Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes nejhezčí místa Krušných hor. Dvoudenní cyklohřebenovka

Jedny z nejkrásnějších míst Krušných hor je možné poznat během dvou dnů ze sedla kola. Zhruba 122 km dlouhá hřebenová cyklotrasa vás zavede do odlehlého, tichého kraje podél saské hranice. Uvidíme největší rašeliniště a zdoláme i nejvyšší vrcholy Krušných hor, český Klínovec i německý Fichtelberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Z Kraslic i do německé strany hor

Jezdím každý rok na pár dní do Kraslic.Jeden den si vyhradím na cestu do Německa.

Z Kraslic jede vlak pímo až do Zwickau (byvší výroba Trabantů). Konečná je téměř v centru (vlak se po ulicích pohybuje jako tramvaj). Nebo z Kraslic, přestupem v Adorfu, do Plavna. A TO VŠE ZA STOVKU!  (Ano, 100 Kč na celý den). Vlaky od VGB jsou nízkopodlažní, kolo bez problémů, záchodky čistý.

O Egronetu zde v češtině:

http://www.egronet.de/index.php?CID=34

A hele, právě jsem asi spáchal reklamu. ;-D

0/0
10.10.2009 20:54

Host

Re: Z Kraslic i do německé strany hor

Pardon. Do Plavna (Plauen) z Kraslic se přestupuje ve Zwotentalu, a ne v Adorfu. Adorf je jen jedna ze stanic, kde se staví při cestě do Plavna.

0/0
10.10.2009 21:05

Host

a je to

 Vážení pražáci vůbec jim nevěřte jde o jeden z nejhnusnějších koutů republiky 420 dní v roce smog a cca.1589 cikánů na km2, touto cestou vás tedy nečeká nic dobrého a pokud přežijete / o čemž pochybuji / budete o tom ještě vyprávět svým vnoučatům hlasem plným hrůzy.

0/0
10.10.2009 9:12

Host

Re: a je to

ale to je nesmysl, v horni blatny a okoli jsem byl s kolem i pesmo a je to tam perfektni. -podstatne horsi je to s mesty pod horama jako chomutov, most nebo teplice... hlavne na tam cyklisty totalne s**ou, spina, nenavazujici cyklostezky, vsude kamiony takze ohrozeni zivota, smrad a to dalsi ,,bez komentare,, , to celkem souhlasim (ldx)

0/0
11.10.2009 0:06

majklos

Re: a je to

si to nepochopil že ? :)

0/0
12.10.2009 8:21

Host

Re: a je to

asi ne... jestli to mel byt vtipnej podnet k odrazeni mestskych "takyturistu", tak si nemyslim, ze tohle je nejlepsi pristup :-/ (ldx)

0/0
12.10.2009 12:46

Sars84

Re: a je to

tys to vazne nepochopil :-) Je mi jasne, ze tam asi neni smog 420 dnu v roce jako v decine :-D

0/0
12.10.2009 13:07

Host

Kudrnáč s Kraslic

Stříbrná je osada? Možná by se místní obyvatélé mohli urazit (a pár strejdů by to určitě udělalo) ale my (z Kraslic a okolí - srdce nejkrušnějších Krušných Hor) se neurazíme, protože jsme tvrďáci :)

Každopádně je u nás po okolí krásně! Ale to je bohužel všechno :(

0/0
9.10.2009 23:16

Váňuška

Jedna z nejkrásnějších míst

Základní číslovky jeden a nejeden se skloňují jako zájmeno ten. Tedy mělo by být: "Jedna z nejkrásnějších míst Krušných hor ..."

Jinak článek je pěkný. A Vejprty, o kterých se v něm píše vcelku nelichotivě, se náhodou pomalu vzmáhají. Mají tam například krásně opravené náměstí. A kdopak asi zaplatil opravu tamního kostela? R^[>-]EUR^

0/0
9.10.2009 20:17

Host

nejhezčí místa?

Škoda, že za Krušné hory se tady považuje jejich "půlka"..;-( Co ta druhá?? Rv

0/0
9.10.2009 17:07

kunde

moc to netrubter do světa..

jinak se tam sjedou všichni frikulíni. Ovšem pak zjistí jak to tam je. SLužby stravování, a zase prchnou na Modravu...;-D

0/0
9.10.2009 14:18

Host

Re: moc to netrubter do světa..

Tady se píše o cyklotrase a to flikulíny nezajímá. Ti jezdí na býku.....

0/0
9.10.2009 15:03

Host

Re: moc to netrubter do světa..

to je zase inteligentní diskuze, holt populace hloupne a hloupne, až skončí v jeskyních, už aby to bylo ;-D

0/0
9.10.2009 15:11

Host

nechutné

komercí posedlá idnes roztrubováním informací dá v šanc i devastaci posledních zachovalých klidných kousků Bohemie a Moravie. Pište raději o Krkonoších nebo Modravě. Tam se už nic zdevastovat nedá.

0/0
9.10.2009 11:54

Host

Re: nechutné

Ty si taky tele, experte. To nejhorší co se může stát je právě to, že se v území nic nezmění a bude z něj stále chudý kraj. Pak totiž dochází k tomu, co se dělo na Šumavě, tedy že přijde investor a protože nabídne peníze obci, která nemá ani na opravu školy, tak mu dovolí aby postavil cokoliv. Je velmi hezké kritizovat to co se odehrálo na Sumavě, ale on když ti někdo nabídne 20 pracovních míst v obci, kde je většina bez práce, nebo dělá otroky za minimální mzdu, tak sice můžeš z Prahy dělat chytrýho, ale pro místní je to spása, pro kterou bohužel často padne za obět vzhled obce. Kdyby se stát trochu více snažil o rozvoj těchto zapomenutých území, nikdy by zde nedocházelo ke stavbám, které území degradují.

0/0
9.10.2009 12:06

Host

Re: nechutné

Zdravim Vas do Prahy;-D;-D;-D

0/0
9.10.2009 13:54

Mik8

zlikvidovaná Přísečnice

Jak vypadala zlikvidovaná Přísečnice:

http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=76

0/0
9.10.2009 11:53

Host

Re: zlikvidovaná Přísečnice

kdysi tam byly kvetoucí obce. Dneska je tam maximálně cikánov. Holt češi umí hospodařit asi jako Turci :-(

0/0
9.10.2009 11:56

Host

Re: zlikvidovaná Přísečnice

Ono není moc koho kritizovat, snad jen to, že situace je zde pořád stejná již 20 let beze snahy někho z centra něco změnit. Po válce se dosídlilo území po odsunutých němcích kýmkoliv kdo zde byl ochoten bydlet a tak se zde bohužel často koncentroval tento typ obyvatel. Podotýkám, že např. v Kraslicích jsou mnozí romové velmi slušní občané, ale samozřejmě i zde to jsou bohužel jen výjimky. Navíc osady a obce tohoto typu, nebo např. Rotava, kde se opravdu romové nakoncentrovali jsou gheta se kterými nikdo nic neudělá a pověsti celé oblasti to opravdu hodně škodí.

0/0
9.10.2009 12:01

Mik8

Re: zlikvidovaná Přísečnice

Přesně tak, příkladů díla zkázy a zmaru je na  zanikleobce.cz  spousta.

0/0
9.10.2009 12:07

Host

Re: zlikvidovaná Přísečnice

když si jeden projde tu mapu a vidí to obrovské množství hodnot co bylo barbarsky zničeno, tak musím říct že Češi jsou nekulturní slovanský dobytek.

0/0
9.10.2009 17:15

Host

Krušnohorec

O Vlčích jámách v Blatný se nepíše ani slovo. Stačilo by jet z Blatný po turistický na kopec a ne po silnici.

Z Fichtelbergu jet po silnici do Bärensteinu může jedině trouba. No taky se dá, ale stačí jet po modré přes Neudorf do Bärensteinu a lesní cesty jsou fakt super. Jinak je nádherný rozhled z Bärensteinu. O tom ani slovo.

O tom už tady autor nepíše. Fakt článek je odbytý.

0/0
9.10.2009 11:17

Host

Re: Krušnohorec

nejlépe by bylo kdyby idnes o tom nepsala vůbec. Ať si jedou pražáci do Kerkonoš.

0/0
9.10.2009 11:58

fly_hroch

Domorodec

Myslím si že článek je celkem odbyt, těch zajímavostí je na trase víc.

Doporučuji začít až v Kraslicích, tam se dostanete pohodlně vlakem ze Sokolova, Luby jsou hodně z ruky. Pozor na počasí, rychle se zde mění a bývaátu ošklivo !!

0/0
9.10.2009 9:45

jjenda

Re: Domorodec

Já bych to nedramatizoval. Je to popis dvoudenního výletu, ne týdenního. Jako domorodec taky vím o spoustě dalších zajímavých míst, ale za dva dny prostě všechno projet nemůžeš :-) No a úsek Luby - Kraslice sice ještě nejsou ty pravé hory, ale hezký úsek lesem a přes kopečky už to je! S počasím zase nepřeháněj, nejsou to Alpy:-) [>-]

0/0
9.10.2009 9:58

Host

Re: Domorodec

taky si myslím, že na 2 dny výletu až až:-) dík za tip na hezkou trasu, rád bych si to zkusil ještě tenhle víkend

0/0
9.10.2009 10:14

fly_hroch

Re: Domorodec

Ne Alpy to nejsou, jen jsme před 2 měsíci hledali 3 hodiny paní, věk 75let, co zmizela v rašeliništi. Pěkný slunečný den a zničeho nic začalo lít, její rodina běžela do 200m vzdaleneho domku, ona bežela do močálu. čekal jsem že bude někde někde bradou vzhůru nebo spadla do pinky. Překvapila, přežila.

Nejsou to Alpy, ale okolo Rolavy jsou šachty, rašeliniště, staré sklepy aj.. Jsou to hory, tak mějte respekt !!

0/0
9.10.2009 22:42

Host

Rolava

Info pro autora článku: z celé bývalé Rolavy zbyl jeden dům, ne několik domů. Je to osamoceně stojící bývalá pošta u silnice ke "koncentráku", tj. směr Jelení. Opodál stojící skupinka domů u silnice Přebuz - Nancy vždy patřila k Přebuzi, protože stály na jejím katastru. Říkalo se jim "Přebuzské domy". I když stojí (aspoň dneska) za červeně přeškrtnutou cedulí Přebuz :-) Zbytek referátu se vám ale docela povedl. Zmínil bych ještě "motivační" nápisy na silnici na Blatenský vrch:-)

0/0
9.10.2009 9:38

Host

Re: Rolava

Jj, dobrá připomínka, ještě bych doporučil zmínit, že se opravdu vyplatí udělat si odbočku a dojet se podívat např. k Jestřábímu jezeru. Málokdo ví, že zdejší rašeliniště jsou v mnohém srovnatelná s těmi na Šumavě.

0/0
9.10.2009 11:57

kunde

nejenom klavita asfaltu

Klínovec je .... no kdo chce vidět jak se má "hospodařit" tak aŤ na vrchol Klínovce zavítá. A pak si vyjede na Fichtlberg.;-(

0/0
9.10.2009 9:21

brco

Jo,krásné

pohoří, jen kdyby se to nezničilo po válce. Ale dost náročné, nic pro rekreačního jezdce. Ale z rašelinišť bych to vzal kolem přehrady Kamenička. Je tam krásně. A Druhý, resp. První mlýn nabízí dost občerstvení.

0/0
9.10.2009 9:09

Host

---

Krusne hory jsou opravdu krasne,ale radeji se vice mene zdrzujte na jejich nemecke casti. Je az ostudne, jak vypada napr. slavny Bozi dar...stavbu na vrcholu Klinovce uz radeji nekomentovat.

0/0
9.10.2009 8:56

Host

Re: ---

Pro několik staveb přece nebudete zatracovat celou trasu.  A ta trasa stojí za projetí, nehledě, že zde není našlapáno cyklisty, protože je zde tolik místa, že si nepřekážejí, na rozdíl od ostaních pohoří. Stejně jako zákazy jsou umírněné a týkají se chráněných míst a těch není tolik.

0/0
9.10.2009 9:00

Host

Re: ---

rozhodne nezatracuji, pred tydnem jsem byla v Krusnych horach poprve, bohuzel jsem nemela poznat cyklotrasy. Verim, ze nabizi mnohe puvabne pohledy...zanedlouho budu rodit, proto jsme to tam jen lehce prosli...byli jsme mirne otreseni kvalitou ubytovacich sluzeb a i v celkove uprave krajiny jsou tam velke slabiny - zarostene silazni pytle na sjezdovkach, neporadek, tak trochu nevkus...

0/0
9.10.2009 10:33

Host

Re: ---

Bohužel, pohybujete se v území, které bylo do nedávna neobjeveno, v minulosti často zatracováno. Hospodářská situace je zde pořád velmi špatná, v mnohém se pořád nepodařilo vypořádat se s tím, co se tu událo za posledních 50 let. Práce tu není, lidé utíkají pryč a tak se nemůžete divit, že je zde kvalita služeb bídná, protože tu až na výjimky zůstávají pouze extrémní nadšenci, nebo lidé, kteří se jinde neuchytí, protože už na to nemají věk, nebo zde mají rodinu atd. Bez řízené pomoci se to území moc nezmění a přitom si troufám říci, že z hlediska turistického potenciálu je to jedno z nejkrásnějších pohoří, které máme.

Velmi pomalu se to mění v některých místech jako je např. Bublava, kde se docela daří pomalu využívat potenciál, ale to jsou bohužel opravdu výjimky.

0/0
9.10.2009 11:53

Host

Re: ---

Jsem z Krupky, takže na hřebem východních Krušných hor a dále do Německa mám opravdu jen kousek, takže mi můžete věřit, že o tom něco vím. Vždy, když mám namířeno na kole do Německa říkám, že jedu do Země krále Miroslava. A proč to říkám ? Protože : cyklostezky jsou cyklostezkami a ne oraništi, asfalt na silnici je hladký, všude spousta odpočívek všeho druhu, obecně od pohledu je tam čisto a pořádek a počasí bývá především teď na podzim, ale i v zimě příznivější. Ale především, ač se u nás jedná v převážné míře o Sasy, kteří si navíc v sobě také nesou předchozí režim, se na jejich silnicích vůbec nebojím. Jak říkám, když jedu po silnici na kole, mám pořád jedno ucho a jedno oko otočené dozadu.

0/0
9.10.2009 22:00

Host

Re: ---

U nás to jinak nejde, zatímco v Německu bych na to mohl klidně

zapomenout, protože jsem ještě nepotkal Němce, který by při předjíždění

buď nepočkal dokud nebude silnice v protisměru volná nebo mě neobjel

velkým obloukem. O to jsou potom návraty k nám horší a člověk si není

jist životem. Jo, ve značení tras by se od nás měli přiučit, ty jejich ručně psaný dřevěný cedulky - nic moc. Kolu zdar.

0/0
9.10.2009 22:01

Host

Re: ---

>Jo, ve značení tras by se od nás měli přiučit, ty jejich ručně psaný dřevěný cedulky - nic moc. Kolu zdar.

Prosim te v cem by se meli priucit me to jejich znaceni pripada o dost lepsi nez to nase. Temer na kazde krizovatce jsou popsane ukazatele co kam vede. Proste nadhera. No je pravda ze jsem zatim projizdel jen okoli Klingenthalu.

0/0
10.10.2009 16:38

Host

Re: ---

No tak Boží Dar je zrovna jedno z těch vizuálně hezčích a zachovalejších sídel v Krušných horách. Hotel na Klínovci je ale průšvih a ostuda:( Když to srovnám s jeho dvojčetem Fichtelbergem... Snad se Horníkovi a spol. povede hotel a rozhlednu zachránit.

Jinak jsou Krušné hory nádhera sama a mají obrovský turistický potenciál. Osobně ale doufám, že se to nebude přehánět. Že v lidech pořád zůstane trochu toho klišé o nudných, nízkých a zničených horách:) Nerad bych, aby se z nich stal Václavák jako ze Šumavy.

Co se týká poválečným vývojem poznamenaných obcí - tak to prostě je a stav před válkou už se bohužel nikdy nevrátí. V jednom z nich jsem vyrostl, tak vím, o čem je řeč. Můžeme říkat a psát na internetu, jaké jsou Luby, Kraslice nebo Horní Blatná díry, nebo se můžeme snažit něco udělat aspoň pro částečnou změnu. Ať už jako jejich obyvatelé nebo návštěvníci.

Nakonec tip pro opravdové nadšence - projížďka po českých silničkách je super, ale na německé stezky nemá u nás nic:)

0/0
9.10.2009 9:29

Host

Re: ---

"Povalecnym vyvojem" myslite tedy odsun nemeckeho obyvatelstva. Proc to nerict presne, je to jedina a definitivni pricina stavu naseho pohranici. Krome krivdy a zlocinu na mensine, zpusobil odsun ekonomickou a socialni katastrofu v oblasti sudetskeho nemecka, tedy ceskeho pohranici. Stav ktery tak haji nase elita a pravni uprava ktera nesmi byt zpochybnena? Gratuluji cesky narode!

0/0
10.10.2009 19:59

Host

Re: ---

tak tohle reknete panu klaunovi z hradu ;-D (ldx)

0/0
11.10.2009 0:12

Host

Re: ---

Do poválečného vývoje patří nejen vysídlení, ale také následné dosídlení, orientace pouze na těžební a chemický průmysl, omezení až zrušní kontaktů s německem, zničení lesů smogem.

Zrušením dekretů se situace v oblasti nezlepší, původní vysídlenci už nemají sílu, ne všichni potomci budou do kraje chtít a přilnou k němu ... Hodnotit ty dekrety dnes, bezmála 65 let po konci války, hezky v klídku od počítače mi přijde zbytečně zjednodušené a hodnotit podle nich "národ" pak vysloveně naivní.

Má-li se to tam zlepšit, je zapotřebí udělat z toho "dobré místo pro život", podpořit místní v podnikání v turistice a ve službách obecně, přisypat nějaké koruny na infrastrukturu, nejen dopravní, ale i základní občanskou vybavenost - přijde mi tristní, že v "konglomeraci Klínovec - Loučná" není jediný normální obchod (stánek s falešnou Becherovkou a pašovanými cigáry neberu) a člověk musí buď na Boží dar (taky žádná sláva), nebo do Oberwiesenthalu.

0/0
13.10.2009 11:05

Host

Re: ---

  A což se obrátit na druhou stranu a jet nakoupit do Kovářské nebo do Vejprt.Tam obchody jsou .Stačí se jen pozeptat.

0/0
18.10.2009 15:45

Host

Krušné hory

Hm, veľmi pekné, budem tam musieť vyraziť a pozrieť si tie krásy v reále.;-D

0/0
9.10.2009 8:45

Host

Kraslice

Kraslice jsou v pohoděR^

0/0
9.10.2009 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.