Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Jadran letos s řízky. Chorvatsko povolilo dovoz 10 kg potravin

Zatímco loňské cestování na Jadran bylo ve znamení různých zákazů, v době krize restrikce padají. Od středy 20. května Chorvatsko zvyšuje limit pro dovoz potravin z dosavadního kilogramu na 10 kilogramů na osobu. Opatření přichází necelé dva měsíce po zrušení kritizovaných formulářů pro děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lada

průjezd Slovinskem

To je super.

neví náhodou někdo, jak a kudy se dá vyhnout dálnici ve Slovinsku ?Nechci platit tu příšernou roční známku. Už někdo tuto objížďku absolvoval ? prý jsou tam i některá místa silnic 1.tř. zpoplatněna .

Děkuji za odpověď  astricka@seznam.cz

0/0
24.5.2009 22:00

kaata

Re: průjezd Slovinskem

ahoj, my jsme ji objizdeli minuly rok a musim rict ze to zas takovy problem nebyl. Silnice byly sice misty docela spatny ale nakonec to casove nevyslo tak hrozne. Presne uz ti nereknu pres co jsme jeli, ale na naplanovani trasy ti bude stacit chvilka v aute :-)

0/0
30.5.2009 0:14

iuos

hmm

takhle končí to vaše poznávání tamní kultury

http://zdravi.idnes.cz/dovolena-v-egypte-turecku-ci-tunisku-pripravte-se-na-prujem-pli-/zdravi.asp?c=A090517_232025_zdravi_pet

0/0
20.5.2009 15:59

ach

jo

to je pořád keců, ať si každej dělá co chce a jak chce....kdo dal právo soudit, jestli  člověk sní paštiku nebo plieskavicu....(Y)(Y)

0/0
20.5.2009 14:58

moopy2

to iuos

víš... on si u nás každej hraje na boháče a velikého machra...ale kempy u moře jsou plné holandanů, němcu, belgičanů a podobně co spí v karavanech a jí konzervy a vůbec jim to nepřipadne divné.

inu..češi :)

0/0
20.5.2009 10:19

captain cook

Re: to iuos

a vozi sebou tydenni zasobu domaciho chleba zabaleneho v mokrych hadrech?;-D

0/0
20.5.2009 12:33

iuos

hmm

no právě - a holanďani jsou vidět i u nás, to nemusím jet k moři ;-D

0/0
20.5.2009 13:17

ach

Re: to iuos

naprosto souhlasímR^

0/0
20.5.2009 14:59

iuos

hmm

já u moře nikdy nebyl a nějak nechápu diskuze o tom, že někdo je lepší, protože si s sebou nevozí vlastní jídlo a ten,kdo si ho vozí je ubožák :-)

myslel jsem si, že dovolená je od toho, že si člověk udělá pohodlí a dělá si co se mu líbí, ale asi to tak není a je třeba i o dovolený dodržovat nějaký pravidla, aby nebyl za ubožáka ;-D;-D;-D

0/0
19.5.2009 11:29

ohorele nohy

Re: hmm

ubozaku! ;-D

0/0
19.5.2009 14:17

Drozd.

Re: hmm

Tady ty příspěvky nesmíš brát vážně.V chorvatsku máš např.plno němců v kempu s obrovskými karavany taženými 3litrovým Mercedesem,takže to žádní ubožáci nejspíš nebudou a vaří si ze svého.Někdo prostě nemá potřebu utrácet po hospodách i když na to má.

0/0
19.5.2009 15:45

captain cook

Re: hmm

Rikas, ze jsi u more nikdy nebyl, ale tohle se netyka jenom cest k mori. Kdyz nekdo jede nekam mimo civilizaci, da to rozum, ze si sebou vezme proviant. Chorvatsko, krome nekterych neobydlenych ostrovu, je ale tezko nazyvat oblasti mimo civilizaci a co z cerstveho zbozi se neda koupit primo v jedne vesnici, da se koupit v blizkem mestecku. Kdo vazil stovky (a vic) km autem do Chorvatska, tomu vylet do blizkeho mestecka jiste neprijde obtizny.

Muzes se na to take podivat takhle. Cestoval jsi nekdy mimo republiku? Jsi si vedom, ze podle chovani ceskych turistu venku je posuzovana reputace vsech ceskych obcanu? Tzn. kdyz se chovaji jako burani nebo jako zebraci s posledni minci v kapse, jsou tak posuzovani vsichni Cesi. Zalezi ti na reputaci jakou ma Cesko ve svete? Pak by te take melo zajimat jak se tvi spoluobcane venku chovaji.

Stoji za uvazenou, ze kdo jezdi do zahranici letecky nebo vlakem, ten obvykle netaha kufry proviantu a nevypada, ze by nejak postradal ceskou stravu.

0/0
20.5.2009 4:32

Wendolene

Re: hmm

;-D Presne tak. Kdyz leti letadlem na dovolenou, tak je zajimave, jak prezivaji jidlo v USA, Asii, Australii ci ruznych koutech sveta. Ja osobne bych radeji zustala doma, nez jezdit na tzv. dovolenou , plahocit se 1000km v aute a vlacet proviant...Nektere chorvatske vyrobky jsou k dostani v mezinarodnich obchodech zde ve statech, a musim rict, mnohdy jsou lepsi nez ceske..

Problem je, ze ti kteri maji na letenky a poradnou dovolenou , nejezdi autem trapne do Chorvatska s kufry gothaje, chleba a piva.:-P

0/0
20.5.2009 4:44

Stone_Pilot

Re: hmm

Aha, takže když si vařím na dovolené ze svých surovin, tak poškozuju obraz republiky v zahraničí. To myslíte vážně? Já myslím, že to nikomu nevadí - na rozdíl od pořvávání na pláži, nevychovaných děcek, psů apod. kteří dokážou ostatním dovolenou znepříjemnit. To, co mám v apartmánu v kastrolu, je všem ale šumák, vůbec je to nezajímá.

Letecky jsem byl s děckem jednou v hotelu s plnou penzí a byl to zážitek - 3/4 dovolené jsme strávili víceméně na pokoji srážením teplot, průjmy a zvracením dítěte - možnost návratu domů byla nulová. Proto teď preferujeme dopravu po vlastní ose. A když si můžu něco přibalit z domu, tak to podle mě fakt není žádnej prohřešek proti mravům. Zeleninu, ovoce, víno atd. nakupujeme v místě od "pana domácího" - do supermarketu se nikam nemusím  kodrcat a vyhovuje mi to.

0/0
20.5.2009 10:00

captain cook

Re: hmm

kdyby sis precetl prispevky pozorneji, doslo by ti, ze vareni v apartmanu neni problem. Ten je v tom, kdyz si lide privezou prakticky vsechno z domova, vcetne  masa zavarovaneho specielne na dovolenou, nebo zasmradleho masa v nedostatecne chlazenych krabicich. Treba ten rok na dovolenou u more ve skutecnosti nemaji, ale aby drbny v sousedstvi nerekly, ze Horackovi nemuzou a oni si radsi pockali napresrok az nasetri vic, jedou a zoufale skudli jen aby se v sousedstvi nereklo a pritom delaji Cechum ostudu.

Mezi dalsi duvody patri obava, ze bez ryze ceske stravy si nelze uzit dovolenou v cizine. Tak namisto aby ochutnali mistni stravu jako soucast cestovani a zahranicni zkusenosti (cestovani ma rozsirovat obzory!), tahaji sebou z domova uplne vsechno "krome kuchynskeho drezu" jak pravi anglicke prislovi. Tem, kdo se bez ceskeho jidla neobejdou ani na tech mizernych 14 dni v roce doporucuji k uvaze, zda to vubec takhle stoji za to jezdit do ciziny, kdyz jim na tom tolik veci vadi.

0/0
20.5.2009 12:50

Stone_Pilot

Re: hmm

Hm, a co si asi na 14-denní dovolené v apartmánu budu vařit? Koupím si místní kuchařku a jedině místní speciality? To přece není o tom, že by někomu vadilo místní jídlo. Prostě nemá zájem a vaří si tak, jak je zvyklý. Poznat místní gastronomii může být fajn, ale není to snad povinný..... Tak jako není u moře povinný zapsat se do potápěčského kurzu atd. atd. Jak už jsem napsal výše, to, co mám v kastrolu nikoho nepohorší a ostudu nikomu z krajanů nedělá. Vy a vám podobní byste nejraději jen kádrovali a vaším snem je snad udělování výjezdních doložek jako za totáče - tentokrát ne podle lásky ke straně jako kdysi, ale podle toho, jak je člověk ochotný chodit do restaurací a vařit z místních surovin. P.S. Neznám nikoho, kdo by si vozil 10 pecnů chleba ve vlhkejch utěrkách, to jsou samozřejmě kecy. Syrový maso jakbysmet. No a pokud si někdo zavaří, jeho věc, závadný to není (já to nedělám).

0/0
20.5.2009 13:13

Bill

Re: hmm

Napsal jsi to naprosto správně (hlavně s tou výjezdní doložkou). Podle toho, jak se tu chová ten v příspěvku nad tebou, tak je možný, že největší ostudu dělá on. Vím z Egypta, co to je být s Rusákama na hotelu. Přitom podle jeho logiky o utrácení by to měli být ctění klienty, ale ve skutečnosti ostatní národy si jen přejou, aby měli samostatnou část hotelu. Ten, kdo jede autem, tak na dálnici vidí, jak jedou naložený Němci, Francouzi nebo Italové.

0/0
20.5.2009 21:56

captain cook

Re: hmm

Muzes prohlasit, ze to neni fer, ale Nemci, Francouzi, Italove nebo ti Holandane v kempu jsou Zapadoevropane a nejsou povazovani za burany. Bohuzel Cesko je nadale v Evrope i mimo ni povazovano za "vychodoevropsky stat" , tzn brano automaticky jako mene civilizovany "chudy povl", hazeny do stejneho pytle jako Balkan, Ukrajina, Belorusko..... Proto kdyz si Cesi vyrazi na vandr s ranci jidla ve skodovce, divaji se na to v Evrope uplne jinak nez na ty plne privesy tazene nemeckymi mercedeskami.

Jak rikam, fer to neni a neprej si vedet s kolika Americany, Anglicany atd jsem se na to tema prel a dokazoval, ze Cesko neni vychodni ale stredni Evropa. Dokonce jsem jim poukazoval i na mapu s tim, ze treba "zapadoevropska " Viden lezi vic na vychod nez "vychodoevropska" Praha. Komu zalezi na zmene reputace Ceska v zahranici, ten se proste musi vic snazit a kdo si v kempu vybali chleba z hadru a skudli kdejakou vindru, ten tomu neprida.

0/0
21.5.2009 10:58

Stone_Pilot

Re: hmm

A není to spíš problém těch Západoevropanů, že nevědí, kdo jsou Češi a kde leží ČR? Pokud připouštíš, že Západoevropani jezdí po kempech a tahají si taky své jídlo, tak proč by to, proboha, nesměli dělat Češi? Nebo nám snad dovolíš jen pobyty v 5-stars hotelech s all inclusive, abychom ti neudělali náhodou ostudu?

0/0
21.5.2009 13:47

captain cook

Re: hmm

Proc by to mel byt problem Zapadoevropanu? Jim je putynka, kde lezi nejaka Ceska Republika, protoze ji povazuji za nedulezitou v evropskem, natoz svetovem meritku. Vzdyt ti Cesi nakonec zpackali i svuj termin v predsednictvi EU.

V pripade cestovani jde o to, jestli Cesi sami maji zajem na tom, aby si o nich Evropa/svet udelali lepsi mineni.Soude podle tebe, odpoved je negativni.

0/0
21.5.2009 20:06

Stone_Pilot

Re: hmm

No tak to je zoufalství... Došly argumenty, co? Vytahovat tady předsednictví EU, no já se kácím pod stůl ;-D

Víš třeba, kdo vedl EU před rokem a co to případně přineslo? Dost pochybuju a tak to bude s každým průměrným Evropanem.

0/0
21.5.2009 20:30

captain cook

Re: hmm

vubec nedosly, mohu pokracovat temer ad infinitum. Protoze ale ty umyslne uvadis absurdni priklady, je videt ze s tebou neni mozna normalni diskuze a ja davam prednost poukazovat na prakticke situace. Chorvatsko znam nejen z dob totace, ale i v nedavne dobe a (ackoliv me to nijak netesi a nesouhlasim s nimi), chapu jak k tomu doslo, ze se Chorvati nad Cechy usklibaji. Mimochodem, do Chorvatska jsme nikdy zadny proviant nevozili, protoze jsme tam byli bud letecky, vlakem nebo v jednom pripade lodi - a mistni stravu jsme pokazde prezili bez potizi.

 S ceskym predsednictvim EU ty klidne muzes spadnout pod stul kolikrat chces, ale je fakt, ze v zapadni Evrope tohle poslouzilo jako nazorny priklad proc "neduverovat clenskym statum vychodni Evropy". Blbec Paroubek a jeho vykutaleny guru z Hradu pitome nahrali Sarkozymu, francouzskym mediim a jinym,. kteri to od nich prebiraji, rovnou do rukou. Ukazali, ze Cesko se dosud politicky nedostalo pres status bananove republiky.

0/0
22.5.2009 6:08

Stoen_Pilot

Re: hmm

Sorry, ale absurdní příklady uvádíš spíš ty (chleba v mokrejch utěrkách a tak). S Chorvaty mám dobré zkušenosti, nikdo se tam na mě nikdy škaredě netvářil. Platím ty služby, které chci, nechám tam dost peněz a myslím, že s mou rodinou jako hosty byly vždy spokojení.

P.S. To zpackané EU předsednictví mě taky štve, ale spíš kvůli nám samotným. Že by se o tom vedly nějaké debaty v práci (dělám v mezinárodní firmě) nebo dokonce někde na dovolené, tak toho jsem si fakt nevšimnul.

0/0
22.5.2009 11:31

hijk

Re: hmm

No mě, teda naší banánové republice a vypečenému předsednictví, se Němci vysmívali docela dost, argumenty na obhajobu sem neměl.

0/0
22.5.2009 14:37

captain cook

Re: hmm

strefil ses hodne mimo misu a ted to budes muset po sobe utirat....s temi vyjezdnimi dolozkami a kadrovaky jsi se uplne zblaznil, vid!;-D V Cesku neziji uz hodne let a kadrovaci atd jsou zalezitost mnohem blizsi tobe v Cesku nez mne venku; asi proto o nich porad jeste snis.

Rekl jsem snad, ze si mas varit v apartmanu po cizim zpusobu? Kde?Kdo cestuje, poznava cizi kuchyni jednak podle obcasne navstevy mistnich podniku, jednak kdyz koupi cerstve mistni suroviny z nichz si v apartmanu uvari. Tim minim, ze v Chorvatsku bude jednodussi leco a brambory nebo pecena ryba se salatem nez knedlo zelo s (doma predem zavarenym) uzenym ze sklenice.

To jsou mimochodem nase vlastni zkusenosti s cestovani autem a dovolene v apartmanu. Manzelka bere jednu krabici (trvanlivych) surovin z domu a vsechno ostatni cerstve se koupi na miste. A mezi dny kdy se vari, jsou dny kdy se chodi jist ven.

0/0
21.5.2009 11:21

Stone_Pilot

Re: hmm

Možná si to neuvědomuješ, ale fakt tady kádruješ jedině ty. My už tady 20 let kádrováky nemáme, ale tobě to nějak zůstalo zažrané pod kůží. Pokud opravdu  žiješ venku, tak doufám, že někde, kde tě naučí ctít svobodu druhého a nekecat mu do života. Neraď, prosím, jestli si má turista v Chorvatsku vařit rybu nebo vepřo-knedlo. Ty si to dělej jak chceš a můžeš nám to doporučit. Proč ne. Ale neohrnuj nos nad těmi, kdo to dělají jinak.

0/0
21.5.2009 13:42

captain cook

Re: hmm

Ja ty kadrovaky do debaty nezatahl. Ti vysli od tebe,tak kdo je ma zazrane pod kuzi?;-D

Kdyz ti nevadi, ze Evropa povazuje Cechy za burany a omezence, jen tak pokracuj. Je videt, ze jim nahravas do rukou tim spravnym zpusobem. Tvuj problem!

0/0
21.5.2009 19:59

Stone_Pilot

Re: hmm

Kádrovák není ten, kdo to slovo použije. Ale ten, kdo se tak chová. Což je očividně tvůj případ.

A znova se ptám - jakj je rozdíl mezi mnou a Němcem v sousedním apartmánu, kterej si taky jídlo dovezl a taky si vaří sám?

0/0
21.5.2009 20:28

Wendolene

Re: hmm

Nemec nikdy nebude pusobit jako socka z vychodniho komunistickeho bloku, nebot je NEMEC...i kdyz si doveze jidlo. Jenze kolik Nemcu a kolik Cechu jezdi takto do Chorvatska? Vetsina Nemcu se stravuje mimo a jejich dovolena je na urovni, zatimco vetsina Cechu jezdi do Chorvatska, i kdyz na to nemaji, jen aby je stara Blazkova naproti ve vchode nepomluvila, ze letos nemohli jet k moooorrrrrriiiii;-D

0/0
22.5.2009 6:23

Stoen_Pilot

Re: hmm

Většina lidí jezdí na dovolenou kvůli sobě a ne staré Blažkové, Wendy. Mimochodem - min. rok jsem strávil letní dovolenou v tuzemsku a vyšlo mě to stejně draho jako u moře. Ona totiž u nás i venku je největší položika za ubytování a to si musíš zaplatit samozřejmě i v tom Chorvatsku. Myslím, že nad náma jako hosty Chorvati nos neohrnují a jsou rádi, že tam jezdíme -  Češi tam nechají dost peněz i přesto, že si nějaké jídlo dovezou.

0/0
22.5.2009 11:37

captain cook

Re: hmm

Rozdil je v  existujicich predsudcich, ktere maji ruzne narodnosti vuci jinym.

Zatimco Nemec se svou mercedeskou a de luxe privesem je viden jako pan turista, u nehoz nejen neni problem si zaplatit pobyt v 5* hotelu, on ani nemusi s tim brat all inclusive aby usetril, protoze si urcite muze dovolit platit extra za a la carte v hotelu i ruznych jinych podnicich. Pokud travi dovolenou v kempu nebo apartmanu, je to proto, ze mu takovy styl dovolene vyhovuje a kdekdo to respektuje.

Oproti nemu Cech, ktery do stejneho kempu prijede ve skodovce s kufrem plnym konzerv je posuzovan jako chudy pribuzny na vylete, ktery je v kempu a ne v hotelu ciste z uspornych duvodu a nestravuje se v restauracich, protoze na to nema.

Bohuzel to jeste bude nejakou dobu trvat nez tyto predsudky vymizi a Nemec i Cech v kempu budou oba brani jako stejny typ turisty.

0/0
22.5.2009 6:28

Stone_Pilot

Re: hmm

Perfektně jsi popsal, že je to v předsudcích. Předsudek je to, co je chyba moje nebo toho, kdo ty předsudky má? Do kempu nejezdím, mám fungl novou Hondu, utratím slušný prachy za ubytování a výlety, samozřejmě i za čerstvé potraviny a přesto se na mě někdo bude dívat přes prsty? A na druhou stranu ten Němec v MB třeba nená nic jiného než ten karavan a 5* hotel by pro něj byl drahý - a přesto je "pán"? A to je jako můj problém???? Já vím, kam asi míříš, že to tak prostě je, ale já se z toho nezblázním. Budu si jezdit na dovolenou kam chci a budu se stravovat, jak mi to vyhovuje a nebudu pomlouvat ty, co to dělají jinak. Ty předsudky snad časem vymizí, ale nebudu kvůli tomu zakazovat Pepovi s Máňou, aby si vozili do HR i brambory, když to tak chtějí.....

0/0
22.5.2009 11:47

captain cook

Re: hmm

cele tema o Chorvatsku je o predsudcich. Bohuzel si Chorvati vytvorili ty predsudky uz pred lety a dokud se bude znatelna skupina ceskych navstevniku chovat jako "za stara", budou predsudky vuci ceskym turistum podporovat pri zivote. O to tu jde.

Jezdil jsem do byv. Jugoslavie jeste za totace (meli jsme tam dobre zname) a vsiml jsem si uz tenkrat jak si Nemci zakoupili postaveni "pana turisty". Jugoska byla pro ne nesmirne levna a nemuseli byt zadni bohaci, aby si tam uzili na mistni podminky luxusni dovolenou.

Reputace, ze utrati dost a dobre zaplati se s nimi tahne uz desitky let, takze ti kdo dnes prijedou na dovolenou s privesem a domacimi zasobami jsou dodnes povazovani za velmi prinosne...protoze to jsou Nemci! Podobne Rakusaci, Holandane...atd. Jak uz jsem se zminil nahore, na Cechy se zasobami se Chorvati divaji skrz prsty.

0/0
26.5.2009 4:01

Kragujevac

Re: hmm

já se taky dívám na ně skrz prsty, kvůli jejich občanské válce, kvůli ustašovcům a jsou mi jedno. |Jezdím tam, abych si užil moře a oni jsou mi jedno!(Y)

0/0
27.5.2009 15:04

jorgos

musim reagovat

od r1989(mimo91,92,95 kdy bojovali)si jezdim odpocinout do HR 2x rocne po 14dnech (vzdy prelom6/7a8/9) nemam rad pisecne plaze! tento pro mne"odpocinek" splnuji proto pouze HR ostrovy (Losinj,Susak,Vrgada,Kornati,Murter,Zlarin,Brac,Hvar,Korcula,Vis,Mljet,atd)nejblizsi restaurace3km,obchod7km,lide u vody 300m. autem cesta 1/2dne(nekde dal jen clunem),vse ssebou a 1x za 3dny na mot.clunu nakoupit pecivo,ovoce,zeleninu.ceny,sluzby,kulturu neresim.jinam nejezdim,protoze zadna destinace kde jsem byl,(ty krasne-Kreta-jih,Kefalonie,Levkada,Korfu,Kalabrie,Mallorca,Ibiza. i ty horsi-Rumunsko,Bulharsko,Balaton,Rujana,Balt) tyto moje pozadavky nesplnuji. ale nekdo vdolky jiny holky(Bibione-Hawai)

0/0
18.5.2009 23:15

Rene

Re: musim reagovat

Ale Susak je skoro celej z písku. Když prohlašujete, že nemáte rád písečné pláže... Mně se tam líbí právě kvůli tomu.

0/0
19.5.2009 13:18

jorgos

Re: musim reagovat

i na susaku se da najit skala, ale chce to clunem po vode. pesky od pristavni vesnice je to dost nepohodlne. byl jsem tam jen 1x (v1997 4dny clunem tech cca 7mil z losinju) je tam krasne, mate pravdu, ale pro me bohuzel, prevazne pisek. (vyjimecny ostrov v HR).

0/0
22.5.2009 10:12

a.je.to

Re: musim reagovat

souhlasím taky nesnáším hnusné písečné pláže ale krásné kamenité, svoje místečko u moře jsem si našel na jednom dalmátském ostrůvu. Hezky klid, malo turistu, vesnička už pomalu pod hranicí civilizace ale kousek jen 5km už je pěkně turisticky rušno, a tak si můžu pěkně odpočinout a když mám zájem o ruch tak tam kousíček zajedu, idální kombinace a nehodlám jí měnit  :-)

0/0
19.5.2009 17:00

prasák

a

Ale radši si vezmu náš salám, než bych žral ty jejich jižní hnusy. Nějak těm jižním národům v tomhle nevěřím.

0/0
18.5.2009 21:33

roklo

Re: a

skrbliku,oni tez tobe neveri

0/0
18.5.2009 22:18

b

Re: a

v makru je za 29 Kc /kilo. Lahudka, kam se hrabe prsut. Ja to taky furt zeru a je to na mne videt.

0/0
18.5.2009 22:29

alek

Re: a

zalezi co myslis jiznim narodem, do chorvatska bych si vzal snad vsechno jidlo, protoze tam opravdu maji same hnusy, do italie ne, tam bych si ten salam s chuti koupil...

0/0
18.5.2009 22:32

JARDA

Re: a

To není pravda mají spusty dobrých jídel. Je to jako u nás -co mi nechutná to nejím.

0/0
19.5.2009 14:56

Wendolene

Re: a

ty jizni narody delaji to same a nekdy lepsi potraviny nez Cesi. Nez je odsoudite, zkuste je, bojite se, ze vam budou chutnat, nebo ze musite utratit svoje tezce vydrene penize?

0/0
18.5.2009 22:33

captain cook

Re: a

Zajimave, Wendolene, ze? Tohle je komentar s nimz jsem se setkal u Americanu kdyz byli prvne na cestach mimo USA a take si to jeden cas dlouho myslivali Anglicane. Vzdycky jsem mel Cechy za mnohem odvaznejsi a svetove-prizpusobivejsi. Dnes muze ven cestovat prakticky kazdy a ruzna svetova kuchyne neni ani v Cechach cizi, presto se najdou Honzove a Mani, kteri se boji cizi stravy8-o

0/0
19.5.2009 0:51

a.je.to

Re: a

chorvatský salám jsem snad ani nejed ale chorvatská šunka "Pršut" je lepší než jakákoliv česká uzenina :-)

0/0
19.5.2009 17:01

Wendolene

Hura pro pastikare,

osobne nechapu tento zastaraly trend jezdit nekam jako chudi pribuzni s narvanymi kufry konzerv a rizku. Na dovolenou si prece jezdim odpocinout, neco noveho poznat, zkusit mistni kuchyni a poznat jinou kulturu. Neco si uzit, o tom to je. Coz nejsou pastikari. Ti jenom vrhaji spatne svetlo na cesky narod. Do Chorvatska na dovolenou nejedu, nebot nehodlam travit dovolenou ve stinu Cechu , dohlizejicich na lahvace a chroustajici tyden stary salam s unavenym chlebem....:-)

0/0
18.5.2009 20:40

ohorele nohy

Re: Hura pro pastikare,

nekdo treba mistni kuchyni zkouset nechce. Co je komu po tom, kdo co ji na dovolene? Osobne nechapu tento trend se do vsech, co delaji neco jinak nez ja, navazet a nazyvat je hanlivymi prizvisky a pripadat si neco vic

0/0
19.5.2009 14:29

Ladish

Jidlo v cizine

Zalezi, s kym a jak tam jedes, Kdyz to vezmu kol a kolem, tak nejaky jidlo se hodi, aspon pro zacatek. Doma taky neco koupim a nachystam dopredu. Kdyz jdes petkrat na veceri a platis ji pro ctyri lidi (takova mala rodinkaV), tak je to celkem ranec. No a cesky chleba je taky cesky chleba:-)

0/0
18.5.2009 20:21

jumbomen

Korfu

Nazdar lidi,

povazuji se skoro za stredni vrstvu ( tedy nejsem delnik, udrzbar, ridic kamionu ani manager, reditel, supersportovec), do Chorvatska nejezdime. Proc? Protoze to je jednoduche, STO LIDI, STO CHUTI!! At si kazdy jede kam chce. Je uplne jedno zdali nekdo chce si dovezt jidlo ( ne kazdy na to ma se stravovat v restauracich ) , jde o to proste jet k mori.  Opalit se, nadychat se povetri, vykoupat se atd.

Nekdo vdolky, jiny holky..., neni to jedno kdo kam jede?

Ja osobne preferuji leta Korfu. Ionske more je supr a smaragdovy ostrov ma svoje.

0/0
18.5.2009 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.