Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žigulík zůstává ikonou Ruska. A dokonce se v něm i spí

Potkat u nás ladu je už téměř rarita. Ne tak v Rusku nebo postsovětských republikách. Tady žiguli pořád patří k možnostem, jak si levně opatřit vlastní auto. Přesto, že krize už dolehla i na automobilku Avtovaz v Togliatti, žigulíky dál zůstávají číslem jedna. V jednom z nich dokonce můžete přespat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muroň

Hotel

Měl jsem léta Ladu 2104 (co je na foto)a spával jsem v ní na cestách - na šikmo jsem se tam po sklopení sedaček natáhl. Pak zrezla, ale motoricky byla pořád ve formě.

0/0
22.3.2009 18:59

Primář Sova

Nejlepší je stejně

MOSKVIČ R^

0/0
21.3.2009 22:55

pes Jonatán

trošku mimo mísu, ale nedá mi to

včera jsem viděl velmi bezva "scénku s žigulíkem" - San Piego v pátek odpoledne, ve starém bílém prorezlém žigulu sedělo 7!!! cikánů a cikánek, okénka stažená nebo vytlučená, kola úplně vyvrácená, z nedovřeného kufru i některých oken čouhá různá harampádí a osazenstvo mělo veget, nad střechou mraK dýmu jak všichni kouřili - někdo cíga, někdo trávu, ale všichni byli vysmátý a v pohodě - nazval bych to "pohoda ve vraku";-D jinak častěji v provozu vidím Bentley a Maserati než žigulíka...

0/0
21.3.2009 10:41

DOKTOR

Joooo Žigulíček

Všichni co ohrnujete nos zašátrejte v paměti.Nestáli náhodou vaši rodiče u Mototechny dlouhou frontu a nezapisovali se do pořadníku právě na Žigulíka.Ve své době to bylo pohodlné a spolehlivé auto.A ještě něco podívejte se co kolem vás jezdí,starý Fiesty nebo Punta.Jsou 15 let starý a jsou to rachotiny.Rád bych viděl třeba OPEL VEKTRA po 35 letech  ;-D.

0/0
20.3.2009 23:55

Lenka

žigulík

My jsme měli 2 žigulíky a byli skvělí, jenom už nevydržely stářím a opotřebováním, na dálnici jsme valili 130, skvělý a spolehlivý vůz. ;-D

0/0
20.3.2009 20:19

Štvavá vysílačka

Sovětská realita na fotkách je

poněkud drsnější. Putin to skvěle vede R^ ;-D 

0/0
20.3.2009 17:45

vymrzovac

předrevoluční článek? kde jste ho zapomněli?

...obávám se že žigulíky se nedělají už desítky let, nahradila je značka LADA, ovšem i ty modely na fotce (2105,resp.2107) už se nevyrábí......................nezbývá než se ptát o čem je vlastně ten článek?

0/0
20.3.2009 10:07

Elektronek

Re: předrevoluční článek? kde jste ho zapomněli?

Modely 2104, 2107 (a dokonce 2106!!) se stale vyrabi (nebo se mozna prave ukoncuje vyroba) v Izevsku. Delali tam driv licencni Moskvice, a je to stejny podnik co vymyslel AK-47

0/0
20.3.2009 10:30

1000mb

Re: předrevoluční článek? kde jste ho zapomněli?

hele,vymrzovači,Lada bude jednou provždy "žigulík" a po fotkou máš jasně napsáno,že se montujou v Grozném.

0/0
20.3.2009 17:08

Syryn

Pohoda

...jo ten,kdo vlastnil VAZ ,tak vi,ze je to po pichi auto...,i kdyz to zere i 15/100km...

0/0
20.3.2009 9:17

Xladi

Re: Pohoda

To teda nesohlasím v porovnání se škodovkou byl kvalitnější a bezpečnější. S 1,2l jsme jezdili za 10l/100km a s 1,5l za 8l/100km tak nevím kde berete těch 15 to jezdil Volha ale i s tou se dalo jezdit za 12 a spolehlivost maximální, nikdy jsme nemeěli tak vážnou poruchu že bychom nedojeli.

0/0
20.3.2009 9:24

pavel

Re: Pohoda

ano přesně tak R^

0/0
20.3.2009 16:12

vymrzovac

Re: Pohoda

blbost. v době, kdy přišly na trh favority, měl žigul patnáctka normu 9.2l/100km a daly se běžně dva litránky na sto ušetřit. Na rozdíl od favouše, kterej měl normu 5,7l/100km (resp.5,2 u 136ky)a žral stejně sedm jako žigul, takže jste benzín neušetřili,ale prodělali a neustále jste museli v zaměstnání zdůvodňovat, kde jste to prošustrovali. S favoušem nechtěl nikdo jezdit;-D

0/0
20.3.2009 10:11

LJ

Re: Pohoda

15/100 si Zigul vezme akorat kdyz je dorubanej do smrti (rozstelovany zapalovani, karburator, utazeny loziska a zakously brzdy), jinak jezdi pod 10 vzdycky (karburator Weber v 2106 za 9/100, karburator Ozon v 2107 obvykle za 7-8/100)

0/0
20.3.2009 16:42

Jan.Emil

Re: Pohoda

Jezdíval jsem v Žigulíku. VAZ 2101 obsah 1200ccm. Spotřeba 7,2 až 7,5. Když jsem jezdil na ekonomy, vyhazovat rycholst při dojezdu atd, tak spotřeba bývala pod 7 litrů.

Chce to ovšem, seřízený motor, správně nahuštěné pneu a nejezdit s tím brzda-plyn.

Za socialismu to patřilo k perfekt autům ovšem když jste to trochu udržovali, což platí o jakémkoli autě.

Se svým Žigulíkem jsem jezdil dokud nezrezivěl a pak jsem ho prodal kutilovi s chutí do práce, který si ho vyvařil a jezdil s ním ještě dlouho. Karoserie bývala jeho slabou stránkou a tradovalo se že motor a podvozek by přežil čtyři karoserie. Protikorozní nástřiky a ochrany to moc neřešily.

Nejčastější příčinou smrti Žigulíka bývalo zrezivění.

0/0
21.3.2009 12:14

Antikosmopolita

Svůj ke svému

Proboha, nelze přece celosvětově unifikovat potřeby místních motoristů. V SNS jsou na místní podmínky nejlepší žigulíky, do indického provozu se opravdu hodí Tata Nano, do brazilské džungle JPX Montez, na americké dálnici využijete šestimetrový koráb s pohonem zadních kol. Český idiot se může smát dieselovému motocyklu Royal Enfield Taurus, s maximální rychlostí 70 km/h a spotřebou 1,5 litru nafty na 100 km, ale pro indického chudáka je naprosto ideální.:-)

0/0
20.3.2009 7:43

Robert

"Zaostalé Rusko"

Nechápu proč se články na idnes píšou v duchu, že "tam na zaostalém východě", přitom, když se člověk nezaujatě podívá na snímky Togliatti, tak se neubrání dojmu, že to je přesně to socialistické prostředí jako u nás na sídlišti v každém městě. Jen místo těch žigulíků se u nás prohánějí stodvacítky a favority.... Mám pocit, že je to jako za socialismu, kde se psalo pohrdavě o západu, dnes se tak píše o východu, ale pojí nás toho s východem stále mnoho, ať už si to chceme přiznat či ne! EUEURv

0/0
20.3.2009 7:38

Míra2

Re: "Zaostalé Rusko"

Rusko si stále a znovu zasluhuje pohrdání svým imperialistickým chováním - stále kolos na hliněných nohách!

0/0
20.3.2009 11:04

Štvavá vysílačka

Re: "Zaostalé Rusko"

Přesně R^

0/0
20.3.2009 22:37

Mejla

Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

nejen v žigulíku.

0/0
20.3.2009 5:12

Lukáš

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

Myšlen byl hotel, ne auto :-)

0/0
20.3.2009 7:15

LJ

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

Vybavuji si ubytovaci zarizeni "Volha" na Jizaku v Praze, byly to myslim nejaky koleje od CVUTu. Prosim o zminku o nich v clanku o vozidlech Volga-GAZ :-)

0/0
20.3.2009 16:44

lukasinko

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

Do koncernu AvtoVAZ nepatrí Volga/GAZ, to je druhý podnik.

0/0
21.3.2009 21:34

Nikolas

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

stačí číst pořádně, ale mám pocit že v diskuzích se většinou sejdou borci co si přečtou jen titulek

0/0
20.3.2009 8:18

v

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

R^R^R^ ;-D;-D;-D

0/0
20.3.2009 9:37

dívenka prostá

Re: Autorko Kokrhelová, přespat lze v každém autě,

číst cokoliv jiného je plítvání časemm kobližku[>-]

0/0
23.3.2009 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.