Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi si splnili sen. Odjeli žít do Nepálu

Změnit od základu svůj život a odjet někam daleko, aspoň na čas. Sní o tom leckdo, ale jen málokdo se k takovému radikálnímu kroku odhodlá. Marina s Petrem, dva mladí architekti z Prahy, si svůj sen splnili. V práci dali výpověď, domácímu vrátili klíče od bytu a odjeli do Nepálu. Učit tamní děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Jak za Petrem a Martinou:-)

Ahoj Petre a Martino.

Bylo by na vas mozne dostat nejaky kontakt? Pripadne na nejakou organizaci, ktera vas tam "vyslala". Jsme s pritulkyni ve stejne situaci, jako jste byli vy....mame praci (zijeme v UK), nemame zavazky, radi cestujeme, ale tak nejak nam v zivote neco chybi. Zrovna vcera jsem videl na TravelChannelu porad o nejake divce z NZ, ktera tam taky ucila. A oba jsme si rekli, ze to by asi bylo ted to prave. Navic Nepal je muj detsky sen.

Diky moc a hodne stesti!!!

mkdosveta@seznam.cz

0/0
1.3.2009 15:10

suzinqa

zavist

Teda ja Vam obom strasne zavidim tu odvahu. Jedneho dna, ked budem velka tak by som tiez chcela stravit dlhsi cas v podobnej zemi, poznat nie len kulturu ale aj sameho seba. R^ A este viac fotiek chcem vidiet :)

0/0
26.2.2009 13:47

Petr Kostner a Martina Sobotkova

Takhle to vidime my

Nechceme na tomto miste s nikym diskutovat o tom, co tady v Nepalu delame nebo proc tu jsme. V diskusi se nicmene objevuje nekolik polopravd a lzi, ktere ocernuji nejen nas osobne, ale predevsim projekt, ktery tu delame a lidi, se kterymi spolupracujeme a kteri nam velmi pomahaji. Citime proto potrebu se k diskusi vyjadrit a uvest nektere veci na pravou miru.

- Mame za sebou oba nekolik let architektonicke praxe, tzn. ze nejsme cerstvi absolventi vysoke skoly. O tom, jak uspesni nebo neuspesni jsme byli, mohou mluvit ti, se kterymi jsme spolupracovali, nebo ti kteri uzivaji nami navrzene domy.

- Neutekli jsme pred povinnostmi, nebo proto, ze bychom nebyli schopni pokracovat ve vlastni kariere. Proste jsme se tak rozhodli.

form;pokracovani v reakci]

0/0
18.2.2009 14:24

Petr Kostner a Martina Sobotkova

Takhle to vidime my

- Na nas projekt prispel Expedicni fond castkou 9 tisic korun ceskych, Evropska cestovni pojistovna nam poskytla cestovni pojisteni a nasi kamaradi nam darovali velkou spoustu veci pro nepalske deti. Vsechny ostatni nekolikanasobne vyssi naklady neseme sami bez cizi pomoci.

- Protoze jsme pred nasim pusobenim v Nepalu nemeli predchozi zkusenosti s dobrovolnickou cinnosti, spolupracovali jsme delsi dobu pred nasim odjezdem s humanitarnimi organizacemi z Ceske republiky, Nepalu nebo Velke Britanie. Abychom co nejvice eliminovali slepe zavadeni “zapadnich” kulturnich vymozenosti a aby nase pomoc byla co nejucinnejsi, stravili jsme ve vesnicich ve strednim Nepalu vice nez mesic podrobnym monitoringem. Pri nem jsme navstivili vice nez desitku skol a ptali se mistnich ucitelu, studentu a ostatnich obyvatel na jejich problemy a skutecne potreby. Mnoho dalsich cennych zkusenosti jsme ziskali take pri nasem cestovani v ostatnich castech Nepalu.

form;pokracovani dal]

0/0
18.2.2009 14:26

Petr Kostner a Martina Sobotkova

Takhle to vidime my

Vsechny napady a podobu naseho projektu jsme po celou dobu opakovane a podrobne konzultovali s lidmi, kteri se profesionalne venuji humanitarni cinnosti nebo pracuji ve skolstvi, a to nejen na ceske nebo nepalske strane, ale i celosvetove. Na zaklade techto konzultaci a vysledku naseho monitoringu jsme koncipovali nas projekt pomoci, ktery nasim pusobenim v Nepalu teprve zacina a bude dal pokracovat po nasem navratu do CR.

- Obrovske diky patri vsem tem, kteri nam poskytli pomoc a nadale nas podporuji.

- Vzkaz prazskym milionarum – se stavbou vil jeste pockejte, za chvili jsme doma… ;-)

Petr Kostner a Martina Sobotkova

0/0
18.2.2009 14:28

fík

Závidí ti, co sami nic nedokázali

     Plně souhlasím s diskuzním příspěvkem "voška". Z ostatních většinou čiší velká závist malého zakomplexovaného člověka, který závidí nejen pobyt v Nepálu, ale možná ještě více to, že o nich vyšel článek.

   Co vám na těch dvou mladých lidech vadí? Vždyť tam taky můžete na půl roku jet, předtím našetřit, opustit práci a kamarády a pak trochu pomáhat! Stáli o to, proto jeli. Bylo to jejich rozhodnutí.

   Určitě nezvali reportéra Radiožurnálu, aby s nimi pořídil rozhovor. Narazil na ně náhodně při svém pracovním cestování. To se za to mají omlouvat?

     Hodnota jejich činu spočívá totiž v něčem úplně jiném, než v otištěné reportáži, která probudila v mnoha diskutujících žlučovité závistivé reakce - ale takoví to nikdy nepochopí...

0/0
16.2.2009 17:27

PAVEL

NEPALCI

BANDA ZEBRAKU VSI SPINA A JENOM TRTKAJ TO JSEM CETL  V  KNIZE O VYPRAVE HOROLEZCU:-P

0/0
15.2.2009 0:41

voška

Ať uděláte cokoliv, narazíte na české blbce.

Jsme národ se spoustou primitivů a vždy se najde někdo, komu se nezavděčíte naprosto ničím. To je třeba ignorovat. Sám jsem působil v zahraničí řadu let a to výhradně na základě mezinárodních výběrových řízení a ve velice odborně náročné oblasti. Když jsem se jednou zmínil v blogu o svých zkušenostech, příspěvky zmíněných primitivů mne podobně označovaly za zlatokopa a povaleče. Jsem nad věcí a netrápím se tím. Ale jen jsem se utvrdil v tom, že ještě dlouho nemůžeme být ve společenství vyspělých zemí Evropy, natož světa. Máme příliš mnoho negramotných a zakomplexovaných debilků, kterým není a ani nemůže být nic svaté.   

0/0
13.2.2009 22:34

vanda

Re: Ať uděláte cokoliv, narazíte na české blbce.

naprosto souhlasim, do slova a do pismene

0/0
15.2.2009 17:34

Luboshak

.

http://kouzelnysud.blogspot.com/

0/0
12.2.2009 12:21

p

fakta

nevím, kolik z vás tyhle 2 zná, že o nich tak diskutujete... doplnim několik skutečností,které v článku chybí. 1) kde je řečeno, že nemají praxi? to, "mladí" neznamená, že odjeli hned po škole 2) k tomu, zda lidé "ze západu" ničí kulturu a tradice v Asii, JA apod. - zde mám bohužel obavu, že se tak stát může. Když byli na oné cestě po Asii, tak se sl.Sobotková po Dillí pohybovala dost odvážně oblečená a hrozně se divila, že po ní místní tak divně koukají (asi si neuvědomila, že jinak se oblékají ženy v Evrope a jinak v Indii., když přijeli do Ladakhu, učili tam místní mníšky dělat gesta "zápaďackých" puberťáků a měli z toho ohromnou legraci... 3) k práci dobrovolníků a "žití" někde daleko - jeli tam na 6 měsíců, z toho tak polovinu protrekovali, takže těžká dovolená, ale nic moc dobrovolničina... 4) k financování - na nákup šk.potřeb dostali peníze od Expedičního fondu... 5) znechucení praž.milionáři - myslím, že po návratu budou zase rádi takové domy navrhovat... peníze jsou peníze...

0/0
10.2.2009 18:49

vymrzovac

Re: fakta

fakta: diskuse je od toho,aby se diskutovalo......hele,ta buchta vypadá,jako by hulila trávu a taky jako že nedožije pondělí:-/....že si občas šlehne?

0/0
11.2.2009 11:16

woji

nidko je tady nema rad

zrejme sou v cechach bud nuly, na okraji spolecnosti nebo nejaky jiny mindrak-psychicky problem. tim ze jedou do nepalu si neuveritelne zvysi sebevedomi neb se tam s nima bude kazdy kamaradit, dolejzat, dotykat, pokrikovat HELLO MY FRIEND.neb sou bili tudis atraktvini pro tamni spolecnost. ja tam byl (Y)

ale hory maji krasny R^

viz foto

http://woji.naceste.cz/web/nepal_2008/index.htm

0/0
10.2.2009 10:13

rišulín

Re: nidko je tady nema rad

asi mluvíš z vlastní zkušenosti ne ? povedlo se ti získat lepší sebevědomí ? tak zalez a  bu%d rád

0/0
12.2.2009 15:05

harmex

SOUHLASIM..

..s kaprikem, jen mi to mozna uz neprijde ani "usmevny" ale spis fakt smutny...u cesky povahy asi proste z velke vetsiny stale vitezi zavist! a takovym davam (Y)

Kdyz uz tady nekdo zminil ty Gripeny - pronajem na 10 let stal CR necelych 20 miliard Kc - oproti tomu postavit jednu skolu v Nepalskych vesnicich stoji celkem 250 tis. Kc - co nam davaj Gripeny nevim, ovsem co da jedna skola mistnim Nepalcum?? Moznost vzdelani!!! Alespon se naucit cist a psat! Aby do smrti nemuseli okopavat ryzove policka...

posledni vec - vezte, ze mistni deti ani lidi se vazne nestresuji navstevou evropskych dobrovolniku..ba naopak...

0/0
9.2.2009 12:20

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

mne by zajímalo, kde bereš jistotu, že se budou mít líp, když nebudou muset do smrti okopávat rýžová políčka.. co budou dělat jinýho? Sice nebudou mít ohlý záda, ale zase je bude ničit něco jinýho... možná jsou na tom líp než my...    

0/0
9.2.2009 13:13

harmex

Re: hmm

Me by zase zajimalo, jestli jste nekdy v Nepalu byl ci dokonce zil, ze presne vite, ze lidi tam pouze muzou okopavat policka?!

Naucit se cist a psat automaticky neznamena zaruku lepsiho byti, ale jsem presvedcenej, ze je to zakladni lidsky pravo! Zaverem bych jen podotknul, ze ty lidi jsou spokojeny, pratelsky a neuveritlene skromny, ale hlavne z nich neni na sto honu citit zavist a zast (jako z Vas - muj nazor)! Jediny spolecny mezi vami je asi jakasi 'kratkozrakost', kterou maji mistni zpusebenou prave nedostatkem vzdelani, kde se bere u vas opravdu nevim a ani vedet nechci...

0/0
9.2.2009 13:42

Luboshak

Re: hmm

R^

0/0
9.2.2009 13:45

crusty2

Re: hmm

R^R^R^R^

0/0
9.2.2009 14:08

ja

Re: hmm

"ze ty lidi jsou spokojeny, pratelsky a neuveritlene skromny, ale hlavne z nich neni na sto honu citit zavist a zast" skvele, takze sou stastny, narozdil od nas evropanu, co umej cist a psat, pak nechapu ze presto podporujete ty skoly :-/ 

0/0
9.2.2009 16:01

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

přesně tak jsem to myslel, navíc v kombinaci s jejich náboženstvím jim můžou být naše "civilizovaný a životzlepšující" zásahy u (Y). Ne všechno je skutečná pomoc, někteří se jen snaží neustále kecat druhým do života a ještě si o tom myslet, že je zachraňují

0/0
9.2.2009 20:23

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

krásný slova... plný ideálů... ale jestli je tu někdo krátkozraký (= omezený) pak to rozhodně nejsem já

a ještě bych poprosil o vysvětlení, proč si myslíš, že jsem závistivý a plný zášti - proto, že si nemyslím, že by nepálcům pomohlo zavedení evropskýho stylu života (o který se poodbní nadšenci - ať už vědomě nebo ne) snaží?

0/0
9.2.2009 20:25

sedit

Re: SOUHLASIM..

K čemu vzdělání ? Když ho není kde využít? Ty políčka budou okopávat stejně jako bez vzdělání, na vyšší vzdělání stejně drtivá většina z nich nemá!

0/0
12.2.2009 7:52

kaprik

Fakt k smichu

..jsou prispevky zavistivcu a kritiku od stolu:-) Zvlaste usmevne jsou jejich radoby policky svetoborne argumenty ohledne studia "zadarmo", narusovani duse Nepalcu evropskou civilizaci apod...

0/0
9.2.2009 11:53

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

kde dojdou argumenty nastupují kecy o závisti ;-D;-D;-D

0/0
9.2.2009 20:26

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

hmm, ne každý volí tu nejjednodušší cestu - utýct daleko ;-D;-D;-D

0/0
9.2.2009 10:45

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

navíc jim školou narušit poklidný život... teď se budou stresovat jestli mají úkoly a po škole se budou stresovat co vlastně budou dělat dál...

0/0
9.2.2009 10:48

vymrzovac

hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

....někde na břehu řeky!   Ale jinak jsme krásná země! Zadarmo je necháme vystudovat architekturu(školné), a oni si odjedou učit nějaký parchanty, takže návratnost prostředků, vložených do jejich studia je NULA!

0/0
9.2.2009 7:39

crusty2

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

tak tebe bych rad poznal, kvuli takovym jako jsi ty chci odsud taky na delsi cas odjet, uz mam totiz plny zuby pitomcu, zkorumpovanejch politiku, zavistivcu a podobnych zmetku, ktera je tahle republika plna

0/0
9.2.2009 11:39

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

tak,tak,......jen si jeď;-D  je třeba trochu uvolnit místo.....jinak nevím,co tě na tom bere. na té architektuře mohli místo těch dvou, co stejně nikdy nic nepostaví, studovat dva, kteří chtějí v životě skutečně architekturu dělatRv

0/0
9.2.2009 13:50

harmex

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

jak se rika "Blbost je nekdy do nebe volajici..." Moc se v zivote s takovymi lidmi nepotkavam (nastesti), ale koukam, tak na jedne internetove diskuzi mame hned minilane dva...a mozna bude i hur...:-/

0/0
9.2.2009 14:01

kaprik

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

:-D  Dalo by se to taky napsat a la Mladek: 

"Princ i pres sklenene viko rakve poznal, ze Snehurka ma dobre srdce, je hodna, mila a laskava..."

Odjet pomahat na par mesicu lidem do Nepalu je rozhodne dukaz o tom, ze dany dobrovolnik nikdy nic nepostavi a vubec nema zajem se v zivote zivit architekturou, kterou vystudoval...jo a jeste aby byl soubor zarucenych zivotnich mouder kompletni, tak musim dodat, ze Zeme je placata.

0/0
9.2.2009 14:14

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

no,mě přijít žádat o místo mladej "architekt"(nebo jinej VŠ), jehož jediná praxe bude, že někde v Nepálu učil děcka počítat do desíti, tak se skutečně přetrhnu, abych ho zaměstnal:-©  poslal bych ho zpátky

0/0
9.2.2009 14:25

kaprik

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

Mas skutecnej dar poskakovat z tematu na tema. Pred chvili to byly jine aktivity nez "dovoluje" vystudovany obor, ted uz se tedy nasi architekti mohou vratit do stejneho oboru, ale nikdo je nezamestna. Opet vidis veci, ktere nikdo jiny nevi a to, ze zmineni architekti jsou naprosto bez praxe a nic neumi, proto se v jejich CV bude dobrovolnictvi v Nepalu o samote trast strachy, ze je nikdo nezamestna. Opak je pravdou, ale to bys stejne nepochopil:-)

0/0
9.2.2009 14:37

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

alespoň se nauč číst.    kde píšu,že je "nikdo" nezaměstná? Já dělám v investiční výstavbě,a tedy píšu,že já bych je nezaměstnal. je to jejich věc,že si nedělají zamlada odbornou praxi....taková je realita. nic víc nic míň.  Na druhé straně,třeba tam přečkají období krize, kdy by byli u nás bez práce.Člověk většinou neopouští místo,kde "má našlápnuto".To je taky realita...........jenže až se to zde znovu po krizi začne rozjíždět,tak pojedou především ti, kteří budou ve vlaku,konkurence bude ještě větší než dnes

0/0
9.2.2009 15:08

harmex

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

hele "vymrzlo"?? a co te vede k tomu nazoru, ze lidi, ktery odjedou nekam pryc, nemaji zadnou praxi?? Myslim, ze by sis moh aspon precist ten clanek celej a trochu se u nej soustredit, nez zacnes tady horecne (a bohuzel hloupe) diskutovat a argumentovat...

0/0
9.2.2009 14:53

harmex

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

..no divil by ses, ale dle "vymrzlyho mozka" (nebo jakej to ma nick) je asi kazdej doborvolnik, kterej si na pomoc kdesi v Nepalu poctive dva roky vydelava, po navratu do Cech bude placen od naseho socialniho statu v cele s prezidentem Paroubkem a premierem Rathem - tedy (jak uz tady taky neke zaznelo) - budou placeni jen a pouze z nasich dani! Az naveky! Amen...Ze? Vymrzlo? (ach..tu prezdivku si pan zvolil opravdu vhodne R^)

"A prece se NETOCI!" - Galileo Vymrzovac

0/0
9.2.2009 14:30

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

klidně ať si každej hulí svoji trávu třeba v nepálu! jeho věc!;-D

0/0
9.2.2009 14:38

harmex

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

koncim s diskusi...myslim, ze ztracet i tak malo casu, jako trva

napsat jeden prispevek do teto diskuze, je naprosto zbytecna vec -

zejmena, kdyz se clovek bavi s jaksi nedospelym a znacne omezenym

clovekem, jako je "vymrzovac"...

Nashle a diky vsem, kteri ty dva podporuji, stejne jako ja...

0/0
9.2.2009 15:03

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

;-D;-D;-D;-D;-Dnemáš na to!;-D....a nebo musíš domů k mámě?

0/0
9.2.2009 15:10

kaprik

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

Ty evidentne vubec nemas poneti o realite zivota, kdyz si myslis, ze absolventi striktne zustavaji v oboru, ktery vystudovali:-)

0/0
9.2.2009 14:19

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

;-D;-D;-D;-D   to víš, že ne!   čím víc lidí odjede do nepálu, tím víc míst tady uvolníR^

0/0
9.2.2009 14:36

Luboshak

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

Vypadá to, že už jsi na tom pracáku docela dlouho, když se chytáš této naděje.

0/0
9.2.2009 15:04

sarka

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

Uvolni misto????.......pro lidi jako ty????? Tak to by bylo fakt smutne......tak bych si teda Ceskou republiku fakt nepredstavovala.....lidi, co maj vzdycky pravdu a svuj zatrpkly zavistivy nazor na cokoli , aniz o tom neco vi??? Kde jsi sebral tu jistotu, ze tyhle dva lidi nemaji zadnou praxi a prinesli a v budoucnu prinesou nasemu statu NULU????? Nebo co je ti do toho, koho na pomoci v Nepalu co bere???? Ze by zavist, ci zakomplexovanost.......sorry, ale to z tech tvych prihlouplych komentaru dost cisi....takze radsi sed na te investicni vystavbe, dal sufruj po netu a bacha, abys mel naslapnuto, az prejde ta krize a z toho rozjetyho vlaku nevypadl, nebo te snad neprevalcovali architekti, kteri jeste mezi tim dokazali udelat neco nezistne pro jine lidi v Nepalu........

0/0
10.2.2009 0:46

vymrzovac

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

klííídek.....počkáme, jestli se vrátěj:-/nejsou ani první ani poslední, kteří se vydali do hor za dobrodružstvím poté, co je pětadvacet let živili rodiče....    jinak valné většině našich obyvatel jsou nějací nepálci ukradení,lidi mají dost svých starostí.....takže znovu opakuji jako v nadpise: Hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče.........jako minuleRv

0/0
10.2.2009 14:03

harmex

Re: hlavně aby je za pár měsíců zas nehledali rodiče ..

btw: s tebou crzsty2 do posledniho slovicka souhlasimR^

0/0
9.2.2009 14:03

chytrejkluk

Good luck !

0/0
8.2.2009 21:33

Platci dani

tam jdou dane?

proč je z poviných daní občanů placena škola v nepálu? A´t si školu v nepálu latí ten, kdo chce.

nesnáším daně a jejich rozhazování, a vy?

0/0
8.2.2009 18:39

Spit_MkI

Re: tam jdou dane?

Z nasich dani se plati takove kraviny za tak obrovske penize, ze jsem vsemi deseti pro pomoc skole v Nepalu. Jsem si jisty, ze ta castka byla v porovnani s vyhazovanim statnich penez uvnitr statu miziva. Tak si prosim pro priste zmente nick na PlatcE dani a nehovorte za vsechny.

Drzim palce obema, nenechte se nazory nekterych diskutujicich rozcilovat.

0/0
8.2.2009 20:24

chytrejkluk

Re: tam jdou dane?

hlavně , že ti nad hlavou lítaj Gripeny....

0/0
8.2.2009 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.