Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněhu spousta, lyžařů málo. Českým horám ubývá zákazníků

"Dzień dobry, jak mogę pomóc?" Tuhle otázku vysloví pracovníci turistických infocenter snad tisíckrát denně. Nikoli však v Polsku, ale v českých Krkonoších. Turistů z Polska oproti minulosti hodně přibylo, naopak výrazně méně jezdí Němců či Holanďanů. A také Čechů - ti stále více dávají přednost Alpám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Paroviště

Ještě se zapomíná na jednu věc v Itálii a Rakousku máte ráno suchý asfalt a perfektně uklizené parkoviště zdarma. Zato výlet do českých hor(a někdy taky měst) to je taková malá zimní ralye, parkoviště za 150. Sníh uklizený jenom někde.

0/0
1.3.2009 9:25

voška

Chce to hodně sebekritiky

od provozovatelů zařízení na českých horách. Jejich snaha po vysokém zisku daleko převyšuje rozsah, ceny a kvalitu poskytovaných služeb. Stačí pak popojet do Rakouska pro mnohem vyšší kvalitu za stejné peníze. Rakušané ví, čím přilákat české lyžaře, zatím co naši provozovatelé dělají vše pro jejich odpuzení. Nemají trpělivost a zisk za každou cenu je na prvním místě a pokud možno už včera. Měli by obětovat nějaký pátek praxi v Rakousku a jinde aby se přiučili. Jinak to brzy zabalí, protože zůstanou sami.

0/0
28.2.2009 23:35

peko1

Sulden-Trafoi??

doporučuji připlatit za dopravu a jezdit IT,FRA+SUI...Samozřejmě byl masopustní týden,ale i předchozí léta byly téměř totožné...Poslední týden v březnu/ne velikonoční /chci zkusit Suldu-Trafoi..má někdo zkušenosti???

0/0
28.2.2009 18:28

peko1

Rakousko

Do ČR na lyže nejezdím to bez debat,nicméně jsem se včera vrátil z Zillertalu a nabízím tuto zkušenost/byl jsem tam 4x a naposled/

Počasí z 5-ti lyžařských dnů tragické,sněžení,mlha,vítr,nicméně jeden den azuro,ovšem sjezdovky rozbité neskutečnou masou lidí již v 10-11h,absolutně se nedalo lyžovat,jen pouze "smýkat",řady u téměř všech vleků na 5-10minut,v jednom dni jsem se vracel z Hochfügenu zpět na Hochzillertal a na kabinku řada asi 20minut,na spojovací 4-sedačku dalších 20mi ut,muldy naprosto neskutečné!! Ubytovací kapacita v údolí dle mého asi 10x převyšuje kapacitu sjezdovek...Při sjíždění zpět po Eberharter piste jsem odhadem napočítal na parkovišti dole přes 1000aut,do toho jěště plné patrové parkoviště a přeplněné desítky skibusů...toto byla má poslední návštěva Rakouska /v únoru a lednu určitě/. Poslední týden v lednu jsem byl v Zermattu a nesrovnatelné...v prosinci Val di Fieme a vše o 100% lepší než Rakousko,nemluvě o Francii,takže za sebe jsem s Rakouskem skončil!

0/0
28.2.2009 18:26

Pavel Menčík

Do Krkonoš na sjezdovky jede leda blázen.

Ceny uváděné v příspěvku nejsou nejsou úplně přesné.  V Itálii je spousta malých středisek (malých v Alpském měřítku, jsou nesrovnatelně větší než největší Krkonošská střediska ), kde fronty na lanovky neexistují a přístup obsluhy lanovek k dětem naprosto nesrovnatelný.  V druhé půlce března jedu do Paganelly - Itálie - středisko zhruba 4x větší než Špindl, cena 5 390 Kč skipas s ubytováním na týden. Ale i velká střediska se dají pořídit za rozumnou cenu. V prosinci jsem byl ve Francii ve 3Valle - týdenní skipas (200 lanovek, 600 km sjezdovek) s ubytováním cca 7000 Kč, v únoru v Itálii Val di Fassa - Sella ronda - rozsah platnosti skipasu srovnatelný s 3Valle, cena 9000 Kč. Ve všech střediscích parkování zdarma! Zlatokopové z Krkonoš jsou mi volný, na sjezdovkách jsem tam 20 let nebyl,a myslím že ani v budoucnu to nehrozí !

0/0
28.2.2009 14:14

blekekeke

tak to tu je

loni nás na lyže jezdilo 8-10 letos jezdím sám, není to o tom že by bylo na horách špatně, ale čeští lidi jsou lenoši a škrti, oni raději do putiky, než na lyže......

0/0
27.2.2009 9:50

pitro

ceny

ubytování bez jídla:

A - od 14 E, I - od 12 E, Fr - od 11 E tak bydlím já (my), lyžování naprosto nesrovnatelné. děkuji, do našich hor jedu v létě na kolo.

0/0
26.2.2009 21:28

JABIROU

Skipas pro děti

Pec p. Sněžkou- do 10ti let , Ještěd do 140 cm, Klínovec do 150cm atd. Vysvětlíte mi někdo proč?  V Alpách děti min. do 16ti let, do 10ti často zdarma

0/0
25.2.2009 18:24

Pavel

dolomiti superski

české hory nikdy! když si chci pořádně zalyžovat tak jezdím na týden do Italských dolomit .(dolomiti superski)Sjezdovky vždy super upravené ,nikde se nečeká a na skipas za 139Eur máte tolik sjezdovek že je za týden nestačíte ani všechny sjezdit. Ubytování v pensionu za 35 Eur kde je v ceně snídaně a pořádná večeře. To by se ti naši  zlatokopové museli ináč obracať aby alespoň trochu pozvedli zdejší úroveň.

0/0
24.2.2009 21:48

harry

Byl nekdo v Bad Gasteinu

Jedu za 14 dni do Bad Gasteinu. Byl tam nekdo? Jake to tam je? Jak se lyzuje?

Diky

0/0
24.2.2009 20:58

Celestyn

Re: Byl nekdo v Bad Gasteinu

Mestecko bych prirovnal ke Karlovym Varum. V centru takovy napul "socialisticky" objekt jakehosi "kulturniho strediska", ktery se rozpada. Ale to je tak jediny zaporny dojem. Jinak cele udoli od Bad Hofgasteinu az k jeho konci je paradni.

0/0
24.2.2009 22:24

NáhodněProcházející

Re: Byl nekdo v Bad Gasteinu

Je tam fajn. Urcite doporucuju udelat si po par dnech lyzovani cas a zarelaxovat v termalech. Jsou primo ve meste. Venkovni horke bazeny, sauny, odpocivarny. Fakt pohodka...

Jinak je to alpska klasika. Sjezdovky dlouhe, siroke, povetsinou skvele upravene. Spousta hospudek na obcerstveni. Paterni lanovky jsou kabiny nebo gondoly, zbytek sedackove. Kotvy jsou tam zridka.

Dobre lyzovani je na Sportgasteinu. Je nejvyse. Byva ale casto zavreny pri horsim pocasi. Zajimave je sjet si v Bad Hofgasteinu sjezdovku H1 navazujici na H2. Az dolu je to pres 10km. Lepsi je to ale spise rano. Odpoledne uz byva rozjezdena s plotnama. Asi nejsympatictejsi mi tam byl Dorfgastein. Spousta sjezdovek ruznych obtiznosti, bez problemu se da prejizdet mezi nimi... Jednotliva strediska spojuji skibusy, parkoviste jsou hned u lanovek, takze dostupnost bezproblemova. Informovanost dobra. Maji dobry informacni system ktera strediska, vleky a sjezdovky jsou k dispozici a co je zavrene.

Hlavne at vam vyjde pocasi

0/0
25.2.2009 0:06

NáhodněProcházející

Re: Byl nekdo v Bad Gasteinu

tady se muzete podivat na mapky stredisek

http://cz.bergfex.com/sportgastein/#/sportgastein/panorama/

0/0
25.2.2009 0:06

saintpeter

pár zážitků

Janské lázně 2005 sobota v únoru- lidí neskutečné množství. Neorganizovaná fronta na kabinu( ještě ta stará), čekání přes 2 hodiny. Potom čtyřsedačka s nechutnou tlačenicí. Potom minifrontička jen asi 10 minut u stánku na dolní stanici čtyřsedačky, naprosto nechutné jídlo a prodavač mě natáhnul o 30 kč. Hrozně se divil, když jsem si toho všimnul a chtěl ty peníze zpět. Pak jsem jel domů, i když jsem původně plánoval, že si najdu ubytování na 2 noci.  Celou cestu jsem tehdy poslouchal v rádiu reklamní spoty opěvující ideální lyžařské podmínky a skvělé sjezdovky  na Černé Hoře   ;-€  

0/0
24.2.2009 20:37

saintpeter

Re: pár zážitků

Ovčárna-Praděd únor 2006- opět naprostá hrůza. Akceptuju, že parkoviště nahoře u Ovčárny má omezenou kapacitu a proto se musí s autem zůstat dole na Hvězdě, případně v Karlově Studánce. Ale proč ten skibus jel jenom jednou za hodinu? A proč v té nechutné tlačenici musí jet lyžař 40 minut, když je to ze Studánky  jen pár kilometrů? Lyžování špatné, lidí na sjezdovkách mraky, dole tlačenice a čekání 40 minut na vlek. Potom oběd v jedné restauraci u chaty Ovčárna,  jméno si nepamatuju, ale to jídlo ano. Zmažený sýr a hranolky za 120 kč, vypadalo to hnusně, chutnalo to hnusně a ještě dva další dny mi bylo blbě. Nepřeháním. ;-€ 

0/0
24.2.2009 20:38

saintpeter

Re: pár zážitků

V Rakousku jsem několikrát do roka, v létě i v zimě. Nikdy se mi nestalo, že mě někdo ošidí. Před dvěma týdny jsem si v hospodě objednal  ke gulášové polívce 2 housky. Donesli mi jenom jednu. Asi za minutu přišel číšník, nesl tu druhou zapomenutou housku a naprosto klidně se mi omluvil. Pak se zeptal, jestli se mi u nich líbí a nakonec jsme docela pokecali. Ubytování vždy najdu bez problému a že by mě někdo chtěl okrást, nebo že by neplnili co slíbili, to ne. O kvalitě lyžování nemá cenu diskutovat, naše hory prostě nenafouknem, ale ten přístup lidí je neuvěřitelně odlišný.

0/0
24.2.2009 20:40

blekekeke

Re: pár zážitků

klid, jezdím i do jiných Českých zimních středisek a řeknu ti, mne se tady líbí :o))

i u nás se najde plno hezkých členitých sjezdovek, kde se na tebe obsluha bude usmívat. Jinak ti musím dát za pravdu, že gastronomie je katastrofální, ale není se čemuž divit, když si jako češi vystačíme s párkem v rohlíku a hranolkami s kečupem :o) No a zamračená obsluha vleků a lanovek, která když se vám něco nechtěného přihodí, umí jen nadávat, tak to je opět takové to češtví..... ale není to všude.....

0/0
27.2.2009 9:48

georg

Beskydy zlaté - takové fajné

Jezdám do Alp pravidekně 2* za rok, víkendy v beskydech (nebudu jmenovat místo );-DR^ Celodenní permice za 200.- ubytování 250.-,menu 75.- ....vše je v lidech a jejím přístupu k práci[>-]EU

0/0
24.2.2009 18:32

Obsluha autogenu

Re: Beskydy zlaté - takové fajné

Kameňák?

0/0
7.3.2009 2:37

Celestyn

posilující koruna, která ceny zájezdů prodražila

???

0/0
24.2.2009 13:21

Lížař

Re: posilující koruna, která ceny zájezdů prodražila

Mělo tam správně být:

Oslabující koruna, která ceny zájezdů zlevnila.

0/0
24.2.2009 13:45

jordan23

Alpy

Do Alp to není 10 hodin jak uvádí autor, ale nejbližší Alpy jsou v dosahu dvou tří hodin autem.

A jezdí se tam hlavně proto, že je tam stejně draho, né-li levněji, jak u nás a hlavně kvalita služeb je o pořádný kus někde jinde.

A že přestávajhí jezdit zahraniční turisti?? Samozřejmě, když mají doma levněji a kvalitněji, tak co by tady dělali. Už se jim to nevyplatí.

0/0
24.2.2009 12:47

Lyžař

Re: Alpy

No třeba Ostraváci to do Alp dvě hodiny opravdu nemají. Ostatně to asi nikdo, je to nějakých nejméně 800 kilometrů, to za dvě hodiny vážně nedáte. ;-D

0/0
24.2.2009 14:30

anders22

Re: Alpy

v 6 vyjizdim z Brna, v 9 na Hochkaru pripinam lyze. asi tak

0/0
24.2.2009 16:35

qualcom

Re: Alpy

to ano,ale jezdil jsem tam sezony 99-01,v 01 již v o víkendu fronta na hlavní sedačce s krytem cca 10min. v poledne,plno Moravaků,Slováků,Poláků.Maďarů.Hochkar nyní asi jen přes týden a ideálně leden i březen.

0/0
26.2.2009 7:26

tagil

Re: Alpy

Souhlas, z Brna to mám na Hochkar zhruba stejně časově jak do Špindlu, takže jsem tam také zhruba ve stejných letech párkrát byl, ale fronty tam jsou / nebo aspoň byly/  o víkendech dost nepříjemné a profil tratí mne vůbec nenadchl, takže u mne vyhrál Špindl.

0/0
26.2.2009 12:26

jordan23

Re: Alpy

no je pravda, že už to možná skoro 10let bude. Ale pořád to ve mě dříme. Holt první dojem.

0/0
3.3.2009 14:58

jordan23

Re: Alpy

Za 2-2,5 hoďky su z Brna na Hochkaru.

Takže no problema.

0/0
3.3.2009 14:57

jordan23

Re: Alpy

Tak jeď do Tater.

0/0
3.3.2009 14:59

jote

Ceny jako v Alpách

a konec, vše předražené, služby daleko horší než kdekoli na západ od našich hranic, mohu posuzovat Rakousko a Itálii, nikdy se mi nestalo, že by mě chtěl kdokoli okrást, v Česku si připadám za blba, který má jediný úkol, nechat zde co nejvíc peněz a nejraději za ně nic nechtít, restaurace, kapitola sam pro sebe, jakékoliv rozlévané nápoje zásadně pod míru, trapné a urážející, restauratéři nejen, že mají rabat, ale ještě okrádají na míře. V Česku na hory, už ani jednou Rv

0/0
24.2.2009 12:38

Blekota

Francie

Já kupříkladu jezdím lyžovat do Francie začátkem dubna, ubytování v penzionu 15 euro/noc, permice 16 euro/den.

0/0
24.2.2009 9:58

tagil

Re: Francie

V dubnu Vás ubytují ve Špindlu bez problémů za 350-400,-Kč, permice je za 250,-Kč, lyžaři žádní /s vyjímkou Velikonoc/ a sněhové podmínky lepší než ve Francii. Mám Francii moc rád, ale v dubnu to tam je od 10 hod. kaše na které se nedá lyžovat, ale zase se krásně opálíte.

0/0
24.2.2009 11:18

Blekota

Re: Francie

Nesouhlasím. Jedu na stejné místo (1850 - 3050 m. n. m.) už popatnácté a kaš bývá občas pouze na poslením spodním vleku a to maximálně odpoledne. Jinak "manchester" od rána do večera.

0/0
24.2.2009 12:30

jordan23

Re: Francie

V dubnu a Špindl???

Permice za 250 a lyžování na trávě.

Špidl Never More. Ani v prosinci ani jindy.

0/0
24.2.2009 12:49

Blekota

Re: Francie

Souhlas.

0/0
24.2.2009 13:42

tagil

Re: Francie

vážený Jordane, je vidět, že jste v dubnu ve Špindlu nikdy nelyžoval. Za posledních 6-7 let bylo lyžování ve Špindlu do 20.dubna vždy v pohodě, žádná tráva. V loňském roce byl Špindl stejně jako v roce myslím 2004 / možná to bylo 2003/  střediskem s nejdelší lyžařskou sezónou v Evropě /nepočítají se sem ledovce/. Já jsem poprvé loni lyžoval na Stohu 10.11.2007, lanovky se rozjeli o týden později, končili 24.04.2008 a na Machytce /sjezdovka z Medvědína na Mísečky/ se končilo 04.05.2008. Stihl jsem ve Špindlu nalyžovat 60 dní a to pracuji přes týden v Brně.

Lyžování v prosinci přes týden je naprosto v pohodě dle mých statistik vždy 2 roky ze 3, jednou za 3 roky je to špatné, ale to si nezalyžujete ani v Alpách ,myslím tím, že jednou za 3 roky i tam bývá problém zhruba do vánoc.

0/0
24.2.2009 16:17

Obcasnykomentator

Re: Francie

Člověče, nech ho, on nám ve své hlouposti vlastně pomáhá. Šíří blud, ale i díky němu a jeho názorům ubyde na kopci pár šoupačů, kteří ten perfektní dubnový kopec zbytečně brzo rozjezdí.

Takže. ano, je to na trávě, do kopce se musí pěšky a domorodci na dubnové lyžaře plivou, i když po nich chtějí tisícovku za přespání. Do Špindlu by v tu dobu jel jen šílenec :-(((  

Kdo tvrdí opak, je agent Skiareálu, lobbista, nebo možná přímo starosta Bobas!!!

Fuj, fuj, fuj, never, never and never!!!

0/0
24.2.2009 21:46

jordan23

Re: Francie

No je pravda, že jsem tam byl naposledy tak ... no 10 let už to bude. Byly to Velkikonoce, takže duben. Fronty neskutečný. A nějaký rok předtím na Silvestra a to zase nebyl vůbec sníh.

Takže mé zkušenosti velmi negativní.

Zato Pec pod Sněžkou je paráda. Několikrát o Velikonocích tam a pokaždé super.

Jinak té práci asi moc nedáte, co!? :-) Za 40 víkendových dní nalyžovat 60 dní. Zřejmě superman a nebo z vás musí mít šéf radost. Víc vás takových a pak nemá být krize.

0/0
3.3.2009 15:06

qualcom

Re: Francie

ano,ale těch 250 je za dopoledne,je to tam super, 4 lidi na sjezdovce, ráno na hromovce v 8 a do 12 má člověk v nohách 50km a odjíždí do práce, ale to je od konce března,dříve (00-02)bývala dopolední za 180

0/0
26.2.2009 7:33

tagil

Re: Francie

Souhlas, ale v posledních letech Skiareál po Velikonocích zlevňuje skutečně až na 250,-Kč za celý den, ale po pravdě odpolednu už to stejně v tu dobu za moc nestojí. Ale ráno to nemá chybu.

0/0
26.2.2009 12:29

Charis Matic

Arber

Zatím jsem tu nečetl o někom, kdo by psal o šumavských střediscích v rajchu.Mezi svátky a na Silvestra jsme byli na týden lyžovat na Velkém Javoru a můžu vám říct, že naprostá paráda.Kam se hrabou různé Špičáky či Zadovy.Je pravda, že ubytovaný jsme byli na české straně v soukromí, takže super. Ale i jednodenní lyžování je skvělé...každý si vybere obtížnost.Upravenost velmi dobrá.Možná trochu dražší...ale není důvod navštěvovat českou stranu , když je to přes hranice o min. 80 procent lepší....:-P

0/0
24.2.2009 9:17

maarcy

Sněhu spousta...

Tak jsem si přečetla část diskuse a došla k závěru, že nejen do českých hor ale ani do české hospody tak brzy nepůjdu a pro ty primitivy, co níže diskutovali by měli uspořádat kurz češtiny, takoví omezenci jezdí ven reprezentovat a ještě si budou stěžovat, ubožáci:-© 

0/0
24.2.2009 7:45

dívenka prostá

Re: Sněhu spousta...

já tě jezdím za vlastní penize ven representovat? No totonc;-D(Y) Já jezdím lyžírovat, abich měla pevné vnitrostehenní svalstvo a mohla jirkovi podržet, kdibi chtěl*

0/0
24.2.2009 8:56

Muf007

letos si pískají malá střediska

Od listopadu, tedy v dobách kdy vše co jelo techn. zasněžovalo, si lépe vybavená malé střediska začala získávat lyžaře. Pravda není to sedačkách, ale o pomách. Jenže když dám za celý den ježdění cca 3 kilka místo 5-6, tak je to při rodinném ježdění sakra znát. O bufíku kde je čaj za pětku, pivko za dvě a grog za tři ani nemluvím.

Teď díky sněhu jezdí vlek na každém kopci, tak proč se honit do Krkonoš ;-D

0/0
24.2.2009 6:47

schnitzell

účelový článěk aneb jak se chytají ryby

kdo chce srovnávat krkonoše s alpskymi  středisky, at se nechá rovnou vyšetřit u psychiatra. to je prece blbost. ale tento článěk, nic proti aplám, je účelový a jednostranný - kdo vyrazí ted v únoru do alp nemusí se divit, že ve frontách stráví klidně i pres 20 minut. Co vsak musim dat za pravdu je kvalita doplnkových sluzeb - hlavně chování personálu, máme se co učit a nekde uz svitá na lepši časy, viz treba Lipno. RIP. [>-]

0/0
23.2.2009 22:38

ezóp

Re: účelový článěk aneb jak se chytají ryby

na lipně to nejsou sjezdovky...

0/0
23.2.2009 22:45

fífa

Re: účelový článěk aneb jak se chytají ryby

já se z těch Alp teď vrátil....btw. byly bez front !:)   Klínovec mám sice za barákem, ale když mi při poslední návštěvě tamní sedačkovky v 16.02 hodin vlekař řekl, že vlek má do 16.00h a ... je  "prostě zavřenej" (dál jezdil,ale důležitě sklápěli sedáky ) a ať si nahoru k autu   ( placenej parkáč...z ceny mi je blbě ještě teď  ) šlapem pěšky, tak sem věděl, že tam sem naposled.  Btw. A v těch Alpách neřvalo z amplionů na sloupech rádio..atd...atd....o parkovištích zdarma je zbytečný se rozepisovat .

0/0
23.2.2009 23:27

Richard

Re: účelový článěk aneb jak se chytají ryby

Na Klínovci máte dostatek parkovacích míst pod sjezdovkami a ty jsou také zadarmo. Takže já osobně vůbec nevidím důvod, proč dávat auto nahoru k hotelu, když navíc z rozcestí bývá silnice už dlouhá léta neudržovaná.

0/0
24.2.2009 8:59

Jejda

Re: účelový článěk aneb jak se chytají ryby

Vy jste tam také léta nebyl ?

0/0
24.2.2009 9:21

hnusil

Re: účelový článěk aneb jak se chytají ryby

Asi se jedna o jiny Klinovec, nez ten v Krusnych horach

0/0
24.2.2009 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.