- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, už nějakých 30 let známe díky Stopařově průvodci po Galaxii ručník s jedním rohem napuštěným vitamíny,.a druhým s antideprsivy!
vydělává na někom jako výrobci na cyklistech Chápu, že cyklistika může být koníček, ale jaký je opravdový rozdíl mezi kolem za 20.000 a za 200.000? Na tom za 200.000 se míň nadřete? Není jednou se součástí jízdy na kole si trochu máknout? Pokud ne proč nejezdíte všichni s elektrickým pohonem?
rozdíl bude as v hmotnosti kola, ne? každý další uspořený gram váhy je dražší, než ten před ním :)
Mi se nejvic libi ta komercni nabijecka, konecne se tim uzavre era domacich zbastlenych nabijecek a shaneni planku tistaku jak za totace z amaterskeho radia.
Pěkný článek.
jeden překlep... "Konec situacím, kdy jeden převod je příliš těžký a sousední příliš těžký."
Samotná kazeta má stát kolem 8 tisíc, k tomu si připočti ještě řazení a jsme v cenovym nesmyslu pro kombinaci s X-7. Jestli by ta kazeta vůbec na ořech seděla je věc druhá, zatim jsem to nezjišťoval, na desetikolečko přechod zatím neplánuju.
.....otázka bude cena. Např. dynamo do náboje kola se dá pořídit už dnes, ovšem za tři litry si to málokdo nakonec koupí...................vše je o penězích
Pro horolezectví je skládací přilba už nějakou dobu na trhu od firmy Edelrid - tahle vypadá až moc podobně
viz http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?107910-prilba-edelrid-madillo
U převodovky Nuvinci se píše: "Podle jejich polohy se mění poměr styčných ploch a tedy převod."
Nemění se žádný poměr styčných ploch, protože styčné plochy mezi disky a kuličkami jsou stále stejné - blíží se bodovému dotyku. To co se mění, je poloměr dotyku kuliček na jednom a druhém disku. Toho se zajišťuje přesunem vnitřní objímky a mechanismem, který kuličky naklápí. Ještě k tomu dotyku. Aby se zvýšila síla, kterou je možné převodem přenést, je mezi kuličkami a disky speciální kapalina, která se při kontaktu pod velkým tlakem mění v pevnou látku a tím maximalizuje tření. viz: http://www.youtube.com/watch?v=kVPjhmTThPo
Chci Vám poděkovat za připomínku, má formulace byla nepřesná. Text je nyní již upraven. Rudolf Hronza
pamětníci si možná vzpomenou, že ESKA někdy před 30roky vyráběla turistické kolo s "horskými" převody. V té době to samozřejmě bylo kolo s 28" ráfky a silničními plášti, v zadu se 4 nebo 5kolečkem. Ale mělo to dvoupřevodník s menším počtem zubů, než silniční klasika, takže asi něco podobného, s čím přichází Sram v oblasti převodníků.
U té Esky ale chyběly mezistupně, zadní pastorek byl totiž v té době maximálně 26zubů. Už si nepamatuji kolik mělo to malé kolečko na převodníku, ale byl to skok pořádný. Osobně fandím spíše řazení integrovanému do zadního náboje: odpadá kus údržby řetězu, při jeho vytažení není tak drahá výměna převodníků a pastorků, žádné riziko zničení přehazovačky. Jen dořešit plynulost náběhů mezi převody a není co řešit.