Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se bude létat „na stojáka“. První návrh z dílny Airbusu

Vize některých nízkonákladových leteckých společností, jak ještě více ušetřit pomocí letů "na stojáka", získává jasné obrysy. Newyorský deník The New York Times zveřejnil minulý týden první návrh takových letů, jak ho zpracovala firma Airbus pro čínské aerolinky Spring Airlines.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tak nevím,

nemůžu si pomoct,připomíná mě to dopravu otroků z Ameriky do Evropy  před mnoha staletíma.Chybí jen přivázaní pasažérů k sobě.Doporučuji silný kovový řetězy.

0/0
28.7.2009 14:45

Host

Re: Tak nevím,

Chybne srovnavejte otroky a dnesni cestujici.  Podobnost mezi cestujicimi a otroky je pouze zdanliva. Dnesni cestujici  se zasadne lisi od otroku prece  tim, ze  za  dopravu  plati. Slysel jste snad nekdy, ze by otroci za prepravu platili?

0/0
29.7.2009 1:39

Host

Jak počitam

Tak do toho letadla na stojaka se narve jen o 20% navic ... a přibližně o 5 max 10 procent mene ... ps nejvic se sa usetrit na personalu ( specielne na spravne naplanovanych postupech apod. ) ... je to ta nejvetsi cast nakladu

0/0
28.7.2009 13:45

neverest

mě vynechte

číňani ať si klidně udělají z letadel dobytčáky. Letadlem, kde budou místa na stání nechci letět ani v sedě. Nejsem zvědavej na to, aby mi někdo stojící při přistání skočil na záda ;-€

0/0
27.7.2009 12:49

Host

Re: mě vynechte

Autobus brzdí víc než letadlo......

V Asii by to mohlo fungovat, v EU těžko. I když socka je socka a za slevu je schopna strkat své smrduté podpaží hodinu jinému pod nos a ani trochu se přitom nestydět.

0/0
27.7.2009 21:53

Host

No nevim

Dobry den

tak myslim , ze letani ve stoje jest pekna blbost. Chtel bych videt jak se na to budou setujici tvarit pri delsich vzdalenostech a nebo v pripade Business Class . at mi nikdo nerika , ze pro ty cestujici normalni sedadla budou, nebo , ze bude cele letadlo o letani ve stoje. Proc jsou tam letusky k nicemu ja jako palbubni pruvodci mam behem letu prace dosta pokud obsluhuji ve First tak jeste vice. takze se urcite nenudim a nasim cestujicim poskytujeme vynikajici konfort. No prijdemmi to spise jako dobry vtip.

0/0
27.7.2009 11:36

Haui1

Když pominu nepohodlí,

tak jak to bude s nosností letadel? Už teď si musí někteří obézní cestující připlácet, prý kvůli povoleného zatížení letadla. Když se budou cestující přepravovat na stojáka, tak to letadla unesou více?

0/0
27.7.2009 9:54

Host

Re: Když pominu nepohodlí,

nosnost je dostatecna, ale jde o pomer vaha letadla/pocet cestujicich. Proto se ted priplaci..

0/0
27.7.2009 12:46

Host

Re: Když pominu nepohodlí,

To je nesmysl. O poměr hmotnost letadla/cestujících tu vůbec nejde. jde o to, že je to dobrý důvod uplatnit příplatek. Kdyby o to šlo, pak by musely aerolinky vážit cestujícího+zavazadlo dohromady a z toho počítat cenu letu či příplatku. A to si ještě nikdo netroufl. Zle by pochodil. Už vidím, jak by hubená asketička s minikufrem dostala slevu a stokilový chlap s běžným zavazadlem připlácel.....

0/0
27.7.2009 21:51

YaTaky

Pokud bude mit kazdy chlap svou letusku...

..a zanska letusaka...tak i na to stojato se da.......;-D:-P

0/0
27.7.2009 7:39

Host

Re: Pokud bude mit kazdy chlap svou letusku...

Kdepak, kdepak, kdepak! Zanska letuska nebude. Letusky budou take jenom pozemni. Proti tomu by protestovaly feministicky spolky. A kdyby kazdemu cestujicimu pridelili osobu opacneho pohlavi, tak budou zase protestovat teplomilni. Nakonec by to vsechno nesmirne prodrazilo provoz aerolinii

0/0
29.7.2009 1:49

Vyplesk

Travel Service už to má :)

Nelítá sice na stojáka, ale zkrátil rozestupy mezi sedačkami tak, že když vyklopíte "stoleček", zaryje se vám hluboko do břicha. Zažil jsem to na letu do Londýna, který zajišťoval Travel Service pro SkyEurope (už v té době neměli dost letadel), imatrikulační značka Airbusu začínala YL (Lotyšsko), v opěrkách u mé sedačky chyběly nebo se volně kývaly šroubky a kapitán se jmenoval Igor Paličev.

0/0
27.7.2009 7:21

neverest

Re: Travel Service už to má :)

Travel Service lítá se strojema, kde nejdou sklápět opěradla - lidi tam sedí jako prkno, ani spát se nedá, s pohodlím to nemá nic společnýho už teď.;-€

0/0
27.7.2009 12:54

Host

Re: Travel Service už to má :)

Tak místo lowcostu za tisíc leť s normálním přepravcem za 4000. Tam si tu hoďku a půl i zdřímneš a dostaneš svačinu. Je to na tvé volbě. Když si vybereš dobytčák za cenu, za kterou tam nejel ani blahé paměti lowcostbus, nestěžuj se, že nefrčíš pullmannem.

0/0
27.7.2009 21:56

Host

Pryc s zkostnatelymi formami letani

Nejlepe lze usetrit, kdyby cestujici byli v uzavrenych hamakach, ktere nic nevazi. Na konci by byly krouzky za ktere by je mohlo uchopit nakladaci zarizeni. V letadle by na kazde palube lezeli vodorovne v trech vrstvach. Dole by byla treti trida a nahore by lezela prvni trida. Cestujici by se tak stlacovali vlastni vahou. Jak bylo spravne poznamenano letusky jsou zbytecne. Zbytecni jsou ovsem i piloti na palube. Lepe jejich praci zastanou pocitace, pripadne pozemni piloti specializovani na urcite letiste. Chirurgove dnes take operuji pomoci telemechaniky pres celou zemekouli. Ma to ohromnou vyhodu v moznosti specializace na unikatni operace. V dnesni dobe telemechaniky, pocitacu, GPS  a druzicovejch spoju jsou zbytecne i radary. Konecne, airolinky by mohli zavest tarify podle vahy pasazera a dalsich okolnost podobne jako mobilni operatori.

0/0
26.7.2009 23:48

Host

Re: Pryc s zkostnatelymi formami letani

jste génius, génius !!!

0/0
28.7.2009 9:33

Host

Re: Pryc s zkostnatelymi formami letani

Uprimne vam dekuji. Sam se divim, ze na to jeste nikdo neprisel. Uprimne receno jste mne azle ponekud zklamal. Genius prveho stupne je ocenen soucasniky, genius druheho stupne je ocenen pozdejsimi generacemi. Genius tretiho stupne nebude ocenen nikdy. Co se da delat.

0/0
29.7.2009 1:27

Host

Re: Pryc s zkostnatelymi formami letani

navrhuji ty sprosté cestující pomocí anestetik uvést do umělého spánku a přepravovat nákladními letadly, to by byly teprve úspory!

0/0
24.9.2009 14:41

captain cook

1.aprila

proc me porad nad timhle tematem napada, jestli to nebylo puvodne vydano/melo byt vydano na 1.aprila?

0/0
26.7.2009 14:17

Host

Re: 1.aprila

Ne. Má to něco do sebe. Je pořád dost lidí, kteří za slevu jsou ochotni podstoupit cokoliv, bez ohledu na pohodlí, kulturu, bezpečí, zdraví a životy. Pro ně se tahle zrůdnost chystá.

0/0
27.7.2009 21:58

Host

levne letenky!!

Taky by se usetrilo kdyby neletali zadne letusky ty tam jsou stejne ne prd a pilot staci jen jeden. Vubec dve nejlepsi verze jsou sedet na zemi jako japoncici pri obede nebo pak dobre funguji barove zidle a vsichni kolenama k sobe,..EUR^

0/0
26.7.2009 12:36

Host

Re: levne letenky!!

ja bysem chtěl na volný sedadlo po tom druhým pilotovi... fakt bysem na nic nešahal...

0/0
27.7.2009 15:28

Host

A proč nezavedou létání v leže?

Několik polic nad sebou. Cestující těsně vedle sebe. Chlap, bruneta, chlap, blondýna ... Ohromné úspory místa. Letenky za pakatel.

0/0
26.7.2009 12:16

Host

Re: A proč nezavedou létání v leže?

já chci zrzku

0/0
27.7.2009 8:36

Host

Re: A proč nezavedou létání v leže?

A v případě zásunu ušetříš další centimetry a to bude sleva 2%....

Zrzku nebrat, to rudý moudí by mi vadilo. Snad za tmy možná....

0/0
27.7.2009 22:03

Host

nikdy

v životě bych tak neletěl. V článku se píše, že ušetří náklady 20p ... klidně si za sedadlo 20p navíc zaplatím.

0/0
26.7.2009 11:49

Host

Re: nikdy

Jenže ty nejsi zřejmě socka. (Pro sociální hysteriky upozorňuji, že socka není pojem ekonomický ale psychologický). Socka neboli proletář má názor právě opačný než ty.

0/0
27.7.2009 22:01

Host

Super nápad na úsporu

Aby se ušetřilo ještě víc, tak navrhuji přidělat po celé ploše letadla madla na držení. A nezapomenout udělat otevírací okénka, aby ti zevnitř mohli držet pasažéry zvenku. Možná by nebylo také špatné pověsit na chvost letadla několik provazů na držení.

0/0
25.7.2009 17:41

Host

To je hrozne plytvani drahym prostorem

v letadle. Jeste by se dalo hodne usetrit na zpusob  pojizdnych skrini v archivech. Stacila by pak jedina mezera. 

0/0
25.7.2009 15:08

ládik

skvělá zábava

Dobrý den. Celé mi to přijde jako jedna veliká pitomost, ale výborně jsem se pobavil některými vtipnými příspěvky. Jen mě překvapuje, že výraz "na stojáka" zde nikdo nepřenesl na tu hezkou činnost, zvanou sex. Nebo jsou už dnes všichni tak pohodlní, že se tento způsob "rychlovky" nepraktikují?

0/0
25.7.2009 10:50

pinguone

Re: skvělá zábava

..na stojaka , to neni nic pro fajnsmekry...:-P

0/0
25.7.2009 15:37

pinguone

Re: skvělá zábava

..a s erekci bych se tam nevesel...;-D

0/0
25.7.2009 15:38

AlBunda

lepší by bylo zabalit do balíku a poslat poštou

0/0
24.7.2009 23:42

tatianaK

na stojáka

;-)to je sranda k popukání. CHci videt  toho  na  stojáka , co  zvrací do uličky.  a nekoupí sí  pytlík  za 2  eura. Dobrý let a ješte  lepší   zvuk :::::::(((((. Nevím kdo   mi bude platit   čistírnu, neboli dry cleaner.EU

0/0
24.7.2009 17:43

Host

Re: na stojáka

V prvni tride by mohly bejt pytliky v cene.

0/0
25.7.2009 15:10

Host

Re: na stojáka

v první třídě pravíš? je vidět že si nikdy s Ryanairem nebo jinou nízkonákladovkou neletěl :)

0/0
25.7.2009 19:43

Host

40%?

Á a zase tu máme klasické dementní počty s procenty. Jednoduchým výpočtem na úrovni ZŠ jasně vyjde že úspora je 16%. ! Kde je tedy těch 40? ;-ORv

0/0
24.7.2009 14:23

Host

Re: 40%?

mluvili i o zavazadlovém prostoru, to si nezapočítal...

0/0
24.7.2009 14:56

honzaf

Re: 40%?

Pokud chtějí nacpat cestující do zavazadlového prostoru, můžou tam nacpat i sedačky. Jak souvisí úspora místa na stání s cestujícími v zavazadlovém prostoru?

0/0
24.7.2009 15:47

Host

Re: 40%?

Vy znáte všechny neznámé rovnice? Nepište blbosti.:-P

0/0
24.7.2009 16:35

Host

Re: 40%?

Mno.... znám-li rozteč sedadet a rozteč stojáků, tak je úloha jednoznačne zadaná. (1-635/762)×100 = 16,6666666666666666....%

Je lhostejné, zda bude letadlo dlouhé třicet metrů nebo třista. Procentům je délka letadla docela fuk.

Ať vám vratí školný, počty jste nepoznamenán.

0/0
24.7.2009 22:22

Host

Re: 40%?

tak za prvé je to 20% čirou matikou ty génie a za druhé mam pocit že snížení vzdálenosti mezi "sedadly" přinese i úsporu prostoru vpředu letadla, což sou zase nějaký procenta navíc, dokonce bych se nedivil kdyby plánovali zrušit i tu pojízdnou občerstvovací službu, což umožní zúžit uličku natolik aby se tam nacpala další řada "sedadel", tudíž mam pocit že po radikálních úpravách je těch 40% klidně možnejch

0/0
25.7.2009 19:59

Host

Re: 40%?

aby to teda nevypadalo že zase jenom něco melu, tak snad 23 řad sedadel(standartní 737 řada 300) krát 76,2 děleno 63,5  je 27,6 řad ... 100/23*27,7= 120%  ;)

0/0
25.7.2009 20:05

omnider

Re: 40%?

aby to teda nevypadalo že zase jenom něco melu, tak snad 23 řad sedadel(standartní 737 řada 300) krát 76,2 děleno 63,5  je 27,6 řad ... 100/23*27,7= 120%  ;)

0/0
25.7.2009 20:19

Host

Re: 40%?

27,6 nebo 27,7? Jen si přesně nedokážu představit 0,7 řady. Matematicky krásné, ale reálné pojetí výpočtu trošku ulétává. A neušetří se i na šířce řad?

0/0
26.7.2009 13:46

Host

Re: 40%?

Jo, za člověka užšího!

0/0
26.7.2009 19:51

Host

Nevolnost

Už jste někdy zkoušeli zvracet ve stoje a připoutáni bez možnosti předklonu.8-o

0/0
24.7.2009 11:50

Host

Re: Nevolnost

;-D z kraje to má docela dobrou dynamiku, ale ke konci...;-)

0/0
24.7.2009 14:57

Host

Re: Nevolnost

Podle mne se při startu, ten kdo bude zvracet, udusí. Fuj, když si představím, že bleje do uličky a protýká to přes něčí boty.. brrr..R^

0/0
24.7.2009 16:37

Host

lodní doprava

 ... jedna z největších námořních společností zabývající se lodní dopravou uvedla, že zvažuje, že by cestující veslovali .... sníží se tím náklady a především lodní lístek bude až o 40% levnější ....

0/0
24.7.2009 6:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.