Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gruzíni vše zničili

Saakašvili musí být psychopat. Jak je zřejmé již z této první věty, následující řádky nebudou korektní, natož pak zasvěcenou úvahou o kavkazském konfliktu, který eskaloval přesně před rokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogol_jl

Chudak Rusko a zly svet

Ano, za bolsevika jsem se ucil jak ZLE Finsko napadlo SSSR - pak se ukazalo ze to je naopak. Potom jsem se ucil, ze Stalinovo Rusko vypraskalo ZLE Hitlerovo Nemecko - ale zapomneli nam rict o paktu Ribentrop - Molotov. Pak jsem se ucil o osvobozeni pulky Evropy hrdinnym SSSR, ale nikdo nam nevypravel o Katynu, nebo o Varsavskem ghetu. Madarsko roku 1956, nebo CSR 1968 netreba pripominat.

 Historii Ruska se jako cervena nit vine IMPERIALSMUS (viz sl. cizich slov). To co vidime v post-Jelcinove Rusku neni nic jineho nez navrat k puvodnimu imperiu. Par sedlaku s J.O. nemuze prece mluvit jinak? Uz nekolik let plati na uzemi Gruzie RUBLY a cestuji do sveta na RUSKE pasy. A to jsou jen jasne viditelne akce Ruska na vysostnem uzemi Gruzie.

 Chudak Gruzii "okupovana" J.O. se chce od Gruzie odpojit. Takze at nejdriv Rusko necha na pokoji CECNU, kterou okupovalo Rusko pred cca 300 lety, Cecenci od te doby neustale usiluji o navrat ke svemu statu. Takze pravo stejne vsem, ne ? Padni jak padni...?

0/0
7.11.2009 12:22

Host

všechna čest

0/0
7.11.2009 11:04

Host

takhle nee

no proč tohle máme číst na nejčtenějším deníku v ČR, absolutně bez souvislostí, bez znalosti alespoň minimálního pozadí věci. Přijet na druhou stranu hranice tak lidé říkají přesně to samé, ale s opačným znamínkem o Rusech. Takhle se opravdu nedá dobrat pravdy a je to jen snůška hospodských keců, btw. vím o čem mluvímpředevčírem jsem přijel z Gruzie...

0/0
13.8.2009 14:13

Host

Re: takhle nee

A kdopak si začal ? A porušil mezinárodní právo ? A padlo víc Osetinců nebo Gruzínů ?

Nejvíc Vás asi trápí, že se na nejčtenějším serveru občas objeví i pravda ...

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/valka-na-kavkaze/ambasador-usa-oduvodnena-reakce-rusu-na-utok-gruzincu_76920.html

0/0
16.8.2009 3:13

Host

demagogie

rusové osvobodili v tom případě i čečnu :-) je to demagogie, nelze přece tolerovat nasilnické separitistické tendence, když se osetincům v gruzii nelíbí, tak at se seberou a odejdou do ruska za svýmíi chlebodárci :-)

0/0
12.8.2009 12:33

Host

Re: demagogie

Jako se Albánci sebrali a odtáhli z Kosova ?

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/stanislav-krecek.php?itemid=4202

0/0
16.8.2009 3:18

Host

ten chlapik keca

ked sa do JO pokusili dostat Talianski. Francuzski alebo ini novinari alebo aj turisti a mali snanu diskutovat s miestnymi, zakazdym doslo k ich zatknutiu a vypocuvania Ruskymi a JO policajtmi alebo vojakmi...Do JO sa turista este stale nedostane a uz vobec nei takym sposobom ako to popisal pan dobrodruh...iDnes by si malo zistit fakty pred tym ako uverejni z prsta vycucany platok... 

0/0
12.8.2009 9:34

Host

Tome ty si pekna naivka

a cudujem sa idnes ze takyto jednostranny naivisticky clanok na urovni nezreleho teenagera vobec uverejni...Pripomina mi to Rusku propagandu o 2000 mrtvych Osetanoch v konfliktu. Odpovedou na to bolo vypalenie a zrovnanie so zemou vsetkych Gruzinskych dedin v okoli Tschinvalu..ked sa Osetinov reporteri \ Human Rights Watch (HRW) pytali preco su tak kruti - Odpoved bola to je pomsta za nasich 2000 mrtvych...nakoniec vsetci vieme ako to s tymi 2000 mrtvymi dopadlo. HRW sa snazili zaznamenat autenticke vypovede o krutosti Gruzinov o ktorych na Osetskej strane isli priam bajky. Zakazdym vsak ked sa chceli dopatrat po autentickom zdroji stale to bolo o tom ze sused Vaska povedal...

http://www.youtube.com/watch?v=VGNT1r6iQbo

0/0
12.8.2009 9:29

Host

Re: Tome ty si pekna naivka

Jo, a to město si rozmlátili Osetinci sami, aby se neřeklo ...

http://www.youtube.com/watch?v=X-2W-armchE

0/0
16.8.2009 3:26

Host

šílenec?

Nevím, zda je gruzínský prezident šílenec. Ale útokem porušil mezinárodní právo (porušil dohodu o příměří z r.1991) a připravil Gruzii definitivně o toto území. Takže je to minimálně hodně špatný politik.

0/0
11.8.2009 22:50

Host

Re: šílenec?

Rusi s Osetinmi PORUŠILI medzinárodné právo - keď napriek dohodám o statuse medzinárodných pozorovacích misií JEDNOSTRANNE-bez predchádzajúceho UPOVEDOMENIA a SUHLASU Gruzinskej strany (nezabudajme, že v mierotvorne jednotky tvorili  3 strany-Gruzini, J-Osetinci a Rusi) VSTÚPILI na územie konfliktu s ďalšími OZBROJENYMI SILAMI-ktore tam DODNES PONECHALI - čím porušujú SUSTAVNE dohody uzavrete za pomoci EU medzi Rusmi a Gruzinmi (1ľ. 8. a 12.9.2008).

Takže SIALENEC je PUTIN s MEDVEDEVOM...ktori nas všetkých ženú tam, kde majú svojich ostatných NEVOLNIKOV - teda do ich diktatúry :-(( 

0/0
12.8.2009 10:11

Host

Re: šílenec?

Je trochu rozdíl, zda někdo pošle někam pár vojáků navíc a zda zmasakruje civilisty - a k příčetnosti gruzínského prezidenta ...

http://www.youtube.com/watch?v=6IMg7fB-KMY&feature=related

0/0
16.8.2009 3:22

Host

šel si RUSKOU CESTOVKOU?

je vuvec mozni dostat se do Jizni Osetie? vzdyt ani EUMM se tam nedostane..jaks ty MOHL? platili ti Rusove cestu? aneb si sel;-( RUSKOU CESTOVKOU?

0/0
11.8.2009 19:53

Host

ne, kdyz to psal, tak mu porucik FSB drzel bouchacku u hlavy

;-O

0/0
7.9.2009 14:10

Host

A co Gruzini, kteri zili v prevaze v Cxinvali a byli vyhnani

chybi mi tu ponekud prvotni myslenka, kterou nemozno prehlizet:

v regionu Cxinvali (tzv.Jizni Osetie) byli pred konfliktem v prevaze obcane GRUZINSKE narodnosti - kteri zili vedle Osetincu - stridave sousedsky v malych vesnicich...tak ja potom avtor vysvetli slova "VLASTNI osetinska zeme"??? Vzdyt to je zeme Gruzie, Gruzini jenom Osetincum povolili davno v minulosti pobyvat v gruzisnke zemi...a tak to Rusaci vyuzijou...ako narodnostni otazku...

0/0
11.8.2009 19:51

Host

Matrix

Když to tady tak čtu, tak začínám věřit, že se tady už nějakej Matrix začíná budovat.Je tu moře žvanilů co si nevidí ani na špičku vlastního nosu a zarputile hájí "vlastní " názory, které jim nezištně vnukl nějaký Matrix. Probůh přemýšlejte lidi než sem začnete psát ty blbiny.A autorovi doporučuji , aby si přestal plést dojmy a pojmy!

0/0
11.8.2009 15:42

Host

Pozor muslimové !!!

Rusáky nemám upřímě rád, v podstatě je nesnáším. Ale pokud bojují proti expandujicím muslimům tak jim fandím.

0/0
11.8.2009 12:57

Host

Re: Pozor muslimové !!!

Muslimum? V Gruzii? Ty musis byt ale dobrej magor. Hlavne ze mas ve vsem jasno i s pravopisnymi chybami.

0/0
11.8.2009 13:25

Host

Tom se naprosto zblbnul

Misto zurnalisty cestovatele tu mame samouka-politologa

0/0
11.8.2009 10:38

Host

Re: Tom se naprosto zblbnul

Vubec jsi to nepochopil. "Politologii" se do toho snazis zatahnout sam. On to prave popisuje od politiky zcela odprostene, tak jak to pred sebou vidi. A porad nechapu, jaky mate problem? Gruzinsky diktator se zkratka zblaznil, zautocil na mesto, atd.... O par dni pozdeji ho tam odsud Rusove vyhnali, protoze tam maji svy vlastni zajmy. To musi byt asi nejaka tezka nemoc branit genocidu, jen proto ze ji nedelaji zrovna Rusove.

0/0
11.8.2009 10:48

Host

Ach jo

Shodou okolností jsem byl na Kavkaze vloni když se bojovalo a poslouchal jsem Ruské zpravodajství. Prorežimní mediální masírka je neuvěřitelná. Nepřekvapuje mě teda, že běžný Rus si myslí přesně to co slyší v televizi. Na režimu nezávislé zpravodajství totiž nemá šanci slyšet. Hovorama s místníma jsem si to i ověřil.

A když se podíváme, jak se Rusko opět snaží získat vliv v postsovětských republikách (např Kirgizstán, Ukrajina, Ázerbajdžán) penězi a hospodářským nátlakem, jen naivní člověk může vidět Rusko jako nezištného ochránce.

A do třetice, každá válka pohledem z blízka je obrovská tragedie a silný emocionální zážitek. Pochybuju ale o tom, že na bitevním poli zjistím, jak to dopravdy bylo a kdo za to může.

Pan autor by si měl uvědomit, že je novinář a podle toho i psát, třeba dávat věci do souvislostí. Na závěr už tam chybělo jen to, jak se v Pražské ZOO narodilo malé hrošátko, jak by nám to po všech těch mrtvých řekli ve zprávách na Nově, ale to jsou emoce ne zpravodajství.

0/0
11.8.2009 10:04

Janulice78

Re: Ach jo

zistny ci ne, Osetie je pozadala o pomoc, neb byla napadena.

0/0
11.8.2009 14:48

Host

Re: Ach jo

R^

0/0
11.8.2009 15:27

Collin7

Re: Ach jo

Ano, taky jsem na Kavkaze žil nějakou dobu a občas si přečtu nějaký ruský zprávy. Nic není černobílý, Rusko ani Gruzie. Ale takový jednoduchý úvahy nepatří do formálního tisku, považoval bych to za osobní blog. Analýza takových události je právě o tom, že se člověk snaží získat přehled a hledat souvislosti. Ovšem kdyby se Tomáš jen párkrát zeptal na roli ruských paramilitantních organizací před, v průběhu či po loňské válce, hned by ho vypoklonkovali, ne-li hůř.... Jo, kdyby všechno bylo jednoduchý tak, jak to vidí tenhle autor, to by bylo prima.

0/0
11.8.2009 20:08

Host

....

.... až do "dvou slz..." a věty o tom, že by Tomáš ruku Shakasvilimu nepodal se zdálo, že žádná politická agitka nebude a že nechá na čtenářích jak si jím zprostředkované informace přefiltrují. Do té doby jsem se jej zastával a v diskusích brzdil vášně, protože mi přišlo, že jest mu podsouváno cosi, co neřekl a nenapsal...

... mám kamarády rusy a mám kamaráda Gruzínce.Ten do roku 1991 bydlel i s rodinou  v Kemerti - to je pár kilometrů severně od Cchinvali. Je mu dnes 42 roků, v době první války o Osetii byl na studiích v Tbilisi, ale rodina byla bohužel "tam doma". Rozepisovat běs který tehdy zažíval když čekal na své blízké a nevědl co s nimi je, nemá smysl popisovat. Rodina je dnes rozprášená po světě a on dlí v Jižních Čechách. To co se tam tehdy dělo byly naprosto regulérní etnické čistky prováděné proruskými a rusy podporovanými Osetinci. Je jasné že na takovém území dopadne jakékoliv referendum JEDNOZNAČNĚ! 

0/0
11.8.2009 9:46

Host

... 2.

Toto jsou důvody pro které bych se já nikdy nepouštěl do rychlých soudů a nepřikláněl se na jednu či druhou stranu. Když se totiž bavím s kýmkoliv z oněch zmíněných Rusů, mají jasno - jeli osvobozovat, což koresponduje s Tomášovým postojem - on se totiž bavil ponejvíce s Rusy.....

Je mi to líto, ale ale tímhle tendenčním článkem jsi Tomáši poněkud dehonestoval to co jsi jako celek vytvořil. Může být že Shakasvili je psychopat, může být že Rusové - a je jedno z jakých důvodů - napadli svrchovaný stát. Může být že rok 2008 byl ze strany Gruzínců "oko za oko". Může být tohle všechno. Může. Ale byť bys napsal 50x víc textu a pokusil se ten problém analyzovat a rozbrat na atomy, stejně by asi nebyl vyvážený.... Podle mně to měl být cestopis - parádní z oblasti kam se většina lidí nikdy nepodívá. Takhle mi zůstala v hubě hořká pachuť....

0/0
11.8.2009 9:58

Host

Re: ... 2.

dobře jste to popsal.

Mám mezi Rusy přátele a už jsem je vzal poměrně na milost, ale přesto - Rusové vždy jedou "osvobozovat".  Vzpomeňme, jakej podraz udělali v době konfliktu v Abcházii.

Je to tendenční článek.

0/0
11.8.2009 13:44

Host

Vodka

Autor vypil moc vodky. Gruzínsky v Jižní Osetii nemluví vůbec nikdo, no to je logické vždyť po

provedené etnické čistce z 90. let a dokončení z minulého srpna, tam už

žádný Gruzínec není. Tvrzení, že Osetinci se dívali na olympiádu když z ničeho nic "blázen" Saakašvili spustil kanonádu je směšná, vždyť Jižní Osetie měla mobilizovanou armádu už od 8.7. , tedy přesně měsíc před konfliktem, kdy provedla všeobecnou mobilizaci záložníků. Stejně tak bylo směšné obvinění z 8.7. kdy zadrželi Gruzínské vojáky jihoosetinci a obvinili je z toho že vyhledávají pro gruzínské dělostřelectvo. Vždyť Gruzie má bezpilotní průzkumná letadla a uvěřit tomu že by Gruzie poslala do Jižní Ostetie vojáky v uniformách i s vojenským autem je směšná. Byl to prachsprostý únost zinscenovaný. Celý ten konflikt a to co se dělo před ním zapadá do mozaiky ruské inscenace. Moskva znala scénář dopředu a vyprovokovala Gruzii, která se bohužel na jejich hru chytla a těžce to prohrou odnesla.

0/0
11.8.2009 4:58

Host

Gruzínský prezident musí být psychopat

a vy buď agent KGB anebo hloupá naivka.

0/0
11.8.2009 1:23

Host

Re: Gruzínský prezident musí být psychopat

Takhle snad vypadá příčetný člověk (nemluvě o tom, jak deptá opozici) ?

http://www.youtube.com/watch?v=49wOzZdWWYM&feature=related

0/0
16.8.2009 3:31

Host

odvaznemu stesti preje

Saakashvili je absolutni mr!ka a popis konfliktu v novinach a televizi byl totalni hnuj. Vloni pro me NATO skoncilo a myslim ,ze si to uvedomilo vic lidi v Evrope. Takhle to dal nejde.[>-]EUR^

0/0
11.8.2009 1:23

Host

Re: odvaznemu stesti preje

výborně! ČR je kandidátem na obsazení čínskou armádou. Myslím že by to na 1000 let dopředu řešilo problémy této nešťastné země. Možná by i stačila důslednější islamizace, pokud je Čína moc daleko.

0/0
11.8.2009 1:27

Host

Re: odvaznemu stesti preje

Nejlepší jsou lidi, co ze všeho viní USA, co nemaj rádi NATO, ale co chcete?! Čínu, Rusko nebo snad ty podělaný muslimy???

0/0
11.8.2009 2:32

Host

Re: odvaznemu stesti preje

Morální kredit pro mě NATO ztratilo už nad Bělehradem, a to nejsem žádnej srbofil.  A pokračovalo to uznáním Kosova... Docela by mě zajímalo, zda po tomhle aktu přihodily USA sebe sama na seznam zemí podporujících terorismus!!

0/0
11.8.2009 13:48

Host

Re: odvaznemu stesti preje

Pro mne již r.1999 ...

http://www.youtube.com/watch?v=AfKChY5UmO0

0/0
16.8.2009 3:32

kubíczech

Ten chlap je vymaštěnej

;-O!!;-O!!

Nepleť se do toho, když tomu nerozumíš!!!!!!!!

0/0
11.8.2009 0:09

kubíczech

Re: Ten chlap je vymaštěnej

P.S. Sám si psychopat, podobnej Obamovi a jiným co se zastávaj teroristických zemí;-O;-O;-O

0/0
11.8.2009 0:12

Host

Mily Tomasi, bratrsky rusky narod

a cela jeho pocetna rezidentura v CR az po hradcanske komnaty Vam z celeho sirokeho slovanskeho srdce dekuji za Vasi bezelstnou blbost. Jeste prosim prihodte nejakou tu bachorku, ze jste tam spatril Topolanka v druznem hovoru se vsemi ceskymi mafiany... jen tak, s prispenim Mlade hradni fronty, to bude mit Paroubek ve volbach jak na taliri. Uz jsme tu koneckoncu meli i krasny rozhovor s nim a jeho pani. Jen abyste se pak nedivil, az soudruhove milacka Klause elegantne uklidi na velvyslanectvi do Turecka (jako kdysi Dubceka) a vas platek i pres jeho nesporne zasluhy o demokracii pro nasi dobu pod nejakou peknou zaminkou zlikviduji.

0/0
10.8.2009 23:51

Host

dekuji za clanek

Bravo, Rusko me nikdy nebylo sympaticke, ale tomuto zcela rozumim, stejne jako zmene pohledu na vec. Vazeni diskutujici, kteri posuzuji situaci "v mezinarodnim kontextu" by meli vstat z kanape a nekam se jet podivat, aby svet nevideli dvojrozmerne. Sam moc dobre vim, ze osobni zkusenost ovlivni cloveka mnohem vic, nez stovka clanku z druhe ruky. A ze idnes jde na ruku oficialni propagande.. ale no tak. Jsou tu stejne tak  clanky pitome, jako vyborne - kazdy ma pravo volby co si precte..

0/0
10.8.2009 22:44

Host

Re: dekuji za clanek

Jak dlouho jsem musel čekat na diskuzích iDnesu na inteligentní, věcný názor, který nikoho neuráží. Díky za Tvůj/Váš příspěvek.R^!

0/0
10.8.2009 23:02

Xi Xao

Inu proč je ta Gruzie pro západ? Zde je odpověď

http://project-respublica.blogspot.com/2009/04/co-je-take-dolezite-na-azerbajdzane.html R^

0/0
10.8.2009 22:38

Xi Xao

A jen bych dodal

že Gruzii jsme tanky prodali my. A po boji jim poslali 100mil. Inu co čekat od národa, který dřív vyráběl nášlapné miny pro půl AfrikyR^

0/0
10.8.2009 22:32

vit.kucik

V hodnocení kavkazských poměrů bych byl zdrženlivější...

... je mi sice sympatická Vaše cesta stopem (sám jsem tak sjel kus světa), ale ani stopařův rozhled nemusí přinést objektivní úsudek. Zejména v tak komplikovaném uzlu světa, který nemá jednoznačně bílé a černé hrdiny, jako je Kavkaz.. Jednak se nelze na kavkazské vztahy a způsoby řešení dívat evropskýma očima (hodnocení způsobu Saakasviliho ofenzívy) a jednak jste v článku nezmínil jeho motivy... tj. co se dělo dlouho před touto ofenzívou. Saakasvili je hodnocen špatně, protože konflikt prohrál. Dějiny píší vítězové. Kdyby jej vyhrál, byl by ve stejné pozici jako chorvatský president Tudjman po znovupřipojení Krajiny. Motivy guzínské ofenzívy jsou z hlediska mezinárodního práva i zvyklostí oprávněnější, než motivy Ruské protiofenzívy. Proto svět reagoval, jak reagoval. Nebo si myslíte, že jsou všechny ty stovky vlád a tisíce politiků, poradců, analytiků a novinářů pitomci, protože si nehodili na záda ruksak a nevyjeli stopem se přesvědčit o opaku...? :))

0/0
10.8.2009 22:09

Host

Objektivita

Pro ukřičené : Za vším vidíte komplot a ...Rusko.... Nejste schopni objektivně přijmout realitu. OK, Presley nezemřel, zabili ho Rusové, OK, Kennedyho zabili taky Rusové...a OK... Pražské Jaro bylo taky v režii Rusů...a pak ještě 1989 a další roky...(P.S. : Za Rusy je možné zaměnit Američany, Židy, Srby, Palestince, Slováky...atp.)

0/0
10.8.2009 20:39

Host

Děkujeme

Drahý Tomáši, ÚV KSČM vám z celého srdce děkuje za vaší příkladnou spolupráci. Čest vaší práci.

0/0
10.8.2009 19:25

Host

propaganda

propaganda bez kousku objektivity

0/0
10.8.2009 18:48

Host

dik rusku

;-DR^[>-]

0/0
10.8.2009 18:06

celim

No já si myslím,

že je třeba se na to dívat trochu z geografického pohledu! Jižní Osetie je území, kde mají rusové předpolí pro ovládnutí celého zakavkazka a navíc jim tam končí ten 4km dlouhý tunel pod horami, kterým se mohou snadno za Kavkaz dostat! A to byl hlavní důvod, proč bránili etnické Rusy v J.Osetii(vlastně jim byli ukradení)! Strategická poloha! A kdyby Gruzínci ty místní Rusy vybili, tak jaký důvod by mohla mít ruská přítomnost na gruzínském území?

0/0
10.8.2009 15:39

piErcE

Zas tak bych se neradoval

zajimalo by me, kde vzal autor jistotu. ze to, co vykladaji mistni, je pravda. vaha "tvrzeni" ma asi stejnou vahu, jako tvrzeni poskoku hitlera, ze nevedeli, ze existovaly koncentraky.

tak jednoduchy to ale nebude.. staci si k "dotazu" vybrat vhodnou skupinu a hned bude obrazek takovy, jaky chceme. myslim,ze p. Polacek je jen dalsi z rady, ktery naletel, at uz jedne, nebo druhe strane.

0/0
10.8.2009 15:23

M-Kk83

Re: Zas tak bych se neradoval

no srovnávat hitlerovy poskoky s lidmi v osetii kteří tu válku na vlastní kůži zažili je opravdu asi mozková dysfunkce... vždycky se najde někdo komu se pravda příčí i když ji dostane naservírovanou v čisté nezkreslené podobě určitě si to tam ti lidé vymysleli a domy si taky zbořili sami co?? další rádoby chytrák který ví ho.no co se tam děje. Jinak klobouk dolů Tomáši čtu si celou Vaší cestu skrz Kavkaz a je to fakt nářez číst si co se tam vlastně děje protože v médiích se dnes člověk moc pravdy nedozví... Jen tak dál.

0/0
10.8.2009 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.