Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soumaři terénu aneb test cyklistických batohů s vodními rezervoáry

Bikeři stále častěji brázdí krajinu s batohem na zádech. Už se neřeší, zda batoh ano nebo ne, ale jak ho vybrat, aby byl nejlepším pomocníkem. Je třeba vzít v úvahu konstrukci popruhů, jejich nastavitelnost i správné polstrování, odvětrání, regulaci objemu i členění kapes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ROSES LIVE

Panove tak asi takhle

batoh je myslen pro bajkery tzn. pro ty co jezdi v terenu na horaku streky v delce nekolika hodin.

Proc nepouzit nosice, ci lahve? - viz. pojem "neodpruzene hmoty". Dale zkuste si v terenu drzet jendou rukou riditka a druhou flasku a pit --je to pokus o sebevrazdu.

2 litry jsou minimum pro 4 hodinove jezdeni.

Ja pouzivam Hydrapak Glacier - zvysene poceni v oblasti zad,kdyz jedu s a bez nepocituji. Batoh (a veci v nem - duse, bombicka, imbus..) bez piti vazi ca 1-1,5kg. Takze to neni nic, co by se nekdo obaval, ze mu to rozpuli zada.

Ac jsem gramhonic s custom buildem Scott Spark - tak vozeni batohu vubec nelituji

0/0
8.4.2009 15:22

dodo-dodo

batoh

batoh nevozim, i kdyz vyrobce tvrdi, jak dokonaly je jeho system odvetravani, vzdy, kdyz to hodim na zada, tak se potim jako prase a musim i vice chlastat, kdyz mam piti jen na kole v kosiku, potim se o poznani mene a tim mam take mensi spotrebu vody;-D

a jinak i na horace jsem si dal lehky nosic, ktery se pridela jen na sedlovku a na nej brasnu, vydrzi to, za jizdy to neupadne ani v tezsim terenu a vejde se do toho vice vody(v PETkach), nez do toho velbloudiho vaku

ale chapu, ze ted je IN vak na zadech a ja s brasnou jsem za socku;-D

0/0
8.4.2009 10:39

BigpetBig

Re: batoh

Tady nejde o to být IN, ale využít možnosti. Vám stačí falška na kole, já bych umřel žízní, Co teď? mám zahodit batoh abych byl se podle vás nesnažil být in a začít jezdit po městě se záchytným občerstvením? :-© Rv

0/0
8.4.2009 16:06

Polárníliška

Když někam jedete za konkrétním účelem,

můžete potřebovat převézt pár věci, co tam budete potřebovat, takže potud dobrý, ale nechápu, že si někdo dobrovolně vezme batoh na záda na klasickou čtyřhodinovou vyjížďku, vzhledem k tomu, že každý dres má kapsy a každé kolo košík...

0/0
7.4.2009 12:47

BigpetBig

Re: Když někam jedete za konkrétním účelem,

Já sem teda ještě bikera s košíkem na kole neviděl... ;-D

0/0
8.4.2009 7:44

mpes

Re: Když někam jedete za konkrétním účelem,

myslí košík na flašku :-)

0/0
8.4.2009 9:49

anonymní alkoholik

Re: Když někam jedete za konkrétním účelem,

seš si jistej ? ;-D

0/0
8.4.2009 11:16

Polárníliška

Re: Když někam jedete za konkrétním účelem,

A  v čem vozíš husu na trh? 8-o

0/0
8.4.2009 16:11

Vit Rus

Vynikajici test

Test batohu na kolo me zaujal. Ta kritika se snesla na zkraceny clanek, to bych pochopil, ale kdyz se clovek proklika nebo jeste lepe koupi casopis Velo jako jsem to udelal ja, je tam test velke rady batohu ruznych urovni. Skvele udelane. Sam jsem si vybral podle svych predstav, dokonce to ani neni model, ktery autor oznacuje jako tip. R^

0/0
6.4.2009 18:42

Major Winters

Re: Vynikajici test

V časopise Velo jsou testovány také pouze zde uvedené batohy a žádné jiné. Tak tu nemel takový nesmysly ty oslíku.

0/0
9.4.2009 14:28

thm69

Vsem co tu kritizuji kejmla:

Pokud ho nepotrebujete, nekupujte si ho. Je ale hodne lidi, pro ktere je idealnim pomocnikem. Pokud jedete s rodinkou na vylet po znacene asfaltove cyklotrase a kazdych 5km je restaurace, asi je kejml pro vas zbytecnost. Ja v sobotu jezdil po turistickych lesnich cestach na kokorinsku a prvni hospodu jsem potkal po 60-ti km. Mezitim jsem vypil 3L kejml a lahev. Nenutim nikoho trapit sve telo dlouhym jezdenim v terenu, ale kejml je urcen zejmena k tomu.

0/0
6.4.2009 17:22

vymrzovac

nemám a neřeším.........

....protože na cyklistice je snad nejhezčí to, když si hezky sednete u pivka , poklábosíte, odpočinete. kde nejsou hospody, beru pití s sebou do pet lahví nebo plecháče piva. Stalo se mi snad jen jednou na Korsice, že 40 kiláků nebyla žádná hospoda ani bufík. Jinak všude dostatek točenýho, když ne točený, tak v plechovkách......samozřejmě nejrozšířenější iontový nápojR^....................navíc si nedovedu představit, jak někde na týdením výletě každý večer nehygienicky vymývám batoh:-©....taky bych chtěl vidět, jak máte při jízdě v horách z kopce(nebo do kopce) v hubě hadici;-D to byste ji rychle překousli

0/0
6.4.2009 14:31

BigpetBig

Re: nemám a neřeším.........

No tak tohle je ovšem kriglistika né cyklistika, pro vás bytoh opravdu určen není.

0/0
8.4.2009 7:52

RBmann

vak

Tak jsem byl dneska na kole a premyslel o tom vaku na piti a je to na nic, pokud tam nebude i vak na chcani.

Jedinej problem aby se nepomichaly hadicky. ;-D

0/0
5.4.2009 21:44

barack_obama

chci batoh

do 1000Kč

lehkej bez vodního vaku

s pevnýma zádama abych ho mohl nacpat a netlačilo mě to pak do zad

kdo doporučí?:-PR^

0/0
5.4.2009 19:16

Petr H.

demokracie na Cestování

Napsal jsem pod několika anonymy - což redakce umožńuje a podporuje - kritické názory (nejsem a nebyl jsem sám) na ten nesmysl testovat drahé - pro běžné čtenáře a cyklisty na Cestování - batohy na vodu a neporušil jsem V ŽÁDNÉM BODĚ kodex. A ejhle - všechny mé příspěvky byly podle mého ID smazány. Je mi to v podstatě jedno, nebot´ ti, co se o článek zajímali už i přečetli diskusi.

Jen jedno mi není jedno - redaktoři, v rámci kodexu kritizováni se chovají stejně jako naši politici...... a proto to nebude v této naši zemi lepší, než je.

0/0
5.4.2009 17:33

Jsem

Srovnávají nesrovnatelné

To je jak srovnávat Mercedes za 2 miliony se škodovkou za 400 000 jen proto, že jsou ve stejné třída.

0/0
5.4.2009 14:14

Without_R

Terén

Většině lidí asi uniklo, že využití Camalbaků je především pro využití v terénu, kde moc není možnost si někde zastavit a načerpat novou vodu - a dvě flašky na rámu je opravdu málo, tak proto je potřeba mít batoh s vodou na zádech -> nějaká lítající PET láhev na zádech v terénu opravdu není moc košer věc ... a brašny + nosič? To vypadá že na horském kole tu asi nikdo nejezdil...

Takže než se tu někdo zas začne vylejvat jaké je to zbytečnost, ať si zkusí projet cca 100km v terénu a pak uvidí, jaká je Camelbak zbytečnost...

0/0
5.4.2009 10:57

jannes

Re: Terén

To máš sice pravdu, ale kolik lidí jezdí běžně 100 km v terénu, a nemám na mysli žádné mastňáky a sváteční cyklisty.... Myslím, že to bude celkem dost malé procento, a pro ty je Camelbak samozřejmě vynikající volba. A pokud vezmu v úvahu naši republičku... poraď, kde se dá jezdit 100 km v terénu mimo veškerou civilizaci?

0/0
5.4.2009 19:32

Without_R

Re: Terén

Samozřejmě, u nás je těžké sehnat 100km čistě v terénu, všude to nějaká asfaltka či civilizace křižuje...

Ale takových 50km se najít už dá a i když osobně Camelbak nemám, hodně o něm uvažuji, protože ty dvě flašky na kole je fakt málo - navíc celkem nerad někde zastavuji abych si koupil pití - radši si zastavím někde mimo civilizaci.

0/0
5.4.2009 20:02

jt

Re: Terén

Ja to resim tak, ze zastavim v nejake vesnici a pozadam mistni o vodu. V CR to neni problem.

0/0
5.4.2009 20:56

ABC

Re: Terén

Ono když v létě nepotkáš třeba hodinu a půl vesnici, třeba i víc tak to pak může nastat velkej problém..

0/0
8.4.2009 8:23

Hinek

Re: Terén

ja to řeším tak že udržuju průměr 10 km ´= 1 pivo ..:-P

0/0
6.4.2009 13:45

ABC

Re: Terén

No tak to bych jezdil věčně sťatej. ;-D

0/0
8.4.2009 7:54

Pavel Baier

Jablka a hrušky dohromady

Dobrý den,dovolím si polemizovat s výběrem modelu od Deutera do tohoto testu.Vybraný batůžek není primárně určený pro cyklistiku,ale pro sporty,kde je třeba minimalizovat váhu - a tedy je logicky redukováno i vybavení batohu.Uvedená značka nabízí řadu "Bike" a výběr některého kanditáda z této řady by určitě změnil i výsledné pořadí mezi ostatními speciály.Stačí se podívat na jejich nabídku na webu.Zdraví Pavel Baier 

0/0
5.4.2009 9:24

Mirek

Re: Jablka a hrušky dohromady

Presně tak, když jsem četl text, tak mi bylo divný, že furt vychvalují Camel, až, když jsem viděl, jakej batoh od Deutera kvalifikovali do výběru, pochopil jsem. Jsem vlastníkem dvou bikových Deuterů (Super Bike a EXP 8) a oba jsou výborný, už na současnym kole ani košík na lahev nemám. A ještě jeden důvod za mne, kterej mne definitivně přimněl ke koupi rezervoáru na vodu - náůstky od lahví celý od bahna. Náůstek je vejš a bláta tam doletí mnohem míň. A samozřejmně snadná manipulace za jízdy, kdy i v horšim terénu stačí jen chvilička na strčení hadice do pusy a zase se můžu věnovat pilotáži :-)

0/0
6.4.2009 10:08

martin

Re: Jablka a hrušky dohromady

Souhlasím, řada Sped Lite není určena  pro cyklistiku, takže nechápu proč byl batoh zařazen do testu se specializovanými typy.  Někdo by se měl v redakci trochu zamyslet...

 

0/0
11.4.2009 16:46

Martin

Jak jsme to jen mohli přežít

Jezdím na kole 25 let, tohle jsem nikdy neměl a ani mi to nechybělo, prostě když je žízeň, tak se zastaví, zastávka 1x za 60 km se přece dá vydržet.

0/0
5.4.2009 0:46

netsurfer

Re: Jak jsme to jen mohli přežít

R^

0/0
5.4.2009 8:37

Martin

Re: Jak jsme to jen mohli přežít

Hm, můj děda taky říkal, že při čtyřhodinové tvrdé fyzické aktivitě zásadně nepil. A přijde ti to normální? Mně ne. Když se tělu chce pít, tak to není kvůli tomu, že by bylo rozmazlené, ale kvůli tomu, že přísun tekutin opravdu potřebuje.

0/0
5.4.2009 10:03

D5

varianta

Nevím na co pařit záda. Není nad lehký švih, když kejml beg je každých 5 km

0/0
5.4.2009 0:28

D5

Re: varianta

Možná na to, aby naši spoluobčané se značkou A nebo S mohli džípíeskou hledat výjezd z parkoviště do hor a pak si jí strčit do toho baťohu

0/0
5.4.2009 0:39

BigpetBig

Re: varianta

Asi nedokážeš rozlišit pojmy jako je jezdit na kole a "bajkovat". Pokud jezdíš tam kde je voda každých 5 km tak máš pravdu, batoh je pro tebe naprostou zbytečností.

0/0
8.4.2009 8:19

RBmann

batoh ?

To fakt na tich zadech snesete batoh ? Neni lepsi si poridit nosic a brasnu ? (leda snad kvuli tomu vaku s vodou, ale stejne mi prijde lepsi mit lahev na ramu.)

Sam jezdim s batohem leda, kdyz mam vzadu na nosici pejska, ale to neberu s nim nejezdim vic jak 50km a to ty zada jeste snesou.

0/0
4.4.2009 21:34

Jiří

Re: batoh ?

Nosič a brašny jsou sice 100x pohodlnější a praktičtější, ale mají jednu zásadní nevýhodu: Nejsou in. A mnoho lidí si bude namáhat a pařit záda, jen aby in byli. Vlastní úsudek se dnes už nenosí.

0/0
6.4.2009 13:40

Hinek

Re: batoh ?

nosdiš a brašnu, ty asi jezdíš hoodněš na kole co ? ujels někdy třeba 100 km za jeden den ? s nosičem ;-D

0/0
6.4.2009 13:44

Jiří

Re: batoh ?

Právě. Projel jsem 18 zemí ve třech světadílech. A stan a spacák táhnout na zádech - to by bylo strašné. Četl jsi něco od lidí, kteří podnikají opravdové dlouhé cesty? Ti své věci na zádech netahají. Ujel ty jsi někdy třebas 1000 km za týden, bez podpory doprovodného autobusu, nebo potřebuješ, aby za tebou vše vozili?

0/0
7.4.2009 8:26

ABC

Re: batoh ?

Ty mluvíš o jednom a pisatel nad tebou o druhém. Pokud podnikáš dlouhé výlety a vozíš vše sebou máš pravdu, na zádech se to vozit samozřejmě nedá. Pokud se však vydáš na jednodenní výlet někam do do terénu, prostě "zabajkovat" a zablbnout tak si asi kolo ověšovat nebudeš.

0/0
8.4.2009 8:18

iuos

hmm

není všechno už nějak moc kompikovaný?

0/0
4.4.2009 21:17

kali

Re: hmm

Test..pochopitelně nezávislý! Kdopak si ho asi objednal??Batohy se stejnou kvalitou,ale poloviční cenou (značky nejmenuji),koupíte na každém rožku! A teď mluvte!!;-D

0/0
4.4.2009 21:38

wrah

EHM

- absence pláštěnky. No snad si každý vybere tu, která mu vyhovuje. Jinak plástěnka se dá doplnit za pajsku, mizerná ale je.

0/0
4.4.2009 21:10

alig agil

Zrovna vybírám camelbak

ale ani jeden ze zde recenzovaných mě tedy nazaujal.

0/0
4.4.2009 19:30

Don Pickard

Deuter

Kdyby se páni redaktoři z Vela podívali na stránky Deuter.com, tak by zjistili, že model Speed Lite 15 není pro cyklistiku vůbec určen. Deuter vyrábí špičkové cyklobatohy a v jednom ze starších čísel Vela vyšel model Superbike jako nejlepší. Asi i ve Velu mohou mít slabší chvilku.

0/0
4.4.2009 19:12

soc

Diskuze je fakt výborná

Opravdu pobaví příspěvky od lidí, kteří na kole nejezdí a ví o tom h.... stačí jim jenom prudit. Není to trošku zbytečné?

0/0
4.4.2009 18:15

kokeSSch

Jezdim s 3 litrovym Camelbakem Ambush v armádním provedení

z netrhavého nezničitelného materiálu cordura od Dupontu, vše teplotně izolováno neprenem VĆETNĚ hadice až k náůstku, barva je maskování z nížin (existuje ještě desert cammouflage) a vnitřní rezervoar používá standardní.

Podle návodu je compatible with bilogical and chemical warfare, čili je nepropustný pro plyny, kapaliny, bakterie atd. nemá odvětrání zad ani pluštěnku ani podobné věci, pro buzoně zato je stabilní a když s ním šlehnete do bláta, tak staší ostříkat wapkou :) voda vystačí tak na 2-3 hodiny rychlé jízdy, nebo na půl dne poflakování

cena cca 3500 - 4000 Kč za kus

odkaz http://www.battlefieldadventures.com/servlet/the-Camelbak/Categories

0/0
4.4.2009 10:02

honza vlk

Re: Jezdim s 3 litrovym Camelbakem Ambush v armádním provedení

jo a hodnocení pro použití na kolo: neni moc dobrej, nekupujte to, kupte si raši civilní verzi, bude vám chybět odvětrání zad a pláštěnčička;-D

0/0
4.4.2009 10:03

Marty

Re: Jezdim s 3 litrovym Camelbakem Ambush v armádním provedení

Honzíku Vlku, nepotřebuješ psychoanalýzu? Buď to, nebo sex, tvoje frustrace čiší na 100 honů;-D

0/0
4.4.2009 10:09

Mur

Deuter

mám, je fakt, že se v něm dost potí záda, takže se nedivím, že v testu je to propadák, dost mě to naprdlo,,,kámoš si pořídil Hydrapak a nemůže vynachválitR^

0/0
4.4.2009 9:59

Major Winters

Re: Deuter

Jenom nechápu, proč testují model, který pro cyklistiku není určen. Vozím Deuter Race X Air a maximálně se mi osvědčil.

0/0
4.4.2009 18:51

pppqqq

Re: Deuter

Je to tak, Speed Lite je batoh s důrazem na co nejnižší hmotnost, která činí 350 g, vodní rezervoár 2l 140g - takže celkem 490 g (srovnej s ostatními batohy testu). Batohů pro cyklisty dělá Deuter spoustu, stačí si jen vybrat. Tak alespoň je třeba redakory pochválit, že nezvolili např. takový Deuter Aircontact.

0/0
4.4.2009 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.