Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklonovinky: rámy ze lnu, řemeny místo řetězů a tretry pečené v troubě

V cyklistice není nic dáno na věky, snad jen kulatá kola. Tohle jsou některé z trendů a novinek poslední doby: elektronické řazení, bambusová vlákna, řemeny místo řetězu či planetové převodovky. Pokračuje i odlehčovací trend, plně funkční silniční kola dnes váží 6,5 kilogramu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mikes

Kulatá kola?

Co je myšleno termínem "kulatá kola"? To jsou kola ve tvaru koule? :-/

0/0
17.4.2009 17:02

viveka77

Re: Kulatá kola?

Podle mého názoru měl autor na mysli, že všechno se inovuje, skoro všechno se na kole mění, snad jen ta kola zůstanou kulatá, tj kruhová a ne ne hranatá třeba :-)

0/0
17.4.2009 21:14

erben3

Karbonové kotouče

Docela se divím těm karbonovým brzdovým kotoučům. Není karbon náhodou materál na bázu uhlíku? To ty kotouče při brzdění neshoří?8-o?

0/0
17.4.2009 15:11

Petrik

Re: Karbonové kotouče

Vzhledem k tomu z karbonu se delaji nejlepsi zavodni spojkove kotouce do zavodnich aut a brzdy jsou rovnez korbonove ci karbon-keramicke, tak to asi nejak poresene maji....jak, to netusim.

0/0
17.4.2009 17:02

tato

Re: Karbonové kotouče

carbon/uhlik/hori pri teplote asi 3000 stupňov Celzia,takže pri použití ako brzdiace médium v cyklistických brzdách sa nič nedeje:-)

0/0
26.4.2009 12:03

BK

Re: Karbonové kotouče

firma brembo pouziva karbonove kotouce v f1, karbon je jen nazev pro kompozit, ruznymi pomnery pouzitych materialu v kompozitu muzete mnenit jeho vlastnosti dle aktualni potreby, tudiž je karbon a karbon

0/0
29.4.2009 0:13

RBmann

boty

Nechapu, ze se v clanku tak divi tem botam, na inlajnech to neni zadna novinka, se bezne zapekaji boty v troube (teda ne ty molitanovy). A Bont je znamej prave svyma bruslarskyma botama.

Jinak se podle me vetsina veci nechyti, me stejne jako vetsinu lidi tady zaujala ta zatahovaci sedlovka. Ale hlavne, aby to v realu fungovalo. To je jako ty slavny bezdusovy systemy. Nerikam, ze je to spatny, ale stejnak u vetsiny cyklistu vitezi normalni duse a plast.

Jo a co me fascinuje, je to tahani kilogramu dolu, jako vyborny, ze ma silnicka pod 7 kg, ale jeste aby taky stahnul vahu dolu cyklista co jede na ni.

No a 11ti kolecko je uplna blbost, ja mam 9ti kolecko a vyuziju jich maximalne 7. (na tom nejvetsim jsem snad v zivote nemel prehozeno.

0/0
17.4.2009 14:16

vit rus

Re: boty

R^Ja myslim, ze se predevsim uz vsechno chytilo, takze spekulovat o tom zda se to chyti nebo nechyti je zbytecne. Biopace, podle me jen prisel v nespravnou dobu, moc brzo, lidi na to nebyli pripraveni, to ale neznamena, ze jeho cas jeste nemuze prijit. Stejne tak je to se samocinnym razenim, pripadne integraci razeni do jednoho ovladaciho prvku, jedne packy nebo rukojeti anebo razeni v  nabojich, dle me jedonznacne budoucnost.

0/0
26.4.2009 8:44

BK

Re: boty

Tak zaprve spousta mych kolegu jezdi na bezdusacich, a funguje to neboj, a za druhe ta sedlovka je urcena na allmountain kola ktera nejsou cistokrevnymi DH modely ale uz maji do XC daleko, tudiz vyjedete na kopec, zmacknete tlacitko, sedlovka se zasune a hura na naky singltrack

sedlovka taky funguje, jednoducha technologie

0/0
29.4.2009 0:19

oId fashioned Vince III..

nějak mi tam chyběj věci

z chlebový kůrky:-)

0/0
17.4.2009 11:55

iuos

hmm

z nich by mohla být pěkná přilba

0/0
17.4.2009 14:14

Hans

No nevim

Taky už jsem zažil různý vynálezy. Biopace, odpr.představce,řidítka atd. Jde o to si na kole dobře zajezdit-tzn.aby kolo dobře jelo.A to je kumšt který umí jen někdo. :-P Vždycky pak sleduju jak se k těmto převratným novinkám po nějaký době nikdo nehlásí!!!

0/0
17.4.2009 9:55

Dr.Ozd

Re: No nevim

Vlastně mi není jasné,proč se ten slavný Biopace neuchytil.Vždyť podle fyzikálních zákonů jsme se měli při šlapání daleko méně unavit!Rozumná se mi vcelku zdá ta stavitelná sedlovka,jinak nevím.Elektronické řazení může taky uspět ale pokud vím,není to žádná horká novinka r2009,když jsem si to prohlížel loni na veletrhu v Brně.Líbí se mi i řemen místo řetězu - menší ztráty při přenosu síly,minimální údržba,bezhločný chod,ostatně u motorek se na to taky hodně přechází.Akorát ta výměna.

0/0
17.4.2009 10:08

ja314

Re: No nevim

S tim remenem mi to neni uplne jasne

- bezhlucny chod? retez snad taky nedela zadny velky hluk

- mensi ztraty jsou, to si dovedu predstavit

- ale prinejmensim u aut prevodovy/rozvodovy retez vydrzi dele nez rozvodovy remen (klinovy)

- a navic remen nelze pouzit s klasickou prehazovackou, coz znamena vyssi naklady a cenu kola

0/0
17.4.2009 10:12

Sisyfos

To jsou mi věci.....

11 kolečko?To se mi líbí,jak to mají marketingově zmáknuté.Kdysi byly 5 kolečka něco extra,normálně se používaly 4 kolečka.A pozvolna se začlo koleček přidávat.Každé 3 roky kolečko navíc,aby fandové stále kupovali "lepší".Ono,kdyby tenkrát udělali rovnou 11 koleček,to by vývojáři neměli už 20 let co dělat a obchody by se taky tak nehýbaly.Tak už se těším,jak někdo za 3 roky "vynalezne" 12 kolečko,to už ale bude doufám strop,protože už to bude v celém běžném rozsahu po jednom zubu a nic víc vymyslet nejde.

0/0
17.4.2009 9:45

ja314

Re: To jsou mi věci.....

Ta kolecka jsou proste zpusob jak - v pripade beznych cyklistu - vydelat neco navic. V realu bych totiz rekl, ze tak 95% si vystaci s 4-5 kolecky z celkovych 9. Akorat ze kazdy nejspis vyuzije jinou sadu 4-5 kolecek napr. z univerzalniho 9 kolecka.

0/0
17.4.2009 10:07

bif

Re: To jsou mi věci.....

Pokud se znažím dodržovat rovnou "řetězovou linku", použiju pro největší "pilu" na převodníku 3 -4 nejmenší kolečka na pastorku, pro prostřední "pilu" 3-4 prostřední kolečka na pastorku a pro nejmenší "pilu" na převodníku 3-4 největší kolečka na pastorku...Hovořit pak o "27" převodech je zamozřejmě nesmysl...

0/0
17.4.2009 13:02

iuos

hmm

tak tohle si musím nakreslit

0/0
17.4.2009 14:55

hh

Re: To jsou mi věci.....

odborník na "pily" ... bež zpátky do hospody chlastat

0/0
17.4.2009 18:24

Hekynen

Re: To jsou mi věci.....

No ona ta jedenáctka je na silničku, takže problém třech pil, mistře dřevorubče:-P, je asi trochu mimo mísu...

Ninak teda - na prostřední placku se na bajku dá celkem v pohodě dát krom nejmenšího pastorku všechny; klidně jezdím 32-32, je to v pohodě...

0/0
17.4.2009 19:15

rišan

Re: To jsou mi věci.....

jezdit a řadit tak můžeš, ale řetaz dostává pěkně naprdel a divím se, žes ho ještě nikdy nepřetrhl .... při tomto způsobu řazení se to stává :-)

0/0
20.4.2009 10:46

Fido

Re: To jsou mi věci.....

Kdysi jsem mel v zadnim naboji 3 rychlostni planetovou prevodovku a bohate to stacilo. Rekneme ze tak 5 rychlosti je uplne dostacujicich a zbytek je jen marketingovy tah na zakaznika. Druha vec je komfort obsluhy. Komfort ovladani planetove prevodovky je naprosto nesrovnatelny (vyssi) ve srovnani s bezne pouzivanymi prehazovackami. Docela se divim, ze tento system v podstate upadl. Ja osobne bych mu dal prednost, pokud bych mel na vyber.

0/0
17.4.2009 19:47

Míra

boty do trouby

jak píše Berda, s lyžáky na běžky jsem dělal to samé:-P, protože vždycky parádně ztvrdly, starý dobrý Botas, nalojovat a nahřát držely pak bez bolesti přes celý Krkonoše

0/0
17.4.2009 9:20

Marty

výsuvná sedlovka

se mi zdá docela bomba, posed řeším pořád, tohle by mohlo bodnout na mý bolavý záda, kolik to stojí??

0/0
17.4.2009 8:51

thundershit

Re: výsuvná sedlovka

když tě s tou sedlovkou někdo přetáhne po zádech mohlo by to pomoct

0/0
17.4.2009 9:03

iferdai

Re: výsuvná sedlovka

Okolo 6000, je to pecka taky o tom uvazuju...

0/0
17.4.2009 9:11

Marty

Re: výsuvná sedlovka

dík, to jdeR^

0/0
17.4.2009 9:18

ja

Re: výsuvná sedlovka

neverim ze to fakt chcete koupit...1) jestli mate problem s tezistem ve sjezdu a skutecne jezdite tak znate spravnou techniku, tj. sedet za sedlem, http://is.muni.cz/elportal/estud/fsps/js07/turistika/ch09s01.html 2) chtel bych videt toho borce co pred kazdym sjezdem/vyjezdem pousti vzduch do sedlovky, kdyz se casto nestihne ani spravne zaradit spravnej prevod :)

0/0
17.4.2009 16:19

iferdai

Re: výsuvná sedlovka

doporucuji recenzi

http://www.mtbs.cz/Biketech/Testy/Crank-Brothers-Joplin-R-TEST.html

a nebo alternativu

http://www.mtbs.cz/Biketech/Testy/Mongoose-Teocali-Super-TEST.html

0/0
17.4.2009 9:14

Vit I.

fyzika...

...v troubě zahřát na 80 procent...

a pak zchladit na třetinu, obout na čtvrt světla a vyrazit na půl proudu do terénu ;-D

0/0
17.4.2009 8:41

Berda

Re: fyzika...

vidím tam stupňů?? co je na tom? mě to přijde logické, zahřeje se a tím přizbůsobí tvaru, stará známá věc, v podstatě jsem to takhle dělal s lyžáky na běžky léta, nejdřív jsem je ještě promazal lojem, takže zpátky ke kořenůmR^

0/0
17.4.2009 8:44

thunderbitch

převod řemenem, uf to snad ne

převod řetezem je nejúčinější převod vůbec a z kola dělá stroj s pravděpodobně nejvyšší účiností a stačí tak málo aby fungoval dobře - jednou za dva měsíce ho namazat 8-o

0/0
17.4.2009 8:20

Santano

Re: převod řemenem, uf to snad ne

Nechapu proc by remen mel mit nizsi ucinnost nez retez. Podle me ma same prednosti, napr. vydrz, bezhlucnost nebo udrzba (zadna). Jediny zadrhel je v one konstrukci ramu a nemoznosti v CR sehnat prislusne komponenty.

0/0
17.4.2009 8:45

thunderbitch

Re: převod řemenem, uf to snad ne

prostě to tak je, je to nevýhoda a to dost značná když se má člověk pohybovat vlastní silou. ještě bych samozřejmě chtěl vidět tu přehazovačku, představuju si něco jako je na stojanových vrtačkách, dva stupňovité kužely obrácené proti sobě heh

0/0
17.4.2009 8:54

jochen

Re: převod řemenem, uf to snad ne

Haha, mazat jednou za dva měsíce? Ale ne všichni cyklisti jsou tůůůristi... Za dva měsíce v létě bez problémů najedu 3000 km - mazat se pak musí obden a podle doporučení řetěz vvydrží max. 1500 km... 

0/0
17.4.2009 9:46

thundershit

Re: převod řemenem, uf to snad ne

možná by sis měl trochu počíst než nečo napíšeš

0/0
17.4.2009 9:59

jochen

Re: převod řemenem, uf to snad ne

Jasně, pardon:-) Ale když nejezdíš vůbec, pak taky není třeba mazat vůbec:-)

0/0
17.4.2009 10:03

thundershit

Re: převod řemenem, uf to snad ne

přesně tak, samozrějmě když jezdíš furt tak asi budeš muset mazat mnohem častěji, to snad každý pochopí. já když jezdím, mažu tak jednou čtrnáct dnů, abych byl přesný. jinak jsem ale třeba potkal ve stromvoce týpka, který měl silničního závoďáka, novýho samozřejmě, taky novej dres tretry a všechny blbostí v celkové hodnotě tak šedesát tisíc a když jel okolo jeho řetěz byl tak suchej, že ho bylo slyšet na sto metrů, takovýmu člověku by stačilo mazat aspoň jednou za dva měsíce

0/0
17.4.2009 10:11

jochen

Re: převod řemenem, uf to snad ne

Jasně, pardon:-) Ale když nejezdíš vůbec, pak taky není třeba mazat vůbec:-)

0/0
17.4.2009 10:06

ja314

Re: převod řemenem, uf to snad ne

souhlas - retez mi vydrzi max. 1500 km. Jen nevim, zda by pomohl remen - u aut to je prave naopak (rozvodovy retez vydrzi vyce nez rozvodovy remen)...

0/0
17.4.2009 10:04

erben3

Re: převod řemenem, uf to snad ne

Já tůůůrista jsem a najedu to samé... haha :-)

0/0
17.4.2009 15:06

BIKEKRAM.CZ

moderni materialy

no mislim ze kompozit ma cestu otevrenou, a je jedno zda to budou skelna drevena nebo uhlikova ci lnena vlakna, vlastnosti techto sloucenin sou predem jasna a klasicke materialy brzo vytlaci a muzu jenom potvrdit ze prinos pri jizde je citelny. Bouzel zatim cena je to co brani masovjejsimu rozsireni, avsak uz letos se objevily modely na celokarbonovych ramech za 30k, treba autor modus ktery pouziva osvedcenou konstrukci ramu z modelu master a za ty penize jasny kup. R^[>-]R^

0/0
17.4.2009 8:12

thunderbitch

Re: moderni materialy

no možná jednou přijde i doba kdy se budou rámy splétat z hoven a řekl bych že to bude velmi brzy po tom, co se ze stejného materiálu povede uplést první bič. pro jezdce to bude samozřejmě velký přínos

0/0
17.4.2009 8:18

BK

Re: moderni materialy

novidim ze nemas s karbonem moc skusenosti

0/0
29.4.2009 0:11

regazzi

Magneticke tretry

To je pekna ptakovina. A jeste autor napise, ze se hodi pro cykloturistiku;-D;-D;-D. Tak az autor vyjede na nedelni vyjizdku a cestou se stavi nekde na pivko nebo na prohlidku hradu, rokle nebojanevimceho a cestou od kola na misto bude mit nohy obaleny starymi hrebiky a jinym kovovym bordelem, co se vali na cestach, at nam pak napise clanek o turistice s temito tretrami a prida par obrazku. ;-D

0/0
17.4.2009 6:53

Pavel

Re: Magneticke tretry

A není ten magnet náhodou v pedálu?

0/0
17.4.2009 7:03

forhend

Re: Magneticke tretry

dyť je to...(Y)

0/0
17.4.2009 7:35

BIKEKRAM.CZ

Re: Magneticke tretry

zrovna ty magneticke pedaly se mi zdaji jako super vec na technicke discipliny jako freeride dh atd,proc pouzivat velke sjezdove pedaly z piny ktere vam hrozi nasilim a krvi na vasi noze kdyz vam sjede, kdyz muzete pouzit magneticky pedal?? URCITE prinosR^

0/0
17.4.2009 8:07

jochen

Re: Magneticke tretry

Kdo píše o jen o tůůůristech? Já jezdím jak turisticky s přítelkyní, tak na perfektním závodním stroji - na něm se jen jede!

0/0
17.4.2009 9:54

PatrikChrz

Vysoká řidítka

A to mě zase chybí úplně normální cestovní kolo (ne zbytečně robusní jako horské a ne čistě silniční) s dostatečným rozsahem převodů (jako horské), ale hlavně s vysokými řidítky.

Prostě aby se s ním člověk mohl vydat po silnici nebo lesní cestě, nemusel se bát, že něco nevyjede a hlavně - aby ho z něj nebolely záda. Vzpomínám na starou Libertu, co měla kamarádka na chalupě s vysokejma řidítkama, to si člověk při jízdě připadal jak na křesle v obýváku :D

0/0
17.4.2009 6:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.