Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pohodový cyklovýlet srdcem Jizerek

Tato 44 km dlouhá, nenáročná trasa Jizerkami potěší všechny cykloturisty a rodiče s dětmi. Čeká vás krásná horská příroda, rašeliniště, žulové skalní útvary, horské potoky, vyhlídky i hospody. Tentokrát žádné drsné terény, ale pohodlné široké cesty a stoupání, která vyšlapete i s dítětem v sedačce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cyclista

Cyclovandry v zahranici a v CZ

je velky rozdil a jsem rad ze rocne na cyclovandrech  najezdim 14 000 az 17 000 km  v Canade  , v USA nebo jinde ve svete . Podle toho co jsem si precetl na tehle diskuzi si v CZ pri vyletech do prirody chodci a cyclisti asi uz brzy budou davat do drzky ......(Y)

0/0
31.5.2009 0:36

Witwit

Záleží na lidech

Udivuje mě, kolik nesnášenlivých poznámek vůči cyklistům se tu objevilo. Jsem nadšená turistka i cyklistka a podle mě všechno záleží jen na vzájemné toleranci a ohleduplnosti. Hory lze obdivovat jak pěšky, tak z kola, obojí má něco do sebe. Jezdím s partou, která se řídí zákazy vjezdu a pokud narazíme na chodce, dáme o sobě vědět a zároveň poděkujeme, když uhne. To pak i chodci reagují vstřícněji a když se k tomu ještě přidá malý úsměv, jsou z nás pomalu kamarádi. A co se týče barevných triček - tyhle trička jsou většinou funkční a nač se pařit v černé nebo šedivé, té je dost ve městě a v přírodě si prostě chceme užít volnost a svobodu.

0/0
30.5.2009 13:40

Petr

jsem rad

Ze jsem si napriklad Beskydy, Orlicke hory a dalsi prosel uz v 80. letech. Protoze ta cykloturistika uplne zabiji tu pohodovou atmosferu prirody. Vsude nalezli lidi na horskych kolech hlavne z mest a holt uz to neni ta romantika co byla driv, kdyz lidi chodili pesky a hlavne jich tam nebylo tolik. Dneska je to proste in jezdit na kole , proti tomu nic nemam, ale na hory mi to nesedi.

A vubec mam pocit ze jsou ty hory dneska uz prelidnene, proti tomu co jsem chodil pred 20 lety jako kluk v puberte.

0/0
30.5.2009 9:09

edelcacao

Re: jsem rad

Souhlasím. Rozdíl je patrný hlavně v posledních několika málo letech. Dnes je to na horách úplná dálnice. Ještě před několika málo lety jsem tam nepotkal živou duši a dneska člověk vidí celé skupinky. Všichni ohromně sportují a žijí zdravě. Měšťáci v pátek vypadnou z města a zahltí hory. Několik si jich rozbije hubu protože to jsou neschopní nýmandi ( co se sportu týče) a pak zavedou povinost nosit přilbu a podobné nesmysly.;-D;-D Už volají i po přilbách na kolečkové brusel. Strašný. Za život jsem si rozbil hubu nesčetněkrát a nikdy se mě nic hrozného nestalo. Jen lišej a to je potřeba. Seznámit se s povrchem. Ale ti pražáci ti hned tahají zadek po zemi a pak pro ně letí záchranka;-D

0/0
30.5.2009 17:13

Krysator

Re: jsem rad

Omlouvám se za prvoplánovitost, ale nemohu se zbavit dojmu, že se na Vás ty pády přece jen projevily. Přeji pevné zdraví. Krysator

PS: Ani uživatel helmy se lišaji nevyhne. Výhodou je, že se zvětšuje pravděpodobnost, že o tom lišaji bude moci ještě vtipně poreferovat kamarádům.

0/0
1.6.2009 14:32

Host

Re: jsem rad

Jistě, hory jsou jen pro borce z hor, k moři by taky neměli jezdit lidi, kterí u moře nevyrostli, a jedinej nýmand, na kterým se patrně podepsaly bouráky, kde se ti nic, kromě odřenin( až na tu ránu do hlavy) nestalo jseš TY.

0/0
13.10.2009 17:13

Jindra

cyklo-nadsenci jsou si napomocni

precetl jsem diskuzi a prekvapuje me u nekterych jedincu ta nesnasenlivost  k bratru Cechovi. Zkousejte se prevtelit do role toho druheho a mejte se radi:).

V jinych zemi neregistruji v populaci tolik zasti.

Jsem tez nadseny cyklista. Tady pripojuji kontakt na velice zajimavy social network

pro turisty cyklisty. Pripojte se a propagujte toto pratelske pohostinne spolecenstvi, vcetne noclehu gratis.  www.warmshowers.org

muj kontact v CA: kauai@seznam.cz

0/0
30.5.2009 1:51

MychalB

Vy kyklisti, co jste tak chytří, kam všude můžete

A co se tak zamyslet nad tím, že Jizerky jsou CHKO, kde se ani pěší nemá pohybovat po neznačených cestách? Takže ty hlášky o dále se napojujících neznačených bočních cestičkách, ze kterých není vjezd zakázán svědčí akorát tak o vašem malém penisu :-P

A to bych se možná ještě hádal, jestli v CHKO můžete na kole mimo cyklostezky, ale jistý si tím nejsem...

0/0
28.5.2009 15:13

edelcacao

Re: Vy kyklisti, co jste tak chytří, kam všude můžete

To je vidět, plácáš hezké nesmysly:-P Možná máš malého ptáka ty ;-D;-D

0/0
28.5.2009 23:54

lopenik

Re: Vy kyklisti, co jste tak chytří, kam všude můžete

zvanis nesmysly, radeji nemysli a nic nerikej...tvuj prispevek totiz svedci o male inteligenci, coz je na rozdil od tveho hloupeho prirovnani trefne...Rv

0/0
29.5.2009 21:48

qwer

Ano absurdita

Cesty široké že by se tam vešli dva kamiony vedle sebe ale je tam zákaz vjezdu kol. Schválně hádejte kolik lidí ho asi tak dodržuje?:-)

0/0
27.5.2009 21:26

Antišlapka

Po horách chodím

už řadu let a cyklisti mi nijak nevadili - prostě tam nebyli. Ještě loni jsem v Orlických horách potkal asi 2 cyklisty, letos na jaře už to byly tucty. Většina jezdí stylem - jedu, uhni, nevím jak to brzdí, nevím jak to zatáčí, prostě jedu. Zkrátka, mediální masírka a PR články vytáhly letos na kolo hordy arogantních rychlokvašek, kteří si vynucují jízdu kdekoliv a bez jakýchkoliv pravidel. Ten rozdíl je naprosto citelný i v autě - nepamatuju se, kdy jsem naposledy potkal takové množství id..tů v barevných oblečcích. Pevně věřím, že tahle blbá módní vlna ustane a zůstanou ty slušní...

0/0
27.5.2009 13:05

Krysator

Re: Po horách chodím

Heh, no, když pominu, že to jaxi postrádá hlavu a patu... nevím, kam jezdíte, ale z vlastní zkušenosti se žádný extrémní nárůst letos nekoná. OK cyklistů za posledních cca 10 let přibylo, ale že by to stálo za takovýto výlev, to nevím - nebo jste na hory začal jezdit až letos? PR a mediální masírka - nejste tak trochu paranoidní? MTB mám od roku 93 a naopak registruju nárůst počtu pěších, kteří schválně neuhnou, ale neztěžuju si - nemám problém se znovu rozjet. Více mi to vadí v zimě, "neuhýbačů" ze stop přibývá rok co rok geometrickou řadou, ale to je off topic. A ty ldloty v oblečcích si nechte od cesty, každý si může nosit co se mu zlíbí a pokud někoho hodnotíte podle barevnosti oblečku tak vám definitivně není pomoci. Přeji Vám vybroušený vkus při vybírání Vašeho oblečku jakož i toleranci, které se Vám pohříchu zatím nedostává. Krysator

0/0
29.5.2009 12:31

MMM

Re: Po horách chodím

I z mého pohledu ste většina jen idioti v barevných oblečcích, protože většina cyklistů je naproto bezohledná jak k pěším turistům, tak k přírodě. Pokud si budou cyklisté jezdit po cyklostezkách, tak mně jsou ukradení, ale nechápu co proč když na cílové místo vedou dvě trasy, jedna pro pěší pěkně přírodou turisty a druhá pro cyklisty po asfaltce, proč se musej cyklisti srát do lesa na cestu pro pěší kde nemají vůbec co dělat a lze pozorovat jednoznačně velký nárust pěších, kterým dochází trpělivost a jsou schopni pomalu ckylistům hodit i klacek do kola, protože ta drzost a bezohlednost při jízdě kde nemají navíc co dělat je už neúnosná.

0/0
29.5.2009 13:00

Krysator

Re: Po horách chodím

Ano, děkuji - potvrzujete mnou výše uvedené. Také Váš slovník a způsob vyjadřování to celé pouze ilustruje. Pouze dotaz: jste to Vy, kdo rozhoduje, kde má kdo co dělat či nikoli? Nikde jsem nepsal,  že jezdím do zákazů vjezdu apod. Mám za to, že lesní cesty pojmou jak pěší tak cyklisty a ten zbytek problematiky je pouze a jen o osobní zodpovědnosti. Ano, pokud do někoho vjedu nebo ho ohrožuji jsem idiot - stejně jako členové pěší delegace, kteří na cestě šíře 6m jdou schválně vedle sebe a nejsou schopni na slušnou výzvu uhnout a čekají až sesednu - čerstvý zážitek z posledního víkendu. Vaše zobecňování a nadávky si prosím vetkněte za váš vkusně barevný klobouk. Krysator  PS: Děkuji, že jste mi schválil, že se mohu z bodu A do bodu B milostivě dostat po asfaltce. To je k nezaplacení.

0/0
29.5.2009 13:38

ondras

Re: Po horách chodím

Souhlasim, ve vetsine pripadu, pokud to neni primo zakazane, mohou cyklisti tam kam chodci - prirodu nenici o nic vic nez pesi. Na uzsi lesni ceste si musi davat kazdy bacha kam jede a kdyz tam nekdo je tak zpomalit, nadruhou stranu nechapu pesi, kteri kdyz vidi ze jede kolo tak nemuzou trochu uhnout aby se dalo projet. Proc??? Jen proto ze ten druhej ma kolo a podle me "nema v tom miste co delat"? To ze driv bylo mene lidi na kole v lese je sice fakt, ale ne duvod aby tam nesmeli a pesaci jim natruc neuhybali. Je to nebezpecny pro obe strany, cyklista spadne, ale kdyz sejme pesaka kolem sebou tak nevim nevim kdo na tom bude hur.

0/0
29.5.2009 16:53

Krysator

Re: Po horách chodím

Souhlasím. Je fakt, že někteří cyklisti jezdí jako paka, ale tvrdím, že je to obecný problém turistiky - příkladem budiž totální ignorance značení třeba v Roháčích nebo na Fatře - prošlápnuté zkratky v serpentinách a podobné zhovadilosti. Je to o jednotlivcích ne o cyklistech nebo pěších.

0/0
1.6.2009 14:40

figue

Re: Po horách chodím

Tak ja jsem cyklistka i pesi turistka, kdyz jedu na kole, predevsim z kopce a do zatacek si davam velky pozor, jestli tam neni chodec, matka s ditetem nebo kocarkem, pes ci jina osoba ci prekazka. Kdyz jdu jako chodec, nekolikrat se mi stalo, ze me supercyklisti, ritici se z kopce vidm-nevidim, malem sejmuli, coz cloveka vylozene na.sere. Kdyz jdu po uzke pesince a dojede mne cyklista, jeste nikdy jsem neslysla slova jako s dovolenim. pozor a  dekuji nebo jiny signal, ze se blizi cyklista, kteremu mam uhnout.. a kdyz uhnu pozde, jeste na me hodi zlostny pohled.. Proto si nekdy schvalne pockam, predevsim na uzke pesince na to, az nejaky podobny Vam, ktery prece muze vsude tam, kde to neni zakazano, az laskave otevre hubu a pouzije vhodnym zpusobem sve hlasivky. 

Ješstlize vy tady "hulakate" na ostatni prispevky neco o nedostatku inteligence, pak ja si myslim o Vas totez. Dekuji za pozornost

0/0
30.5.2009 11:08

Krysator

Re: Po horách chodím

Děkuji za reakci. Avšak doporučuji napřed pořádně číst a pak dát průchod svému spravedlivému hněvu. Ale ano, opravdu si myslím, že pokud nejsem v CHKO,NP atd. nebo v zákazu vjezdu, tak tam zkrátka jet můžu. Pokud máte problém i s tímto, pak je debata zhola nemožná. Narážel jsem hlavně na to, že Váš rozhořčený kolega příliš zobecňuje - prostě to není jen o zlých cyklistech a hodných pěších - Vy to bohužel ve svém příspěvku (možná mimoděk) potvrzujete. Nic ve zlém. Krysator

0/0
30.5.2009 19:44

marase

Re: Po horách chodím

a nebylo by jednodušší chodit tak, aby třeba cyklisti nebo běžci mohli v pohodě projet? na kole jezdím hodně, ale taky chodím pešky a se psem po lese, ale celou dobu se snažím vnímat okolí, abych zbytečně nepřekážel. Nic na tom není.Je to stejný jako na chodníku, kdy se taky periferně dá sledovat, jestli někdo za mnou mě nechce předejít.  Na druhou stranu, vždycky na kole poděkuju a zohledním situaci. Ale když jde třeba dvojice či skupina vedle sebe v půlce cesty, tak opravdu nevidím důvod o průjezd žádat. Mluvím zrovna o přeplněných Jizerkách, co autor článku tak nelogicky a chybně popsal. Mimochodem informace o vyšší škodlivosti cyklistiky na přírodu než u pěší turistiky se nezakládá na pravdě, alespoň podle ve světě provedených studií. Erozivní vliv s vyjímkou prudkých úseků vyžadující brždění je u MTB menší, cyklisté jsou tišší a tedy méně ruší zvěř, také kvůli méně zastávkám po nich zůstává méně odpadků. Btw. podle zákona může kolo na všechny lesní cesty vyjma Chko apod.

0/0
30.5.2009 23:24

Antišlapka

Re: Po horách chodím

Pokud někdo napadá příspěvek o idiotech na kole - tedy o cyklistech, kteří nerespektují pravidla, jezdí velmi arogantně a ještě si pro jistotu vezmou barevný obleček aby je při těch přestupcích bylo pěkně vidět (to je samozřejmě nadsázka) - je u mě potrefená husa - tedy idiot na kole (tedy ten který nerespektuje atd.). Možná tu figuruje i neschopnost porozumět psanému textu - viz dotaz na místo kam jezdím (minulý příspěvek - Orlické hory).

0/0
1.6.2009 13:20

Krysator

Re: Po horách chodím

Je na místě poklonit se Vašemu skvělému úsudku. Trochu zkratkovitý, ale co už. Děkuji rovněž za zhodnocení mé schopnosti porozumět psanému textu. Předpokládal jsem, že jezdíte i jinam - asi špatně - nuže se tedy omlouvám. A jen pro upřesnění, mě Váš příspěvek nenapadá - pokud to byl Váš záměr tak máte smůlu. Ovšem mohu snad reagovat na cokoli, co uznám za vhodné nebo ne? Narážel jsem na zobecňování, na což se mi od Vás pohříchu reakce nedostalo. Za sebe říkám, že jezdím tak, abych nikoho neohrozil. Pokud totéž můžete říci o svém způsobu turistiky, pak se celá diskuse scvrkává na debatu závislosti barevnosti oblečku na idiocii jeho uživatele - a v tomto sporu si zůstaňte sám. Zdraví Krysator - majitel cyklistického oblečku (známý též jako idiot na kole).

0/0
1.6.2009 14:27

Host

Re: Po horách chodím

Krysátore,  blbost se nedá porazit, ale je nutno proti ní bojovat. Co můžete udělat se zamindrákovaným jedincem, který si hraje na ředitele zaměkoule.

0/0
15.7.2009 12:33

ach

jo

cyklisti se naserou všude:-©

0/0
27.5.2009 12:28

V. Bartoš

zákaz vjezdu

Od Knajpy ke Smědavě ten zákaz vjezdu pro cyklisty smysl má, neboť je to dost z kopce a cesta nemá nejlepší povrch. Bylo tam už dost úrazů. Navíc jsou zde rychle jedoucí cyklisté nebezpeční turistům stoupajícím ať už pěšky nebo na kole do kopce. Tož tak. Vlůadimír

0/0
27.5.2009 9:28

Troll

Re: zákaz vjezdu

pokud jde kopec na kole vyjet, tak proč by nešel na full i pohodlně sjet? to nedává smysl...

0/0
27.5.2009 11:49

qwer

Re: zákaz vjezdu

To není ten důvod. Pak šlo umístit nějakou značku "sesedni z kola" nebo "zpomal" a nikoliv zákaz vjezdu a ještě k tomu v místech kde je cesta přímo libová. Od Knajpy je notný kus krásné cesty z lehkého kopce a po rovince kolem Jizery a pak teprve přijde kopec prudší. To ale neospravedlňuje onen zákaz. Prostě ouřada zase nevěděl co s prachama a časem tak tam umístili značky no. A hádej kolik lidí to asi dodržuje? Což se není čemu divit, to je asi tak stejný případ jako dát na dálnici značku "zákaz vjezdu aut" ;-DNavíc na tu cestu se lze napojit z mnoha různých postranních cestiček a tam zákazy nejsou.

0/0
27.5.2009 21:31

Kežej

Proč se nesmí po pěkné cestě ?

o pár desítek metrů dál, kam není z rozcestí vidět to totiž přestane být pěkná cesta a jsou jen zbytky původní Štolpišské silnice.

Důvěřovat značkám se vyplatí !!!

0/0
27.5.2009 7:39

qwer

Re: Proč se nesmí po pěkné cestě ?

No a? Takových cest je v JIzerkách tisíce a přesto tam zákazy nejsou. Co takle to nechat na lidech jestli si chtějí rozbít hubu nebo ne a pojedou pomalu? Ta cesta není zase tak špatná, jsou mnohem horší a nikoho to nevzrušujeRv

0/0
27.5.2009 21:32

honzam

Re: Proč se nesmí po pěkné cestě ?

Cesta udolim velkeho stopichu je ale po dalsich 300m za vodopadem natolik nesjizdna - o urvani prehazovacky mezi tisicem vycnivajicich kamenu, ze zakaz  smysl ma. Ja jsem tu cestu  sjel poprve letos v dubnu asi s 10 zastavenimi, ale fakt je , ze tam je nadherne, v celem udoli... po cca 800m nesjizdne ceste - , navazuje krasne vzpevnena cesta do ferdinandova a z ferdinandova luxusni vinicni cesta do oldrichovskeho sedla... doporucuju...

0/0
2.6.2009 12:26

Obyvatel Jizerských hor

cyklisti, jezděte prosím někam jinam

cyklistika na hory nepatří, člověk se má radovat ze samoty a ticha a přírodní krásy a ne koukat odkud se vyřítí nějaký retard na bicyklu, jezděte si posilnicích ve městech a někde v nížinách a hory nechte na pokoji, nevidíme vás tu vůbec, ale vůbec rádi.(Y)

0/0
26.5.2009 12:52

Daniel Kout

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

Hory jsou pro všechny, retardem bych nazval spíše toho, kdo by zakazoval, nakazoval a sortoval lidi dle toho, zda chtějí vidět hory ze sedla biku a nebo pěšky.

Dan

 

0/0
26.5.2009 13:34

Tomáš Flaška

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

To je docela ubohý názor od "Obyvatele Jizerských hor". Hodně "Obyvatel Jizerských hor" je na turistech závislá. A cyklistika začíná mít proti pěšákům navrch. Ale je to spíš o vzájemné toleranci. Já vždy hodně přibrzdím, zvoním jen v nejvyšší nouzi a za uvolnění cesty poděkuji. Ale především je v Jizerkách hodně, ale opravdu hodně tras a pěšin, kam se jednoduše cyklista nedostane. Tak o co tu jde?

0/0
26.5.2009 13:34

IgorAlelujev

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

cestícek soudruhu, ... a svazáci by smeli???     :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
26.5.2009 14:44

Carcass1024

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

Hmm dá se to říct taky takhle..lidi na hory nepatřej...žijte prosím, pokud možno, v údolí a na hory nelezte...Myslíte, že to projde?

Myslím, že cyklistika je opravdu malý  "problém" v porovnání s například počtem aut..a zakazuje Vám někdo jezdit do města protože odtamtud nejste?

Trochu tolerance a bude líp všem...

0/0
26.5.2009 14:50

Hugo

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

Hm, lidi chodili po horách o dost dříve, než tam jezdili cyklisti, či poslední dobou spíš paka, která se dosud nezmohla na čtyřkolku :-/.

0/0
26.5.2009 21:43

Troll

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

takže lyžovat zakážeme taky? Tohle je docela ubohost, no nic, pokud v našich horách nechtěj naše prachy tak Rakousko volá, tam to pochopili bezvadně, bikepark není problém, sjezdy kopců po značených trasách nejsou problém, vlastně tam není nic problém, pokud jsou love, který tam rádi necháme a love jsou, tak asi tak...

0/0
27.5.2009 11:53

qwer

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

Paka jsou právě ti se čtyřkolkou. Mají malého ptáka tak si ho zkouší kompenzovat a jezdí tam kam vůbec stroj s motorem nesmí a ničí vše kolem a ohrožují vše kolem. Cyklisté jsou proti těmto malým ptákům andílciR^

0/0
27.5.2009 21:35

ondras

Re: cyklisti, jezděte prosím někam jinam

Jestli to nebude tim, ze clovek umel chodit o dost drive nez mel jizdni kolo:) Podle teto logiky by se nesmelo ani nikde jezdit autemRv

0/0
29.5.2009 16:57

JHZ

článek nic moc 2

Druhý popisovaný zákaz ke Smědavě je to samé v růžovém - ne s takovým sklonem, ale o to větší rychlost. Opět je na zodpovědnosti každého, jak se s tím vypořádá ( pochopitelně ohleduplnost a tolerance je na místě - pěšáci v obou směrech). Osobně bych toto řešil důsledným upozorněním pro blázny, kteří tam jedou poprvé, nikoliv zákazem, který stejně ten, kdo tam chce jet, nedodržuje.

0/0
26.5.2009 8:29

JHZ

Článek nic moc

Takový lehce nepřehledný článek.  Jizerky znám nazpaměť, takže při autorových křižovatkových přemetech a popisu trasy postupně pochopím, co měl asi na mysli, ale zmatený je to tedy dost. Jinak oba zákazy jsou z důvodu bezpečnosti, nikoliv primárně ochrany přírody - z Tetřevek ( Tetřeví bouda) zákazem dojedete do Ferdinandova po zbytcích Štolpišské silnice s nádhernými opěrnými zdmi ala alpské silnice. Nesjízdné pro normální lidi s horalem jsou některé zdevastovanější úseky, kde rozumný člověk sleze, psychouš mého ražení poskakuje, dokud nespadne. Pro děto to není, ale bez jinak bez výraznějšího rizika pádu někam do hlubin. Jiným problémem je to, že pokud by tam autor jel, tak tím výlet po Jizerkách končí,zpátky už těžko vyjede - převýšení a sklon cesty je extrémní.

0/0
26.5.2009 8:28

Martin

zákaz vjezdu

Ano je to presne tak jde o bezpecnost a jestli me ma pamet neklame jsou toto jedine 2 useky kam se v Jizerkach nesmi, s tim ze ten od Tetrevich bud se opravdu sjet neda (rozume). Ten na Smedavu je paradní a za starych casu, kdy jsme s kolegou Tomasem krouzili po Jizerkach v hustych lesich (Cesta z Kristianova na Cihadla byla z poloviny pesinou a ne panelkou) se to dalo. Komu to chybi v lete at ho prubne v zime na bezkach.:-)

0/0
26.5.2009 8:21

Jirka

Re: zákaz vjezdu

Těch zákazů je víc, třeba Nebeský žebřík na Smrk - proč asi ?

0/0
26.5.2009 8:39

Martin

Re: zákaz vjezdu

:-);-€

0/0
26.5.2009 8:45

Tomáš Flaška

Zákazy vjezdu

Moc pěkné, děkuji. Já tam jezdím už 40 let a na kole tam znám každý kout. Ale k těm zákazům vjezdu - jsou oprávněné.

Ten první: nádherná šotolinová cesta trvá asi 2 km a pak přechází v kamenitou, nesjízdnou. V podstatě je to tedy slepé.

Ten druhý: od Knajpy ke Smědavě to je velice prudké směrem dolů a s příčnými koryty. Dříve, když tam kola směla, tak tam 1-2x do roka létal vrtulník k úrazu. I pár mrtvých bylo. Lidé prostě ten sjezd podcenili. Ale z druhé strany, tedy od Smědavy ke Knajpě, kdy se to stoupá nahoru, žádný zákaz není. Tímto směrem lze!

0/0
26.5.2009 6:19

Jiří

Re: Zákazy vjezdu

Čekal bych, že tyhle užitečné informace přinese autor článku. Bohužel...

0/0
26.5.2009 8:01

Pařman

Re: Zákazy vjezdu

já naopak cením diskuze, když se tu něco nového dozvím dozvím, takže díky Tomášovi Flaškovi:-). Jinak ale nemyslím, že by autoři článků museli  vědět všechno, ta trasa se mi docela líbí

0/0
26.5.2009 8:16

tom

Re: Zákazy vjezdu

To ty lidi nemaj brzdy?Vždyť je to po tý modrý na Smědavu kopeček který jezdím šusem i na běžkách.Na kole to ani nekomentuju...

0/0
27.5.2009 15:00

marase

Re: Zákazy vjezdu

tak to bych chtěl ten šus na běžkách vidět... možná se šupinama, jinak si člověk dole musí dost připrzdit, aby se do té zatáčky vešel, pokud teda není zrovna hodně pomalý sníh.

0/0
30.5.2009 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.