Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na sjezdovky Krkonoš poprvé v historii vlakem. Unikátní studie na videu

Místo tisíců aut na přetížených horských silnicích by mohly jezdit v Krkonoších vlaky. Nová, odvážná studie našich předních architektů přichází s návrhem 15 km dlouhé železnice, která by vedla ze Svobody nad Úpou až ke sjezdovce Javor v Peci pod Sněžkou a odtud dál do Špindlu a polského Karpacze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dobrý nápad!

Postavit železniční trať do Pece je hodně dobrý nápad! A zakázat tam automobilovou dopravu je ještě lepší! Když se tady investují miliardy do nesmyslných dálnic, mohly by se konečně jednou taky investovat peníze do smyslných železnic, které jsou určitě vzhledem k budoucnosti světové zásoby ropy dopravní cestou budoucnosti. Postavení železnice by byl opravdu Velký krok dopředu!!

0/0
23.11.2009 17:59

Host

Pro Pražáky

všecno. Ale na dálnici do Ostravy nejsou peníze. ;-(

0/0
21.10.2009 14:56

Host

Re: Pro Pražáky

Pro jake Prazaky - ja do Krkonos jiz davno nejezdim !!!

0/0
21.10.2009 19:03

Host

Re: Pro Pražáky

Prazaci do predrazenejch uprdenejch Krokonos uz daaaavno nejezdej (teda alespon ti co maj rozum)

0/0
22.10.2009 6:33

Host

Re: Pro Pražáky

Prosimtě! Dálnici Nepotřebuješ ne? Jezdi vlakem.

0/0
23.11.2009 18:03

Host

zlnhljlg

0/0
21.10.2009 11:55

Host

za 100 let nebude u nas zadnej snih...

tak at na to zapomenou[>-]

0/0
20.10.2009 15:20

luko5

Re: za 100 let nebude u nas zadnej snih...

i v létě je tam hezky

0/0
21.10.2009 22:24

Petr1

Co je to na tom obrázku?

Neví někdo, co znamenají ty dvě zvznášející se zelené koule?

0/0
20.10.2009 12:09

Host

Re: Co je to na tom obrázku?

to jsou lentilky

0/0
20.10.2009 12:46

Host

Nic nového

Pokud vím, do konce WW2 jezdily elektrické vlaky do Harrachova a Polubného z Jelení Hory - tehdy Hirschenbergu, jako součást sítě elektrických drah na německé straně Krkonoš. Po válce Němci museli odejít, Rusové ukradli koleje a dráty a s polskými náplavami není možné cokoliv domluvit - viz PL enkláva mezi Hrádkem n.N. a Zittau...

0/0
20.10.2009 9:56

Host

Re: Nic nového

R^

0/0
20.10.2009 16:32

raz36

Procpak se to za tech 100let uz nepostavilo?

No protoze se to nevyplati, nasim predkum to bylo jasne!

0/0
19.10.2009 10:38

109e

Re: Procpak se to za tech 100let uz nepostavilo?

Naši předkové tam měli zacpané silnice auty?

0/0
19.10.2009 11:45

Host

Háček

A bude tam ještě za pár let v zimě dostatek sněhu?:-/

0/0
18.10.2009 22:31

BlkRider

Re: Háček

No podle aktualni situace to vypada, ze tam bude snih spis v lete :).

0/0
20.10.2009 13:48

Host

a co takhle

jako myšlenková hra dobrý...takhle určitě ne, ale muže to aspon odstartovat debatu...co takhle udělat zákaz automobilové dopravě, v bukách a v trutnově odstavný parkoviště a přitom vytvořit síť kvalitích eko - busů (na elektriku nebo plyn)..a co je hlavní...kvalitní vyvýšený zastřešený zastávky...se vším pohodlím a konfortem..tak aby první co turista nezažije byla koupel v sněhových sračkách...něco podobnýho funguje v curitibě v mexiku :) .. autobusy zajíždějících do konfortem "vlakových" stanic... by to vyřešilo vše a naklady do 50- ti mega + cena novejch autobusu, který by se stejně museli koupit+ plus pakování, který by si na sebe vydělalo

0/0
17.10.2009 21:46

Leopardo di Kardio

Re: a co takhle

Zajímavá úvaha.. R^ V konečným důsledku možná i větší komfort za méně peněz.

0/0
18.10.2009 9:41

109e

Re: a co takhle

Zjednodušené srovnání cen vlakové a autobusové dopravy. Jde pochopitelně také o kapacitu. Dal jste stovnání mexiko. Já dám Švýcarsko.

0/0
19.10.2009 11:48

Host

Re: a co takhle

V Rakousku běžně jezdím skibusem - ne proto, že by mi někdo někam zakazoval jet autem, ale protože to je pohodlnější a můžu se nahoře nacamrat svařákem a kvasnicovým. Až to bude u nás podobný, tak jen málokdo bude až pod sjezdovku jezdit autem. Pomiňme teď možnosti hor - spousta lidí budu u nás stále preferovat naše hory a budou pro to mít svoje důvody, tak jim sem nepište, že byste do Krkonoš  nejeli ani omylem. Protože dokud u nás bude nefunkční lyžařská veřejná doprava, nechat auto na parkovišti bude většinou znamenat, že když už ho tam najdu, tak bude v lepším případě jenom poškrábaný, tak to prostě lepší nebude...

0/0
20.10.2009 15:36

renata.komorousova

To je trapná vyzualyzace, a ještě trapnější komentář.

Rv

0/0
17.10.2009 18:36

Host

Re: To je trapná vyzualyzace, a ještě trapnější komentář.

Píše ten co neumí česky :-)

0/0
18.10.2009 10:14

Host

Naklady pekne, ale co prijmy

? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.10.2009 17:48

Leopardo di Kardio

Re: Naklady pekne, ale co prijmy

Doplatíš na daních.. :-P Čekal jsi snad něco jiného ?

0/0
18.10.2009 9:43

Petr1

No nevím...

Jak se do něčeho začnou montovat  "přední architekti", smrdí to pěknym pr***rem... Aby pak z národního parku neudělali megaultramoderní betonovej paskvil.

0/0
17.10.2009 16:46

Host

Tržby za 20 let provozu

20let x 365dní x 2000 lidí x 50Kč = 730mil.  bez zaměstnanců,mašin,údržby. každý den 2000 lidí po celý rok  (takže v reálu asi 150milKč.)

Dalibor

0/0
17.10.2009 8:41

rudastraka

Re: Tržby za 20 let provozu

naklady na tenhle projekt sou 15mld

navratnost nikdy

a to se vyplati

0/0
17.10.2009 16:51

Léčitel pitomců

Re: Tržby za 20 let provozu

Podle vaší logiky jste se vůbec neměl narodit.

0/0
18.10.2009 20:05

Host

Re: Tržby za 20 let provozu

Proc? Prumerny neopaleny jedinec za svuj zivot vyprodukuje nekolikanasobne vice nez spotrebuje. Dokonce tolik ze bohuzel zivi i ty opalene nebo krmi hladove somalce aby meli dost sily na bojovani.

Bohuzel fakt ze clovek vyprodukuje vic nez spotrebuje je hnaci silou ekonomu kteri v tom vidi perpetum mobile a misto zefektivneni socialniho systemu, zavedeni duchodovych fondu a podobne razi teorii nekonecneho rozmnozovani.

0/0
22.10.2009 6:39

Absolovent prestižního gymnazia

V Česku by se měla přesunout hlavně kamionová doprava

na koleje. Jenže až se podepíše LS tak nám to EU nedovolí.:-/

0/0
17.10.2009 8:22

Host

Re: V Česku by se měla přesunout hlavně kamionová doprava

Co to meleš??? Co já vím, tak v zahraničí je daleko více protěžovaná železniční doprava, daleko přísnější normy na kamióny, takže do toho EU a LS netahej!!! To, že je tady takový bordel, za to můžou naší slavní politici...takže čím více se omezí pravomoce našich politiků, tím lépe!!!!

0/0
19.10.2009 9:03

raz36

Re: V Česku by se měla přesunout hlavně kamionová doprava

To se pletete, normy jsou tam uplne stejne. Proc se naklady nevozi po zeleznici se ptejte na reditelstvi CD nebo rovnou v Ceskomoravske odborove centrale.

0/0
19.10.2009 10:40

109e

Re: V Česku by se měla přesunout hlavně kamionová doprava

Protěžovaná železnice? To má být ironie? Jestli ano, tak jasně s Vámi souhlasím.

0/0
19.10.2009 19:13

Host

Jsem také zastánce horské železnice švýcarského typu

Podmínkou ale je, že  samotná železnice se musí stát atrakcí. Musí být dobře propracovaná a zajímavá, aby přitahovala turisty. R^[>-]

0/0
16.10.2009 21:35

wandering star

Re: Jsem také zastánce horské železnice švýcarského typu

Tak ještě k tomu ty hory a služby švýcarského typu, a máte to doma.

0/0
17.10.2009 1:34

mindwarp.cz

hmm

Jojo, ta financni krize je fakt tezka.

0/0
16.10.2009 18:14

Vedoucí kolotoče

Tolik tunelu? Vice nez za velke privatizace...

;-D;-D Ne, ted vazne. Projekt je naprosto nerealisticky. Razeni tunelu je nocni mura pro kazdeho investora. Stejne tak soustava estakad je naprosto silena. Dle meho nazoru, Krkonose by mely radeji investovat do sytemu ciste autobusove dopravy jako na Islandu, kde se provozuji autobusy na zkapalneny vodik a produktem spalovani je cista voda. Prestoze cena za takovy autobus je vysoka, i kdyby jich kraj nakoupil 100, tak to bude radove mohonasobne lacinejsi nez tento ambiciozni tunelove-mostovy projekt.

0/0
16.10.2009 17:37

Absolovent prestižního gymnazia

Re: Tolik tunelu? Vice nez za velke privatizace...

Jestli ten island  nemá obrovské geotermální zdroje? Je to snad jediné místo na světě kde vodíkový provoz může být ekologicky únosný a rentabilní..

0/0
17.10.2009 8:48

Leopardo di Kardio

Re: Tolik tunelu? Vice nez za velke privatizace...

Nedá se kalkulovat jen s cenou autobusů. :-P Bude jich muset být z kapacitních důvodů podstatně víc - více řidičů, údržba apod., nicméně je to rozhodně lepší a určitě levnější myšlenka.

0/0
18.10.2009 9:51

Host

vlak má vyřešit hlavně parkování !

Pokud je mi známo, ta trať nemá ani tak nahradit silniční dopravu, ale hlavně vyřešit problém s parkováním. Auta pokud jedou tolik nevadí jako spíš kam je v Peci a okolí odstavit. Namísto popojíždění v koloně a hledání místa jste už dávno mohli lyžovat. V Mladých Bukách je desítky let plánováno obří hlídané záchytné parkoviště, kde lyžaři přesednou na vlak či skibus a za chvíli jsou u sjezdovky. Něco jako P+R. Na druhou stranu by namísto vlaku postačil ekobus, ale musela by se razantně omezit osobní doprava, aby neblokovala silnice.

0/0
16.10.2009 14:13

Host

Tady je ale chytrejch

Uvědomte si, že tohle je projekt, kterej předznamenává novou éru a ukončuje jinou. Stavět železnici pro osobní dopravu, je na naše poměry úplná rarita. Je to investice do budoucnosti a ve veřejném zájmu. Vlastnictví auta už není ten fetiš, co býval. A to je sakra dobře R^[>-]

0/0
16.10.2009 14:10

Leopardo di Kardio

Re: Tady je ale chytrejch

V podstatě se dá souhlasit, ale je to osobní doprava pro "pár" lidí a z těžkými dotacemi. Trať Jaroměř-TU pak zůstane ve stejně mizerným stavu, neelektrifikovaná a budou jezdit stále hnusný 810.

0/0
18.10.2009 9:58

všd

Tatranské elektrické železnice fungují

Pro chytráky, kteří tvrdí, že by to nikdo nevyužíval, doporučuju návštěvu Tater. Tak takové vláčky jezdí skoro sto let, a rozhodně ne prázdné.

Jedinou, ale dost podstatnou podmínkou využití je kvalita služeb v KRNAP, a to celoroční a nejen v lyžařské sezóně. Ale, upřímně, myslím, že z uvedeného projektu se nakonec dost sleví, z Horního Maršova do Pece pod Sněžkou povede trať po povrchu (celé to je vyprojektované desítky let, kromě právě toho "metra" a těch megastanic), a v Peci také skončí.

Pokud Špindlerův mlýn někdy získá železniční spojení, potom spíš od Vrchlabí. A Karpacz už vůbec nebude propojen železnicí s ČR, podobně jako nevede přímá trať ze Slovenska do Zakopaného, a z Harrachova do Sklarzske Poreby sice vede, ale není provozovaná, stejně jako z Trutnova do Sedzislawi a dál do Walbrzycha a Jelenia Góry.

0/0
16.10.2009 1:16

Rubik1

Re: Tatranské elektrické železnice fungují

Že by to lidé využívali, o tom není pochyb. Problém je ten, že by takovou stavbu nikdo nezaplatil (jedině z donucení, čili z daní i lidí v Jižních Čechách) a že by Krkonoším neprospěla.

0/0
18.10.2009 18:54

cutac

Mě fascinuje to nadávání na český hory

Jasně v zimě pojedu na tejden do Alp ale když chci jet na den tak nepojedu do Alp, když je člověk za 2 hoďky v V Rokytnici V ,Herlíkovicích nebo Špindl, o Ještědu nemluvě tam je člověk ještě dřív

0/0
15.10.2009 23:54

Fox Mulder

Re: Mě fascinuje to nadávání na český hory

Záleží odkud jedete.. Někdo to má třeba blíž do těch Alp, než do Krkonoš.

0/0
17.10.2009 17:31

Host

Re: Mě fascinuje to nadávání na český hory

Já bych teda raději jezdil i na skok do Alp...

0/0
19.10.2009 9:21

Mám rád svou vlast Boehmen

Bohatě stačí

aby byla synchronizovaná železniční a autobusová doprava. Optimaliozvat trati na 90km/h+  po celé délce, k tomu návaznost autobusů a je po problému

0/0
15.10.2009 21:57

všd

Re: Bohatě stačí

Tady je jiný problém. Z Prahy do Trutnova to je vlakem dost dlouhá cesta, zbylých pár kilometrů do Svobody zase jezdí vlaky Viamontu (který by jistě rád získal zakázku na dalším prodloužení tratě ...). Z Trutnova i Svobody jezdí Skibusy, ale cesta se tak protáhne na mnohem delší dobu, než autem. Busem to zase není nic moc pohodlí, i když o něco rychlejší. Potom vznikají tradiční zácpy okolo Nové Paky, protože silnice nezvládá pojmout tak silný nápor, hlavně v neděli odpoledne.

Rokytnice apod. je jiný případ, to je o kus blíž k Liberci a tam se už jezdí spíš přes Turnov, a je to klidnější. Nemluvě o Vysokém, Rejdicích a Ještědu.

Řešením tohoto problému by spíš než prodloužení tratě ze Svobody byla revitalizace železničního spojení Trutnov-Nová Paka-Nový Bydžov-Praha, jenže to by byla srovnatelně velká a méně viditelná investice (namísto nové tratě komplexní rekonstrukce mnohem delší tratě existující). Přes Hradec Králové to bude vždycky zajížďka.

0/0
16.10.2009 1:26

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: Bohatě stačí

však jo. Proč se nestarají o revitalizace současných tratí a chtějí stavět nové, které zase zestárnou? Kdyby jel vlak 2 a pul hodiny do Trutnova přes Paku, tak to vyřeší mnohé

0/0
17.10.2009 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.