- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rozne informacie, zaujmavosti alebo fotogaleriu zo vsetkych kutov sveta.. odporucam stranku cestovky . sk []
doporucuju si v Bergunu pujcit kolobezku primo na nadrazi nasednout do vlaku dojet do predy a kolobezkou pekne z kopecka zase zpatky :) cesta vede po velmi malo frekvetovane silnici a sotva dojedete dolu uz zas jede vlak nahoru ... se swisspassem je cesta vlakem zdarma a kolobezka za par franku :))) muzete si viadukty, tunely a mosty prohlednout i pekne ze spoda
Trať z Hanoje do jihočínského Kunmingu, rovněž o rozchodu 1 000 mm, je v některých úsecích velmi podobná.
Bohuzel Hanoi - Kunming uz nema provoz.
Nerekl bych, ze je moc podobna jako Albula / Bernina, az na to ze to taky je uzkokolejna horska draha. BTW, jsou tam spiralove tunely?
zeleznicní streka na svete. Kdo tomu neverí, at si tam zajede :-DDD
Proč na jedné straně průsmyku se snaží udržet sklon tratě do 3,5% a na druhé straně je sklon až 7%. Copak ty vlaky jezdí jen jedním směrem? Nebo je na druhé straně zubačka?
Jedna se o 2 prusmyky (Albula a Bernina). Trat pres Albulu byla stavena pro parni lokomotivy, pro ktere jsou 3.5% blizko limitu. Trat pres Berninu byla stavena jinou zeleznicni spolecnosti a byla od zacatku elektrifikovana, proto jsou 7% mozne. Trat bres Berninu zasina na severni strane v Pontresine, 1800m a konci na jizni strane v Tiranu, 440m (Berninapass je na cca. 2300m); kvuli mnohem mensimu stoupani na severni strane jsou 3.5% mozne, na jihu ne.