Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodáci na Šumavě si budou muset kupovat registrační známku

Nový systém registrace pro vodáky, kteří chtějí splout Teplou Vltavu, spustí ve středu 29. dubna správa šumavského parku. Pokud si vodáci místo nezamluví dopředu, nemusí se na řeku vůbec dostat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

než začnete diskutovat, zjistěte si další info

Přeju hezký den do diskuze již podruhé. Bylo by dobré, kdyby každý, než do diskuse něco napíše či něco napadne, se kouknul na www stránky NP Šumava. O nové registraci je zde spusta informací. K nejčastějším omylům v diskuzi: 1) povolenky neskoupí půjčovny, registrace jsou na jméno, 2) dětské skupiny neutřou - pro dětské tábory a oddíly jsou zvláštní pravidla, 3) poplatek není úplně za nic - každý dostane alespoň informační materiály a může sy vyjednat vodáckého průvodce, 4) registrace není zbrklé neuvážené rozhodnutí - studií o vlivu vodáků na Vltavu je celá řada (i na zmíněných stránkách). Děkuji všem, kteří diskutují bez vulgarismů a urážek.

0/0
22.4.2009 16:03

Chio

Re: než začnete diskutovat, zjistěte si další info

Tak jsem si to přečetl co všechno musím udělat než odrazím od břehu a pojedu.

Je to neskutečná buzerace a arogance moci. Výsledek se dostaví je to jasné, záměr určite vyjde. Jen tak dál.

0/0
22.4.2009 16:47

gagaryn

***

existuje nějaká studie o vlivu vodáků na biotop řeky a okolí podle které by se toto opatření dalo odůvodnit? Co když systém sto lodí v pravidelných intervalech bude pro řeku ještě horší? Kdo to zkoumá?

0/0
22.4.2009 11:19

Roman

Splouvání Vltavy

;-€

Pravidelně splouváme Vltavu již takřka 30 let a to co nyní vymyslela správa parku je šikana křížená s vydíráním. Jejím cílem je vylidnit šumavské obce definitivně a na tomto území pak provádět zelené experimenty - viz kůrovec. Domníváme se, že samosprávy obcí by se měly důrazně ohradit a nadřízení správy parku zasáhnout.

Roman

0/0
22.4.2009 10:43

Alex

...nechápu, nerozumím, je mi to jedno...

...proč se tu rozčilujete. Já nic platit nebudu, registrovat se taky nehodlám...a co, vyžene mě někdo z vody, zavolá na mě policajty?...asi těžko, takže se nenecháme přece šikanovat!!!

0/0
22.4.2009 10:38

pedr64

Re: ...nechápu, nerozumím, je mi to jedno...

no, správa parku tyto pravomoce má, včera mluvili o pokutě až 10tisíc

0/0
22.4.2009 11:14

erben3

.

Výsledkem bude Vltava bez vodáků a vodáci na jiných řekách nebo i na jiných řekách za hranicemi v civilizovaných zemích.

0/0
22.4.2009 10:19

Amora

Rád bych tato místa taky někdy

zkouknul v původní podobě a proto s razantností naprosto souhlasím. řeka v této části neslouží vodákům, ale zapadá do přírodního celku, který někteří pseudovodáci nejsou schopni pochopit. Na druhou stranu by si správa NP měla zamést před vlastním prahem a silně zredukovat bezohlednou těžbu dřeva neboť NP není továrna pro lidi!!!

0/0
22.4.2009 9:41

pedr64

Re: Rád bych tato místa taky někdy

celkem by mě zajímalo, jak vodák líně se ploužící , dokáže něgativně ovlivnit vodní tok? Pokud je to území tak cenné, tak by bohatě stačil v daném úseku zákaz táboření a výstupu na břeh.

0/0
22.4.2009 11:12

Michal

Ve světě se platí běžně

Přeju hezký den všem vodomilům (i já se mezi ně počítám). Jen jak jsem zahlédl název článku, už jsem věděl, jaká bude pod ním diskuze: ekoteroristé, úřednická buzerace, to si někdo namastí kapsu ... Dvacet let demokracie je příliš krátká doba, abychom si zvykli na to, že každé právo je většinou spojeno i s nějakou povinností. Ve světě je zcela běžné, že do národních parků se platí vstupné nebo dokonce je počet návštěvníků omezován (v pořadníku se čeká třeba i měsíce!!). Platí se za vstup do Macochy, do Adršpachu a na další místa, jednou se bude platit i za vstup do 1. zón Krkonoš. Ať se koukneme kolem sebe na cokoliv, vše je v něčím vlastnictví - soukromém, obecním, státním. Proč by majitel nemohl vybírat vstupné, když mu tam chodíme? 

0/0
21.4.2009 23:11

pedr64

Re: Ve světě se platí běžně

máte pravdu, ale jen částečně. Srovnávat režim v parku někde na NZ a pár km Vltavy je poněkud mimo mísu. Že platím v Adršpachu nebo macoše mi přijde v pořádku, protože ty chodníky, schody, zábradlí, průvodci něco stojí. Co ale poskytne správa parku za toto vstupné? Nic.Ale něšt, smířil bych se i s tím poplatkem. Ale objednávat se dopředu a hlavně platit dopředu? Už vidím, jak v případě nízkého stavu budou ty peníze vracet půl roku. A závěrem: park rozhodně není majitelem vodního toku.

0/0
22.4.2009 8:16

RBmann

Re: Ve světě se platí běžně

Myslim, ze k reakci Perdr64 neni mnoho co dodavat, snad jen malickost: "vše je v něčím vlastnictví - soukromém, obecním, státním" - pokud je neco soukromeho, tak ano, ale co to je obec a stat ? Nejsme to nahodou my vsichni ? - Ale ano jsme to my a proc teda mam platit za neco, ceho jsem spoluvlastnikem ? (Nejsem vodak, takze by mi to mohlo byt jedno, ale tady jde o princip.)

0/0
22.4.2009 8:31

H.

Bursikova bu-ze-ra-ce

Nikde se nepise o moznost splouvani Vltavy z Lenory nebo z Horni Vltavice, to uz yento usek zavreli nadobro kvuli nejakymu planktonu co zije na dne po staleti a vodaci ho udajne rusi nebo nici?

 

To je fakt do nebe volajici buzerace vladnich chudacku - prodavat takovyhle odpustky, co si stavi vili na horach v zonach narodnich parku, skupuji pozemky za babku, podvadeji, kradoua a lzou? Oni si pak ti tlusti, dobre ziveni vyzirkove z nasich penez jen postavi nejakou komunikaci ke svy vile a daji si na ni znacku zakazu vjezdu a budou se nam z hury smat.

0/0
21.4.2009 22:54

H.

Re: Bursikova bu-ze-ra-ce

   

Myslim ze pujcovny lodi to buď zabali, nebo vykoupi vsechny volne ODPUSTKY. Co jineho taky maji delat, kdyz s temi de/men-ty z vlady leta bojuji marny boj a jejich argumenty nebyli nikdy vyslyseny?

 

Kdyby alespon nesly ty ty prachy z odpustkovnyho do vytunelovanych bank a firem, ale treba na vysadbu novych stromu, nebo vycisteni rek na Sumave, tak to i rad dam, ale omezovat pocet podle libovule pana poslance, co na Sumave v zivote nebyl je fakt SPROSTY. NEMAM SLOV, nejlepsi bude volit asi nejaky radikaly, co prizenou novej vitr na CZ politickou scenu, ale ma jeste nekdo vubec tu odvahu se postavit te zeleno-modro-oranzovo-rude mafii, co na oko spolu zapasi, ale pak jeden zmr/d kryje druheho a chrochtaji si svorne kazdy mesic nad vyplatni paskou z nasich dani?

0/0
21.4.2009 22:54

Honza vodák

Dětské tábory

A aby informace byly úplnější, tak pro nezasvěcené doplním, že podle nového návštěvního řádu je zcela vyloučeno splouvání na raftech a pramicích.

Tím pádem velké množství dětských vodáckých táborů má smůlu a tento úsek nepojedou. Náš oddíl http://www.vtkrak.cz/ pořádá tábory na Vltavě více jak 30 let a tohle je nejhorší omezení za celou dobu.

Sdružení vodáckých táborů Vltava dětem! (http://www.vltavadetem.cz/) mělo snahu, psali jsme dopisy, ale naše zájmy nebyly ve srovnání se zájmy půjčoven a ekoteroristů, pro nikoho zajímavé.

Škoda, škoda, škoda,...

0/0
21.4.2009 21:44

Bidlo

Re: Das ist normal...

Kvůli tomu, aby nás šikanovali ekologičtí teroristé?

To jsem teda cinkal kvůli něčemu jinému.

0/0
21.4.2009 21:19

forhend

Das ist normal...

Tak je to normální všude na světě. Proto jsme cinkali klíčema v 89tém, ne?:-)

0/0
21.4.2009 20:37

Bidlo

Dobrý kšeft

Takže výsledek bude ten, že místní půjčovny lodí vykoupí všechny známky.

S vlastní lodí se tam nedostaneme, ale budeme si moct za těžký prachy půjčit loď se známkou. Skutečně jde těm zeleným šmejdům o přírodu? Nebo jenom o kšeft pro kamarády?

0/0
21.4.2009 19:08

erben3

Re: Dobrý kšeft

Nepochybuji, že o to druhé. Naštěstí na lodi nejezdím, mám radši cykloturistiku, ale jen čekám, kdy se zpoplatní i cyklostezky. Naštěstí se o dovolené pohybuji na kole většinou po civilizovaných zemích za hranicemi tohoto našeho kocourkovského bordelu.

0/0
22.4.2009 10:18

nevodák

totaliat

Rv

0/0
21.4.2009 18:14

Dr. Fe1

Jen je řežte, vodáky

R^

0/0
21.4.2009 14:37

33095

To snad né

všichni mi můžete políbit (Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
21.4.2009 13:26

pedr64

ač nejsem vodák

tak toto považuji za bohapustou a do nebe volající buzeraci.Má pro správu parku jeden návrh: nechte si udělat obrovskej poklop na tvarůžky, tím ten park přiklopte a budete mít svatý klid. A ti hnusní turisti, vodáci a cyklisti vám tam nepolezou a nebudou se vám plést před vaše offroudy

0/0
21.4.2009 13:22

RBmann

Re: ač nejsem vodák

souhlasim, taky nejsem vodak a v zivote jsem jel jen jednou Luznici a po druhy by me na vodu nikdo nedostal, ale tohle je v posledni dobe jedna z nejdrsnejsich a nejsprostsich veci co se stala. Zacinam mit pocit, ze daleko neni doba, kdy bude u vchodovych dveri kazdeho domu instalovan turniket a do prace se dostanu jen kdyz zaplatim vypalny. Tohle je fakt husty. Rv

0/0
21.4.2009 20:25

Storage

:))) NO COMMENT

Tohle vazne nema chybu :))) , bude u kazdeho WC stat prislusnik parku a hlidkovat i mnozstvi navstevniku konajicich potrebu ??? :)))) Nemame k tomu daleko. Uz fakt nevedi ti cesti deb*love co vymyslet a jak vytahat z lidi prachy. Za chvili budem platit i za vzduch co dychame abychom si mohli dovolit otevrit okno. Cu*aci. (Y)

0/0
21.4.2009 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.