Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrokolo: Ekologická zábava do města i do přírody

Rájem elektricky asistovaných kol v Evropě je Nizozemsko, Německo a Velká Británie, v Čechách je situace mnohem horší. Přitom jsou ekologická a tak rychlá, že i při jízdě do kopce vás přepadne euforie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

cena

ahoj

Právě ty vstupní náklady. Ty mě zajímali asi nejvíc a ne a ne si zvyknout.

Vašek

;-€

0/0
20.8.2009 20:57

Host

EKOLO

Všechno by bylo vpořádku, kdyby si pan Ditrich nepřivlastnil značku firmy EKOLO, která ve stejném oboru pracuje již tměř 20let.

0/0
29.7.2009 5:00

Host

Co tak toto?

Viem ze je to v USA, ale za cenu 375$ sa mi pre to aj oplati letiet nie?

http://www.wildernessenergy.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BL36+Kit+w%2F+LiPo4+Batt.+Pack

Da sa to namontovat na moj sucasny bike, vyzera to dobre.... co poviete?

Mozno to niekto predava aj tu v EU...

0/0
1.7.2009 18:31

Host

Re: Co tak toto?

no cena dobrá. Z tadyma by se to mělo dát poslat /čína/ . Dost o tom uvažuju. http://www.goldenmotor.com/

0/0
3.7.2009 2:04

Host

Re: Co tak toto?

sekce - ebike DIY

0/0
3.7.2009 2:05

Host

Nevím...

Za 50 bratrů...tak buď chci šlapat nebo si můžu koupit babetu:0) Patrně ještě levnější. Čili nevím, jakej segment se na to chytí. Možná eko-lidi. Ovšem ekonomicky je to neekologické.

0/0
30.6.2009 0:14

pampeliška_pampeliškovatá

Re: Nevím...

Zajímalo by mne co je ekologického na výrobku z číny;-D;-D Tam o ekologii ani neslyšeli

0/0
30.6.2009 16:39

Host

kolo

jo a v cine stoji super vybavene a perfektni asi 300 EUR

0/0
29.6.2009 23:58

Host

Re: kolo

Prosím, přidejte sem odkaz.. to chci!

0/0
30.6.2009 19:49

Host

kolo

na nabiti potrebujete asi 12 hodin a ujedete asi 15 km, jinac na tom uz jezdi v cine kde kdo

0/0
29.6.2009 23:56

Host

Re: kolo

Informuj se chytráku.. tohle neni ta plecka z teleshopu.. to co je vyfoceny v clanku fakt jezdi a rychle a daleko ;-D

0/0
30.6.2009 19:47

Host

Ach ty počty!

Nějak se "profíkům" při výpočtu ceny na 1km ztratí hodnota akumulátoru. A padesát km na jedno nabití? Tak dlouhej sjezd do údolí u nás není!   :-(

0/0
29.6.2009 23:03

Host

Re: Ach ty počty!

Co je špatně..? Jaký je správný výpočet.

Petr S.

0/0
30.6.2009 19:48

Host

U nás nemožné provozovat

Bohužel když si toto koupím, tak mi to nějaká hnusná, černá, svinská špína do pěti minut štípne. Tato země je patetická a k zblití.

0/0
29.6.2009 22:56

pampeliška_pampeliškovatá

Re: U nás nemožné provozovat

No, ano. Jakékoliv kolo co vypadá trošku k světu se štípne. proto jezdím na naprosto ošklivé staré herce a pěkné kolo mám jen na sport

0/0
29.6.2009 22:58

pampeliška_pampeliškovatá

Předražené jako obvykle

U nás se takové věci vůbec nedaj kupovat protože je to zde napálené a obchodník se vás snaží oškubat jako kuře;-€

0/0
29.6.2009 22:22

Host

Ach ta čeština

Paní nebo slečno Emingerová, je to bída, zopakujte si prosím podmiňovací způsob v české mluvnici -  abych, abys, aby, abychom, abyste, aby... u novinářských příspěvků je to ostuda :-( 

0/0
29.6.2009 22:20

Brkoslav IV

... no jo no...

..hele ziji v Anglii uz leta a za tu dobu jsem videl jen jedno elektorkolo...a to tak pred tremi lety. Raj tady teda neni... :-)))). Je to uplne stejne jako v Cesku, jenze bych rekl, ze Cesi si radi koupi kvalitnejsi kola...... tak nejak tedy... :-)))

0/0
29.6.2009 21:34

Host

Re: ... no jo no...

souhlas,  a taky se na tu cyklistiku Cesi mnohem lip vybavej, v UK jezdi v elastacich jen par nadsencu kdyz krouzi kolme hydeparku

0/0
1.7.2009 12:51

phi

hezke, jenze jezdit v praze na kole

je diky "starostlivosti" magistratu nebezpecne az nemozne

0/0
29.6.2009 21:20

Host

LOL

a jaky je rozdil v tomhle a v mopedu??? Ekologické? :-D Jak se asi ta elektrina dostane do toho akumulatoru? ze vzduchu?;-D BTW: ta paní co predjizdela pána ve strakatém dresu a citila se jako kralovna asi nepochopila ze pán nepouziva kolo jako dopravní prostredek s motorem ktery vas dopravi z mista a na misto b ale jako sporotvní nacinní... proto mozna i ta rychlost do kopce a proto mozna i ten dres... prý moda :-D jste fakt na hlavu, to je asi jako bych predjel bežícího trenujiciho atleta v tretrách a elastákách v parku na koleckovych bruslích a mel na sobe sako do práce! A chvastal bych se jak jsem mu to natřel, asi stejná paralela...

0/0
29.6.2009 21:11

phi

Re: LOL

"a jaky je rozdil v tomhle a v mopedu??? Ekologické?"

elektřina ze sítě je čištší než spalovací motůrek mopedu

0/0
29.6.2009 21:14

Host

Re: LOL

ze je něco o neco MALO čistší neznamena ZE JE TO EKOLOGICKE!!! A stejne si myslím že takovy pekny elektrarensky zasířený popílek navezeny na skládku bude o neco VETSI svinstvo.

0/0
29.6.2009 21:21

pampeliška_pampeliškovatá

Re: LOL

Třeba je ta energie co se dostane do toho kola zrovna z ekologického zdroje:-P

0/0
29.6.2009 21:57

Host

Re: LOL

treba ze špapacího rotopedu ktery umi akumulovat energii ze? :-D Doma si našlapu, nabiju a venku hraju machry :-D

0/0
29.6.2009 23:26

Host

Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Jeste, ze jsem si elektrokolo koupil na nemeckem eBayi, i s dopravou (ktera byla velice draha) mne vyslo o 5 tisic mene nez ma ceny tenhle obchodnik. Proste klasika, jako se vsim - zajimalo by mne, kdy se ceny konecne srovnaji, kdy zde mistni obchodnici prestanou pumpovat zakazniky - i kdyz - kazdeho vec :-)

0/0
29.6.2009 19:53

Host

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Tak to je zajímavé, zkuste být konkrétní, doložte odkazy na produkt na eBay a na produkt ekolo.cz.

Většina (asi 90%) elektrokol prodávaných v Německu ma pouze 24V baterii, tedy min. o 1/3 nižší dojezd a podstatně jiné vybavení.

Pokud byste kupoval kola velkých značek (Kalkhoff, Sparta .. ) pak byste si připravil mezi 2000-3500 EUR.

Jakub Ditrich

0/0
29.6.2009 22:05

pampeliška_pampeliškovatá

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Proč to máte předražený? Stejně víme, že to bouchají číňani za polívku a vy to napálíte. ;-€ Koukal sem na ty stránky a nejlevnější 25 klacků. A výrobní cena v číně několik šupůRv

0/0
29.6.2009 22:24

Host

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Milý pampeliško, nejlevnější elektrokolo s Li-Pol baterií a kvalitním osazením stojí 22.900,- Kč. Je mi líto, že se vám to zdá drahé, ale nikdo Vás nenutí si kolo od nás nebo od kohokoli jiného kupovat.

Fakt, který se v této diskusi objevuje často: vyrobeno v pevninské Číně = nekvalitní = laciné je naprosto nesmyslný. Právě elektrokolo je fakticky čínským vynálezem (vlastní více než 60% patentů na prostředky) a celý svět se sem učí asistovaná kola dělat a 99% se jich také zde vyrábí.

Jakub Ditrich

0/0
29.6.2009 22:38

pampeliška_pampeliškovatá

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Tam se vyrábí 99% všech výrobků nejen elektrokol. A nikoliv z důvodu že by to uměli ale z důvodu nízkých nákladů. Lidé, často i děti, tam makaj v nelidských podmínkách za polévku a někdy ani za to ne. O ekologii v číně ani neslyšeli, další z důvodů nízkých nákladů. Tvrdit o tomto výrobku z číny že je ekologický je menší prováreček. Čili to kolo je vyrobeno za směšných nákladů díky bídačení lidí a Země a vy to sem dovezete a napálíte cenu a ještě lidi přesvědčujete jak je to ohromně výhodná cena. O kvalitě čehokoliv vyrobeného v číně netřeba přesvědčovat, neznám člověka který by s tou čínskou "kvalitou" neměl svoje zkušenosti;-D Dobrou noc

0/0
29.6.2009 22:49

pampeliška_pampeliškovatá

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

A to o vás ještě napíšou že jste zatvrzelý ochránce přírody;-D;-D

0/0
29.6.2009 22:52

apokalypsa

Re: Klasika - predrazeny cesky obchodnik

Koukám, tady to mají za 500 euro - dnes tedy asi 13.500 Kc. Stejné skládací kolo je u vás přes dvacet tisíc.

http://cgi.ebay.de/26-Zoll-Elektrofahrrad-Citybike-250W-36V-Elektrorad_W0QQitemZ370221839826QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrräder?hash=item5632f0f5d2&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1229|240:1318|301:0|293:1|294:50

0/0
30.6.2009 11:57

Host

V současné verzi rozhodně nekupovat

Já jsem si ho byl vyzkoušet a jsem tedy dost zklamaný, vůbec to neodpovídá tomu co píše ta paní v tom reklamním článku. Jde o to, že ano dosáhne to relativně rychlé jízdy po rovině, ale do kopce je to o ničem. Ten motor nemá vůbec žádnou sílu, takže do kopce už po relativně pár metrech na kole jen tak tak balancujete a snažíte se udržet rovnováhu, protože místo toho aby to jelo kolo skoro stojí. Jednoduše řečeno po rovině, kde to většinou nepotřebujete to jede slušně, do kopce, kde asi očekáváte, že to budete potřebovat to skoro nejede a ještě se táhnete s baterkou, díky čemuž je kolo výrazně těžší než normální...

0/0
29.6.2009 19:15

Host

další odstavec

Druhá věc, která se mi na kole nelíbí je to, že motor zabírá pořád stejně, ať už šlapete jakkoliv. V praxi to znamená, že buď můžete šlapat jen tak ležérně, nebo jako blázen, ve skutečnosti jedete pořád stejně rychle. Tudíž vás to po chvíli přestane bavit. V řídícím systému totiž není snímač rychlosti šlapání, ale pouze snímač šlapání, tzn. motor se při šlapání buď zapne naplno, nebo vůbec.

Elektrokolo je tedy z mého pohledu zklamáním a v dnešní verzi se nevyplatí kupovat. Pro toho kdo chce šlapat je to zbytečně těžké, pro toho kdo nechce šlapat, ten ať si raději koupí nějaký skůtr, klidně i elektrický, protože ten alespoň do kopce pojede.

0/0
29.6.2009 19:16

Host

a poslední odstavec

Pokud bych já měl znovu uvažovat o kole mělo by splňovat následující:

silnější motor - nikoliv výdrž, ale síla, jelikož mě nezajímá, jestli ujedu 50 nebo 90 km s motorem, chci abych jel po rovině, nebo do kopce pořád stejně rychle.

chytré řízení otáček motoru. Jinak řečeno aby k mé rychlosti šlapání přidával konstantní rychlost, kterou si budu moct nastavit. Tj. nastavím si, že chci jet +10km/h a poté, pokud budu šlapat 5 km/h, ať to jede 15 km/h, pokud začnu šlapat rychleji, třeba 15 km/h bude moje výsledná rychlost 25 km/h. To totiž bude znamenat, že jednak budu šetřit baterku a jednak si budu připadat, že to moje šlapání je alespoň k něčemu.

PS: zkoušel jsem to nejdražší kolo, které v prodejně stojí 40.000,-. Zkoušel jsem ho 2x a pokaždé jsem z něho měl stejný pocit, přičemž podruhé ho zkoušel i kamarád a jeho a můj pocit se na 100% shoduje, tzn. není to jen můj názor.

0/0
29.6.2009 19:16

negociátor

Re: a poslední odstavec

Možná to bude pro vás velké překvapení, ale žádný dopravní prostředek nejede do kopce stejně rychle jako po provině. Ať už se to týká automobilu, cyklisty a jakéhokoli jiného dopravního prostředku. Zkuste mít v automobilu sešlápnutý plynový pedál na stejnou úroveň když jedete po rovině, pak když vjedete do kopce, tak auto logicky zpomalí. Konstantní rychlost udržíte jen za cenu zvýšení výkonu, když přišlápnete plynový pedál a také spálíte MNOHEM více benzínu. Tak to v našem světě funguje. Stejné je to s letadlama, pokud začne stoupat jde rychlost (resp. všechny měřené rychlosti) letadla dolů.

Kolo je pořád jen pro sportovce, pro lidi aktivně žijící, v případě elektrokola je to kolo s určitou dopomocí při šlapání.

Pokud chcete jezdit do kopce stejně rychle jako po rovině, tka vám nezbyde než si koupit skůtr se spalovacím motorem a při jízdě do kopce ho pořádně vytočit, abyste náhodou nezpomalil.

0/0
29.6.2009 19:26

pampeliška_pampeliškovatá

Re: a poslední odstavec

Samozřejmě že jede. Ale musí k tomu být dostatečně silný motor.

0/0
29.6.2009 22:28

Host

Re: V současné verzi rozhodně nekupovat - blbost!!

Úplná blbost.. na tom Wisperovi za 40 jsem jel přes 14 dny taky a lítá to po kopcích jako blázen. Mozna ste si zapomnel zapnkout napajeni :-):-):-):-):-):-)

0/0
29.6.2009 22:06

Host

Re: V současné verzi rozhodně nekupovat - blbost!!

Ano, taky jsem si myslel, když jsem to vyzkoušel poprvé, že je problém někde v napájení, nicméně přesně proto jsem sebou podruhé vzal kamaráda, abych měl ještě i jiný názor, zkoušel jsem to na výstavě, v Holešovicích, v takovém mírném kopečku vedle výstavního pavilonu a opravdu to jelo čím dál tím pomaleji, myslím, že být ten kopeček jen o něco málo delší, tak se bez šlapání v podstatě zastavím, což je to samé co se mi stalo při první testovací jízdě. Kamarád, který zkoušel druhé kolo měl stejný dojem. A napájení zapínal přímo prodavač :-).

Navíc se mi opravdu nelíbí to, že nezáleží na tom jak moc šlapu, kolo jede pořád stejně rychle. Je to škoda, protože jsem o něm opravdu vážně uvažoval.... Tak snad v některé z dalších verzí se to zlepší.

0/0
30.6.2009 20:59

dodo-dodo

zeme puvodu

jak se nekdo ptal, zda je to CZ vyroba http://www.made-in-china.com/showroom/wisperbike/product-listCMoxHQyKXnUq/Wisper-905-Range-catalog-1.html  ale to ze je to cina jiz nemuze nikoho prekvapit;-)

0/0
29.6.2009 16:11

pampeliška_pampeliškovatá

Re: zeme puvodu

Ne to opravdu nikoho nepřekvapuje. Životnost takového kola je ovšem na bíledni

0/0
29.6.2009 23:01

Host

Ekologie je šlapat nohama

Tohle je jen drahá hračka, jejíž přínos je s otazníky. Rychlost to má dosti pomalou (nevěřte článku, ale viz firmu, co to prodává, co sama píše), dojezd omezený. Rychlostí 20-25 km na rovině umí jet i nesportovec, pokud někdo jezdí pravidelně do práce, pojede rychleji. Jediné, člověk se na tom nezpotí, ale zmokne stejně či ho ohodí kolemjedoucí auto. Kradou se dosti i kola, např. pro dojíždění do práce to může být problém č. 1. Tady by stačilo, kdyby někdo ukradl to osazení navíc - baterii, kolo s motorem a ne celý bicykl. Do baterie jde dát omezeně energie, navíc s sebou člověk vozí břemeno. Kde nejvíc pomůže, tam taky nejvíc zatíží. Efekt by mělo spíš, kdyby kolo umělo z kopce brzdit motorem a nabíjet tím baterii. Kolik by to pak ale stálo, a byl by efekt vůči kolu bez zátěže navíc?Kolo pro invalidy a staré důchodce?

0/0
29.6.2009 15:29

Host

Re: Ekologie je šlapat nohama

Přijedte se někdy projet.. třeba změníte názor.

Jakub Ditirch

0/0
29.6.2009 17:02

Host

Dopravni predpisy

Rad bych poprosil nekoho, kdo je znaly veci, jak je to s dodrzovanim dopravnich predpisu na takovem kole?

Kdyz to je kolo s motorem, neni to jiz kolo, ale motorove vozidlo a tudiz by to nemelo (dle meho nazoru) nic delat ani na cyklosteskach, ani na chodniku (tam by nemelo byt ani normalni, ze ;-)

A pokud to je motorove vozidlo, mel by na to mit take ridic nejspis ridicsky prukaz a uzavrene povinne ruceni, ze?  Je to tak? 

Beru to z analogickeho pohledu k elektromobilu, ktery take ma jen baterky a elektromotor a musi platit povinne ruceni a ridic mit ridicak.

Petr

0/0
29.6.2009 13:52

Host

Re: Dopravni predpisy

Viz vyhlaska 341/2002 Sb, priloha 13.

http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/sbirka/2002/sb123-02.pdf

0/0
29.6.2009 14:53

Host

Re: Dopravni predpisy

Zkusim shrnout to nejdulezitejsi z toho dodatku...  Elektrokolo (ci jinak motorove pohanene kolo) JE JIZDNI KOLO, pokud...

- citace: jizdni kolo muze byt vybaveno dodatecne pomocnym motorkem

- me zjednoduseni dalsich bodu dodatku: musi zustat v provozu slapky a moznost jet vlastni silou

- citace: montaz pohonneho systemu.....si nevyzada zasah na jeho nosnych castech

Tedy v pripade nakupu hotoveho kola, ktere je predem, z fabriky, postavene jako motorove, zde narazite. Nejedna se o dodatecnou upravu a NENI TO TEDY JIZDNI KOLO!!  Stejne tak v pripade, ze si dodatecne nekdo koupi nejakou sadu na prestavbu kola a jeji instalace zasahne do nosnych casti (vrtani, rozsirovani a pod), vysledkem opet NENI JIZDNI KOLO.

0/0
29.6.2009 15:30

Host

Re: Dopravni predpisy

Kde je psano ze dodatecna montaz musi byt provadena jen svepomoci?

Tak si holt objednam ve fabrice kolo a dodatecnou montaz pohonu.

A vyvrtani nejake diry? To je smesne. Kdo mi dokaze ze tam nebyla uz z fabriky nebo ze jsem si ji puvodne nevyvrtal treba pro montaz nosice?

0/0
29.6.2009 15:52

Host

Re: Dopravni predpisy

Jasne, vsechno je mozne. A pokud se kolo pak po upravach samo nerozpadne, bude jiste take v pohode jezdit.

Ja sem se jen trosku snazil nastinit i to, ze tyto upravy maji i druhou stranu a tou je legislativa a s tim spojene veci, ktere by mel kazdy ridic a cyklista dodrzovat. 

(Viz. treba podstatny rozdil u dvou stejnych aut, kdy jedno bylo a je osobak a druhe bylo osobak, ale ted je nakladak s mrizkou, i zde 2 stejne veci a presto se na ne vztahuji ruzna pravidla v nekterych vecech; pripadne do budoucna 2 stejny auta a jedno z nich ma kouli a druhe ne - celkova hmotnost soupravy pak je napr. 2 a 4 tuny a tudiz jednomu staci mit dalnichni znamku na osobak a druhemu jiz tato stacit nebude, a to i kdyz pojede bez 2t privesu (ala mitne nyni u hranice 12t).)

Mozna by nebylo spatne, kdyby autor clanku napsal pokracovani, kde by tema legislativy probral s nejakym rozumnym pravnikem a odborniky na toto tema.

0/0
29.6.2009 16:14

Host

Re: Dopravni predpisy

Ano, zabomysi spory o vyklad nejakeho slovicka o nemz nikdo pomalu nevi proc ho tam kdo kdy dal, to je typicka ceska strana mnoha veci...

0/0
29.6.2009 19:15

Host

Re: Dopravni predpisy

To co píšete je pochopitelně nesmysl. Elektrokolo je dle vyhlášky naší i evropské totožné s jízdním kolem pokud:

1. Asistence elektromotoru skončí při 25 Km/h

2. Jmenovitý výkon elektromotoru je max. 250W

3. Systém pohonu je asistované šlapání (PAS) ne "páčka" která uvádí elektromotor do pohybu

3. Hmotnost kompletního kole nepřesáhne 40Kg.

0/0
29.6.2009 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.