Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dá se v Česku vůbec dobře lyžovat? Ano, ale raději se vyhněte víkendu

Může si český lyžař v Česku dobře zalyžovat bez front? Může, ale jak zjistili naši reportéři-lyžaři, musí počítat s tím, že až na výjimky to většinou nebude o víkendech nebo o velkých svátcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Caen Morhen

Je to o přístupu

Sice jsem vyrůstal v krkonoších, ale musím příznat, že tam trávám méně a méně času v zimě. Zvláštní je, že volbu destinace zimní dovolené to ovlivnilo i u mne, který tam má kde bydlet, takže položka "ubytování" zcela odpadla. Za poslední roky jezdím jen výjimečně do Špindlu, a to končím mezi 10:30 a 11:30 (podle front - díky bohu, že je ještě možné prodat celodenní permici spáčům).

Problémy jsou tady dva:

1) Dobří lyžaři nemají možnost volby, respektive důstojné. Když vám kvůli tréninku nebo závodům zavřou černou, můžete sice jezdit po červené, ale je na ní najednou cca 0 50 % více lidí - za trest.

2) Špatní lyžaři nemají volbu žádnou, protože to, že je prakticky prázdná dvojsedačka u ledovatého velkého hanku, je jim prostě houby platný.

Mám-li den volna a zrovna se tam nacházím, strávím tam dopoledne, ale odchodu mnoha lyžařů z českých hor se prostě divit nelze.

0/0
24.2.2009 11:25

Ála

Lyžování na Telnici

Nemůžu posoudit velká lyžařská centra v ČR, ale musím letos pochválit Ski Areál Telnice u Ústí nad Labem. Parádně upravené sjezdovky i na odpolední lyžování, nádherné večerní lyžování, denní permice 350Kč a teď na jarní prázdniny je tu akce týden za 900Kč. Dvě parkoviště zdarma, navíc z Ústí jezdí skibus. Jsou tu pouze vleky a kotvy a o víkendu se samozřejmě fronty také tvoří, ale na hlavním vleku jsem nikdy nestála déle než 10 minut. A když je lidí jo hodně, stačí přejet na vedlejší černej Slalomák a zalyžujete si parádně....Doplňkové služby se sice nedají srovnávat s velkými středisky ve francouzských Alpách (jinde jsem nebyla, tak nemůžu porovnávat), ale i na Telnici najdete občerstevní u každé sjezdovky za rozumné ceny. Navíc z města je to 20 minut autem....takže do Špindlu a podobných středisek se nepohrnu ani náhodou, spíše se jim obloukem vyhnu a hurá na Telnici R^

0/0
7.2.2009 12:34

Dana

na Lipne, ze nejsou fronty?

byl jste nekdy na Lipne? I pres sve tri lanovky, jsou fronty dost sluste, tedy alespon o vikendu.

0/0
4.2.2009 11:33

Dana

Re: na Lipne, ze nejsou fronty?

Jeste jsem zapomnela, ze kdyz jsem tam byla tak prvni lanovka od parkoviste vice nejela nez jela, jizda s ni trvala zhruba 10 min a pri ceste se tak dvakrat i vickrat zastavila.

ve fronte jsem rozhodne nestala mene jak 17 min jak je zde uvedeno.

0/0
4.2.2009 11:37

Len

Re: na Lipne, ze nejsou fronty?

 Včera večer zrušili i večerní lyžování a dneska aby lidi nebrblali tak dali slevy a zas jim to nejede. Dotace miliony a služby žádný ,  na záchod chodíte naproti do restaurace, prý ty záchody co měli, tak jim pod nima praskla kanalizace která vede i pod pokladny, tak pěkně mazejte do restaurace naproti, kde si na schodech můžete rozbít ústa, co takhle dát tam TOI ?

0/0
6.2.2009 9:07

Karel

super areál

nejde o reklamiu ale kouknete jak muze dopadnout ski areál v rukou TJ www.jedlova.estranky.cz

0/0
28.1.2009 22:07

jorbl

jsem hloupy lyzar

vetsinou totiz ve vsedni dny pracuju

0/0
26.1.2009 1:05

czechian

Špindl - evropské ceny, zauralské služby

;-O Původně jsem chtěl napsat balkánské, ale i na Balkánu se dá perfektně lyžovat, o čemž ve Špindlu nemůže být řeč. :-© Přitom u nás jsou kopce na velká střediska, jen je okupují zelenáči a podobná verbež. Mnoho z nich je naprosto bezcenných, ale hlavně že jsou v první zóně NP. :-©

0/0
22.1.2009 17:12

dave

Černý důl

Pokud je tam slušný sníh přes týden super i o víkendech to jde,lepší než vedle o tři kiláky dál stát ve frontě na jedinou kabinku u nás.

0/0
22.1.2009 16:51

jordan23

NEJtrapnější Špindl

Co sem furt cpete nejtrapnější středisko co znám.

Předražený lyžovaní se 40 minutovýma frontama u vleku.

Mnohem blíž, mnohem levněji a mnohem krásněji je v Alpách.

Do špíny (Špindlu) mě nikdo nedostane.

Cena lístků stejná jako v Rakousku. Sjezdovek 10-20 krát míň. Fuj.

0/0
22.1.2009 15:27

tagil

Re: NEJtrapnější Špindl

vážený jordane,

nevím, kdy jste byl ve Špindlu, ale já jsem tam tak 50 dní v zimní sezóně a nikdy nestojím více než 3 minuty. Lyžuji však od 8.00 do 10.30, doba mezi 10.30-12.00 jeproblemat ičtější, fronty nárazově na 4-sedačce v Petru dosahují 15 min., na Medvědíně do 20 min. a to o víkendech, v týdnu fronty nepřesahují 5-7 min. ani v tuto dobu, odpoledne i o víkendech 5-10 min. Vyjímnou je pouze období 27.-30.12. kdy zvlášt na Medvědíně může fronta dosáhnout i 30 min., zajímavé je že v Petru ani touto dobou nepřesáhne 15 min. Ceny jsou ve Špindlu nižžší než ve Alpách - vysoká sezńa 700,-Kč tj. cca 26-27,-EUR, teď je to 600,-Kč tj 23-24,-EUR a v mimosezóně 500,-Kč tedy méně než 20,-EUR. Navíc se Skiareál trochu poučil a zvýhodnill časové permanentky. Úprava tratí bezchybná, nicméně odpoledne nevydrží nápor a už je to horší, ale to je stejné i v Alpách. Takže trochu korektněji. Nicméně jak je to popsané v článku, naše areály nesrovnávejme s Alpama, jsou to jiné parametry.

0/0
22.1.2009 17:09

jordan23

Re: NEJtrapnější Špindl

Moje zkušenosti ze Špindlu jsou čekací doba 40-45minut na čtyřsedačku (na které běžně jezdí 1-2 lidi). To vychází zhruba jeden!!! sjezd a kousek za hodinu. Takže za celý den (7,5 hodiny) se dá na černé sjezdovce, která má délku 1,3km najezdit zhruba 10km. Při ceně permanentky 700Kč to vychází 70Kč na 1km.

Když pojedu kamkoliv do Alp, kde z 95% jsou nulové fronty. Tak jsem schopen sjet 2km sjezdovku třikrát do hodiny. Při ceně 800-900Kč mně vychází 1km sjezdu na 17-20Kč.

Tak co je lepší!!?? Co je levnější!!??

Kilometr za 70kč + bonus 45minut mrznout ve frontě a nebo kilometr za 20kč + bonus kabinka nebo 4-sedačka s krytem? EU

0/0
23.1.2009 9:54

Obcasnykomentator

Re: NEJtrapnější Špindl

Když se třeba o Vánocích nebo o exponovaném víkendu postavíš stádně v deset k lanovce na Medvědín, kam se stáhnou všichni, kdo chtějí být na slunci a ne ve studeném dolíku Sv. Petra, a strávíš tam jako ovce celý den, delší fronty tam opravdu zažiješ. Asi jako když v letním pařáku půjdeš odpoledne do Podolí a budeš křičet, že je tam hlaba na hlavě a že si nezaplaveš. 

Podobně ti ale najdu třeba nějaký ten vyhlášený sjezd s kabinkou v Alpách, kde jsou od té desáté taky běžné půlhodinové fronty, a se započtením ceny celé takové legrace (cesta, ubytování, stravování, permice) ti vyčíslím za jednotku času nebo sjezdu takovou cenu, že by něco takového bral jen blázen.

Jinak řečeno, buďto jsi trubka nebo demagog, co si vybere to nejhorší a pak to zobecňuje (ať už to Podolí, hory nebo obchod před Vánoci), nebo se umíš přizpůsobit a podle okolností se zařídit. Zařídit se lze i u nás, jen chtít.

Ovšem když rezignuješ a pojedeš do Alp, aspoň u nás ubyde jeden potenciální prudič. Taky dobře.

0/0
24.1.2009 1:36

TVK

Re: NEJtrapnější Špindl

To vyčíslení by mne opravdu zajímalo, protože už 10 let jezdíme do největších FR/IT/RAK areálů a den lyžování po započtení všech nákladů vychází pořád stejně, od 1100  do 2200 Kč, přičemž nějakých 60 km denně je naprostá pohoda a zvládnou je i naše manželky, které lyžují naprosto rekreačně. Ano, i v cizině jsou fronty na exponované kabiny (Caron, Grande Motte ...), ale když tam nechce člověk stát, tak si sjede k několika dalším sedačkám, kde je čekací doba minimální.

0/0
24.1.2009 3:04

Obcasnykomentator

Re: NEJtrapnější Špindl

Podstata je v tom, že se nesmíš tupě postavit tam, kde je notoricky nejvíc narváno, a jen z toho vyvodit zobecněný závěr („čekací doba 40-45 minut“). Když budeš celý týden stát jen na tom Caronu nebo na Grand Motte, těch 60 km taky nenajedeš a budeš soptit, že musíš stát půl hodiny. A stejně jako píšeš, že sjedeš jinam, může i on v tom Špindlu jinam, kde celý den nebude čekat (skoro) vůbec. (O kvalitě sjezdu nemluvím, řeč je jenom o frontách a čekání. Jasně, že to nebude 60 km/den, ale není každý sjezdový turista a pro někoho jsou ranní dvě hodiny na krev dost a víc než trávit popojížděním celý den – ovšem nic proti tomu, když to baví.)

0/0
24.1.2009 20:57

TVK

Re: NEJtrapnější Špindl

Naše areály se budou vždy srovnávat s Alpama, protože jde o lyžování a to je jen jedno. Parametry, neparametry. Nebo jen proto, že u nás jsou hory malé, zkousnu, že jsou fronty, sjezdovky přeplněné, v 11 rozorané, služby často bídné a ceny se postupně šplhají na srovnatelnou úroveň s cizinou? Bohužel, láce CZ/SK hor je už ta tam a poměr kvalita/cena je momentálně pro náruživějšího lyžaře jednoznačná a naše hory to nejsou.

Ano, ještě před pár lety jsem jezdil jako Vy, 2 hoďky ráno, popř. vzal dovolenou v týdnu. Teď na to už kašlu a raději si 3x za zimu zajedu na kvalitnější a pohodovější lyžovačku do Alp. Stačí mi, abych si přečetl Váš příspěvek a čekací doby. které uvádíte a vím, že Špindl prostě neuvidím. Ale pokud se tam Vám líbí, přeju Vám to. Pro mne ztratily české hory jakoukoliv přitažlivost, takže Vám dělám místo :-)

0/0
24.1.2009 1:01

demon3

Re: NEJtrapnější Špindl

No sláva, zas o jednoho blba míň...

Ještě někdo ? ;-D

0/0
25.1.2009 13:55

TVK

Re: NEJtrapnější Špindl

Spíš se mi zdá, že minulým příspěvkem tady jeden přibyl.

0/0
25.1.2009 18:30

Mirek

Morava

Samozrejme se nejezdi jenom v Cechach, ale i na Morave. Daji se i najit strediska, kde se neceka ani o vikendech. Pred dvema tydny jsem byl v nedeli ve stredisku Miroslav u mesta Jesenik a mohu jen doporucit. Dobre ceny, upravene svahy a nove postavena dvousedacka, a hlavne zadne cekani.

Rad bych podotkl, ze pokud se clanek jmenuje "Dá se v Česku vůbec dobře lyžovat?", tak bych velice uvital, kdyby se nemluvilo jen o Cechach. Clanek se mel jmenovat "Dá se v Čechach vůbec dobře lyžovat?". Proč potom nenapsat clanek i on ostatnich oblastech ČR. Mame tady krasne hory s dobrymi svahy, a nejsou jen v Krkonosich.

0/0
22.1.2009 12:12

jordan23

Re: Morava

protože jsou všicjni posraní z dementního předraženýho a nevybavenýho Špindlu!

0/0
23.1.2009 9:56

petr

jedině Rokytnice

Róktnice nad Jizerou je nejlepší areál v česku. Nevim co maj furt s tim špindlem. V rokytnici jsou nejdelší a nejlepší lanovky.

0/0
22.1.2009 10:01

dave

Re: jedině Rokytnice

to máš pravdu ,ale ty fronty Ti tam nezávidím.

0/0
22.1.2009 16:43

obcasnykomentator

Tzv. prestižní

Co je proboha "prestižního" na rádobylifestylovém povrchním Skimagazínu?

Nebo se Pravda lísá, aby ho zase nechali napsat nějaký ten článeček?

0/0
22.1.2009 2:55

obcasnykomentator

Jen kus problému

Na příkladu nepřiměřeně medializovaného areálku Lipno je vidět, kam nabušení přepravní kapacity vede. Na tu trošku sjížděcího prostoru vrhnout přes 11 000 osob/hod. je zvěrstvo, zmírňované jen tím, že tamější klientela je lyžařsky nenáročná a při svém opatrném rekreačním sjíždění se na kopec poskládá lépe než vyspělí lyžaři na prudším terénu. Jinak tenhle podměrečný areálek (vykázat kilometráž tratí není takový problém) může nanejvýš usilovat o postup z pomyslného ranku středisek významu lokálního do regionálních. S celostátními lídry je nemá cenu srovnávat.

Dnešní DZ dokážou slušně řešit problém čekací doby, ale o to horší je stav na přeplněných tratích. O tom je třeba psát víc: čekání je jen nepříjemné, hemžení na svazích i nebezpečné.

Na Hromovce ve Špindlu se menší fronta udělá jen chvílemi, jinak se celé dny včetně víkendu chodí (takřka) přímo. Ale sjezdovky jsou i tak přeplněné. Problém se tedy nejmenuje fronta, pane redaktore, co jste se vždycky považoval za velkého znalce!

0/0
22.1.2009 2:52

slávek

Tak ať si tam vlekaři lyžujou sami

Za svý prachy mám v Rakousku výrazně lepší možnosti lyžování . Co bych se drbal tady?

0/0
21.1.2009 22:01

ředitel sekce výletů

skivysočina

http://www.skivysocina.cz/search.php?rsvelikost=sab&rstext=all-phpRS-all&rstema=63

pojeďte......se sklouznout na alpské stráňky....;-D;-DR^

0/0
21.1.2009 21:18

aaaa

mosty severní morava

jezdím přes týden (ne pátek, ali klidně v neděli) na večerní po práci sem:

http://www.skimosty.cz/aktuality/0038.jpg

lyžovat přes den jsem nebyl, ani nepamatuju.

0/0
21.1.2009 18:21

Honza

Re: mosty severní morava

Mosty jsou super přes týden na dopolední lyžování - lidí minimum (vůbec se nečeká), sjezdovky ještě drží, ale o víkendu, na večerní nebo přes svátky či prázdniny je to o nervy:/

0/0
21.1.2009 22:31

Shob

ale jo. Jde to

Staci vstat brzo rano ("brzo" jako v 5 hodin) sednout do auta a byt na stredisku uz v 8 a od pul devaty do 12 lyzovat. A pak jet dom. Za ty 3,5 hodiny si clovek celkem zalyzuje a vetsinou bez front.

0/0
21.1.2009 18:21

Nedobík

Re: ale jo. Jde to

Jak kde. Dost často jsem narazil na pokladny, které prodávaly jen celodenní a odpolední permanentky (od 12, od 13, od 14 a od 15 hod.) . Na dopoledne ne.

;-€

0/0
21.1.2009 22:04

mukake

Re: ale jo. Jde to

Tak ji pak střelíš, no..:)

0/0
21.1.2009 22:27

dave

Re: ale jo. Jde to

 na to bacha, aby z toho majitelé Herlíkovic neudělali zlodějinu na trest smrti ,jako vloni

0/0
22.1.2009 16:45

Honza

skiareály ČR x Slovensko

V tom článku je několik polopravd či mýtů - i u nás by šlo udělat sjezdovky 2 i více km (viz výškově srovnatelná střediska na Slovensku - např. Velká Rača, Martinky, Vratná, Kubínská hola, atd.). Třeba konkrétně taková Rača má všechny sjezdovky až na jednu delší jak kilometr, Malino nejkratší sjezdovka 800 m, v ČR neznámá Oravská Lesná nejkratší sjezdovka kilometr. Pro porovnání třeba v Beskydech jsou snad jen tři střediska ze sjezdovkami nad kilometr, v Jesenících má více delších sjezdovek jen Ramzová. Bohužel problémem u nás jsou ekologové a mnohdy i majitelé pozemků, na kterých by měly potencionální sjezdovky vést.

0/0
21.1.2009 17:51

Gigi

Nové skiareály

Kdyby nebylo pořád těch ekologů, tak by se mohlo postavit několik dobrých lyžařský středisek v krkonoších, v jeseníkách či na šumavě. Bohužel kvůli zachování přírody to nejde.

0/0
21.1.2009 17:31

Shob

Re: Nové skiareály

V Jesenikach se ma stavet novy areal, jsem slysel.

0/0
21.1.2009 18:19

Vincent Vega

Re: Nové skiareály

nemyslíš tento? http://www.skipremyslov.cz/ potichu postaveno a za EU dotace, osvětlená modrá, no neber to :-) 4sedačka na pár metrech za 490 Kč/denní omg..

0/0
21.1.2009 23:04

ll

Re: Nové skiareály

U nás už to nikde nejde, kde to šlo areály už stojí 20 let. Nové arály na rovině nebo v minimální nadmořské výšce nemají smysl.

0/0
22.1.2009 16:27

Lavet@seznam.cz

To me pobavilo

"Pouhé přidávání nových přepravních zařízení také nic neřeší, protože by se mohlo stát, že lyžaři ucpou sjezdovky." Kdyz si vydelite to zminene rakousko, na 1 km pripadne 550 lidi na km trati za hodinu, ten Spindl vycházi 1366, takze nejen fronty, ale vleky vozi moc lidi, u nas se stejne neda poradne jezdit.

0/0
21.1.2009 16:57

petr

recept na fronty

Muj názor je na to jasný ze by měla bý na víkendy stanovená urcitá kapacita areálu a kdyz se přesáhne tak uz přestat prodávat lístky na stadion se taky nevejde dvakrát tolik lidí nez je kapacita.Ale to by nesměli být vlekaři tak nenasitný:-(

0/0
21.1.2009 16:07

lyžař

Re: recept na fronty

Stanovená -omezená kapacita pro lyžařské areály v Česku by řešením byla, ale který provozovatel na to přistoupí? Provozovatele nezajímá fronta - zajímá ho kolik prodal lístků a jemu naprosto jedno jestli lanovka jezdí či nejezdí, sjezdovka zasněžená - nezasněžená, upravená - neupravená (ukázkovým příkladem je středisko Ramzová).

0/0
21.1.2009 21:41

Petr

Zdražit vleky

Jestliže je u nás kapacitní problém s vleky a de fakto i se sjezdovkami (vyšší kapacita vleků by ucpala sjezdovky), pak je třeba zvýšit ceny za vleky. Ubude lyžařů, zkrátí se fronty a zůstanou je ti, co na to mají, ale při tom vlekaři díky vyšším cenám vydělají stejně.

0/0
21.1.2009 14:45

sjezdík

Re: Zdražit vleky

až na to, že vleky v současnosti jsou již enormě (v Česku) předražené dobrá úvahaRv

0/0
21.1.2009 15:48

Richard

Stuhleck

27.12.2008 Stuhleck čekačka 45 min!!!! V takovémto termínu je lepší jít do hospody a ne se hrnout někam na hory!

0/0
21.1.2009 14:04

lyžař

Re: Stuhleck

Stuhleck je středisko kousek od Vídně, Brna, Bratislavy - o víkendu je to na parkovištích vidět, ale přes týden - člověk aby se tam skoro bál - nikde nikdo.

0/0
21.1.2009 21:44

Lukke-Luk

Javor

Já jezdím z Plzně lyžovat na Javor, ve všední den, ráno od 8:30 a lyžování po upravených sjezdovkách je do toho poledne naprosto parádní a bez front. Na delší lyžovačku jedu do Alp, v Čechách bych na odpolední lyžování neměl nervy.

0/0
21.1.2009 13:51

Muf Puf

Jááááá

To dělám stejně jako pan Zvolenský, jenom ty běžky praktikuji o víkendech a sjezdům věnui dva týdny v Itáliji, protože nejde enom o fronty, ale i o ůpravu sjezdovek a ta je u nás hrozná.;-D

0/0
21.1.2009 13:12

míra

lyžuji jen v cizině

Pokud si chci zalyžovat, jezdím výhradně do ciziny. Při týdenním pobytu je poměr cena: výkon je  jednoznačně příznivější. Loni jsem byl v Itálii, kousek od Cortiny a bylo to super. Žádné fronty, velké množství upravených sjezdovek, možnost navštívit více středisek, záchytná parkoviště, WC, příznivé ceny- sedmička vína na sjezdovce 4 E, oběd 8 E, fajn lidé. Obecně mi na českých střediscích vadí právě absence doplňkových služeb- parkoviště praskají ve švech, v koloně stojíte 3 hodiny, záchody nejsou nebo jsou špinavé a placené a za týden ve Špindlu dám tolik, jako za tu Itálli.

0/0
21.1.2009 12:56

Muf Puf

Re: lyžuji jen v cizině

R^

0/0
21.1.2009 13:13

lyžař

Re: lyžuji jen v cizině

naprostý souhlas, cenově (poměr km sjezdovek, lanovek atd) jednoznačně vychází lyžování v takové Itálii  velmi příznivě. Doplňkové služby - např. restaurace,  jsou už spíše hlavní služby, protože ta nabídka a kapacita rest. je ohromná, provozování vleků a lanovek je fakticky jen doplněk a lákadlo...

0/0
21.1.2009 21:49

eye

Re: lyžuji jen v cizině

..po zkušenosti v rakousku, zjistuji, ze budu lyzovat jen v cizine 8-)  super sjezdovky, zachody, sluzby, free parkoviste a perfektní jidlo a ubytovani, je to o neco drazsi nez v cechach, ale clovek si lyzovani opravdu uziva!! 

0/0
22.1.2009 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.