Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skládací přilba a cyklodres, který dodá vitaminy. Novinky na rok 2010

Elektronicky nastavitelná přilba či přilba skládací, kolo poháněné rukama a nohama současně, zapletený set kol za 200 tisíc či dálkově a bezdrátově ovládané odpružení, i tak může vypadat vaše jízda na kole v roce 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dres s výživou - Ručník s vitamíny

No, už nějakých 30 let známe díky Stopařově průvodci po Galaxii ručník s jedním rohem  napuštěným vitamíny,.a druhým s antideprsivy!

0/0
7.10.2009 22:07

rozhorceny predstavitel 99

ten dres beru do posilovny..kolik,že stojí???

:-/?

0/0
7.10.2009 21:33

Host

další novinky

novinky jsou i na cykl.cz

0/0
7.10.2009 18:49

molok

Málokdo

vydělává na někom jako výrobci na cyklistech ;-) Chápu, že cyklistika může být koníček, ale jaký je opravdový rozdíl mezi kolem za 20.000 a za 200.000? Na tom za 200.000 se míň nadřete? Není jednou se součástí jízdy na kole si trochu máknout? Pokud ne proč nejezdíte všichni s elektrickým pohonem? ;-)

0/0
7.10.2009 17:07

Host

Re: Málokdo

rozdíl bude as v hmotnosti kola, ne? každý další uspořený gram váhy je dražší, než ten před ním :)

0/0
7.10.2009 17:50

Host

Re: Málokdo

Ne u každýho kola je nízká hmotnost primárním a žádoucím cílem. A u kol, kde hmotnost hraje roli, jde spíš o poměr hmotnost/pevnost (resp. tuhost). Není potíž udělat lehounký silniční rám, ale je problém udělat lehounký a v bočním směru tuhý silniční rám...

0/0
7.10.2009 17:58

individual

Re: Málokdo

Ne u každýho kola je nízká hmotnost primárním a žádoucím cílem. A u kol, kde hmotnost hraje roli, jde spíš o poměr hmotnost/pevnost (resp. tuhost). Není potíž udělat lehounký silniční rám, ale je problém udělat lehounký a v bočním směru tuhý silniční rám...

0/0
7.10.2009 20:16

Host

Re: Málokdo

Kolo za 200 000 už je celkem raritka. Sám mám freeridový celoodpružený kolo za cca 95 000 Kč. A v čem je lepší než podobný kolo za 20 000 Kč? No skoro ve všem. Je pevnější (rám, řídítka, kliky...), tužší (rám, nežádoucí boční pružení zadní kyvky), jsou použity kvalitnější materiály nebo součástky (např. prům. ložiska namísto věnečků s kuličkama, střed s dutou osou...). Pak má mnohem líp fungující pružení s lepšími možnostmi nastavení (tuhost pružení, rychlost útlumu), zásadně lepší brzdy (účinější, nevadnou, stačí menší síla na páčce pro shodný brzdný účinek), odolnější a přesnější řazení, pevnější kliky, lepší pedály...

0/0
7.10.2009 17:56

Host

Re: Málokdo

No ale slapat musis porad, ne ?:-) Jenze za petadevadesat litru.;-D

0/0
10.10.2009 21:09

Host

Re: Málokdo

obdobně se vydělává na lyžařích;-D. Jak už je zmíněno, za 200 tisíc je to spíš rarita, ale rozdíl v kole za 10 a 50 je samozřejmě ne v principu, ale v kvalitě. jistě, vždy je to o nohách, ale kvalitnější dýl vydrží a přináší větší požitek z jízdy. jestliže levné kolo víc opravuješ, než používáš, je to k naštvání.

0/0
7.10.2009 18:35

Host

Re: Málokdo

Lyze za 10 i za 50 zpravidla po dvou , trech nabitych sezonach stejne vyhazujes, ne ? Ale vyhozeni za padesat si asi lip uzivas, co ? ;-D

0/0
10.10.2009 21:10

Host

Hmotnost kola je samozřejmě důležitá

jenže největší zátěž stejně dělá ten batoh co vozím vepředu.

0/0
7.10.2009 21:00

admiral666

nabijecka pres dynamo

Mi se nejvic libi ta komercni nabijecka, konecne se tim uzavre era domacich zbastlenych nabijecek a shaneni planku tistaku jak za totace z amaterskeho radia.

0/0
7.10.2009 16:12

Host

překlep

Pěkný článek.

jeden překlep... "Konec situacím, kdy jeden převod je příliš těžký a sousední příliš těžký."

0/0
7.10.2009 12:34

Host

2x10

konecne 2x10, bude starej SRAM 7 do desetikolo umet ?

0/0
7.10.2009 11:29

Host

Re: 2x10

Samotná kazeta má stát kolem 8 tisíc, k tomu si připočti ještě řazení a jsme v cenovym nesmyslu pro kombinaci s X-7. Jestli by ta kazeta vůbec na ořech seděla je věc druhá, zatim jsem to nezjišťoval, na desetikolečko přechod zatím neplánuju.

0/0
7.10.2009 18:54

vymrzovac

zaujala mne ta skládací přilba...

.....otázka bude cena. Např. dynamo do náboje kola se dá pořídit už dnes, ovšem za tři litry si to málokdo nakonec koupí...................vše je o penězích

0/0
7.10.2009 10:28

Host

Re: zaujala mne ta skládací přilba...

Pro horolezectví je skládací přilba už nějakou dobu na trhu od firmy Edelrid - tahle vypadá až moc podobně 8-o

viz http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?107910-prilba-edelrid-madillo

0/0
7.10.2009 11:50

Host

Re: zaujala mne ta skládací přilba...

na serveru bikebase.cz - http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=3869 je krátká recenze týhle přilby od dovozce  plus videjko..

0/0
7.10.2009 11:59

vymrzovac

Re: zaujala mne ta skládací přilba...

to nebude mít homologaci jako cyklopřilba...............

0/0
7.10.2009 15:17

Host

NuVinci

U převodovky Nuvinci se píše: "Podle jejich polohy se mění poměr styčných ploch a tedy převod."

Nemění se žádný poměr styčných ploch, protože styčné plochy mezi disky a kuličkami jsou stále stejné - blíží se bodovému dotyku. To co se mění, je poloměr dotyku kuliček na jednom a druhém disku. Toho se zajišťuje přesunem vnitřní objímky a mechanismem, který kuličky naklápí. Ještě k tomu dotyku. Aby se zvýšila síla, kterou je možné převodem přenést, je mezi kuličkami a disky speciální kapalina, která se při kontaktu pod velkým tlakem mění v pevnou látku a tím maximalizuje tření. viz: http://www.youtube.com/watch?v=kVPjhmTThPo

0/0
7.10.2009 8:45

Host

Re: NuVinci

Chci Vám poděkovat za připomínku, má formulace byla nepřesná. Text je nyní již upraven. Rudolf Hronza

0/0
7.10.2009 12:10

Host

Re: NuVinci

Tim "kulicky se naklapi" jsi to teda moc nevylepsil.

0/0
7.10.2009 14:10

Host

2x10

pamětníci si možná vzpomenou, že ESKA někdy před 30roky vyráběla turistické kolo s "horskými" převody. V té době to samozřejmě bylo kolo s 28" ráfky a silničními plášti, v zadu se 4 nebo 5kolečkem. Ale mělo to dvoupřevodník s menším počtem zubů, než silniční klasika, takže asi něco podobného, s čím přichází Sram v oblasti převodníků.

0/0
7.10.2009 7:21

kluknakluky

Re: 2x10

U té Esky ale chyběly mezistupně, zadní pastorek byl totiž v té době maximálně 26zubů. Už si nepamatuji kolik mělo to malé kolečko na převodníku, ale byl to skok pořádný. Osobně fandím spíše řazení integrovanému do zadního náboje: odpadá kus údržby řetězu, při jeho vytažení není tak drahá výměna převodníků a pastorků, žádné riziko zničení přehazovačky. Jen dořešit plynulost náběhů mezi převody a není co řešit.

0/0
7.10.2009 7:53

Host

Re: 2x10

samozřejmě, že to bylo poplatné době a materiálovým možnostem. Já to myslel jen jako takovou připomínku, že dboupřevodník tu už kdysi byl. Proti řazení v náboji mluví asi jediné, a to cena. Za Rohloff 1000E nebo za nexus 8 KKč.

0/0
7.10.2009 8:06

Stoura

Re: 2x10

Mám pocit, že poměr velikostí předních kol byl 1:2. Vzadu byl poměr mezi nejlehčím a nejtěžím myslím 13:22 (a daly se koupit i 13:28). Takže pokud se přehodilo i vzadu z kraje do kraje, skok moc velký nebyl.

0/0
7.10.2009 8:53

smajlik :)

Re: 2x10

Já si pamatuju spíš to, že se tyhle úpravy dělaly svépomocí. Sebral se talíř z dětského kola (40 zubů), uřezal se z něj věnec s kouskama pacek, vzal se na soustruhu či brusce, aby na něj seděl úzký řetěz, vysoustružily osazené podložky, aby to sedělo na třípackovou kliku, a hned byl dvojtác 40/52 místo původního 46/52. Taky pamatuju prodej jakéhosi jugoslávského dvojtácu 42/52 s vlastním systémem osy, nekompatibilním vůbec s ničím, to jsme taky odřezávali a navařovali na české kliky. Za komančů se holt skoro všechno muselo dodělat, aby se to dalo používat...

0/0
7.10.2009 12:24

Host

Zázrak...

Vitamíny procházející pokožkou až ke svalům? Že by něco podobného jako "krémy proti vráskám"? Kde na to ti lidi chodí?

0/0
7.10.2009 6:58

Host

Re: Zázrak...

Umis cesky ? Na otazku Kde na to ti lide chodi ti odpovim: Po ulici. Proc se nezeptas normalne cesky: Kam na to ti lide chodi ??? Jsi tatar ???

0/0
10.10.2009 21:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.