Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gary Fisher: Máme tu další cyklorevoluci

Ve svých 58 letech se dávný hippie stále rád extravagantně obléká, pořád cestuje po světě a udržuje se ve formě. Občas si střihne i nějaký závod. Gary Fisher, jeden ze zakladatelů horského kola, dnes věrozvěst moderní cyklistiky, ale teď hlavně usilovně pracuje se svým týmem na konceptu městského kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Gary Fisher je borec

Ja vlastnim Gary Fisher Cobia 09, 29" kola, G2 vidlice, super kolo, idealni na Colorado. Jestli chcete videt jezdit lidi po meste a kolem mesta, zajedte se podivat do Boulder, CO.

0/0
25.6.2009 15:46

Host

Podíl na dopravě

Jak je to ve státech s podílem cyklistů na dopravě? U nás jsem zaslechl 20%. Nevím jestli je to pravda, ale kolárna ve fabrice vedle je narvána k prasknutí. Po šichtě to tady vypadá jako na nějakém maratónu...

0/0
16.6.2009 16:36

NoName1978

Re: Podíl na dopravě

No, tak v americe to opravdu bude opak ceska. Kolama se hodne jezdi ve velkomestech. Naopak ve strednich mestech kolo skoro nepotkas. Teda aspon pred peti rokama to tak bylo. Jak je to ted, nevim. :)

0/0
18.6.2009 12:14

Host

Furtoslapetosamoceleleto

Clanek pusobi jako šprým začínajícího novináře. Pojmy bez vysvětlivek, ani jeden odkaz. Např. furtošlap.  To autor nemůže popsat, nebo přidat odkaz?

0/0
16.6.2009 12:22

Host

Re: Furtoslapetosamoceleleto

A nebo alespon v zavorce uvest anglicky vyraz, protoze preklad se evidentne moc nepovedl.

0/0
16.6.2009 18:48

Host

Re: Furtoslapetosamoceleleto

je to kolo na dráhu, co na tom nechápeš, nemá volnoběh, takže pokud se točí kola, točí se i pedály :o)) takže furt šlapeš :o)))

0/0
17.6.2009 15:11

edelcacao

Starosta Londýna

Tak to bylo hustý s tím lexusem;-D

0/0
16.6.2009 10:56

denjesen

skvělý hipík, skvělý rozhovor

taky se chci projet po frisku :-(((

0/0
15.6.2009 22:13

Host

Perla...

...jeden ze "zakladatelů" horského kola...  :-/

0/0
15.6.2009 21:22

Kwazzy

Re: Perla...

Myšleno to bylo zžejmě jako člověk který udělal sakra velký kus osvěty

ohledně horksých kol. V podstatě ho pomohl oživit z prachu. Jaký je,

taký je, zásluhy se mu ale nadají upřít. Fandím mu, ať se daří.

0/0
18.6.2009 8:11

Obcasnykomentator

Další perla

z Pravdovy klávesnice. Namyšlený brouk pytlík ani neví, jak se jméno ve svém oboru tak význačné osobnosti píše.  Ale koho by to překvapilo...

0/0
15.6.2009 18:32

Host

emericky geniove

"Abyste se naučil jezdit na kole s mnoha převody, to je někdy na mrtvici. Toto je mnohem jednodušší." 8-o

0/0
15.6.2009 17:34

Host

Re: emericky geniove

Asi sou zvyklí na automaty...:-)

0/0
15.6.2009 20:30

Host

Re: emericky geniove

když kouknu na některý ciklisty, jak se jim na kole s 24 převody na rovince točej jak metly v mixeru, tak bych řekl, že to fakt hodně lidí neumí...

0/0
17.6.2009 15:12

Host

Re: emericky geniove

cyklisty?

0/0
17.6.2009 15:13

pepsi Ban

*

Globální oteplování, Bushova administrativa a jízda na kole. Panebože co je to za debila?

0/0
15.6.2009 16:19

RBmann

Re: *

Gary Fisher - vynalezce horskeho kola, co jsi vynalezl ty ?

0/0
15.6.2009 16:20

pepsi Ban

Re: *

Neni nic smutnějšího než zastydlej hipík. Horší už je snad jenom zastydlej fanoušek Kreysonu a Argemy.

0/0
15.6.2009 16:25

Host

Re: *

Tak se vyjádři, čemu fandíš?

0/0
15.6.2009 20:32

Host

Re: *

...tak to bylo řečeno trefně...:)))))

0/0
16.6.2009 11:01

valdik

Cena kola

Pro ty co kroutí hlavou nad kolem za 600 dolarů "bez brzd a přehazovačky"... se jen mrkněte do holandska na ceny citybiků...

nejsou tedy bez brzd vyloženě, ale klasický "oldies" kola...

např: http://www.sparta.nl/NL/Fiets.aspx?id=4004276&type=D&color=252723

http://www.sparta.nl/NL/Fiets.aspx?Id=8903647

0/0
15.6.2009 14:56

Host

burgalsko kolo

clanek sem necet, par poslednich slov ho pomerne vystihuje. petre petre..

0/0
15.6.2009 10:01

Host

Ach ten spelling

Co ja vim, tak se tenhle chlapek nejmenuje FisCHer ale FisHer....nemohla by se redakce aspon na tohle soustredit?;-O

0/0
15.6.2009 9:41

Host

Re: Ach ten spelling

a přitom prostě stačilo napsat Rybář,,, :-))

0/0
15.6.2009 15:15

Host

Re: Ach ten spelling

i na tý blbý helmě na obrázku to má napsaný, popiska pod obrázkem tvrdí fischer ... máte v tom bordel pánové .

0/0
16.6.2009 0:16

Chytracisko

cotomele

aprila už letos bylo, na tu snůšku ovadin je ten článek až moc dlouhej, zajímalo by mne kolik lidí dočetlo do konce. Asi jen majitelé kol s pevným převodem za 600doláčů bez brzd

0/0
15.6.2009 8:39

Host

hm

jak by to u nas asi vypadalo kdyby vsichni kde nemusi auta pouzivat jezdili mhd, nebo na kole. ja auto nemam - cilene. a zjistuji ze jej nepotrebuji. pouzivam kolo, peskobus a kdyz je echt hnusne tak mhd. jde to a jde to bez problemu. usetrim spoustu casu za vyrizovani povinneho ruceni, jezdeni po technickych, meneni kol --- me tohle zkratka nebavilo. nakupuju v samosce, kde je to drazsi (misty o dost), nez v hypermarkete, ale jezdit tam pro me bylo utrpeni. ja tohle nikomu nechci vnucovat, ale myslim, ze by tento zpusob mohl mnoha lidem vyhovovat.

0/0
15.6.2009 8:28

Host

Re: hm

Máte děti?

0/0
15.6.2009 10:00

tomas__marny

Re: hm

To, že nemáte auto, je čistě vaše rozhodnutí a neberu vám ho. Ale argumentovat tím, že " usetrim spoustu casu za vyrizovani povinneho ruceni, jezdeni po technickych, meneni kol " je hodně mimo mísu. Já auto mám, povinné ručení jsem vyřídil za 10 minut po internetu (1x za několik let). Technická je 1x za dva roky, ráno cestou do práce ze zastavím v servisu poblíž zaměstnání a večer vyzvednu. Opět tak 15 minut za 2 roky. Výměnu kol řeším úplně stejně. Tj. 15 minut 2x ročně. Takže vaše argumenty mě nezatíží ani hodinu ročně.

PS: Pokud bych bydlel přímo u metra, zaměstnání bych měl někde na trase a neměl děti, tak je to dobrá volba pro pracovní dny. Může ušetřit čas i peníze.

0/0
15.6.2009 12:19

RBmann

Re: hm

Nevim odkud si, ale v Praze moc MHD nefunguje, sam auto nemam, ale vazne o nem premyslim, protoze pesky to mam daleko, na kole to vzdycky nejde a MHD je dost hruza, precpany autobusy a jeste ke vsemu, kdyz se to spocita, tak to cenove vyjde velmi podobne jestli auto nebo mhd, takze to ze to u vas jde, neznamena, ze to jde bez auta vsude. (Spis to vidim tak, ze by se autama nemuselo jezdit zbytecne - znam lidi ktery jedou autem do samosky pro chleba dva bloky, kdyby to dosli pesky, tak to maji rychlejsi.)

0/0
15.6.2009 15:12

Host

Re: hm

Hm. V Praze "moc MHD nefunguje"? 

Ja tedy nevim, ziju celej zivot v ruznych koncich tohohle mesta, behem poslednich sedmi let jsem mel i nejaka ta auta, a nedokazu si vzpomenout na trasu, na ktere by auto ve vsedni den bylo rychlejsi o vic nez 10 minut nez MHD, anebo nez kolo. Neplati to o vikendech, nebo v noci, to s autem prirozene tezko neco muze souperit.

Verejne dopravni prostredky jsou v Praze pomerne plne, to ano, ale "narvane" ? Snad jen behem ranni spicky nejspickovatejsi, 7:30 - 8:00

Secteno a podtrzeno: MHD v Praze je na slusne urovni. Urcite je kam s ni jit  -treba metro D, a prodlouzeni Acka budou fajn, DPP by se taky mohl pocvicit v anglictine, at nedela ostudu :) - ale urovni cestovani uz je v Evrope.

0/0
15.6.2009 22:49

RBmann

Re: hm

tak ty si uz MHD asi dlouho nejel nebo si extreme skromnej clovek, ale fakt je ze prazska mhd je narvana, takze kdyby automobilisti zacali jezdit mhd, tak je totalni kolaps, jezdi to malo a este nedodrzujou jizdni rad. O tom, ze je to spinavy ani nemluvim a nejhorsi je, ze je to pomerne drahy a este furt vyhrozujou, ze budou zdrazovat. Jednotlive jizdne 26 Kc, to mate pomalu stejne drahe jak benzin do auta a ctvrtletni 1.500 taky neni zrovna nejmin.

0/0
16.6.2009 0:43

roedor

Re: hm

pražský MHD má určitě hodně velký mezery, ale rozhodně patří k nejlepším na světě. Roční lítačka za 5000 je určitě levnější než každodenní provoz auta. Sama auto mám a používám, ale na běžný pohyb ve městě je pro mě lepší MHD, navíc v práci nezaparkuju:-). Ale jsou trasy, kde auto nemá konkurenci, wtz.

0/0
16.6.2009 7:47

Septisin

Re: hm

Fakt meleš...

0/0
16.6.2009 14:12

pepsi Ban

Re: hm

Jak by to vypadalo, kdyby všichni v Praze začali místo auty jezdit MHD je lepší se neptat. Nastal by totální kolaps.

0/0
15.6.2009 16:21

Host

Re: hm

hmm tak ono by to nebylo ze dne na den, ze? byla by to postupna zmena ....

0/0
16.6.2009 7:49

Host

Re: hm

Hoste Hoste...:) Vtipný příspěvěk. Ano, máte pravdu, nepotřebujete auto, jelikož.

- nemáte děti

- nejezdíte na chalupu /teda pokud půl dne nechcete trávit cestou tam a zpět/

- nenavštěvujete příbuzné v jiném městě

atd atd atd atd....jsou těch možností stvoky...mimo jiné. kolo měnítě 2 x rok, povinné ručení si zařizujete jen jednou, technická po 4 letech / u  nového auta/ atd atd...buď jste hodně zaměstaný člověk, že nemáte minuty času, nebo závistivec Lojza...:))))

0/0
16.6.2009 11:05

Host

Re: hm

auto mám a většinou jezdím od března do listopadu na kole, když je venku fakt slota, tak jedu sockou, protože mám roční kupón, ale autem jedu do práce tak 4 x do roka, protože:

- většina řidičů jsou netolerantní troubové jako ty - není kde zaparkovat - je to drahé jako sviň - je to zbytečně časově náročné, protože od 07:00 do 18:00 je praha zacpaná takovým způsobem, že bych byl doma rychleji snad i pěšky - snižuju tím znečistění ovzduší - neznám nic krásnějšího, než jet ráno na kole probouzející se Prahou - je krásné předjíždět všechny ty plechovky stojící v zácpách

- chci víc cyklostezek a ty se budou budovat jen pokud bude významné procento voličů jezdit na kole a to se docela daří, když sleduju vývoj v posledních letech (sledováno na náplavkách, dneska už je tam ve špičce docela provoz)

0/0
17.6.2009 15:24

Host

Re: hm

Zase tak strašný to není, Praha není Paříž, tam jsou zácpy na pár hodin. Ve špičce přejedu Prahu do hodiny (dneska jsem jel z Buďárny do Stodůlek za cca 15 min.). Zdržení udělá většinou nějakej nevyježděnej trouba, co vyjede autem tak 4x do roka a plete si brzdu a spojku, nehledě na to, že je na každý křižovatce přip..ranej a jede velmi, velmi pomalu. Většina cyklistů jsou asociální hov.da s absencí znalosti pravidel sil. provozu a slušnosti. Přednost zprava, hlavní - vedlejší, ukázání změny směru jízdy, jízda za sebou, jízda po chodníku, osvětlení - vidím to dnes a denně. Jsem jednoznačně pro budování cyklostezek - čím míň bude cyklistů na silnicích tím líp...

0/0
18.6.2009 17:42

Host

Re: hm

Díky za rozhovor. Zajímavý. Zase o něco větší radost z toho, že cyklistika začíná být nedílnou a populárnější součástí dopravy. Zajímavý natolik, že jsem sebral odvahu a přečetl si i diskuzi pod ním. Chyba, toto jsem se o sobě dozvědět nemusel: "Většina cyklistů jsou asociální hov.da"

No nic, nezbývá než doufat ve vzájemnou toleranci a respekt, občas se o to snažím, i proto jezdím raději na kole.

0/0
21.6.2009 18:34

RBmann

Gary

Je to borec. R^ (Jinak je videt, ze jsme vychod - kdo jezdi do prace na kole je socka. Rv:-/)

0/0
15.6.2009 7:55

Host

Re: Gary

Existujou lidi, co nepracujou stylem - jedu do práce a z práce. Já denně absolvuju několik schůzek, často převážím docela objemné balíky. Použít na moji práci kolo je zcela nemožné. Pokrytecký maniak Fischer mě pobavil - řidiči jsou pro něj téměř vrazi a sám má v garáži WRX...

0/0
15.6.2009 8:22

Host

Re: Gary

jenze takovych lidi co jedou do prace a z prace je velke mnozstvi .... to o cem de facto vsichni cyklisti (a zastanci vzduchu ve mestech) mluvi, je o zbytecnem pouzivani aut. nikdo nechce po instalaterovi, aby jezdil s vercajkem v mhd nebo na kole. a nevim jakej je fischer pokrytec ... protoze opravdu dulezite je snizit pocet aut behem pracovniho tydne. takze vam preji trochu min zaslepenosti.

0/0
15.6.2009 8:32

Host

Re: Gary

jj to je přesně ono, máme v práci pipinku, co tejden před vejplatou koupí za poslední love benzín a raději nepapá, protože vona přece nepojede sockou... přitom jede do práce, aby každý ráno nadávala, že nemůže zaprkovat a pak z práce domů, vobčas to veme přes nějakej bar a řídí klidně po nějakým to víně.... nejni nad takový lidi, ty já prostě žeru :o))

0/0
17.6.2009 15:27

Host

Re: Gary

co to meles, jaka socka? treba spousta lidi se vraci z prace pozdeji cca 18-19hod a pak uz neni cas nebo sila se jet nekam projet po praci, tak se projede do prace a zpet, sam to tak delam do prace po silnici a zpet to beru lesikama a pres polnacky cca 12km tam a zpet a zadna socka nejsem, nejezdim kazdy den ale jak me to vyjde, jinak auto pouzivam taky ... :)

0/0
15.6.2009 9:24

Host

Re: Gary

chtel jsem napsat 12km tam a 12km zpet, neni to moc ale na pekny protazeni to staci ... ale tech cyklostezek je tu sakra pomalu, jak pise Gery ze ve statech se lidi musi prodirat mezi auty tak me to tu pripada to same ... :)

0/0
15.6.2009 9:28

Host

Re: Gary

myslím, že to bylo myšleno jinak, jako že "kdo jezdí na kole...je socka" se tady říká, a že je to škoda. Nebo jen vidím to, co vidět chci?:)

0/0
15.6.2009 13:14

RBmann

Re: Gary

jj, presne tak, taky obcas jezdim na kole do prace a uz jsem od par lidi slysel, ze by nejeli, protoze nechtej vypadat jak socky. Rv

0/0
15.6.2009 14:58

Host

Re: Gary

Zvláštní, tohle jsem teda ještě neslyšel, spíš slýchávám výmluvy jako Praha je samej kopec, bojim se aut, musel bych vstávat o hodinu dřív atd. Přitom v práci máme i sprchy, což je na kancelářskej barák docela luxus :o))

0/0
17.6.2009 15:31

dívenka prostá

Re: Gary

se nudíte, tak běšte něco pořadniho dělatRv Socki mentalni zaostale* Tak jezdit zajičkum po hnizdečkach se vam zachtělo! Ať si narijete ripak na nějakem stromu, co mu jezdite po kořinkach, vandali!

0/0
15.6.2009 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.