Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nekupujte letenku na prvním portálu. Správným výběrem ušetříte tisíce

Pro letenku se dnes už nejčastěji chodí na internet. Buď přímo na stránky leteckých společností a nebo na letenkové portály. Vyzkoušeli jsme šest nejznámějších. Například Kralovna.cz nabízí let do Paříže za 3 400 korun, u Condor.cz ji ve stejném termínu zabukujete za 4 800 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jackie

Zase jeden clanek o nicem

Ach jo, zase jeden z tech clanku, ktery se tvari jako objektivni srovnani a ve skutecnosti... Darmo mluvit:-/

0/0
27.4.2009 9:20

H.

neprehledne

Kdyz jsme u toho, ta vase tabulka je taky dost neprehledna, hodnitil bych ji za 3 a to z nekolika duvodu:

- Toto je co (2366; Sky; JD). Je to snad cena v Kč, nebo Sk, nebo EUR, nebo cislo letu, nebo pocet litku kerosinu z bodu A do bodu B, nazev dopravce a  JD znamena Jedeme Domu? Az nekde dole v textu se doctu, ze to znamena Jine dny odletu.

- Letecke spolecnosti a ceny (pokud to jsou ceny) jsou zalomena jak se do sloupecku vesla. Takze nekde to vychazi na 2 radky, nekde na 4. To opravdu nestalo za to si s tabulkou 10 minut pohrat a udelat ji prehledensi, kdyz yz na vsech webech komentujete preheldnost nabidky? To opravdu neslo zmensit o 1px pismo, zmensit obrovsky padding bunek, nebo alespon pridat rucne BREAKY?

- Clanek rozhodne neobsahuje vsechny letecke portaly (asi by to ani neslo v IDnesu), ale zapomenout treba na korporatni portaly: CSA, Air France, Delta, atd, no..

- Jsou ty letenky zpatecni, ci jednosmerne (s moznosti predrezeravace zpatecniho terminu, klouzave, atd)?

0/0
23.4.2009 13:49

Jan Matura

Re: neprehledne

Dobry den,

ano, mate pravdu, tabulka by mohla byt prehlednejsi. Je takova, jakou dovoli layout. V principu byl clanek o tom, ze se vyplati hledat na vice portalech, nebrat hned prvni nabidku. A take o tom, jak privetive jednotlive portaly jsou.

Tabulka je pro orientaci, proste konkretni priklad. Je jasne, ze v jinem terminu a pro jine destinace by to klidne mohlo vyjit jinak. Korporatni weby aerolinek tam nejsou zamerne, slo o test univerzalnich portalu. Ale jiste dojde i na ne.

Dekuji za jakekoliv napady a pripominky, treba ohledne vysvetlivek, priste je jiste udelam podrobnejsi. Jinak slo o zpatecni letenky, ceny v Kc s poplatky, nejlevnejsi nabidky v pevne stanovenem terminu a pripadne nejlevnejsi nabidka v okolnich dnech a pripadne z jinych nabizenych letist.

Jan Matura - iDNES.cz

0/0
23.4.2009 23:17

Alice Mašková

Rozpory v článku

Ať hledám, jak hledám, tak nerozumím tomu, co píšete na začátku a Vaší tabulce. Vždyť se to vůbec neshoduje! Mimochodem to nešla udělat přehlednější tabulka? :-© Na internetu snad nemusíte šetřit místem jako v novinách.

Já mám dobré zkušenosti s Condorem a Královnou, proto mě překvapilo, že by měl mít Condor o tolik vyšší cenu a Letuška, jak píšete na začátku. A ono asi ne podle Vaší tabulky. 8-o

0/0
23.4.2009 9:12

Jan Matura

Re: Rozpory v článku

Dobry den,

byla tam chyba - omlouvam se. Porovnani bylo mezi Kralovnou a Condorem. A tabulka je bohuzel takova, jakou dovoluje system...

S pozdravem,

Jan Matura

0/0
23.4.2009 10:54

Kamila Součková

Lobby leteckých společností?

Toto není v žádném případě solidní test, ale obyčejný PR článek!Rv

Uvádíte, že Letuška nabízí letenku do Paříže za 3400, což ale nesouhlasí s uvedenou tabulkou.8-o Podle té nejlevnější letenku nabízejí Student Agency a Královna, nejdražší je oproti uvedenému Condoru zase GTS Travel. A Letuška? Patří k těm dražším... Co z toho článku je vlastně pravda?!:-/ A co jste vlastně v tabulce zvýrazňoval?

Pane redaktore, tentokrát jste odvedl šlendryánskou práci. ;-OSkoro mám pocit, jako byste psal na objednávku některého ze zprostředkovatelů letenek...

0/0
23.4.2009 9:05

Sandy07

Re: Lobby leteckých společností?

souhlas!

0/0
23.4.2009 9:12

Jan Matura

Re: Lobby leteckých společností?

Dobry den,

chyba byla na zacatku clanku - za kterou se omlouvam, uz je to opraveno. Tabulka je v poradku.

S pozdravem,

Jan Matura - iDNES.cz

0/0
23.4.2009 11:00

Kamila Součková

Re: Lobby leteckých společností?

Dobrý den,

děkuji za odpověď, jen upozorňuji, že CONDOR nenabízí nejdražší letenky. GTS Travel podle Vaší tabulky nabízí o 12 korun dražší letenky než CONDOR.

Mám jen pocit, že v úvodním odstavci dáváte do kontrastu nejlevnější a nejdražší cenu letenky... Proto si myslím, že by tam měl být zmíněn GTS Travel...

0/0
23.4.2009 13:13

sky01

rezervace a ceny (2)

Takže celkem doporučuji kupovat spíš v "kamenné" prodejně, nejlépe tam kde mají IATA licenci. Ono není nad to volat třeba ze střední Afriky na call centra Královny, Letušky, nedejbůh ne Expedii, nebo snad na RyanAir do Irska a chtít po nich změnu letenky ! A změnit letenku telefonicky přímo u letecké společnosti třeba v Americe bych nepřál ani své tchýni. No a ti menší prodejci, jsou pro Vás schopni udělat "prvníposlední" (no a někdy taky ne). Takže není nad osobní zkušenost, protože ušetřených pár stovek se Vám u složitějších nebo dražších  cest může šeredně prodražit.

0/0
23.4.2009 8:44

Mirek

Re: rezervace a ceny (2)

Rozdíl v ceně je častěji mnohatisícový, takže i kdybych se nedovolal tak je pořád v naprosto drtivvé většině případů levnější si kopit u nízkonákladového přepravce jinou letenku než platit nenažrané aerolinky. Jinak když na letence z Londýna ušetříte 5000Kč tak to trvá i v Anglii dost dlouho než je provoláte.

0/0
23.4.2009 9:42

sky01

rezervace a ceny (1)

na vysvětlenou:

- ceny nelze moc dobře srovnávat protože  všichni čerpají ze stejných dat a proto ve chvíli kdy uděláte rezervaci na jednom portále, a bylo tam poslední místo, pak ti ostatní musí míte cenu zákonite vyšší. Současně všichni používají stejné tarify (teď nemyslím akční ceny na webech leteckých společností) a mají stejné podmínky pro vystavení letenek, proto se ceny liší pouze v tzv. servisním poplatku (300-1000Kč).

Rozdíly proto vznikají pouze podle volného místa za levnější cenu, lepší kombinace různých přepravců (tedy i letištních a palivových příplatků), nesprávnou tarifikací "robota", který dotazy zpracovává (např. chyby v tarifech do Austrálie na Královně - rozdíly v taxách několik tisíc Kč u odletu z Vídně) a taky v nabízení letů ve kterých nejsou místa za nabídnutou cenu. Na obranu je třeba říct, že to je nešvar všech takovýchto systémů.

0/0
23.4.2009 8:41

andrewcz

Paneboze...

..kristova noho letenky nejsou autobus! Jedine, v cem se cena letenky lisi, je servisni poplatek cestovni kancelari, jinak pokud si rezervujete stejny let (tedy cislo letu) ve stejne rezervacni tride, vzdycky stoji stejne... Rozdil je pouze v tom, jak vam vyhledavac na netu vysledky seradi, ale stejny let ve stejne tride na jinem vyhledavaci levneji proste nesezenete (tedy s rozdilem par korun (jasne, treba stovka) prave v servisnim poplatku).... To je zas iDnes fantasmagorie....

0/0
22.4.2009 22:01

Walt

Re: Paneboze...

Bohužel nemáte pravdu, některé akce jsou pouze na stránkách dopravce. To i s rozdílem jdoucí do tisíců. A některé akční nabídky jsou nabízeny pouze přes některé servery - viz nedávná akce tuším Continental Airlines na australské verzi serveru expedia

0/0
23.4.2009 0:09

Sandy07

Re: Paneboze...

tomu se říká iDNES fantasmagorie...

0/0
23.4.2009 9:13

Raven

Zabukovat?

Zabukovat? Co to je zas sakra za vynalez toto...

0/0
22.4.2009 19:41

aviceva

další low-cost

Jaké máte zkušenosti s Wizzard.com?

0/0
22.4.2009 13:28

a.je.to

Re: další low-cost

nic moc, i Student Agency se v autobusech chová víc jak letecká společnost a Wizzair spíš jak MHD, nebo vesnický ČD. :-/

0/0
22.4.2009 14:41

jirka

Re: další low-cost

co bys chtěl za pár stovek. Praha Madrid mám to za 600 Kč. Takže za takovou cenu nelze čekat žádny luxus. Mohl jsem si najít letenku třeba i za 6000 Kč, ale jediný rozdíl by byl v tom, že bych dostal nějaký kus žvance, tisk a měl možná trochu víc místa na nohy. Osobně si myslím, že při letech po Evropě se dá vydržet pár hodit "trpět" s nízkonákladovkou a ušetřit slušné peníze. 

0/0
22.4.2009 23:17

jirka

Re: další low-cost

co bys chtěl za pár stovek. Praha Madrid mám to za 600 Kč. Takže za takovou cenu nelze čekat žádny luxus. Mohl jsem si najít letenku třeba i za 6000 Kč, ale jediný rozdíl by byl v tom, že bych dostal nějaký kus žvance, tisk a měl možná trochu víc místa na nohy. Osobně si myslím, že při letech po Evropě se dá vydržet pár hodit "trpět" s nízkonákladovkou a ušetřit slušné peníze.

0/0
22.4.2009 23:20

RuAA

Porovnani cen

Pro orientaci v cenach pouzivam www.momondo.com Maji vsechna letiste i linky sveta. Neni to primo rezervacni system, ale jakasi nadstavba nad ruznymi rezervacnimi weby kde zadate sve pozadavky a rekne vam to u koho je to nejlevnejsi.

0/0
22.4.2009 13:02

Zabka

Re: Porovnani cen

Ja zase pouzivam www.Kayak.com . Seradi to letenky od nejlevnejsich a potom to prehodi na tu nejlevnejsi webku.

0/0
23.4.2009 9:22

jam

no good luck

nejlepsi je usetrit za letenku nekolik sprdliku a pak pri preprave z pole, kam  lowcostem doletite, date vice, nez by stala letenka Prepravce.pro vestinu lidi take zmena odletu o den dva nic neznamena, ale ja bych prisel do prace ve stredu, takze takhle to praktikovat nemohu.

0/0
22.4.2009 12:15

josefkra

Re: no good luck

Pokud se letí na dálku na jiný kontinent s přestupy a kvůli businessu, je rozumné nebrat lowcost,ale kupovat rovno destinaci u plnohodnotných aerolinií, které mají garanci přebukování letů z různých důvodů, třeba i u partnerů aliance, když nejsou kapacity. Teda lze brát lowcost, ale za cenu dát do itineráře den,dva čekání na přestupu, případně čekat různé náhodné komplikace. Není nad to zjistit, že lowcost nepoletí nebo že nestihne přiletět na čas v den odletu, respektive kvůli špatnému počasí musí přistát na jiném letišti a není šance se dostat na další let (a musí kupovat extra nová letenka)! V opačném případě je lowcost výhodnější právě kvůli ceně, i třeba velmi dobrým akčním nabídkám.

0/0
22.4.2009 12:49

josefkra

rezervační systémy

Podstatný rozdíl ve vyhledávání letů vidím v používání různých systémů rezervací!!! Žádný systém neobsahuje všechny letecké společnosti.

Třeba zde uvidíte, kdo používá systém Amadeus. Odpadává tak hledání na více webech jako GTS, Asiana, StudenaAgency, ČSA....., kdy je rozdíl jen v použité grafice, ale výsledky hledání jsou všude stejné nebo podobné (v čase se informace rychle mění).

http://www.aarongroup.cz/cs/site/sluzby/rezervacni-systemy.htm

0/0
22.4.2009 11:42

josefkra

Re: rezervační systémy

ještě mě napadlo hledat na Wiki a tam je seznam počítačových rezervačních systémů, to pro zajímavost :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_reservations_system

0/0
22.4.2009 11:47

Bára

Letenkové portály

Letuška, GTS i Královna nabízejí lowcost aerolinky jen hodně omezeně, Pelikan je sice má v nabídce, ale člověk pak zase platí zbytečné poplatky navíc. Sama si vždycky najdu, které společnosti na trase lítají (například na www.flylowcostairlines.org) a pak kupuju rovnou na webu aerolinky. Je to nejlevnější, člověk může využít akční nabídky a zaplatí si jen služby, které opravdu chce.

0/0
22.4.2009 10:30

helehele

Re: Letenkové portály

S tím si tedy dovolím mírně nesouhlasit - už dvakrát jsem koupila v akční nabídce přes Student Agency letenku na Skyeurope a ve stejné chvíli to přímo od Sky stálo téměř dvakrát tolik

0/0
22.4.2009 14:09

hawell

Re: Letenkové portály

delam uplne stejne..najdu na flylowcostairlines kdo tam lita..a u vybrane spolecnosti si pockam na nejakou akci, v ramci ktere nakoupim..

kazda z techto lowcostu ma kazdy mesic nejakou vyhodnou akci..

0/0
22.4.2009 15:10

Jirka

Re: Letenkové portály

tak tak. Se mi třeba podařilo Granada -> Girona za 1 cent :)

0/0
22.4.2009 23:23

Sonjicka

low cost

Pro vyhledání low cost letenku používám www.skyscanner.com. Kombinuje všechny low costy takže nemusíte hledat na jednotlivých serverech.

0/0
22.4.2009 10:04

Martin

Re: low cost

R^

0/0
22.4.2009 12:15

jakub7

Re: low cost

Kdyz uz, tak skyscanner.net (i kdyz koukam, ze .com konecne taky koupili). Na zaoceanske lety to je ale silne nevhodne..

0/0
22.4.2009 12:29

cestovatel

Alternativní letiště?

Na kralovna.cz odlet z alternativních letišť? Kde jste to viděli? Mně to hlásí "vyberte 1 místo odletu!"

0/0
22.4.2009 9:51

a-c

Re: Alternativní letiště?

ja tam mam Praha, Viden, Mnichov, tak nevim, kde je problem...

0/0
22.4.2009 23:14

jakub7

Dalsi tip

Ja kupuju na www.expedia.com (vim, jsou i levnejsi, ale expedia je porad vyhodnejsi, nez vsechny ceske servery a klientsky servis a podpora jsou u nich spickove)

0/0
22.4.2009 6:21

Tonda Rakos

Re: Dalsi tip

Ja pouzivam sidestep.com a ti mi najdou vdy nejlevnejsi a nejlepsi spoje at uz pres expedia, travelocity i orbitz nebo i jine...

0/0
22.4.2009 9:31

jakub7

Re: Dalsi tip

jj serveru typu sidestep je vic, docela uzitecne

0/0
22.4.2009 9:39

ivan

Re: Dalsi tip

napriklad www.bookingbuddy.com

0/0
22.4.2009 13:09

pedro

Pelikan.cz

Naprosto otřesná zkušenost s nákupem letenek. Let Praha - Fairbanks (aljaška) nabídnutá cena se s konečnou lišila o cca 2000 korun a k tomu mi zarezervovali každou letenku na kterou sem klikl aniž bych nějak potvrdil, že tu letenku chci. Na závěr se jim povedlo prohodit moje datum a čad odletu z Aljašky s datem kolegy. Poté co jsem je na chybu upozornil, ani neodepsali mailem. Poté jsme si raději letenky koupili na serveru GTS, kde proběhl v pořádku výběr i rezervace letenky s drobným zádrhelem při placení (nešlo platit kartou). Takže celkově za poslední dobu zkušenost nic moc, ale se serverem pelikan.cz zdaleka nejhorší zkušenost.  

0/0
22.4.2009 0:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.