Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kuba na kole: Nepřístupné Guantánamo a dlouhé schody do nebe

Ráno je hnusně, v noci pršelo a nejspíš bude pršet i dál. Plán mám jasný. Dojet na jižní pobřeží a pokračovat pořád na východ, přes Santiago a Guantánamo až do městečka Baracoa. Cestou si ještě odskočím na nejvyšší horu Kuby, píše Pavel Paloncý v 5. díle seriálu 'Kuba na kole a pod širákem'.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zla Lopata

Par doplneni

Pro ale: Neslo mi o to nedat nikomu vydelat, a take jsem obcas nekomu dal dolar, problem byl v tom ze ve vetsine pripadu se Kubanci snazili se mnou slusne receno vydrbat. Odrbavani turistu je v zemich tretiho sveta, bezny, ale tady mi to prislo v "mire vetsi nez obvykle" a hlavne to odrbavani turistu je na Kubce centralne rizene. Tam je na tom vicemene zalozeno narodni hospodarstvi.

Navic jako solo turista jsem byl pro Kubance zdanlive snadny cil. Po par dnech clovek tyto historky a finty a pochyti a zacne jsem se branit. Take mi to bylo lito, protoze cekal jsem srdecnost  a kdyz se z mnoha konverzaci vyklubala zase stejna historka, tak to cloveka zamrzi.

Vim ze oni dolar oceni daleko vic nez u nas, ze ziji v daleko horsich podminkach. Stejnetak se ale nemuzete divit, ze nechci dat dolar nekomu, kdo se me snazi obelhat/se mnou vydrbat.

Pavel Paloncy

0/0
19.10.2009 20:21

hany1

Kuba

nejkrásnější země jakou jsem kdy navštívila.

0/0
19.10.2009 6:32

Host

zajimave pocteni

na kube jsem nebyl. co vsak mohu soudit, treba v dominikanske republice je to vlastne uplne stejne (az na to, ze nemaji nekonvertibilni menu pro vlastni obyatele). zivotni podminky tam maji taky velmi nuzne a kdyz uvidi turistu, taky jim zasviti dolary v ocich. na to, jak chuda zeme to je jsou tam ceny naprosto premrstene (pivo v restauraci v santo domingu jako bily turista pod sto korun neporidite!). co jsem slysel z ruznych zdroju, tak i kuba je na tom s cenama uplne stejne. za podminky na kube neuze socialismus, ale lina karibska mentalita. a ti prispevatele, kteri autorovi clanku nadavaji, ze nepusti dolar... preci nemuze dat dolar kazdemu, kdo si rekne! a kdyz vas pozada sto lidi denne, co mate delat? jinak ke karibiku doporucuju trochu zapadly blog http://zamburek.blog.idnes.cz/

0/0
18.10.2009 13:19

Host

Re: zajimave pocteni

V DR jsem byl 10x a proto vás mohu upozornit na vaše zásadní omyly v posuzování poměrů v DR vs. Kuba : průměrná mzda (pokud má člověk štěstí pracovat) je v DR 100 USD, na Kubě ekvivalent v peso nekonvert. 10 USD měsíčně, v DR není komunistický režim, v DR koupíte litr velmi kvalitního rumu kolem 14 USD, na Kubě za 35. V DR vidíte dost místních lidí velmi bohatých i na naše poměry, samozřejmě i dost lidí velmi chudých, na Kubě jsou jenom ti velmi chudí. Auta na ulici v DR jsou i velmi drahé modely místních obyvatel, autobusy na dobré úrovni, na Kubě jsou jen vraky vyjma pár aut CD a pod. Obyvatelé DR jsou velmi srdeční, bezstarostní, veselí, rádi pomohou např, v orientaci, a samozřejmě jsou vděční za případný obolus. Vyskytnou se i lidé dotěrní, ale ti jsou všude na světě.

0/0
18.10.2009 23:51

hnupobijce

Re: zajimave pocteni

Zalezi na tom jae si zvolite parametry ... podle prumerne delky zivota je Kuba i pred CR a to se chlubime zmenou rezimu , lepsim jidelnickem , skvelym zapadnim zdravotnictvim ...

0/0
19.10.2009 6:16

Host

Re: zajimave pocteni

Ve většině případů máš pravdu, s něčím si nedovolovím nesouhlasit. Pokud si dobře pamatuju, tak litrovka obyčejný havany stála loni kolem 5 pesos (asi 4 eura), sedmiletá havana byla asi za 10 pesos (nevím, třeba to pro Tebe není kvalitní rum, pro mě jo...). Pro turisty mají na Kubě dvojí ceny, ale zrovna u rumu to neplatí :-) A obyvatelé Kuby určitě jsou srdeční, nesmíš se tím jejich prvním pokusem nechat odradit - pak jsou vždy strašně příjemný. Na druhý straně, proč by to nezkusili, když tam zápaďáci ty eura opravdu rozdávaj ve velkým. Takovej průměrnej Kubánec ta náměstí v Trinidadu obejde 10 výletníků z Varadera a devět z nich mu dá 1-2 eura a má vyděláno. Pak se nedivím, že na každýho turistu koukaj ve stylu "turisto, otřes se..."

0/0
19.10.2009 11:02

Host

Re: zajimave pocteni

jak chces prepocitavat mzdu v nekovertibilnich pesos? podle oficialniho kurzu? hah! na kube ani v DR nikdo hlady neumira. zdravotni pece je nicmene nesrovnatelna, a, alespon podle mych informaci, vyrazne lepsi na kube. delka zivota, vzdelanost... DR ve srovnani s kubou tezce prohrava. kriminalita... zkuste se jako beloch projit nocnim santo domingem!

0/0
19.10.2009 13:07

Host

Re: zajimave pocteni

Jak pises, ze na Kube nikdo hlady neumira - jo, mas pravdu. Protoze vetsina lidi preziva z penez jejich rodin, ktere ziji v zahranici. Jinak by tam byla vetsina mrtvych hlady. Kdyz dostavaji uplne minimum jidla od vlady. Prace skoro zadna neni, takze se musi spolehat, co jim vlada da.

Ver mi, mam to z prvni ruky, protoze kamaradky pochazi z Kuby. Jejich rodiny maji ohromne stesti, ze maji nekoho v zahranici, kdo jim financne vypomaha, takze oni si muzou koupit i nejake jidlo!

0/0
19.10.2009 15:27

Host

Re: zajimave pocteni

Neni pravda.HDI Kuby patri k nejvysi v Latinoamerice,jen po 4 zeme ( Bahamas,Uruguay,Chile,Costarica),ostatni jsou za Kubou,stoje na 48.miste.pro srovnani:35.Cesko,41.Slovensko,56.Bulharsko,62.Rumunsko,...82.Ukrajina.( 11 statu v Evrope je za Kubou v HDI) 

0/0
25.10.2009 18:32

Host

Re: zajimave pocteni

Obě země jsem navštívil. Kuba působí daleko civilizovanějším dojmem než DR. Na Kubě máte třeba silniční velmi kvalitní síť (sice nevím , zda je pozůstatkem Batisty , nebo ji postavil až Fidel) , v DR ujeté silnice ze štěrku a hlíny . Na Kubě je ochranka v hotelu , která má za úkol se starat o to , aby cizinci nepřišli do kontaktu s místními. V DR je hotelová ochranka po zuby ozbrojená , majíci za cíl skutečně turisty chránit.

Co se týče obyčejných lidí-jak DR tak i Kuba jsou chudé země třetího světa. Nicméně po stránce vzdělání a zdravotní péče je lépe postaráno o člověka na Kubě , než v DR. Hotelový personál na Kubě mluvil španělsky , anglicky, německy , francouzsky , italsky . Personál v hotelu v DR měl velké problémy již s angličtinou.

0/0
19.10.2009 16:28

Host

Re: zajimave pocteni

A kde jste v DR jezdil po hliněných cestách? Z Punta Cana vede 2proudá dálnice-každým směrem, přes La Romana do Santo Domingo a dále slušná rychlostní cesta na Barahonu. I napříč DR z Puerto Plata je velmi slušná rychlostní komunikace na Juan Dolio, rovněž z Puerto Plata vede rychlostní komunikace na Samaná. I u nás můžu vjet na pole a jet po bahnité cestě. Lékařská péče je zcela prokazatelně lepší v DR, kde jsou špičkově vybavené kliniky a hlavně léky, v S. Domingu, La Romana atd., na Kubě jsou možná dobří lékaři, ale mají holé ruce, bez léků a špičkové techniky. Mýtus o výborné lékařské péči na Kubě máte od dob socíka. Ještě l těm silnicím-v DR je provoz velmi silný, i luxusní drahá auta, na Kubě jezdí vraky a běhají osli.

0/0
21.10.2009 10:54

Host

Re: zajimave pocteni

čéče jde vidět ,že máš přehled. kdo ti radí ? Google maps? DR je hlavně velmi nebezpečná země. Zkus si tam někdy pujčit auto a vydej se večer do nějakeho městečka třeba 50 km od tveho hotelového komplexu. Haitaní se ti o zábavu postarají ;-D

0/0
22.10.2009 12:07

Host

Dělal jsem s Kubánci za socíka v jedné textilce...

a jedno je jisté - tak líné kůže jsem v životě nepotkal. Ta historka s dolary a umírající matkou byla také velmi oblíbená, měl jsem plnou dílnu lidí s umírajícími matkami, bylo to velmi dojemné... :-P

0/0
18.10.2009 8:05

Host

Re: Dělal jsem s Kubánci za socíka v jedné textilce...

To je jak Klinger v MASH.

"Půlka rodiny těhotná a druhá půlka umírá"   ;-D

0/0
18.10.2009 12:37

Dýzl

Re: Dělal jsem s Kubánci za socíka v jedné textilce...

V kolbence ve které jsem kdysi pracoval nabrali za komančů také Kubánce. Ne že by se sami hnali do práce, když ale nějakou dostali, dokázali makat. Byli ale veskrze pozitivní a také dobří milenci. Když s nimi nějaké panička šla, bílý manžel se často již nechytal. Postihlo to i mého kamaráda, jeho tehdejší bejvalka se dokonce se svým snědým přítelem odstěhovala na Kubu a děti zde nechala. Nakonec se ke kamarádovi chtěla s prosíkem i vrátit. Její Kubánec ji tam půjčoval bráchům a kamarádům. Sen o velké exotické lásce se rozplynul. Pamatuji také, že temperamentní Kubánci se párkrát dost drsně porvali v hospodách, z kolbenky tenkrát volali i na velvyslanectví a tam jim poradili, ať policajti nějakého zastřelí a bude klid. Na Kubě to takto řeší zřejmě dodnes.

Já osobně bych se klidně také na Kubu podíval, je ale tolik jiných zajimavých destinací kde jsem nebyl, tak mne tento výlet zřejmě nepotká.

0/0
18.10.2009 13:43

Host

ale

mně na těch jeho článcích vadí jedna věc. já z toho mám pocit, že těmi  lidmi prostě pohrdá. napadlo ho třeba, že pokud tam mají vychrtlá zvířata, že jsou na tom lidi třeba ještě hůř - že třeba taky mají hlad? já jsme tam tedy nikdy nebyl, ale četl jsem knížky několika kubánců - daina chavian, zoe valdes - a ty životní podmínky tam musí být příšerný. a ten kuk se diví, že po něm někdo chce peníze! a co teda mají dělat? chcípat hlady? no jasně, že mu nabízejí služby a ubytování. chtěí si vydělat, co je na tom divnýho...

0/0
17.10.2009 22:16

Host

Re: ale

Sekám před výkonem autora. Naprosto ale souhlasím s příspěvkem "ale". Byl jsem na Kubě dvakrát, mám tam i rodinu. Situaci na Kubě popisuje autor velmi přesně, avšak pohrdání lidmi, kteří na Kubě živoří a bojují o každý cent je smutné. Autor si nevidí do huby a je vidět z článků, že je skoupý a šetří za každou cenu i sám na sobě. Kolo má určitě min. za 30tis., letenku za 15000, ale nechat vydělat kubánce pár centů je pro něho nepřípustné. Ano, je to někdy otravné chování lidí, kteří se snaží nějakým způsobem z vás získat nějaký ten dolar, ale tohle není jejich vina, mají prostě hlad. Když pojedete do nějaké africké či jihoamerické země, kde není socialismus, tak se setkáte se stejným chování těch lidí. Autor asi nezažil, jak jsme se chovali za socializmu u nás, když jsme se snažili také z turistů ze západu urvat co to šlo. Buď je nějak natáhnout a získat marky, nebo je okrást. Autor je v některých názerech velmi naivní a potřeboval by na Kubě vyrůst, pak by měl v mnoha věcech jiný názor

0/0
18.10.2009 2:15

Petr-007

Nevim nakolik je to objektivni, ale vsimam si

ze v cestopisech , vydavanych posledni dobou se vsichni Cesi chovaji dost ostudne. Starsne skrbli, a jeste to vydavaji za prednost, jak usetrili, jak nekomu nezaplatili, jak zneuzili neci pohostinnost, vyspali se, najedli a odesli bez zaplaceni, jak usetrili upoceny doler, ktery peo nas je nic, ale jinemu by mohl hodne pomoct. Kolo radeji schovat do rosti, nez si ho nechat za par dolaru pohlidat, parada, jak je vsechny prechytracil. Nekdy mam pocit, ze cim chudsi zeme a levnejsi ceny, tak tim vice skrblime. Pripada mi, ze turiste z jinych narodu davaji vice vydelat mistnim, neomesuji se nesetri a timto prijemnym zpusobem tak pomahaji mistnim ekonomikam. .Je to hamba.

0/0
18.10.2009 8:40

Wikring

Re: Nevim nakolik je to objektivni, ale vsimam si

Tak si koupil za svý vydělaný peníze kolo, nikomu ho neukrad a schoval si ho do roští, aby ho neukrad nikdo jemu. To je toho. Mimoto, ono když tě při každý procházce otravuje padesát lidí a chtěj dolar, tak tě to tak naštve, že už se pak uzavřeš do sebe a radši si vystačíš s dvěma banány na den. Abych mluvil za sebe, já tam byl a tak jsem to cítil. A nedělají to jen češi, potkali jsme tam dva australany, právníky ze Sidney a cítili to stejně.

0/0
18.10.2009 11:15

Host

Re: Nevim nakolik je to objektivni, ale vsimam si

naprosto s Tebou souhlasim - jestlize po Tobe chce denne x lidi dolar, tak Te to velmi brzo zacne otravovat..ja si Ty dolary netisknu... nebyl jsem sice tak extremne sporivy jako autor clanku, myslim ze jsem dal Kubancum rozumne vydelat (casa particular, jidlo, vylety..., nepocitam tech 300E, za ktere si ted uziva kapsar z Havany), ale abych rozdaval penize na ulici, tak to ani omylem - jsem turista, ne charita...

0/0
18.10.2009 14:04

Host

Re: Nevim nakolik je to objektivni, ale vsimam si

Kdybyste v takovýchto zemích nechal si hlídat kolo , támhle si zaplatil tuto službu , támhle zase jinou službu.... asi by Vám peníze brzlo došly.

Na Kubě je velmi málo legálního soukromého podnikání a to nelagální (většina) není levné. Ty lidi nevědí , kolik vyděláváme .... ale mají představu , že hodně moc. Tak i za nekvalitní služby požadují.... ne jeden , ale třeba x desítek dolarů . Není nic mimořádného , že po Vás policajti požadují x tisíc dolarů za přestupek , který Vám je neznámý.

V hotelu jsem zažil , jak všichni zaměstnanci dělali vše proto , aby z člověka "vydupali" co nejvíce peněz. Od nosiče kufrů , přes recepční , pokojskou , až třeba po hotelového údržbáře , který za výměnu žárovky chtěl 5 €. Občas i u večeře hrála hudba , a když jste opouštěl restauraci , nechtěli vás pustit ven bez "příspěvku" do klobouku.

Na dovolenou na Kubě vzpomínám rád , ale tato snaha místních "vymlátit" z turistů co nejvíce byla snad jedinou kaňkou.  

0/0
18.10.2009 14:23

Host

Re: Nevim nakolik je to objektivni, ale vsimam si

není mi jasné, jak student, který našetřil za několik let na podobnou cestu, může dát snadno vydělat jiným, může dát vydělat, ale dost omezeně a s bídou, když se sám leda tak protluče. Znamená to teda, že se nikam neměl vydávat? Až bude jednou při penězích, vydělat dá... I já byl kdysi v podobné situaci, táhlo mě to do světa ale neměl jsem za co..

0/0
18.10.2009 23:04

Host

Re: ale

Ještě jedna důležitá věc. Autor by se nejraději celou dobu krmil předraženýma srač...a z Nutrendu, ale vadímu, jak lidé živoří na Kubě a nejraději by neplatil na Kubě za nic. Jsem z Olomouce a znám několik lidí, kteří pracují v Nutrendu a myslím, že by se autor hodně divil za jakých podmínek a platu lidé v této firmě pracují. Kdyby autor sám v této firmě pracoval, tak by se na Kubu ani nikdy nedostal a ty tyčinky by nikdy do úst nevzal. Drtivá většina výrobků z Nutrendu jsou předražené věci za zlomek ceny podpořené akorát masivní reklamou a chamtivosti majitelů firmy. Např. MagnesLife, který vás příjde na 20 Kč je normání hořčík, který do těla doplníte obyč. tabletou magnezia za necelou korunu. A tak to je se zbytkem produktů. Akorát si musíte přečíst co je obsahem a kolik za to dáváte. Autora si zřejmě Nutrend zaplatil, aby jim dělal reklamu, tak jak to obvykle dělají.

0/0
18.10.2009 2:48

Zla Lopata

Re: ale

S tim Nutrendem jste trochu mimo.

Veci od Nutrendu (nejde ted o firmu, ale myslim energ. tycinky) jsem mel s sebou jen par a jen jako zalohu. Chtel jsem se stravovat hlavne dle mistni kuchyne, ale neni to tam tak jednoduche.

Mistni strava je totiz za prve velmi jednotvarna a celkove koupit si jidlo neni jednoduche. V bodegas si nic nekoupite, v obchodech ve vesnicich se da koupit akorat tak velmi jednoducha minipizza se syrem, houska s tim co zrovna je (nejcasteji je to nejakej luncheonmeat a rikaji tomu sunka) a zmrzlina. A v dolarovych obchodech si muzete koupit predrazenoy susenky (i na nase pomery). Celkove si toho tezko muzete koupit vetsi mnozstvi a nic z toho v teplem kubanskem pocasi nevydrzi dlouho

Stejne tak pecivo je problem si koupit - kdyz se v pekarne dostane do prodeje, naklusou tam okamzite mistni a hned dojde.

Navic jsem se dost pohyboval mimo turisticke trasy i mimo civilizaci, kde byl problem koupit jakekoliv jidlo...

0/0
19.10.2009 20:30

Zla Lopata

Re: ale

A v tech mistech jsem byl moc rad, ze jsem s sebou mel par energetickych tycinek.

Navic v hodne teplem a vlhkem podnebi jsem cca 100 km denne a na to energii odnekud brat musite.

Slozeni techto produktu mam dost prostudovane. Co myslite, ze jsem mel s sebou 100 tablet obycejnyho horciku resp. mlecnani horecnatyho v jedne sklenicce nebo lahvicky MagnesiLife?:-)

Pavel Paloncy

0/0
19.10.2009 20:34

Host

Re: ale

Ano, ten kluk se divi, ze po nem nekdo chce v socialistickem raji penize.

Ale ted vazne a bez ironie - jak presne muze autor za zivotni podminky na Kube? Cloveka totiz nutne napada myslenka, ze nez "zebrat" (to drobet prehanim, chteji si jen vydelat za kazdou cenu) po turistech penize, bylo by mozna lepsi, kdyby tu energii venovali do pokusu o zmenu stavajiciho politickeho/ekonomickeho systemu.

Vim, ze se mi to dobre mluvi, kdyz netrpim hlady. Ale domnivam se, ze Kube stavajici situaci nikdo nevnutil, tudiz je trochu nefer chtit po nekom, aby ji "resil" misto kubancu samotnych.

Ackoliv je jiste pravda, ze ne vsichni jsou stejni. Viz napriklad http://www.desdecuba.com/generaciony_cz/

0/0
18.10.2009 9:05

midou

jojo

byl jsem v Baracoa loni, moc hezký kraj, se zájmem jsem si přečetl vaše dojmy.

0/0
17.10.2009 22:08

Host

jo Baracoa

tam je krasne... nezapomen si na cestu koupit par cokoladovych bonbonu z tamni fabriky... jsou neprekonatelny.. nejcokoladovejsi cokolada, co jsem kdy jedl... kdyz jsem tam byl, tak staly jedna hrudka peso - byly baleny v takovym bilo-modrym igelitu...;-)R^

0/0
17.10.2009 18:56

Milanius

Re: jo Baracoa

Souhlas, mimochodem letos jsem byl v Baracoa v březnu, celkově už potřetí za poslední léta, mám tam spoustu dobrých kamarádů a zásobu tamní čokolády si beru vždy sebou domů, lepši jsem snad nikdy nejedl.

Autor mi jinak přijde jako namyšlenej "světáček".

0/0
18.10.2009 10:02

Host

Bezva článek

Jedny z mála článků které si na Iděsu s chutí přečtu jsou tyto cestopisy z Kuby. Před časem tady někdo psal o stopu do Číny a později zase na Kavkaz, to byl ale exhib kterého jsem nemusel.

0/0
17.10.2009 16:44

Host

to

je krásné strašení,jak je jinde špatně a jak máme být šťastni za to že máme krásný kapitalizmus!:-P;-)

0/0
17.10.2009 16:17

Host

už nezávidím - a také o smíšených manželstvích

...čím dále se dostávám do pocitů cestovatele - a zdá se mi, že již moc nadšený není...počáteční vyprávění se mění na strohý výpočet destinací, kilometrů, několika málo zážitků a citelné frustrace...z počátku jsem mu tiše záviděl, nyní již ne...jistě by to byl zážitek a dobrodružství, které by doživotně obohatilo vlastní život - ale asi by k tomu plně stačily i tři dny na Kubě na kole....

Ještě jedna paralela se mi tlačí do mysli....když se lidé berou z různých zemí a mluví třeba společně anglicky, ne rodným jazykem. Vše je nové, skryto pod povrchem, dobrudružné, lide se odhalují a poznávají na pochodu...až...až přijde ten den na korbě na nákladád´áku a konstatujejete, ona chtěla přece jen ten jeden dolar....obrazně řečeno....

0/0
17.10.2009 14:57

První z předposledních

super, takové cestování by se mi líbilo, ale asi jsem moc lí

línej spát pod širákem v křoví, to kolo by mi nevadilo, najeté mám :-)

0/0
17.10.2009 10:47

Host

Reakce na článek

Já sem procestoval Kubu dvakrát.Kolik Vám platí za ty články proti Kubě. V Americe

natočíte lepší věci,ale není to možné,mají demokracii.

0/0
17.10.2009 10:13

Host

Re: Reakce na článek

bud pekne kecas nebo jsi tam byl s delegaci KSC... tohle neni clanek proti Kube, ale O Kube.. neni v nem nic, co by nebyla pravda...

0/0
17.10.2009 10:30

Host

Re: Reakce na článek

mam presne stejne zkusenosti jako autor clanku, ktery me prijde mimochodem velmi ctivy a zajimavy (narozdil od vetsiny ostatnich clanku na idnesu bohuzel)

0/0
17.10.2009 14:43

Host

Re: Reakce na článek

jo nebejt tohohle maníka s kolem a trabantistů v africe tak Iděs už ani neotvírám

0/0
17.10.2009 15:47

ctenar1970

Re: Reakce na článek

pekna facka.R^R^R^

0/0
17.10.2009 15:59

Host

Re: Reakce na článek

;-DR^

0/0
19.10.2009 15:47

Host

la farola

tak za tu farola na kole smekám, mě se to zdálo šílený

0/0
17.10.2009 8:20

Milanius

Re: la farola

Jeli jsme ji na kole před třemi lety, myslel jsem, že tam zdechnu, byla to teprve naše třetí etapa a bylo to v únoru, takže se na to nedalo tady u nás doma moc připravit, ale pak už byl zbytek cyklozájezdu dokonalý, Kuba je fantastická..

0/0
18.10.2009 10:06

dedko

Pěkné !

R^R^R^

0/0
17.10.2009 8:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.