Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Připravte si kolo na sezonu. Co udělat doma a co nechat servisu

Na první jarní vyjížďku je dobré kolo pečlivě připravit. Pokud nejste experti, nechte náročnější operace na servisu. Sami ale zvládnete kolo vyčistit, pořádně zkontrolovat a případně vyměnit sjeté brzdové špalíky nebo destičky. Poradit byste si měli i s výměnou ojetých nebo poškozených plášťů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maron

řetěz

všichni tu mluvíte o řetězu a já mám na své staré silniční favoritce stejný řetěz od 1996 a jak jsem si teď o víkendu krásně vyjel!

0/0
6.4.2009 14:27

RBmann

bleeee

jdi do hajzlu

0/0
5.4.2009 21:41

billa98

Cyklo Adam je OK,

ovšem nejtragičtější servis má Štěrba. Výrobní vadu součástky objevují natřikrát a pak i zapomenou dotáhnout kde co a vydaj klidne kolo totalne rozhozeny. Tam nikdy více.

0/0
2.4.2009 23:26

Xsakorovt

Na kolik mě to vyjde?

Potřebuju vyměnit řetěz a lanka k převodovce.. Kolik mě to tak bude stát v servisu? cena samozřejmě včetně toho lanka a řetězu.

dík

0/0
1.4.2009 22:36

angr

Re: Na kolik mě to vyjde?

Převodovka JE CO? Jde-li opravdu o zadní přehazku a přední přesmykač, tak záleží na chuti. Od 500 včetně materiálu, horní hranice tisíce až mraky tisíc.

0/0
1.4.2009 23:50

Radek1979

Re: Na kolik mě to vyjde?

ty neznáš převodovku místo přehazovačky? Výborná věc do města R^

0/0
2.4.2009 9:23

mez

servis je dobrej akorát tak pro lidi co nemají čas

jinak je to škoda peněz. Na kole není žádná složitá součástka aby si to každý jen o něco více zručnější než obecní blb nedokázal sám nastavit a seřídit.

0/0
1.4.2009 21:54

edelcacao

vše ostatní servisu?

A proč? To je zase reklama na servis ne? I poměrně levý člověk si dokáže na kole udělat vše co udělají v servisu. Vždyť na kole skoro nic není, tedy alespoň nen nic složitého. To proboha není auto. Navíc servisy ve velkých městech bývají dosti předražené.:-P

0/0
1.4.2009 21:40

zdenek

Re: vše ostatní servisu?

Řekl bych, že mnozí budou mít velké problémy s vůlí ve středu a i s výměnou řetězu, pokud nemají potřebné nářadí. A mnohým bude dělat problém si i kvalitně seřídit řazení. Takže asi tak.

0/0
1.4.2009 23:38

edelcacao

Re: vše ostatní servisu?

No tak nýtovačka stojí asi tak 100. Co se týče středu s tím dnes není už vůbec problém vzhledem k tomu, že jsou ve většině zapouzdřené a ikdyž nejsou tak výměna ložisek a dotažení na správnou míru taky není problém.

0/0
2.4.2009 11:57

POKL4

kolaři na dopravní hřiště!

a hlavně si uvědomte,že blikačka na (Y) neznamená osvětlené kolo a chodník není cyklosteska!

0/0
1.4.2009 21:38

SantaKlaun

Re: kolaři na dopravní hřiště!

Ať ti nepraskne cévka, automobilisto :-©

0/0
2.4.2009 10:04

Premek

to jsou kraviny...

prave stare favority se serizovaly strasne blbe. Jak ram tak komponenty byly se strasnych materialu a brzy to melo velkou vuli. Dnes kdyz mas dobry ram a komponenty (nejlepe XT) pak to serizovani je hned hotove. Seridim prehazovacku a presmykac, mrknu se na brzdove spaliky a vymenim retez, pokud je vytahany. A cas od casu vymenim predvodniky.

0/0
1.4.2009 21:11

Dzosua

SERVIS jo?

Dle mého názoru, kdokoliv kdo není uplej nešika, dokáže na kole udělat téměř vše. Jistě potřebujete některé specifické klíče či stahováky, ale co? Ty stojí do 100kč a slouží věky. Servisovat kolo v servise je luxus, naprosto zbytečny. Jet do servisu a říct, že potřebuju vyměnit lanko, propadnu se hambou do země. Známý se vrátil a za "seřízení" dal 1680,- Tak tomu říkam zlodějna. Když podle popsaných úkonů na paragonu, bylo ono seřízení cca 8min záležitostí. (cena nezahrnovala žádné drahé součástky, cca do 250kč). Čili nezlobte se na mě, ale tenhle článek mi připadá jako PR podpora servisů, aby ne vždyť je ta krize. :"))EU

0/0
1.4.2009 20:44

angr

Re: SERVIS jo?

Jenom měrka řetězu cca 140,-

0/0
1.4.2009 23:52

Dzosua

SERVIS jo?

0/0
1.4.2009 20:36

hufnágl

Ach jo, to je tady už zase jaro?

Každý rok se znova opakuje ten samý blábol o přípravě kola na sezonu a ó neschopnosti běžného uživatele si něco seřídit či upravit .  Považte tedy páni redaktoři, že každý, kdo na kole opravdu jezdí, tak opravdu občas nebo i často přijde k drobné úhoně. Za drobnou úhonu považuju prasklý drát, prasklý řetěz, hejbnutou přehazku, smyk nebo brzdové páky. Povolená hlava, střed nebo nába  a vytahaná lanka nabo zatuhlý bovden. Tyhle věci si je prostě cyklista nucen dělat sám, protože kdyby kvůli takovéhle kravině nastalé v sobotu, musel čekat do pondělí a pak nejspíš do další středy až se servis uráčí pohnout zadkem, nejspíš by jezdit přestal. Takže to není otázka umu, ale spíše otázka nutnosti. Každý cyklista či biker, kterého znám, má doma základní sadu stahováků (i ty z Hypernovy odvedou kousek práce), pár stěžejních či náhradních komponent a všechny tyhle opravy si dělá sám. A opravit píchlej plášť či duši je schopen i v kopřivách a polívkovou lžicí, když je nejhůř.

0/0
1.4.2009 19:33

hufnágl

Re: Ach jo, to je tady už zase jaro?

Ale jinak dobrej pokus o PR pro cyklo Adam v Suchdole.....

0/0
1.4.2009 19:35

syky

Re: Ach jo, to je tady už zase jaro?

Ono, někdy je lepší kolo do servisu dát. Tento týden se mě zaseklo přední kolo a letěl jsem přes řidítka (a následně kolo na mě). Přední kolo jsem pak narovnal a funguje, ale přesmykač se zaseknul a nejde shodit dolu. Rozebírat Deorky se mě popravdě nechce, jak se znám, tak by mě pak pár součástek ještě zbylo...

0/0
4.4.2009 22:48

Radous1

doba bolševického samodělu je pryč.

co to je za kravinu 8-o On někdo jen trošku schopnej využívá služby servisu? Já mám dvě kola, starýho favorita na cesty po městě, a vyjížďkové kolo trošku jiné kategorie. Jednou nebyl čas a tak jsem fanorita odvezl do servisu na výměnu drátu a vycentrování. Koukali tam na mě jak na debila že chci u nich opravovat stařičkýho favorita. No a cenu opravy raději ani nebudu uvádět. Doma to samé mám za hoďku hotové, kolo hned připravené... No a že bych značkové kolo svěřil těmhle drahejm blbům? Snad raději ani ne. Možná až se servisy začnou chovat jako servisy a i tak přistupoval k zákazníkům, potom možná ale nyní si raději kola budu udržovat sám. R^

0/0
1.4.2009 12:46

DISK

Re:

 To je velmi asociální vidění - nepodělit se o svý prachy. Typický příběh z české kotlinky.

0/0
1.4.2009 15:23

LaserDance

Paráda, pěkný článek :)

Pěkný, pro mně jakožto laika je zde pár poučných rad :-)R^

0/0
1.4.2009 11:48

Ales

retez

Maly dotaz:

Je lepsi kazdych ca. 1000km menit retez, aby se neposkodily pastorky, nebo jednou za 10.000km vymenit retez i pastorky?

0/0
1.4.2009 11:45

Evžen

Re: retez

Kolem 1000 km měnit řetěz. článek je zavádějící

0/0
1.4.2009 15:06

Dzosua

Re: retez

ahoj, zasadne jezdim kolem 6-10tis km (cca rok) na jeden "motor" což je převodníky, řetěz a kazeta. vyměním vše a mám klid, než doufat, že si řetěz sedne. Před 30min jsem si právě nový motor nasadil, a tenhle článek mě pobavil... takže řetěz neměnit. moje zkušenost

0/0
1.4.2009 20:51

zdenek

Re: retez

Radím všem, aby se výše zmíněným příspěvkem neřídili. Samozřejmě se vyplatí řetěz měnit. Starý a opotřebený řetěz může mimo jiné prasknout v tu nejnevhodnější chvíli.

0/0
1.4.2009 23:42

jiri

ekologicky cistic do pracky retezu :)

ja tam davam petrolej

0/0
1.4.2009 11:40

SantaKlaun

Re: ekologicky cistic do pracky retezu :)

Já taky. Ale on sice dobře vyčistí špínu, ale zbavit pak řetěz toho petroleje  je problém. Takže nastoupí stejně saponát a hadr. No a pak fén a olej, samozřejmě.

0/0
1.4.2009 14:29

Karel

dlouhánova poradna

Dlouhán má dobrou poradnu v časopise Cykloservis. Jinak také na cykl.cz jsou dobré rady

0/0
1.4.2009 10:12

SantaKlaun

Re: dlouhánova poradna

I na ivelo.cz.

0/0
1.4.2009 11:00

=======

kazdy co ho vic bavi...

nekoho bavi kolo jezdit.

nekoho zase bavi kolo spravovat.

me teda nebavi ani jedno, protoze kolo beru ciste pragmaticky jako nejrychlejsi dopravni prostredek v tech mistech, kde ho pouzivam na 20ti km z toho 10 porad do kopce jsem jen o 8min pomalejsi nez auto a na vybranych kratsich vzdalenostech v konkretni fobu jsem i o 30min rychlejsi.

kolo nespravuji nechce se mi menit zrezle osy, bowdeny povolovat lanka a zkoumat, zda jsou roztrepena u paky a pak se zase otravovat s nasazovanim... krom toho nemam kde skladovat nahradni dily a rozebrat kolo, aby slo zkontrolovat znamena rozebrat, slozit, dojet do obchodu a odvizt nahradni dily pokud je maji vsechny na jednom miste ve provedeni co pasuje na ram/dily kde to ma drzet a pak opet rozebrat a vymenit...

zbytecna otrocina.

0/0
1.4.2009 8:40

biker

doba bolševického samodělu je pryč

to jsem se tedy zasmál:-), servis je až poslední volba u všecho a kolo je tak jednoduchý stroj, že kromě věcí kde je potřeba speciální nářadí se dá vše zvládnout touto metodou "doba bolševického samodělu je pryč"R^

0/0
1.4.2009 8:29

SantaKlaun

Re: doba bolševického samodělu je pryč

To je sice pravda, ale platí to pouze pro šikovné jedince. Kola dneska značně technicky vyrostla. Kde jsou ty časy, kdy jsem si dokázal na Favoritu spravit téměř vše. Později v r. 1991 jsem měl první trekingové kolo a tam už jsem neuměl stáhnout ani kliky. Na Favoritu byly klínky a na tom trekingu jsem potřeboval stahovák, což jsem tehdy nevěděl. Že se řetěz  může vytáhnout, jsem taky netušil a zničil jsem nejen pastorky, ale i převodník. Proto to jistil servis. A od loňska  mám celkem slušné krosové kolo s hydraulickými kotoučovkami, odpruženou vidlicí a na tom jsem schopný vyměnit akorát tak ty pláště, zalepit duši, vyměnit řetěz nebo lanko přehazovačky. Když nepočítám běžnou údržbu typu čištění a promazání přístupných míst. Na nic víc si netroufnu. Naštěstí servis mám nedaleko bydliště.

0/0
1.4.2009 10:04

Jx

Re: doba bolševického samodělu je pryč

nj tak to chce si o tom něco přečíst občas (řetězy).

jinak hydrauliky, seřízení, odvzdušnění, výměna destiček, všechno jednoduchý práce na pár minut, vidlici rozebrat namazat, taky zvládne každej..a potřeba je jen imbus

naopak dříve to stálo za prd, třeba ladit přehazovačku/brzdy, dneska člověk pootočí šroubkem a je to...

0/0
1.4.2009 10:42

SantaKlaun

Re: doba bolševického samodělu je pryč

Byl rok 1991 a moc literatury o kolech nebylo. jezdil jsem jak divý a řetěz to odnesl, no :-) Dneska už jsem chytřejší, naštěstí.

0/0
1.4.2009 11:01

Polárníliška

Re: doba bolševického samodělu je pryč

Na to zase nemusíš bejt takovej divoch, abys za rok vytáhl nějakej ten řetěz...

0/0
1.4.2009 14:41

SantaKlaun

Re: doba bolševického samodělu je pryč

No bylo to kolem 4 500km / sezóna. Jasně, nic moc, ale ve všední den jsem se na kolo nedostal, tak jen víkendy a samozřejmě dovolená.

0/0
2.4.2009 10:09

Polárníliška

Re: doba bolševického samodělu je pryč

To není tak málo a na vytažení řetězu to stačí bohatě...taky záleží na řetězu.

0/0
2.4.2009 14:08

nii

Re: doba bolševického samodělu je pryč

Ono to "samoopravovani" ma jednu drobnou vyhodu - kdyz se pokazi neco nekde daleko od oblibeneho servisu, tak samoopravovaci (pokud maji naradi a tak) maji docela slusnou vyhodu.

0/0
1.4.2009 11:59

SantaKlaun

Re: doba bolševického samodělu je pryč

OK, ale přece s sebou nebudu tahat na cyklo dovolenou celou dílnu. Navíc na opravu hydraulických brzd nebo odpružené vidlice bych si ani netroufl a nářadí na tohle by mě ani nenapadlo vozit. Bojím se, že by se mi po rozebrání daná komponenta rozsypala na drobné součástky, které už bych nesestavil ani za prase. Ne že bych byl až tak levej, ale pokud by mi někdo podrobně ukázal, jak se to dělá, asi bych to zvládl. Takže s s ebou vozím jen náhradní duši, lepení, nýtovačku na řetěz, drobné nářadí a pořádný kus drátu, kterým bych poruchu zbastlil do nalezení prvního servisu :-)

0/0
1.4.2009 14:28

ftipnejj

Nevim

Nevim, co by v servisu na kolo udelali jineho nez si udelam sam.

0/0
1.4.2009 7:55

řezník

Re: Nevim

zkuste to někdy

0/0
1.4.2009 9:22

V. Moser

Re: Nevim

Zkousim, uspesne, vcetne kotoucovych hydraulickych brzd, ktere si dle prispevku jedinec doma pry neopravi... hmmmmmmmm. Takze tu vymenu desticek, vycisteni kotouce od oleje, to delal asi duch :-)

Je to jen o tom, jestli na to ma clovek naladu a chce se mu v tom "rypat", nic jinyho. Ja osobne si pri tom neskutecne odpocinu, protoze zmizim od kompu.

0/0
1.4.2009 10:23

Jx

Re: Nevim

presne tak, rozebrat před sezónou vidli a namazat je supr relax a pak si člověk jen píská jak skvěle funguje

ps: jak odvzdušnit hydrauliky a nastavit, člověk klikne na youtube a má to..

0/0
1.4.2009 10:45

Jana11

Re: Nevim

Já vím, co by sis na kole ty neudělal a v servisu ano - namazat olejem brzdové destičky.

Od té doby se ptám, zda to kolo FAKT musí do servisu.

0/0
1.4.2009 18:30

Tomas_s

tomcat

0/0
1.4.2009 6:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.