Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychleby na kole: romantika i bikerská divočina

Romantické Račí údolí se zachovalým pralesem, zaniklé vesničky, zajatecký tábor, bikerská divočina i skvělá hospoda. To vše vás čeká na 50 km dlouhém cyklovýletu Rychlebskými horami. Nic pro milovníky asfaltu, tohle je jízda po krásných přírodních cestách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Bajkerska nuda a turisticka drina

Zdravim, pri dovolene na jesenicku jsme s partakem zkusily tento okruh v rychlebech a musim rict ze bych jen "vrele nedoporucoval". Na bajkera dost asfaltu a trochu nudy a na turistiku docela dost tlaceni kola do kopce. Trat je hodne poznamenana povodnemi. Proste docela nuda hlane vzhledem k tomu ze kluci vybudovanym Rychlebsky stezkam, skoda jen ze se sobotni otevreni stezek muselo presunout na pozdejsi termin.Moc jsem se tesil.

0/0
15.7.2009 8:53

Host

trosku neaktualni

Nevim kdy a kdo se rozhodl uverejnit tento clanek dnes, kdy po minulem vikendu vic jak polovina popsanych cest, vzhledem k povodnim, ktere tuto oblast velice zasahly, neexistuje...

Takze vazeni spolucykliste, tento clanek berte jako jen vzpominku na neco, kam se dalo jet drive... a to na hodne dlouhou dobu...

0/0
2.7.2009 9:47

Host

Bohužel

Bohužel tam asi dost dlouho nebudeme vítáni,autor zapomněl na tu letošní hrůzu s povodněmi.;-€

0/0
30.6.2009 16:32

Host

biker co ví co to slovo znamená a jezdí tak

Článek by byl OK, kdyby se jmenoval " Rychleby na kole - romantika", ale pod bikerskou divočinou si přestavuju něco jiného než trasu popsanou v článku.

Takže by to přiště buď chtělo volit lepší názvy a nebo když tam chcete mít slovo bikerská divočina, tak tomu taky zvolit správnou trasu a né takové víkendové couráníčko...

IMHO je úplně zbytečné popisovat kde je jaká hospoda a za kolik a jak dobře se tam dá najest, když trasa má pouhých 50km pohodovým terénem - na necelé 2 hodiny "bikování" přece nepotřebuju zastavovat v hospodě na kus žvance či dokonce pivo, to pak není o sportu ale jiných prioritách.

A jinak přirodu nepovažuji za tělocvičnu, nikdy jsem neodhodil jedinej obal od karbošneku, bidon či obal od oplatku, vše schovam do kapsy na dresu a doma pak vyhodím, nebudu si níčit zdejší krásnej bikerskéj jesenickej ráj. Nechceme tady to co v krkonoších nebo Šumavě!

0/0
30.6.2009 13:07

papazian

Re: biker co ví co to slovo znamená a jezdí tak

Nemám co dodat, vše jste řekl i za mou osobu.

0/0
30.6.2009 19:16

misele

Super

Tahle série článků je nejlepší! Nic lepšího na toto téma na netu nenajdete. Doufám, že videí s cest bude moc a moc.... ,) R^R^

0/0
30.6.2009 10:10

Family5

Podpora

Každá aktivita, která přitáhne ke kolu nové lidi je super a tahle serie článků s videem je fantastická! Každému polointeligentovi snad dojde, že výraz biker je tady použit v přeneseném významu. Vždyť bikerkou označují i malou Majdalenku a to se mi moc líbí. Prostě krásná rodinka, super komentář u videa, bezvadně zpracováno. Doufám, že budou pokračovat dál. Tipů je spousta  - co takhle Český ráj?

P.S. Za kule do průvanu by se měl pověsit ten rádoby biker sám - pokud teda nějaký koule má, ale spíš se mi zdá, že má jen velkou hubu. 

0/0
30.6.2009 9:37

Manitou

Dobrý počin

Ta první reakce, hmmm. Hochu hochu... Sám mám rád terén, taky vyhledávám trejlíky a lesní cesty nahoru dolů. Ale k tomu nepotřebuju vidět jen přední kolo a nic jinýho ! Za mě: tenhle videoseriál považuju za dobrý počin ! Dává tipy pro lidi, kteří do dané lokality zavítají, takže to můžu být i já třeba i s rodinou. A na rozdíl od některých doporučených cyklotras v nejrůznějších médiích a průvodcích vedoucích nejčastěji po asfaltu, tyhle tipy jsou celkem zajímavý na to, že to má být určeno pro širší veřejnost, která má ráda jízdu na kole v přírodě.

Takže pokud čte tyhle reakce i autor seriálu - mně se to líbilo. R^ A to se považuju opravdu za BAJKERA, ne cykloturistu !!!!:-)

0/0
30.6.2009 9:13

Host

Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Stejně ubohý, jako článek před týdnem o bikovaní kolem Zlatých Hor. Autor, který tohle píše by potřeboval pověsit za koule do průvanu!! ;-€ Pokud to má být seriál o bikování po českých horách, tak prosím pište o bajkování a né o tom kde je jaká hospoda, bufet, zřícenina, rybník. To bikera vůbec nezajimá, ho zajimají věci jako kde je ten správnej trail, singltrek (ano v rychlebách je pravej singltrek, ale to jste si pane autore vůbec nevšiml, jak jste se zajimal o ty hospody asi že?) pořádnej technickej sjezdík. Na zřiceniny a výhledy vám sereme, spravnej biker vidí z celého bikování pouze přední pneumatiku a hlínu, bahno, vodu a kamení!!

Nehledě na to, že píšete o rychlebách a na to nejdůležitější jste zapoměl a sice nejvýšší bod rychleb - Smrk (1125 m.n.m.) výborně sjízdnej třeba z Petříkova, či od Paprsku (Vám by se Paprsek líbil, je to HOSPODA). Pokračování v dalším přispěvku...

0/0
30.6.2009 7:34

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Pokračování předchozího přispěvku, kvůli omezenému počtu znaků...

Trasa kterou jste v tomto díle popsal není špatná, ale abych pravdu řekl je to o ničem a žádný biker s toho nemůže být nadšený, takže zde dávam svojí mnohem lepší variantu bikování po rychlebach:

Začátek: Nýznerov - Polská cesta - Útulna Mates - Smrk - Paprsek - Císařská - Ostružník - Ramzová (Větrolam) - Lesní bar - Pod Kopřivným - Smrčník - Pomezí - Arnoštův krmelec - Brankopy (Žulový vrch) - Černá voda (super sjezd po nově vybudovaném singltreku) - Vápenná (lesem kolem zatopených lomů) a konec: Nýznerov (přes Kaňon, po louce, ne po silnici).

Takže pane redaktore, až příště budete psát o bikování, poradtě se raději z místními bikery, určitě Vám poradí mnohem lepší trasy, než vy byste kdy dokázal prstem na mapě vymylet!

0/0
30.6.2009 7:42

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Víš, většina lidí chce mít z výletu i zážitky, a ne jen bahno mezi zubama. Kecy typu, že správný biker vidí z celého výletu akorát přední kolo jsou pro ubožáky, ty tvoje trialy a technický sjezdy akorád devastují cesty a ohrožují pěší cyklisty a kvůli takovým jako jsi ty jsou na bikery, pak všichni normální lidi nas..nyý, Takže jestli ti jde opravdu jen o tu jízdu hlava nehlava, tak si jeď hopsat na nějakou uzavřenou trať a nepruď  tu ostatní. Tenhle článek je pro taky bikery, kteří možná nemají tu nejlepší techniku jízdy ani to nej kolo, ale jezdí slušně, takže sjedou kde co, ale s ohledem na okolí a lidi, kteří třeba jdou po cestě. Tenhle článek je proi lidi, kteří mají radost z jízdy na kole přírodou a chtějí vidět i ty zříceniny, výhledy, udělat si nějakou tu fotku atd. tenhle článek je prostě pro cykloturisty, kteří mají rádi jak kolo tak řírodu a respektují své okolí. PS: jak chce někdo určovat, kdo je ten jediný správný biker, tak je to vždycky cesta do pekel.

0/0
30.6.2009 8:03

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

souhlasím s touto reakcí R^

0/0
30.6.2009 8:31

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

R^

0/0
30.6.2009 8:48

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Souhlas. Chce-li se někdo vyblbnout, může na cykloakce, kde si užije technických pasáží dosyta. V přírodě pak může počítat s tím, že za tím super sjezdem a zatáčkou třeba nějaká babka sbírá borůvky... To je k tomu prvnímu příspěvku, jinak o úrovni článku si také myslím své :-/ A když už Rychleby - doporučoval bych si cestu protáhnout do Bílé Vody. Na ty, kteří chtějí na kolech i něco poznat, tam čeká areál kláštěra, kde byly během totality internovány jeptišky z vnitrozemí. Mimořádně působivý konec světa, kde ze tří stran už je Polsko. A prima zaplivaná putyka s hanušovickým pivem, pokud se nic nezměnilo :-)

PS: Držím všem na Javornicku palce, ať zvládnou následky letošního deštivého léta... 

0/0
30.6.2009 8:54

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Souhlasim. Naserou mne vyhazeny tuby v prikope, rozjezdeny lesni pesinky a takovi nafoukani sobecti bulici na kolech, kteri si mysli, ze jim patri svet. Radost z krajiny se degradovala v pouhou konzumaci.

0/0
30.6.2009 23:58

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Souhlasím s touto reakcí R^

Tento biker zřejmě potřeboval světu sdělit, že on je hard-core biker. Tak to jsme rádi, že to víme! Já se řadím mezi standardní bikery (ne cykloturisty) a video je přesně podle mého gusta. Navíc ta bikerka, Pája myslím, je moc pěkná :-)

0/0
3.7.2009 21:36

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

ty vemeno pozérský, jestli chceš mít bahno mezi zubama, tak si jezdi po motokrosový trati, pokud vůbec ty kopce vyšlapeš a nenič přírodu.

0/0
30.6.2009 8:53

Templ

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Ubohý článek? Myslíš to vážně? Napiš lepší. A jen tak na okraj.....takového divočáka mají všude rádi. Hlavně hajní....:-P

0/0
30.6.2009 10:47

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Já myslím, že článek není jen pro "bikery", ale pro cykloturisty. Možná to slovo odkazující na bikery v názvu není vhodné pro "bikera", který vidí jen tu přední pneumatiku, takže bych navrhoval změnit název, jinak ale článek dobrý a pěkně popisující jednou z krásných tras přes Rychleby. Někdo jezdí na kole i kvůli té přírodě a kolo je prostředkem, ne cílem...

0/0
30.6.2009 7:49

HammerLang

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Ty vůbec nikoho nezajímáš a tvůj ubohý názor už tuplem ne.

0/0
30.6.2009 8:32

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

bych řekl, že musíš bej řádnej matlák... ty budeš asi přesně ten typ, po kterejch se všude po lesích zůstávaj obaly od energy sajrajtů... biker na baterky, jsetli bereš přírodu a okolí jenom jako tělocvičnu, tak je mi tělíto, budeš asi dost omezenej...

pověs si gumu na zed a čum na ní tam, když tě tak fascinuje.

0/0
30.6.2009 9:37

HammerLang

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Já bajker nejsem. Chodim pěšky a tudíž nevim, proč by to mělo bejt  "o sjíždění kopečků" a "čumění na přední kolo".

0/0
30.6.2009 12:31

Host

Re: Stejně ubohý, jako článek ppřed týdnem...

Jee, si přečti název a budeš chytŘejší! Je tam napsáno Rychleby na kole! Vidiš tam někde napsáno rychleby pěšky? rychleby v botech, rychleby pro turistickou nohu? Je tam kolo a na kole se jezdí, pokud někdo kolo tlačí tak je looser.

0/0
30.6.2009 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.