Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Monínec, malé Alpy v srdci Čech

Už jste vyzkoušeli Monínec, za 180 milionů korun nově postavené zimní středisko u Sedlce na České Sibiři? Je to bezpochyby nejlepší nejbližší lyžování od Prahy. Malé 'Alpy' hodinu jízdy na jih od české metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zuza

Monínec vs.Lipno

 Lipno jezdím pravidelně i když to k vám je blíž.A proč?Protože tam není jedna sjezdovka ale 5.Tak si můžu vybrat kterou dám.Každá je jinak náročná.Tak se mějte:-P

0/0
8.3.2009 16:28

Fany

Monínec

Máme chalupu 2km od Monínce takže pro nás je to fajn. Ale abych sem jel lyžovat z Prahy? Na Ještěd je to stejně daleko a za podobné peníze je tam mnohem více lanovek,vleků a sjezdovek. Pane Krejčí (majitel), to si z nás děláte legraci? 1,2 km modré sjezdovky za 490 Kč ?  Rv

0/0
23.2.2009 7:58

Honza

Opravdu Alpy v Čechách?

Tak jsem vyzkoušel Monínec,sněhopršelo.Dle ceníku jízd jsem chtě koupit jen 2x5 jízd na vyzkoušení.Dostala mě arogance pokladních ,že neexistuje,jen odpolední permanetka.I když vedle cedule nabízí. Dobrá,zakoupil jsem za cenu jako v Alpách,první poznatky vlekař dole stojí ale nezamete sedadlo lanovky na rozdíl od líného Itala nebo Rakušáka.Sjezdovka už neviděla delší dobu údržbu,asi jim za to my platící nestojíme.Pro srovnání Padák v Příbrami byl perfektně upraven.Majitelé zamyslete se,budete fungovat dokud budeme platit,ale co si zaplatíme chceme mít výborné.:-/Jinak myšlenka a realizace perfektní,jen si vážit zákazníků! 

0/0
8.2.2009 21:03

Monča

Skiareál Lipno

  Monínec ležíte v žaludku skiareálu Lipno....to co popisují u Vás to tam je běžné... ta vaše lanovka aspoň jezdí ta jejich jezdí semtam a ještě pomalu jak kdyby jim to neutáhlo ten sedící počet lidí.... kašlete na ně ...žere je že jste u Prahy a lidičky jezdí k Vám "o) A nemusí se vláčet 4 hodiny autem.

0/0
17.2.2009 10:37

Dana

Re: Opravdu Alpy v Čechách?

nemám zkušenost ani se sjezdovkou ani s arogancí personálu,zato jsem nucená již

druhou sobotu poslouchat ohlušující hudbu a nekonečné a ubohé moderování

jakýchsi  "soutěží", příroda nepříroda a obyvatelé pod kopcem... ;-(mají prostě smůlu a dodržování zákonů to se taky  na Moninci nenosí

0/0
3.3.2009 19:37

James

Vikendovy Moninec - NIKDY !

Tak jsem se by podívat o víkendu na Moninci. Sjezdovka uchazejici, snih slušný. Lidí víc než v nákupáku před Vánocema.... Pokud se bojíte samoty a opuštěných sjezdovek, tak věřte, že na Moninci se bát nebudete. První fronta je na lístky (cca 30-40 minut), pak se zařadíte do fronty u vleku (15-20 minut) a pak celou sjezdovku sjedete fe frontě (1-2 minuty - záleží jak rychle jedou či stojí ti před vámi). V nejužším místě na přemostění silnice (cca 5m široký můstek) stojí stále davy "tupých" ovcí, které blokují plynulý průjezd... za celo dobu jsem to nepochopil... tohle prostě hlava nebere. Monínec o víkednu už NIKDY :-/. Za stejnou cenu si příště pojedu užít do Krkonoš :-).

0/0
2.2.2009 9:51

Michoko

Stav sněhu?

chci se zeptat,zda někdo navštívil monínec tento víkend-23.1-25.1 a jaká byla kvalita sněhu atd....zda se to teplejší počasí projevilo na svahu?díky

0/0
25.1.2009 15:33

michoko

Re: Stav sněhu?

tak si odpovím sám....byl jsem tam ted 26.1n dopoledni a musim rict,ze vzhledem k tomu jaky je pocasi byl svah perfekte upravenej nebo mozna kvuli tomu,že se tam byl kouknout prezident,tak se snažily...

0/0
26.1.2009 13:47

petr sivák

Re: Stav sněhu?

Byl jsem tam a bylo to super, obleva se neprojevila, sněhu hafoR^

0/0
27.1.2009 10:09

Dean

most

ten most by mohl byt sirsi, to je pravda. ale uz takhle byl velice financne nakladny. most pro auta je v tom miste z nekolika duvodu nerealizovatelny. ten most bych bral spise jako moznost prejet z jedne sjezdovky na druhou, nez ho povazovat za plynule propojeni dvou casti sjezdovky. byl jsem svedkem krutehu urazu na tomto moste.

0/0
22.1.2009 15:09

Xtina

Mooninec 2

Jo a co me tam nejvic rozciluje je ten debilni mostek.V podstate na nejsirsi cast sjezdovky navazuje  4 m siroky mostecek.. vsichni tam zastavuji, padaji.Meli to udelat naopak,nestavet mostik pro lyzare,ale pro auta,nebo ho aspon udelat sirsi.Mno nic,nebudu se dal rozcilovat a uz setrim na ty Alpy.. a moninci bohuzel palec doluRv

0/0
22.1.2009 9:16

příhoda jiří

Re: Mooninec 2

Ten most jsem si přeměřil a přesně 17m, někde nejsou ani tak široké sjezdovky:-P

0/0
24.1.2009 10:51

Xtina

Re: Mooninec 2

17 metrů?  tomu nejde ani verit...a ze nekde nejsou ani takto siroke sjezdovky je naprosta blbost...;-D

0/0
25.1.2009 20:10

Nead

Re: Mooninec 2

nevim co si meril, ty sasku, ale ten most ma nahore sirku max 8m.

0/0
26.1.2009 14:54

Xtina

Mooninec

Na moninci jsem byla 6x. Poprvé to bylo 31.12.08 na vecerni lyzovani a bylo to super! Prazdna sjezdovka, zadne fronty ideal... Následující den 1.1. to bylo trochu horsi, ale fronta tak na 5 minut takze klidek. Treti navsteva byla na nejakem nocnim lyzovani o vikendu a to byl teda des! Fronta az do Prcic, sjezdovka jeden velkej led, lanovka se furt zastavovala..

Nechtela jsem se nechat odradit a prisuzovala jsem precpanost sjezdovky nejake souhre nahod. Druhy den rano jsme se na Moninec vydali znovu a bylo to 100nasobne horsi.. ;-( rada byla nekonecna, tak ac bylo nadherne pocasi, otocili jsme se a jeli pryc. Bohuzel to same se nam pak stalo jeste 2x.. takze ze 6 navstev monince jsme lyzovali jen 3x a myslim, ze uz tam nepojedem...

A cose tyce Alp v srdci Čech..tak v Alpach jsem sice nebyla, ale rozhodne si je predstavuju jinak..

0/0
22.1.2009 9:15

nccch

Zajímavé doporučení

Když k Ještědu to je časově stejně daleko, areál tam stojí od nepaměti. Sjezdovky prudší, delší a ve vyšší nadmořské výšce. Asi je to o tom, že kdo je z Prahy 8,9,14 jede na Ještěd a kdo z 5,15,11,12 jede na Moninec. Zbytek si může vybrat ;-D

0/0
21.1.2009 19:54

aaaa

a tady to je! hned zkraje...

četl jsem článek, kde redakce chválí podmínky na lyžování. hned si říkám: to zas bude v diskusi někdo, kdo idnes vyčte reklamu. nechápu, co je špatného na tom napsat, že něco dobře funguje. co má pak ten redaktor, propána, psát?

0/0
21.1.2009 15:48

aaaa

Re: a tady to je! hned zkraje...

sorry, to patřilo níže jako reakce.

0/0
21.1.2009 15:49

antisocka

Re: a tady to je! hned zkraje...

Prostě je to nechutný PR. Smiř se s tím:)Rv

0/0
21.1.2009 17:35

+++

Máchovo jezero

malá Riviéra v srdci severních Čech. ;-D:-/

0/0
21.1.2009 15:23

A znovu ztrestanej Sikin

Malé Alpy ????

Hej redaktůrku, byl jsi někdy v Alpách ? ;-D;-D;-D;-D neskutečnej trotl :-)

0/0
21.1.2009 10:57

Roman

Večerní lyžování

Na Monínci jsem byl na večerním lyžování při - 10°C z Prahy v ÚT. Na začínající středisko s kvalitním zázemím to nemělo chybu. 3 hodiny s malou přestávkou jsem si skvěle užil, s max.čekáním na lanovku do 5 min., na vleku bez čekání. Lyžovat tam celý den je skutečně asi jen tak pro místní. Škoda jen, že zapomněli na platební karty.;-D

0/0
21.1.2009 7:42

Martin HSJ

To snad někdo myslí vážně

8-o vždyť ta sjezdovka je hrozná placka dobrá leda tak pro začátečníky.

0/0
20.1.2009 22:15

HonzaS

A půjčovna?

V mnoha půjčovnách mají police na boty... to by bylo fajn dodělat...

Jinak celkem dobrý lyžování a poměrně rychlá a příjemná obsluha v samoobslužný restauraci...

Až jim odpustím tu platební kartu... a půl hodinový výlet do bankomatu... tak tam zase s dětma pojedu... ;-D

0/0
20.1.2009 16:48

HonzaS

Chyby těžko hledat?

Tak si představte, že zaparkujete, přezujete dítě i sebe do přeskáčů, odnesete lyže... a u pokladny se dozvíte, že neberou platební kartu... a že v areálu nemají bankomat... tak zase odnesete věci, přezujete se... a jedete do Prčic do bankomatu ;-D.

0/0
20.1.2009 16:45

antisocka

reklama?

Tak nekriticky clanek se jen tak nevidi. Nebo ze by to byla jen reklama, ktera se tvari jako clanek?:-©

0/0
20.1.2009 15:46

-

Re: reklama?

souhlas :-©

0/0
20.1.2009 17:54

Bekele

hue

snad az lanovka pojede na plny pecky...zatim je v zabehu, jede na 50%...fronty se nedaj.

sjezdovka pekna

priroda nadherna...prijedte mimo sezonu na prochazky .D

0/0
20.1.2009 13:07

Jarda

Spatne

moje navsteva monince vypadala nasledovne (sobota)...40minut cekani ve fronte na skipass, 40min ve fronte na lanovku, 12 minut lanovkou na kopec, 2min jizda dolu za neustaleho vyhybani se ostatnim ucastnikum na neskutecne preplnene, misty velmi uzke sjezdovce..no a znova do fronty, takze jedna jizda, ktera nestala opravdu za nic trvala necelou hodinu.

nekdo tu psal o sterku na sjezdovce, take jsem si vsiml, ze jsou sem tam na snehu kaminky neznameho puvodu.

rozhodl jsem se dat moninci jeste jednu sanci (streda)...lidi o neco mene, coz se projevilo hlavne na cekani na lanovku (10-15min), ovsem na sjezdovce stejne narvano jako o vikendu.

tim jsem dal moninci sbohem...

z prahy sjedu spis do krkonos, je tam moznosti vic, nebo na tyden do rakouska.

0/0
20.1.2009 12:45

PetrP7

Ještě že mě baví jen běžky!

Než takovýhle "Alpy" div ne v Polabí:-© to je lepší se pořádně zapotit.

Jinak článek je docela bezostyšný píár, ne???

0/0
20.1.2009 11:27

Jakub

Fronty, lidi, zmatek

Sjezdovka je pěkná, zázemí je příjemné,ale.... o víkendech se koncentrace lidí na sjezdovce i u vleku rovná dopravní špičce v pražském metru. Lidi kam se podíváte a díky hustotě návštěvníků není možné udělat ani malý oblouček. Pro carvingové oblouky zcela NEVHODNÉ. Užijí si to snad opravdu je příznivci skupiných tlačenic ve frontách na vleku a ti, kteří milují adrenalinový slalom mezi živými překážkami. Snad také proto na Monínec vyjíždí 3x denně záchranka a poměrně často zde uvidíte i vrtulník. Takže zvažte sami, zda se vám nevyplatí zaplatit méně o kousek dál.

0/0
19.1.2009 12:25

chatab

Re: Fronty, lidi, zmatek

no vida, aspon froteri z toho neco maj ;-D

0/0
19.1.2009 18:04

K.

Tak nevím

fronty by ani tak nevadily (když pominu, že po těch avizovaných 600 metrech to je loučka skoro vodorovná), ty jsou v ČR všude, největší nevýhodou Monince je, že tam na lyže leze každej strejka (protože teď už přece nemusí nikam daleko a má sjezdovku za barákem), kterej stál na lyžích naposledy v sedmý třídě před třiceti lety a myslí si, že to jde furt stejně.. chápu, že se to chce třeba "znova naučit" a nezbrojím proti začátečníkům, leč oni se dost přeceňují a jsou nebezpeční nejen sami sobě..

0/0
19.1.2009 12:02

relic

Re: Tak nevím

Mno a kde jinde by měli jezdit než právě tady, když je to taková placka? Lepší, než když třeba trotli na ještědu sněžili jen červenou Libereckou, na který se motali i totální začátečníci. Tohle je přijemnej kopec pro amatéry a je dobře, že takový jsou.

0/0
21.1.2009 12:53

Miker

Samej Hermann Maier

Podle keců Hahnenkamm by byl pro vás málo,modrá nestačí,červená málo.A co  ve středních Čechách chcete? :-©:-©:-©

0/0
18.1.2009 23:13

v

Jste paka

Copak je to povinné tam jezdit? Komu se to nelíbí ať si ........ políbí.

0/0
18.1.2009 7:04

CARREAUM

Reálná zkušenost

Středisko musím opravdu pochválit za různé navigační ukazatele. Parkoviště, skvělou restauraci, která se jen tak nevidí i technické zázemí.

Byl jsem zde lyžovat v sobotu, přijel jsem skoro v poledne. A moje pocity ? u lanovky stála fronta, kterou jsem jakživ neviděl. Vím, že to navíc bylo podpořeno svátky. Ale aby stálo ve frontě 1500 lidí a já si koupil permici - celodenní, a za 2 hodin sjel tři jízdy. Vážně ne.  A bojím se, že díky blízkosti Prahy zde budou extrémní fronty minimálně každý víkend. Kdyby se zde postavila navíc ještě jedna lanovka či vlek a pár sjezdovek. Tak je to pro mě středisko No. 1. Ale takhle dát 500 kilo za pár jízd denně ? Radši pojedu na Ještěd kde navíc dám stovku a vzdálenost je podobná 95 km od Prahy oproti 85 tady

0/0
17.1.2009 20:17

mk

Re: Reálná zkušenost

Ty fronty, to je vsude v Cechach stejny, nechapu jak to nekoho muze bavit sjet za 5 min kopec, pak stat 20 min frontu na vlek. Maximalne tak pres tyden, ale o vikendu je to uplna hovadina.

0/0
17.1.2009 22:14

lukas

Re: Reálná zkušenost

doslova souhlasím, o víkendu nemá smysl

0/0
20.1.2009 18:01

Karlos

Dotaz

A jak to tam vypadá s lidma na večerním lyžování v týdnu??

0/0
17.1.2009 17:39

Dix

Re: Dotaz

se podivej na webkameru:

http://www.holidayinfo.cz/zima/kamera.php?lang=1&ro=1&cntry=1&rg=25&loc=1&cat=7&cam=2074&pic=0&vid=0&gstart=0

a zjistis to. myslim ze na vecer to neni nejhorsi.

0/0
19.1.2009 20:46

lyžník pražský

Re: Dotaz

byl jsem tam večer 3x - úterý, středa, čtvrtek a celkem v pohodě. minimální čekání na lanovku (fronta max. k turniketům. vlek víceméně prázdný. Na celodenní (nebo delší) lyžování bych tam nejel, ale večer po práci ideální

0/0
31.1.2009 21:26

Tom

Trocha kritiky by neškodila

Možná, že se budu opakovat s níže vypsanými příspěvky, které jsem,ale nečetl. Tak první věc, která mne zarazila, že od parkoviště k vleku jdete přes nějaké pole, možná by nějaký chodník neškodil. V týdnu i na mě dost lidí, čtyřsedačka je pomalá a často se zastavuje - ale na ono je to asi vzhledem ke kapacitě nutné, jinak by se lidi na svahu zabili. Most přes silnici přes ktetrý se přejíždí je hodně úzký a nebezpečný, protože není přes něj vidět a při sjezdu více lyžařů a nelyžařů hrozí kolize, čehož jsem byl svědkem. V odpoledních hodinách je svah hodně rozježděný, samá boule. Co musím pochváli je restaurace a zázemí, to by asi srovnání s Alpama sneslo, zbytek je na tom o něco hůře.

0/0
17.1.2009 14:36

turbic

bikepark na Moninci?

Nemate nejakou informaci, jestli se opravdu planuje na tuto sezonu zacit stavet bikepark na Moninci? Bylo by to super, z Prahy za rohem i s lanovkou, navstevnost by urcite byla, sice na Jested je to skoro stejne casove, ale bylo by z ceho vybirat ...

0/0
17.1.2009 14:19

Tramp_007

Re: bikepark na Moninci?

Co je to, proboha, bikepark? Místo, kde se jezdí na kole?

0/0
18.1.2009 13:49

turbic

Re: bikepark na Moninci?

BINGO! :)

Vzhledem k tomu, ze neni legalni v lesich jezdit mimo vyznaceny lesni cesty, nerku-li uz pak vubec neco kutat a stavet, delaji se tyhle veci uz nekolik desetileti legalne, tedy ehm - ve svete :)

U nas je zatim prvni legalni na sumavskym Spicaku, i kdyz s problemy. Dalsi (myslim uz) legalni je na Jestedu (kde probehla legalizace uz puvodnich trailu v prilehlych lesich kolem lanovky na Skalku). Bikepark je proste misto na kopci, kde je nejaka moznost "vytahu" a smeremm dolu jsou, nejlepe ruzne, moznosti kterak se vyblbnout. Ruzne trasy, prekazky atd. :) Zkratka bikepark :)

Nase nejznamejsi a oficialni bych doplnil asi o Dolni Moravu, na Slovensku jich je taky par no a ve svete jich jsou tuny. Geisskopf a Leogang jedny z tech blizzich, Les Gets trosku dal ale v Evrope asi nejlepsi a v Kanade Whistler, to jsou ty nejprovarenejsi a nejznamejsi.

Jinak zkuste hledat "bikepark", treba na Googlu nebo na Seznamu, nevim, ktery je vas oblibeny vyhledavac :)

0/0
19.1.2009 7:53

farous

Re: bikepark na Moninci?

Myslím si, že kdyby si dal tip správci nebo majiteli Monince, že by o tom určitě přemýšlel. Co jsem čet na stránkách, tam tam plánujou i letní lyžování a ten bikepark by určitě byl dobrej nápad pro letní sezónu. Otázka ovšem je , jestli tam na to jsou úplně dobrý podmínky, strmost kopce apod. Já osobně se byl podivat v létě na Špičáku, a je to síla, jsou to dobrý "magoři" na těch kolech.

0/0
19.1.2009 8:12

Homer1

To jste nám neměl dělat, pane redáktor... :-)

Teď tam bude ještě víc narváno... ;-(

0/0
17.1.2009 10:46

schnitzel

osvětlená sjezdovka

není druhá nejdelší v ČR. SKiareál Lipno má 1300 m dlouhou osvětlenou sjezdovku, dnes jsem tam byl a skvělý - za stejné peníze jako na Monínci 3 nové čtyřsedačky, 7,5 km sjezdovek, a ten jejich Foxpark pro děti nemá chybu. Doporučuji vyzkoušetR^

0/0
16.1.2009 22:43

Nedobík

Re: osvětlená sjezdovka

Si upad, nebo co??? Když už se budu drncat takovou dálku, tak to vemu radši přes Železnou Rudu na německý Javor!

R^

0/0
17.1.2009 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.