Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA výrazně omezily služby. Rozdíl oproti low-cost společnostem se snížil

Národní letecký dopravce ČSA se před nadcházející privatizací snaží vylepšit hospodářské výsledky. Po vzoru nízkonákladových aerolinií výrazně omezil servis pro cestující v turistické třídě. O tři kila se snížil limit hmotnosti odbavených zavazadel, z paluby zmizel denní tisk, ne všechno občerstvení je zadarmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Katastrofa

Létám s ČSA celkem pravidelně 2x měsíčně a kvalita služeb jde spolehlivě a trvale dolů. Naposledy mi pracovník ČSA na odbavovací přepážce Business třídy vážil kufřík notebook a málem i bundu, a protože to všechno dohromady mělo 13 kg namísto 12, odmítl mi kufřík vzít jako palubní zavazadlo. Nikdy a nikde se mi nic podobného nestalo, šel jsem tedy k normální přepážce, kde mě bez problémů odbavili, nicméně onen snaživý pracovník jim neváhal zavolat a žádal je, aby mi příruční zavazadlo nevzali. Potom ještě volal do gatu. I tam naštěstí byli normální lidé. Nicméně takové chování k zákazníkovi s věrnostní kartou a nalétanými stovkami tisíc mil je podle mě naprosto neakceptovatelné. Já už létám s ČSA jen a jedině tehdy, pokud do dané destinace neexistuje žádné jiné spojení. A moc se těším, až přijde jakákoliv konkurence. Myslím, že to páni manažeři v ČSA nevzali právě za správný konec ... ;-€

0/0
18.6.2009 23:24

Host

Tomuhle idnes moc nedala...

Kdyby se zeptali víc než jednoho klienta ČSA, tak by mohli rychle zjistit mnohem víc... Třeba že ČSA omezuje vstup do salonku na stříbrné karty, že často musíte při převedení do bussines třídy podepsat papír, že vám stačí jídlo z economy třídy, že využít míle k nákupu letenek nejde vždy a má to spoustu omezení, že nejlevnější bussines je někdy za stejnou cenu jako nejdražší letenka v economy a hlavně, že letenky např. s Austrian (nebo s ostatními členy Star aliance) z Vídně kamkoliv jsou zpravidla výrazně levnější než s ČSA z Prahy, což pro nás z Moravy není tak úplně zanedbatelná informace.

0/0
12.6.2009 15:38

petra hrehusová

veci na baculky

tricko saty sukne miky ni  rifle ale znackove za   dermo  pro  kluky a hplki ty mikiny

[>-];-D

0/0
24.5.2009 10:40

abcd

do anglie se skyeurope

R^

0/0
9.3.2009 20:56

Marian

tisk?

chteji usetrit na dennim tisku?

0/0
7.3.2009 20:22

k.m

chaoz

No Teď jsem letěl s ČSA do Athén a maj v tom docela chaoz...při cestě tam denní tisk byl( sice pouze LN) a k pití byla zdarma pouze voda či džus za třetinku piva chtěli pade....naopak zpět bez novin,ale naopak to pivo bylo zdarma....

No já si tam stejně nic za co se platí nedávám a z ČSA létám pouze přes clik4sky....dávat za letenku do Athén 9600 - nejsem padlej na hlavu. 

0/0
5.3.2009 18:55

moopy2

Re: chaoz

letím tm v květnu. přes C4S sem nesehnal na dobrej termín. tak mam za 6000 pro dva lidi z vídně s SkyE.

0/0
5.3.2009 20:37

Host

Re: chaoz

pade za pivo ? To je slusna cena. Staci se podivat kolik stoji pul litr piva na Ruzyni :))) 130 Kc stal pred pul rokem

0/0
17.6.2009 13:41

Hlina

Chyba

Jednoslovny komentar: chyba !

0/0
5.3.2009 17:29

.

.

No, panstvo - nechci vam priliz brat iluse  o CSA, ale prave jsem na netu zjistil cenu letu s CSA Mnichov - Praha - Ostrava. Tedy konretne 380,- Euro. To je dost sila ...

Za 400,- Euro jsem s Thai Airways Int. - tedy se Star Alliance v Bangkoku. A uroven - to je jiny kafe. Takze kecy o sluzbach,  servisu atd. jsou v podstate nesmysl. Jak to tak vidim, stava se s CSA prepravce pro bezdomovce ... ;-D;-D;-D  

0/0
5.3.2009 4:58

Damik

Re: .

Tyhlety "firemní" lety jsou pěkně drahý (kolkrát platím třeba 25 tis. za letenku po evropě) a úroveň služeb je do nízká. Lítám dost častos ČSA a Austrian a povětšinou si business class představují jako to, že mě posadí dopředu a dají mi dvě jídla místo jednoho (což stejně odmítám, jelikož bych se pěkně přežral za hodinu letu). Letadla jsou povětšinou dost nepohodlná (Fokker 100 s Austrian má sedačky jako stará pražská tramvaj) a daleko radši cestuju třeba se Skyeurope nebo Easyjet v nových letadlech s pohodlnými sedačkami. 

0/0
12.6.2009 11:34

Chlupaty Knedlik

CSA dopadne jako SAS

ten se take pred 2 - 3 lety vychloubal jak se chce zamerit na bussines klientelu a zavedl zpoplanene jidlo a piti v opici tride po Evrope. A od te doby to snim jde do kopru. K tomu jeste nevydarena investice v podobe koupe Spanair (za 650 milionu Euro a v bide se ho ted zbavili za symbolicke 1 Euro). V CSA by si meli uvedomit, ze bussines klientela nelita bussines class, ale drtiva vetsina v opici tride.

0/0
4.3.2009 23:43

Chlupaty Knedlik

Re: CSA dopadne jako SAS

doplneim ze po Evrope. V drtive vetsine firem co znam, po Evrope lita v bussines jen nejvyssi management. Zbytek muze v bussines jen na mezikontinentalni lety. Tomu take odpovida, ze po Evrope je v bussines class tak sotva 10% kapacity letadla, zatimco na mezikontinetalnich letech je to casto i jedna tretina mist

0/0
4.3.2009 23:45

jakub7

Re: CSA dopadne jako SAS

Ja litam v businessu dost casto i po evrope a nejsem manager (moje firma ma svuj bookovaci system a cena s 2 prestupy, ktere obcas potrebuju, vyjde stejne jako v coach). Byva to sranda hlavne u letu do Svycarska, kde za mnou v coach sedej nejaky vladni paka v oblecich, ktery se na letisti bavej, co si vsechno ve svycarsku koupej a pak kdyz prolejzaj dozadu na me (v dzinach) koukaj jak puci..

0/0
5.3.2009 12:49

Host

Re: CSA dopadne jako SAS

jeste , ze tam neni First Class :) pokud byste tam sedel, asi by ste na ty prochazejici rovnou plival :) I kdyz souhlasimm vladni paka by si to zaslouzila R^

0/0
17.6.2009 13:55

IgorAlelujev

Co si budem nalhávat ....

kdo trochu lítá, ten ví, ze CSA je SABENA.

0/0
4.3.2009 22:26

jakub7

Re: Co si budem nalhávat ....

Ja litam vic nez trochu, ale Sabenu neznam, zacal jsem litat (jako pasazer) az po roce 2001..

0/0
5.3.2009 12:52

Hlina

Re: Co si budem nalhávat ....

SABENA aneb --- Such A Bad Experience Never Agin?

0/0
5.3.2009 17:02

Lojza

low cost

podivejte se treba na www.thomsonfly.com  do 10tacu z Londyna na Barbados,Dominikana,Mexico,Jamajka,Maledivy atd.vcetne vsech tax.Neni co resitR^

0/0
4.3.2009 19:19

Chlupaty Knedlik

Re: low cost

a z vlastni certsve zkusenosti dodavam, ze maji vyborny servis. Jidlo (hodne a dobre) zdarma. Piti si musite zaplatit

0/0
4.3.2009 23:36

moopy222

C4S

myslim si že po veškeré kritice na CSA je potřeba vyzvednout produkt C4S ktery není z nejhorších..jak se píše níže, opravdu za koncovou cenu 2 780 kč se dostanete na hlavní letišě většiny hlavních měst evropy. Věřím že se najde hodně rejpalu co řeknou s jinýma Low-costkama se da letě i levněj,ale to člověk musí fakt hledat, čekat a mí trošku štěstí. Tahle cena je opravdu u CSA konečná.

Nicméně doufám že až tato krize skončí tak CSA se vrátí opět k zaběhnutým službám.

0/0
4.3.2009 10:06

Hlina

Re: C4S

Zkus si to - pravdepodobnost, ze dostanes letenku do mista kam chces v terminech kdy chces je takrka nulova. Napriklad do Aten tam i presto, ze Ateny jsou jako destinace inzerovany aji jednu C4S letenku na ani jediny termin v nasledjicim ctvrt roce. Dal jsem uz ani nehledal ...

0/0
5.3.2009 17:04

k.m

Re: C4S

Já sehnal přes clyk4sky letenku do Athén v naprosté pohodě měsíc a půl před odletem a výběr byl OK.R^

0/0
5.3.2009 18:49

moopy222

Re: C4S

no v tom má pravdu...do atén shodou okolností letím v květnu a je fakt že letenku v termínu ve kterém sem chtěl letět sem sháněl marně.

Tak letím z vídně s SkyEurope za podobnou cenu,ale v akci

0/0
5.3.2009 20:11

Piškot

ahoj

Hele já jsem zaměstnanec ČSA a taky nesouhlasím s tím co tu bylo napsáno před Vaším příspěvkem. Existují opatření, který jsou špatný (např. zákaz sčítání váhy zavazadel), ale jako zaměstnanec chápu, že se vydělávat v době krize musí. Když se to srovná s americkými aeroliniemi, tak tam se přece u některých platí úplně za vše. Každopádně aspoň první z příspěvků, který je jiný než 99 % předchozích.

PS: zaměstnanci ČSA, teda pokud vím, si určitě domů nenosí plechovky koly ani denní tisk a získat zaměstnaneckou letenku taky není jednoduchý...

0/0
4.3.2009 8:31

Jogurt

Re: ahoj

Milý pane, chválím váš firemní patriotismus. Jen je jaksi zastíněn od reality. jsme v Evropě a aerolinky většinu svých letů mají po Evropě. Srovnávejme tedy s Evropou a ne s amerikou, kde je letecká doprava něco jako u nás autobusy.

A v porovnání s linkovými společnostmi v Evropě to pro ČSA vůbec nevyznívá dobře:

- proti konkurenci (pokud za ni považujeme například Finnair a ne třeba Uzbek airlines) jednoznačně vyšší ceny

-proti konkurenci jednoznačně starší flotila, zejména ATR a Airbusy 310 jsou hoooodně za zenitem

- proti konkurenci značně problematická firemní etika, viz třeba limity zavazadel, způsob prodeje letenek včetně click4sky, kdy systém letenku tam sice nabízí za "nízkou cenu" ale letenku zpět zpravidla za cenu absurdní. Přitom stačí změnit datum letu tam a let zpět v původně požadovaný den je místo za 22000 hned za 1300. Jenže to zase zdraží let TAM. Silně to zavání klamavou reklamou a naprogramovat tenhle zlodějský algoritmus v rezervačním systému musel být oříšek.

0/0
4.3.2009 8:43

Piškot

Re: ahoj

Tak to máte pravdu, srovnávat evropské aerolinky s americkými nebylo na místě, ale většinou to co se "uvaří" v Americe se za čas automaticky přenese do Evropy...Každopádně Vaše argumenty jsou opravdu silné (A310 jsou určitě nekonkurenceshcopné), ale například produkt "click4sky", vytvořený předně pro zaplnění letadel,považuji za dobrý. Člověk má za relativně slušnou cenu 2790.- zpáteční letenku na hlavní letiště do mnoha evropských destinací. Je ale pravda, že snižování servisu na palubách se ČSA hodně přibližují low costům a jediná výhoda u "click4sky" pak zůstane doprava na hlavní letiště, větší výběr destinací a síťové propojení. Uvidíme, jak to dopadne s prodejem společnosti a pak můžeme hodnotit jestli se něco změnilo...

0/0
4.3.2009 9:50

x12345678

Re: ahoj

C4S musíte ale oblbnout koupí letenky tam odděleně od letenky zpět. Jinak se na vás cenově vyřádí přesně tak, jak píše jogurt. Ale to už jsme přesně v režii lowcostů.

0/0
4.3.2009 14:25

Piškot

Re: ahoj

btw. asi jsem úplně mimo, ale jak oblbnete C4S jenom koupí letenky tam, když jedna z podmínek nákupu za konečnou cenu za 2780.- je nákup zpáteční letenky. Koupit jen jednu letenku za cenu 1390.- přece nelze. Nebo ano?

0/0
4.3.2009 14:50

q

Re: ahoj

Mily Jogurte, odkdy, jako odbornik na leteckou dopravu a specialista na CSA, povazujes 4 roky staré dopravní letadlo ATR za letadlo za zenitem?

0/0
4.3.2009 11:15

x12345678

Re: ahoj

Pár nových kusů jistě ne ale 15a více leté stroje ano. A ty stále v ČSA  tvoří nezanedbatelnou část fleetu. Nehledě na to, že komfort cestování v ATR není nic moc. Třeba proti Fokkerům 70 je rozdíl opravdu veliký.

0/0
4.3.2009 14:23

PetrM

Re: ahoj

Ale nosi, klidne se vsadim o cokoliv, sam jsem obcas prijemce :)

0/0
4.3.2009 8:59

Alena

Brouci Pytlíci..

Jak znám ČSA, hlavní lamentování tu je určitě především od nemalé části tamních na celém světě nejchytřejších, odbory zmasírovaných, frustrovaných, věčně otrávených a remcajících zaměstnanců (samozřejmě je tam i spousta perfektních lidí, nechci házet vše do jednoho pytle...). Místo, aby tento typ lidí pochopil, že se má v době krize vydělávat i drsnějšími metodami, jsou zhrzení, že si na své služební ID letenky-volňásky nedají colu zdarma, nebo že nemůžou najednou vzít s maminou o pět kilo těžší kufry zadarmo. Nevěřím, že je zde nějak více příspěvků normálních cestujících. Vymáhat po lidech v této době přísněji stanovený limit váhy zavazadel není nic, co by dnes mělo někoho nějak zvlášť překvapit. Např. v USA se s vámi v tomto ohledu leckde linkoví dopravci vůbec nes.... - platíte za kila navíc jak mourovatej a basta. A žrádlo a pití taktéž (resp. zadarmo u nich není skoro nic). A noviny...? Haha... ČSA je v tomto smyslu pořád relativně průměrná aerolinka - žádný extra luxus, ale ujde.

0/0
4.3.2009 0:09

kamil

Re: Brouci Pytlíci..

Naprosto souhlasim,jsem rad, ze o CSA uz ctu jen z novin.CSA ma o sobe naprosto zkreslenou predstavu jakesi dokonale letecke spolecnosti a tu neustale vmasirovava svym zamestnancum.Ti  ze strachu o sve misto radeji drzi pusu a zdrzi se jakekoli kritiky.Zamestnanci ted bohuzel nebudou nosit z prace ani denni tisk, ani plechovky coly, o jakesi kvalite sluzeb bychom mohli polemizovat.CSA je naprosto prumerna spolecnost, u niz se bohuzel cena letenky absolutne nevyrovna kvalite podanych sluzeb.Ale to uz  nastesti vidi vetsina potencialnich klientu, kteri si zaplati tak nehoraznou cenu za letenku, ale radeji u jine letecke spolecnosti. to Zkratka  u CSA to jde poslednich par let od desiti k peti a sokovani nad nahlymi zmenami nejsou jen cestujici, ale hlavne zamestnanci, kteri s nelibosti sleduji konec jednech z poslednich zamestnaneckych vyhod.;-(

0/0
4.3.2009 1:00

Kolík

Re: Brouci Pytlíci..

Omezení váhy a nesčítání limitů zavazadel mi vadí moc a to zaměstnanec ČSA fakt nejsem ani jsem nikdy nebyl. Zkrátka normální cestující za potápěním po světě. Sbírám míle OK Plus a tak jsem se snažil upřednostňovat lety s ČSA (zaměstnanci snad ani nemohou využívat OK Plus, ale možná se v tom pletu) :-)

0/0
4.3.2009 20:50

akro

s ČSA ani omylem

Myslím, že toto je poslední argument na téma, že s ČSA už může létat jen naprostý zoufalec. Ač letitý člen OK Plus jsem při své poslední cestě do USA zvolil již nikoli tuto šílenou společnost a její historický Airbus 310, který tam doletí spíše náhodou než systémově a letěl jsem tam s KLM přes Amstedam a zpět s Airfrance přes Paříž. Srovnávat nelze. jednak jsme tam i zpět letěli bez tří technických návratů kvůli tu vadnému ventilu, tam prasklé´mu sklu či jinému folklóru ČSA, za druhé byla letenka o 20% levnější než u ČSA, za třetí jsem měl jak v B777 tam tak v B747 zpět dost místa pro nohy a za čtvrté jsem měl limit zavazadel 2x23=46kg a v letadle se chovali slušně, vstřícně a pohostinně. a ještě k tomu sjem si vybíral místo v letadle předem přes internet a bez příplatku.

Krize nekrize, ČSA je nutno prodat hned a doufám, že nezvítězí ruský Aeroflot ani číňani, ale právě konsorcium KLM-AirFrance. Jejich služby jsou jednoznačně lepší než ČSA a zároveň levnější.

0/0
3.3.2009 23:41

Agia

Už je to tady

Pokud si dobře pamatuji, nedávno se tu o tom mluvilo. A to bylo "né, co my bysme omezovali?" A už je to tady. Už ani ty pitomý noviny a cola tam nebude. Za chvíli budeme platit i za tu mini houstičku, co dávají "ke svačině". Nebo budem za chvíli taky platit i za wc? Když mi dovolej si na palubu vzít vlastní pití, tak mi to nevadí, ale když nemůžu (pokud si ho nekoupím dvakrát dražší za odbavením), tak ať jdou do háje. Obyčejní turistě nejsou jejich kategorie, tak proč by se s nimi obtěžovali, že. Aby se za chvíli nedivili, že ani ti úžasní businessmeni s nimi nebudou lítat a radši si další spoj najdou sami (nebo si ho nechají najít).RvRvRv

0/0
3.3.2009 23:05

akro

Re: Už je to tady

Businessmani s ČSA nelétají pokud mají k dispozici let s KLM, AirFrance, British Airways, Lufthansou, Quantas nebo Emirates. Levnější lety, nesrovnatelně lepší péče. Nesrovnatelně.

0/0
3.3.2009 23:43

EddieCz

On ten

celej SkyTeam je takovej divnej :-/

0/0
3.3.2009 22:37

akro

Re: On ten

To bych neřekl. AirFrance, Nothwest, KLM a Korean jsou OK.

0/0
3.3.2009 23:51

Kolík

ČSA jako low cost, ale bez toho low :-) part III.

Je to spíš danajský dar tyhle letenky za

míle. Doporučuji abyste neříkali dopředu že letenku chcete na OK kartu.

Tvařte se že to platíte cash :-) Pak budou.

0/0
3.3.2009 21:56

Kolík

ČSA jako low cost, ale bez toho low :-) part II.

Mil mám nasbíráno pár desítek tisíc a zatím jsem je nevyužil, ale co

jsem slyšel od důvěryhodných známých, tak když v ČSA předem řeknete, že

chcete letenku za míle, tak jsou najednou všechny vyprodané. A když se

na ten samý let zeptáte za chvíli a neřeknete že je to za míle, tak je

najednou půl letadla volného.

0/0
3.3.2009 21:55

Raff

Re: ČSA jako low cost, ale bez toho low :-) part II.

Tak tady se jich musim zastat, nebot pocet bonusovych letenek je na kazdy let omezen, coz chapu, nemuzes prece vypravit cele letadlo z bonusovych letenek. A kdykoli jsem objednaval bonusovou letenku, vzdy me na to upozornili ...

0/0
26.4.2009 11:04

Kolík

ČSA jako low cost, ale bez toho low :-)

Před pár dny jsem letěl s ČSA a Skyteam partnerem přes půl světa s několika přestupy a potvrzuji to, co zde bylo napsáno. Na cestě tam bylo ještě pivo zdarma, ale zpátky už za 50 Kč, nadváha 1,5kg nebyla tolerována, přestože spolucestující měla zavazadlo dost pod limit, takže jsem před přepázkou musel kufr rozbalit a přeskládat těch 1,5kg do druhého, prázdnějšího. Poplatek za pití ani nedostupnost tisku mi zase tak nevadí, ale to, že nesčítají hmotnost zavazdel u spolucestujícího je hanba. Prý to mají, pod pohrůžkou vyhození z práce, nařízeno netolerovat ani 1kg nadváhy.

0/0
3.3.2009 21:52

Vendula

Re: ČSA jako low cost, ale bez toho low :-)

Dobrý den, reaguji na Váš příspěvek. Já jsem prozměnu letěla v létě se Sky Europe a měla jsem nadváhu 1,8 kila. Na letišti v Amsterdamu se se mnou nikdo nebavil. Neexistovalo, abych si to přeskládala - 1,8 kg dala to příručního zavazazdla. Letenku mi odmítli vystavit, pouze za předpokladu, že zaplatím pokutu. Zaplatila jsem - 20 euro. Já vím, byl to low cost, ale díky bože, že s ČSA aspoň máte šanci to přeskládat!

0/0
4.3.2009 16:48

Kolík

Re: ČSA jako low cost, ale bez toho low :-)

No tu šanci přeskládat mi dala černoška na odbavovací přepážce v Belize City a ta s ČSA neměla nic společného :-) Pokutu bych jim rozhodně neplatil - pas, letenku a kufr bych si vzal zpět, odnesl, přeskládal a vrátil se zpátky k přepážce...

0/0
4.3.2009 19:56

Vendula

Re: ČSA jako low cost, ale bez toho low :-)

Jenže oni mi sdělil, že letenku mi nedají, dokud to nezaplatím... A bohužel. Prostě jsem zaplatila. Mají taková pravidla, která striktně dodržují. Ano, je mi nepříjemné, že jsme za 1,8 kg navíc zaplatila 20 euro. Navíc jsem student, který pracuje jen na brigádách... Ale na druhou stranu si říkám, že je to vlastně dobře. Je fajn, že jsou nějaká pravidla, která se musí dodržovat... Apoň to není kocourkov. Jo, je to ironie, ale pravida se mají plnit.

0/0
5.3.2009 9:40

Betty

...co se týká coly

...co se týká coly, ta je nadále zdarma, tak nelžete.

0/0
3.3.2009 21:38

Petra

Re: ...co se týká coly

Letěla jsem první den, když to zavedli. Kola se platila, zadarmo byl jen džus, voda, káva a čaj. Ten den byl v letadle pěkný zmatek, nikdo z cestujících to nevěděl a letušky musely trpělivě vysvětlovat.

0/0
6.3.2009 11:40

Betty

MFD kničí

Mladá Fronta - resp. její internetová odnož iDnes - kničí jak zapíchlé sele, že se do letadel už neobjednává Mladá Fronta... Velmi interesantní sračkočlánek...

0/0
3.3.2009 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.