit. Oboji je dobry darek od rodiny napr. k Vanocum.  Navic vydrzi to nekolik sezon, takze kdyz to rozpocitate napriklad na 5 sezon, v kazde jedete na dvoje tydenni hory, tak to je smesna polozka. Vubec nestoji za rec.

0/0
26.10.2009 20:10

Andee

Re: Mam oboji uz nekolik let

Až na to, že ti mezi třetí a čtvrtou větou trochu uniká souvislost ;-) Jinak víceméně souhlas, přestože osobně nosím jen páteřák, helmu ne.

0/0
26.10.2009 20:34

qitto

Re: Mam oboji uz nekolik let

Nyslíš to, že má manželku a děti ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním?!..Co je na tom k nepochopení. Je to hold kluk rozdavačná! ;-)

0/0
29.10.2009 22:56

vladkaerbova

kdo

na tom to neumí ať na to neleze!!

0/0
26.10.2009 20:00

Host

bydlím v nížině

proto lížu bez přilbyR^

0/0
25.10.2009 23:04

CZ_Xcv

Letos mi zachranila zivot

Vyvazl jsem jen s otresem mozku a odrenym oblicejem. Byl jsem v bezvedomi ale nazivu.

0/0
24.10.2009 18:19

Muf Puf

Re: Letos mi zachranila zivot

Škoda!!!! Mohlo bejt o jednoho bezmozka míň!!!!:-(

0/0
24.10.2009 18:40

Host

Re: Letos mi zachranila zivot

Kdyby byl bezmozek, tak mu úraz hlavy vadit nebude :-)

0/0
26.10.2009 11:38

Chytrakz hospody

Re: Letos mi zachranila zivot

R^R^;-D

0/0
26.10.2009 13:20

cyankáli v šampaňském

přilba?

Nevím, co maj všichni s přilbou. Na lyžích se víc bojím, že si zlomím nohu nebo nedejbože páteř. A to ještě spíš mě ji přerazí někdo jiný, protože já se o sebe bojím takže jezdím pomalu a opatrně (což je možná někdy horší než to trochu pustit :-) takže jestli si něco někdy pořídím tak páteřák, ale přilbu jedině že bude povinná.

0/0
24.10.2009 13:29

pickup

Re: přilba?

Noha sroste, hlava ne. :-/

0/0
24.10.2009 13:43

cyankáli v šampaňském

Re: přilba?

páteř někdy taky ne :-/

0/0
24.10.2009 13:56

pickup

Re: přilba?

Páteřák používám jen mimo sjezdovky na freeride. Na sjezdovce je hlava o dost ohroženější. Navíc páteřák chrání spíš proti nárazu do ostrých předmětů, ale ne proti kompresi a zlomeninám typu srážky dvou lyžařů.

0/0
24.10.2009 14:05

cyankáli v šampaňském

Re: přilba?

to nic nemění na tom, že se víc bojím "zlomené" páteře než rozbité hlavy

0/0
24.10.2009 15:00

Host

Re: přilba?

Nic proti, ale lidi který na sjezdovce nemaj helmu bych tam ani nepouštěl.......skoro při každym většim pádu tou hlavou o zem narazíš, tak enchápu, proč ji nemít........moderní helmy jsou na hlavě příjemný..........nemyslim tim nějakej šunt ze supermarketu, ale helmu tak za 1500-2500............vypolstrovaná přilba s regulací větrání. Já sám jezdím na snowboardu a mám přilbu, páteřák a chrániče zápěstí.........ne tuhle sezónu si plánuju ještě pořídit ochrané kalhoty na kostrč a zadek......................myslim že jekaákoli pomůcka, která mi může zachránit život nebo mě přinejmenším uchránit od zranění je užitečná.............a nebudu dělat "frajírka" tím, že já to přece nepotřebuju a že já přeci jezdit umím tak se mi nemůže nic stát...................pokud do vás někdo vrazí v plný rychlosti na sjezdovce, tak vám přilba a páteřák můžou zachránit život..................nadávat si potom po zbytek života, pro já debil si nevzal tu helmu a páteřák je jaksi zbytečné.

0/0
26.10.2009 11:20

vladkaerbova

Re: přilba?

páteřák je zbytečnost, stejně tak přilba, když to napálíš v kilču do kmenu, co má v průměru dva metry tak si jasnej...tohle je jenom zaplacená mediální masáž výrobců sportovního vybavení, tak nebuďte lidi hloupí a nesponzorujte podobné zloděje!

0/0
26.10.2009 20:04

Host

Re: přilba?

no a když do kmenu narazíš třeba v 15 km bez páteřáku zádáma, tak si taky hotovej.............v takovym případě ti páteřák zachrání život nebo minimálně od ochrnutí...............

0/0
31.10.2009 18:01

pickup

To je zásadní omyl

Jezdím už pár let s helmou a kromě toho, že je to bezpečné, je to taky příjemné - je v ní teplo a sucho. Nicméně helma není jen pro vysoké rychlosti. Stačí sebou plácnout na ledovou plotnu a je to jak na beton. Zkuste se rozběhnout řekněme na 15 km/h a vrazit hlavou do zdi ;-) Na lyžích jsem zatím s helmou nijak fatálně neboural, ale na kole mi 2x zachránila život na tvrdo. A ještě k rychlostem. Běžně jedoucí průměrný lyžař může jet na carvech okolo 50 km/h. Před dvěma lety jsem si to zkusil změřit na normálních crossových lyžích na nijak prudké a zatáčkovité sjezdovce pomocí GPS. Maximální rychlost byla 95 km/h a to nejsem žádný závodník. Takže ono to občas klame. Všichni jsme vyrostli a většina i ve zdraví přežila bez helem, ale dnes se opravdu jezdí rychleji. Myslím, že těch pár stovek (nebo tisíců) za helmu bohatě vyváží pohled na své dítě nebo sebe v nemocnici (v lepším případě).

0/0
24.10.2009 13:19

Muf Puf

Re: To je zásadní omyl

Nemáš absolutně pojem o rychlosti!Řekni někomu, ať vedle tebe jede na kole těch 15 km/h a zkus běžet stejně rychle!Kdybys jel na crossových lyžích 95 km/h, tak se zabiješ i s přilbou,protože v tý rychlosti neudržíš lyže tohoto typu ve stopě,rozhodí tě to a nabijš si kušnu tak, že tě nikdo nedá dokupy! Zvlášť,kdyš to zkusíš v Čechách! A GPS ti nikdy nemůže změřit rychlost na sjezdovce!;-)

0/0
24.10.2009 18:39

Host

Re: To je zásadní omyl

Tak tebe bych chtěl potkat. Tvoje názory jsou opravdu dementní. GPS už dávno umí rozpoznat nadmořskou výšku, a tak i správnou rychlost.

0/0
25.10.2009 8:33

Host

Re: To je zásadní omyl

Souhlasím. Přítelkyně dala (mimo sezónu, když tam skoro nikdo nebyl :) na černé na Tanvaldském špičáku 105 km/h. Nahoře rozjet a až dolů ve vajíčku bez obloučků :)

Je to fajn, protože mě tím vyléčila z vysokých rychlostí... maximálně jsem jel nějakých 86 a vím, že na stovku fakt nemám :)

Ale pořídil jsem outdoorovou kameru, takže zase bude nějaká sranda R^

0/0
26.10.2009 10:36

Host

Re: To je zásadní omyl

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D Jen 105?

0/0
26.10.2009 12:51

Zapata

Re: To je zásadní omyl

Rychlost podle GPS moc přesná není. Ani to určení polohy není moc přesné a na lyžích to platí dvojnásob.

0/0
26.10.2009 19:56

Andee

Re: To je zásadní omyl

Rychlost podle GPS je velmi přesná. Zkus to někdy v autě, ukazuje to pořád stejnou odchylku od tachometru.

0/0
26.10.2009 20:37

Host

Re: To je zásadní omyl

Je možná přesná, když jedeš stejným směrem téměř konstantní rychlostí. To na lyžích ovšem neplatí. Už jenom to, že samotná přesnost GPS je řádově v metrech pokud to vztáhneme k času za řádově sekundu, nic moc.

0/0
26.10.2009 21:08

Host

Re: To je zásadní omyl

není pravda. podle toho jaký používáš zařízení. obrazně řečeno můžeš mít GPS v hodinkách co má odchylku +/- 50km/h. A můžeš si koupit GPS velikosti báglu na záda co ti určí polohu na 5 centimetrů (technologicky to je možné, používá to např. US Army).

0/0
29.10.2009 21:45

muff-lone

Re: To je zásadní omyl

A kvuli takovym dementum, co jezdi rovne dolu (bez stylu), se pak musi psat clanky o tom, kolik je urazu hlavy...U funcarvingu se tohle nestane ;) (pokud me nevezme s sebou takovy nouma)

0/0
26.10.2009 11:06

Muf Puf

Profíci

mají na sjezd speciální lyže,tréning a vybavení a dosahují rychlosti okolo120km/h.Takže netrénovanej bezmozek,řítící se na sériových carvrech šusem po sjezdofce,nemá šanci udržet lyže ve stopě a musí si zákonitě rozbít hubu!

0/0
24.10.2009 11:23

Host

Re: Profíci

Máš pravdu předsedo !

0/0
29.10.2009 12:40

Host

A co brneni?

A co tak zkusit brneni???? Pokud nekdo chce pouzivta brneni, paterak, chranice na ruce, suspik apod. apod. tak je to jeho volba-ale at to proboha nenu ti ostatnim. Spise by se mel zamyslet nad pusobem jizdy a celkovem chovani na sjezdovce!

0/0
23.10.2009 19:16

Host

Re: A co brneni?

dyť ti to nikdo nenutí, ale potom teda ty a tobě podobný neříkejte, že je to stejně na nic........

0/0
26.10.2009 11:23

Host

Prilba

Reaguji na prispivatele, ktery p. Pechovi zavidi dobry plat, ale pouceni si z pribehu nevzal.Nemam plnou srajtofli a stalo se mi to take.

Jezdil jsem na hranici unosnosti a mych schopnosti, ktere jsem povazoval za perfektni.A prece jen se mi to stalo na miste, ktere dobre znam.

Prorazil jsem na 3 mistech ledovou podlozku na svahu a nemit prilbu a perfektni termo, uz tady nejsu. 2 obratle zlomene, oblicej, ruce atd. - 4 mesice  out a dodnes nesmim nic delat.Takze co z toho plyne - muze se to stat kazdemu kdekoliv a kdykoliv a nezalezi na penezich, ktere mas, zalezi na tech penezich, ktere vydas na svou bezpecnost.

0/0
22.10.2009 7:00

Host

Re: Prilba

Jakou ledovou podložku?

0/0
22.10.2009 8:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.