Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Rakouska na víkend. Tři tipy na nejbližší skvělé lyžování

Stále více českých lyžařů vyráží do Alp na prodloužený víkend. Je to dobrá alternativa k přeplněným tuzemským skiareálům, vybírat můžete ze stovek kilometrů tratí a navíc se můžete rozhodnout na poslední chvíli. Jedny z nejbližších rakouských center jsou Skiwelt Wilder Kaiser, Schladming a Saalbach.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kateřina K.

Alpy jsou nejlepší

Alpskému lyžování se nic nevyrovná. Souhlasím s Vámi :-)  Saalbach je středisko na špičkové úrovni. Kdo jej navštívil , ví, o čem je řeč .  . . Hlavně jsou tam moc fajn lidi a velice příjemný a ochotný personál jak v restauracích tak ubytovacích zařízeních. Doporučuji. Zdravím Katka

0/0
15.2.2009 11:46

peetrr

Re: Alpy jsou nejlepší

A ty vyhřívaný sedačky jsou také moc fajn když je zima. Myslím že jsou tam asi 4R^

0/0
15.2.2009 15:24

rebbe

Komu nevadí delší cesta, tomu se zalíbí Reschen

na Rakousko-Švýcarské hranici, v obcích Mals nebo Šlajs se najde ubytování se švýcarským standartem a rakouskými cenami, lyžařská oblast Watles je mezi tím údolím u Reschenu a St. Moritzem ve Švýcarsku ještě stále známa lidovými cenami za lyžařské pasy. Pro běžkaře jsou nahoře na výšce 1800-2100 m ideální pisty.

Dole doporučuji klasické tyrolské restaurace, jako Tyrolský Adler v Schleisu, ale objednejte si menu už ráno, bývá tam plno. K menu vám také rezervují stůl v místnosti vyložené modřínovým dřevem a tam můžete vzpomínat na časy, kdy Tyrolsko patřilo k zemím Koruny České. Za Margarety Maultasch ale došlo k rozporům, českému kralevicovi se ta rezolutní dívka nezamlouvala a tak z toho sešlo. Spíše to bylo ale naopak, ta ctná panna nesnášela toho drzého Čecha.

Na příjezdu je před italskou  hranicí bezcelní oblast Samnaun, kde lze nabrat benzín bez daně, asi tak 26 Kč za litr. Je tam i hodně jiného zboží, třeba voňavky nebo cigarety, asi tak jako v Tax-Free na letištích.

0/0
12.2.2009 23:21

Hadis

Nejbližší

Ano, pro Moraváky jsou tyto střediska nejbližší. Ať žije Praha a okolíRv

0/0
12.2.2009 22:25

Lyžař

Saalbach-Hintergemm-Leogang

Ke Skicircusu Saalbach - Hinterglemm patří také Leogang se svou výbornou sjezdovkou Asitz. Více o této oblasti a možnosti ubytování najdete na odkazu: www.leogang.cz . [>-]

0/0
11.2.2009 23:41

xpavel

Re: Saalbach-Hintergemm-Leogang

slusny zlatokopove:-)

0/0
18.2.2009 18:39

sevillano

....

co můžu porovnat, tak Saalbach je opravdu výbornej, jedno z nejlepších středisek, zatímco Schladming bych řekl nic extra, moc mě teda nenadchnul...lepší než Schladming mi přišel Dachtein-West, kterej je z ČR dokonce ještě blíž než Schladming a v článku o něm není ani slovo...

0/0
11.2.2009 22:13

harry

Rak. alpy

S tim Saalbachem mate pravdu. Pro opravdu sportovni lyzare je to nejlespsi oblast vychodne od Innsbrucku. Jako nejlepsi v rakousku bych rekla je Arlberg, mestecka Zürs a Lech. Jsou to ale nejdrazsi strediska. Saalbach super a take velmi kultovni. Pred vanocemi tam byly i nejake rave-party. Ceny jsou tam vsak ohromne...i v aparmanech. Kdo ma rad termaly doporucuji i Gastein. Tip: www.dovolena-alpy.ic.cz

Samozrejme, ze je to mysleno pro cechacky, pro moravaky je to daleko....pro Plzenaky, prazaky je rakousko na vikend super

0/0
11.2.2009 19:24

nonick

Až na to, že tak modrá obloha jako na fotkách v článku

tam moc často k vidění není. To taková Itálie...to je sázka na jistotu: cielo chiaro celý týden! :-)

0/0
11.2.2009 15:21

Tesik

Re: Až na to, že tak modrá obloha jako na fotkách v článku

Ale je... 8 z 10 výletů do rakouska na lyže jsem měl azuro. Pokud můžeš jednat operativně, sledovat na netu počasí a pak vyrazit, tak to chytíš skoro vždy.

0/0
12.2.2009 15:23

Blekota

Hory

Rakousko je sice blízko, ale je drahé, má volba: Itálie a hlavně Francie.

0/0
11.2.2009 13:20

qualcom

Re: Hory

jasně drahý je Solden, Kitz,kde jsem byl, neznám Lerch,Flachau,Schladming láce, Tux láce, Fiss láce,Kaprun o ničem, ale láce,SkiWelt láce,Axamer láce,Albachtal láce,Hochkar láce,Lungau láce, předražený Obertrauren co nabízí, ale to ti vyrovná lácí Lungau (Ayneck,Katchi) a Fenninberg je zadarmo,Saalbach trochu dražší ale co nabízí je super,Dachstein West(Russbach,Annaberg) zadarmo,jestli chceš vymetat top střediska, tak si připlať a nebreč, ale v raichu máš takové možnosti, že si vždy vybereš 

0/0
12.2.2009 23:39

Ondřej

Dachstein WEST

Autor jeste pozapomnel na "Dachstein West", kde je k dispozici super freeride Krippenstein. Stredisko je vzdalene cca 350km od Prahy... Cilove misto Gosau.

Na vikend bohate postaci.. My jezdime obcas i na den, rano z Prahy a vecer zpet. Cesta trva necelych 5hodin. Good Luck pri lyzovani a snb... :-)

http://www.dachstein.net/

0/0
11.2.2009 11:33

Tom68

Saalbach

Já byl v Saalbachu 3 roky zpátky a musím říct, že lyžování bylo výborné. Sněhu plno, tratě super. Ty černé sjezdovky nemají chybu. Prostě super odpočinek na lyžích.

0/0
11.2.2009 10:57

MPík

Saalbach - ubytování

Hledám tipy na cenově rozumné a vyzkoušené ubytování v blízkosti Saalbachu. Např. apartmány s vlastním vařením. Díky

0/0
11.2.2009 10:37

harry

Re: Saalbach - ubytování

u saalbachu nevim, ale vim v Bad Gasteinu

www.dovolena-alpy.ic.cz

0/0
11.2.2009 19:34

Lyžař

Re: Saalbach - ubytování

Ubytování přímo v Leogangu, který je součástí Skicircusu Saalbach-Hinterglemm-Leogang,  vybavené apartmány, osobně vyzkoušené najdeš tady: www.apart-leo.com. Jedu tam za čtrnáct dní už potřetí. Hodnocení středisek v článku je fundované.   

0/0
11.2.2009 23:48

mikuláš

Re: Saalbach - ubytování

Koukni se na www.reality-rakousko.cz, tam si můžeš apartmán v Saalbachu (ale i jinde) nejen pronajmout, ale i koupit :-)

0/0
12.2.2009 5:37

Radovan

Saalbach

Všechny tři oblasti znám. Článek je na poměry lyžařských textů na idnes podle mě kvalitní, s přihlédnutím na povolený rozsah. Doplnil bych svůj soukromý názor, že Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang je nejlepší lyžařská oblast na východ od Innsbrucku, vhodná hlavně pro sportovnější lyžaře. Tak razantní dlouhé sjezdovky jako jsou černé z Schattberg Ost a z Zwoelferkogel (severní svahy) se jinde těžko najdou. Od soboty 14.3. tam trošku klesnou ceny permic. Bydlet doporučuji v citelně levnějším Leogangu (případně Viehhofen, Maishofen ap.). Schladming je zase z velké části ČR na kilometry nejblíž, a taky skvělý. Všechny zmíněné oblasti jsou ideální pro lyžařskou turistiku a ve všech je v hlavní sezoně hrozně moc lidí.

0/0
11.2.2009 8:13

qualcom

Re: Saalbach

lepší si kousek dojed a bydlet v Saafeldenu 16€/noc a v místním obchoďáku v samoobslužné restauraci, ale není to žádná špína, po18hod. sleva na jídle 50%, takže řízek, ale ne český, průhledný,zeleninový salát kolik sneseš a minerálka za 5€

0/0
11.2.2009 8:23

Lyžař

Re: Saalbach

Nazdar, je vidět, že to tam znáš. Je to v Intersparu a jezdím tam na vídeňský řízek, za 3,60 EUR, který je větší než talíř často.  Podstatně levnější ubytování  než v Saalbachu  je v Leogangu( zkus http://www.apart-leo.com/),  který patří ke Skucirkusu a z něhož se na lyžích do Saalbachu přes dva kopce dostaneš asi za 40 minut a přitom po celou dobu jezdíš po krásných sjezdovkách.

0/0
11.2.2009 23:55

qualcom

Re: Saalbach

díky za tip,my s kámošama jezdíme do raichu na 3noci,4dny lyžování a uděláme to 4* za sezónu a Baránkovi chtějí týden,na týden jsem byl naposled ve Švajcu před 1O lety, ale jinak dík  a zmíním se o tom v hospodě

0/0
12.2.2009 8:14

Lyžař

Re: Saalbach

No nevím, já jsem tam už několikrát byl na 3 i 4 noci, a vždy to šlo, pokud měli volno.

Ověř si to sám, maj tam tabulku s volnýma termínama. Možná to tam o tom týdnu maj napsaný, ale já si rezervoval 3 dny a podmnínka byla jen příjezd nebo odjezd v sobotu. Jediný problém je, že mají dost plno v zimě i v létě, a tak je třeba dělat rezervaci hodně dopředu.

0/0
12.2.2009 23:20

anonnym

neúplnost

Nejbližší odkud??? Bylo by vhodné uvést, pro koho je tento článek, pro cajzly, pro západočechy, pro moraváky atd...;-€

0/0
11.2.2009 7:36

Lojza

Re: neúplnost

Pro Moraváky asi ne. Těm je nejblíže Semmering, Hochkar.

0/0
11.2.2009 8:04

tesik

Re: neúplnost

Článek popisuje střediska, která už za něco stojí, takovýchto "příhraničních" středisek jako Hochkar čo Semmering je samozřejmě mnohem víc, ale za tím člověk asi moc nepojede... Hochkar ještě možná, ale Semmering... obojí je to větší Špindl. :-/

0/0
11.2.2009 9:47

rosco

Re: neúplnost

Správně ! Jako větší Špindl! Já dodám ,že o mnoho lepší.Stuhleck -lehčí sjezdovka,ale  2.700 m dlouhá ,to u nás nemáš.

0/0
11.2.2009 12:30

Tesik

Re: neúplnost

Nevím, kde "u nás nemáš", ale u nás v Krkonoších jsou sjezdovky 3km, např.Jánské Lázně. Nedají se samozřejmě srovnat s Alpama, ale 3km sjezdovky "u nás" máš.

0/0
11.2.2009 14:52

Hekynen

Re: neúplnost

To sice ano, ale to "ostatní" docela pokulhává...

V Krkonoších jsem byl jednou, poprvé a naposledy loni v prosinci (8.? - normální pracovní den). Nikdy více. Zlatý Stuhleck o víkendu... To se nedá srovnat...

0/0
11.2.2009 15:12

Tesik

Re: neúplnost

Ale tak to je jasný, to asi ví každej, kdo kdy byť na jeden den zakusil lyžování v Alpách... Jakékoli, opakuji jakékoli středisko v Alpách je lepší po všech stránkách než cokoli v Čechách.. :-)

0/0
12.2.2009 15:26

qualcom

Re: neúplnost

v Jánkách se o sjezdovkách nedá mluvit, jsou to uzoučký průseky lesem a spíše je to bitva, trochu se rozšiřuje před vlítnutím do lesa, ale je to k smíchu, byl jsem tam to  prubnout na konci sezony 07, na netu vše funguje, příjezd na místo, nejela sedačka a člověk 2dny hobloval jednu sjezdovku a lyže sundával 5om za tunelem a sebíhal 100m v blátě na kabinu to vše za směšných 400kč za den, v Saalbachu konec sezony 3dny skipass za 5O€ v Legangu hlavní kabina až dolů, to samé platí pro Saalbach  i Hinterglamm,super lyžování na zavíračce za pár šupů,

0/0
12.2.2009 23:29

E.H.

Radstadt

Letos jsme byli v Radstadtu, je to kousek od Schladmingu.A bylo to tam skvělé.No a teď se mi tady v Čechách nikam na sjezdovky nechce,když vím,jaká je úroveň tady a tam.

0/0
11.2.2009 7:34

moopy2

Re: Radstadt

no vidíš...konečně další co pochopil... ja na české svahy nejezdím už 5 let. nemá to cenu. adši si zajedu 250km na stuhleck a tam je to už o něčem jiném

0/0
11.2.2009 8:22

pete

Re: Radstadt

Ty si ale borec.. co je český to je špatný, viď. Nevím proč pořád srovnáváte Alpy s horama u nás? Služby a komfort na českých horách neustále roste, ale bohužel co se týká délky sjezdovek tomu prostě konkurovat nelze. Strávit ale víkend u nás na horách zcela jistě lze....

0/0
11.2.2009 12:50

E.H.

Re: Radstadt

Dobře,tak by se ale měla lišit aspoň cena. A ne za stejnou cenu si u nás sject sjezdovku max.3 krát, protože ve frontě čekáš minimálně hodinu, máš u toho pomalu omrzliny, když si chceš dát tedy čaj na zahřátí tak čekáš další hodinu.

 V Alpách si to sjedeš 10-15 krát a nikde nemrzeneš. To je trochu rozdíl,nemyslíš?Tak se nediv,že to lidi srovnávají.;-€

0/0
11.2.2009 13:08

moopy2

Re: Radstadt

tak nějak.

víkend na českých horách se určitě prožít dá, v létě na kolo.Rozhodně si nebudu plánovat zimní dovču v tuzemsku.

Neříkám že co je české je špatné,ale když už to nemuže být dobré, tak at se to aspon tak chová:)R^

0/0
11.2.2009 14:08

obcasnykomentator

Re: Radstadt

A proč jsi takový trouba a někde čekáš pod kopcem ve frontě "minimálně hodinu"? Neumíš postupovat rychleji, nebo jet jinam, kde fronty (skoro) nejsou? Nebo jenom tak házíš do prostoru obligátní klišé o hodinových frontách? A čaj si neumíš zařídit jinak než s dalším hodinovým čekáním? A přitom trefíš do Alp a umíš napsat do webové diskuse? Divné...

0/0
12.2.2009 2:01

A.A.

Re: Radstadt

Nejsem takový neslušný debil,abych předbíhal,jako ty.Takový vychcánkové jsou fakt nejlepší.Rv

0/0
12.2.2009 7:18

Pete

Re: Radstadt

Mám k těm našim horám docela blízko a musím říct, že hodinová fronta není ani přes vánoce, kdy bylo fakt plno. Čekací doba byla nejhůř cca 20min. Celý leden a i teď v únoru lyžování bez front - přijedeš k lanovce a jedeš. Jezdíme na zhruba 6km sjezdovek a nejdelší má cca 1,5km. Když mrzne tak je prostě zima ať stojím na lanovce u nás nebo v Alpách ;-D a z vlastní zkušenosti sem stál i v Alpách frontu 1,5hodky a ve vyhlášených střediscích venku bude teď v únoru taky pěknej nával...A ještě k tomu počtu jízd, kdo to zvládne udělaná klidně 6 jízd za hodinu, ale to je už spíš sportovní výkon než rekreační lyžování...

0/0
12.2.2009 10:13

Daady

Re: Radstadt

ASi jsi nikdy nebyl například na Ramzové. Tam je hodinové čekání zcela běžné.Jak již bylo řečeno,cena by měla odpovídat kvalitě. A ne aby české sjezdovky byly stejně drahé jako Alpy.

0/0
12.2.2009 22:07

pavelthelong

Re: Radstadt

V Radstadtu jsem byl několikrát, ale často je nutné jezdit na Obertauern, protože dole bývá málo sněhu (Radstadt je asi 800 m n.m.). A jako všude v Rakousku ..už má také přeplněné svahy jako okolí (Flachau, Zauchensee, Obertauern)

0/0
11.2.2009 21:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.