Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Agresivním lyžařům v Česku je hej. Skipatroly na ně nemohou

Sjezdovka Skalka na Ještědu je v sobotu před polednem přeplněná. Většina lyžařů si to uvědomuje a jezdí ohleduplně. Najednou mezi nimi prosviští mladík v tmavší bundě. Je mu úplně jedno, že méně zkušené lyžaře přinejmenším poleká. Riskujícího jezdce nikdo nepronásleduje, přestože skiareál Ještěd je jedním z mála českých středisek, která se pyšní skipatrolami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hawell

jednoduche reseni..

si myslim, ze kdyby kazdej prestal hledat chyby na tech druhejch a sam jezdil tak, aby dodrzoval fis desatero, ktere se bere vsude v evrope jako standart, tak je problem daleko mensi a skipatroly muzou dal v klidu veset cedule..

dobrej jezdec si nestezuje, ze se mu nekdo priplet do cesty, ale protoze jede primerene dane situaci a svym schopnostem, tak to vyresi tak, aby neohrozil nikoho ze zucastnenych vcetne sebe..

takze hlavne ohleduplnost a ne machrovani..

0/0
13.1.2009 11:42

Ondra

Zmena zakona

Nechapu, proc je na to potreba zmena zakona, proc to nemuze bejt soucasti podminek te smlouvy o prodeji permice, ze vam ji muze skipatrola provozovatele odebrat, kdyz se nebudete chovat slusne.

A nakonec je tu tlak provozovatelu, pro ne jsou pomali lyzari nejvydelecnejsi - jsou dele na sjezdovce a mene casto vytvareji frontu u vleku - takze by nejradsi sebral permice vsem rychlejm, co sou na velku moc casto. Takze je potreba s tim pridavanim pravomoci bejt opatrni.

0/0
13.1.2009 11:41

Monika

Re: Zmena zakona

Protoze zakon je nad predpisy a vyhlaskami. Nemuze tam byt nic co by zakonu odporovalo. Tudiz kdyz za Tebou prijdou a znicej ti permici, tak je to podle zakona poskozovani ciziho majetku.

0/0
14.1.2009 10:29

Ondra

Re: Zmena zakona

Ale oni ti ji preci nemusi nicit, jen ti s touhle permici nedovoli dale pouzivat jejich vleky (vyradej to cislo z opravnenejch), protoze jsi porusil podminky smlouvy, kterou jsi s nimi uzavrel. Je to stejne, jako kdyz te vyhodi z tramvaje protoze ses vozralej a delas tam bordel, prestoze mas listek.

0/0
14.1.2009 12:20

Onen

Re: Zmena zakona

Je zajímavé, že vlekaři nemusí plnit zaplacenou službu a nic se neděje. Stačí když napíší, že za nic neručí. A tohle najednou nejde. Na to jsou přece taky zákony, že za peníze mám nárok na zboží nebo službu...

0/0
21.1.2009 11:18

Ondra

Agresivni vs. Rychly

Pride mi, ze tady vsichni diskutujici jezdi desne rychle ale desne ohleduplne. Rad bych tomu veril. Pak je ale na sjezdovkach spousta takovych co vam projedou tesne pred lyzema, coz vas zakonite rozhodi a ustojite to jenom proto, ze uz na lyzich neco umite. Kdyz stojite u kraje sjezdovky na prehlednem miste a nekdo udela obloucek 20cm od vaseho batohu v takove rychlosti, ze ho mate plny snehu, je to asi taky v poradku, protoze se nic nestalo atd. Myslim, ze proto takove bezohlednosti jsou ty skipatroly namirene. Aby si to lyzovani mohli uzit vsichni (i kdyz je to sport). Ale mozna podle nekterych maji na cervenych a cernych sjezdovkach co delat jen ti co jezdi 100 a vice (proc se pak ale objevuji i na tech modrych). Ja si treba myslim, ze mam na cerne co delat i kdyz jedu 30. A kdo ma podle vas rozhodnout, kdo tam ma co delat a kdo ne? Ja si myslim, ze tam nepatri ti bezohledni. Kazdopadne nemam nic proti rychlosti, kdyz je spojena s ohleduplnosti.

0/0
13.1.2009 11:40

tagil

Re: Agresivni vs. Rychly

0/0
13.1.2009 12:42

tagil

Re: Agresivni vs. Rychly

Souhlasím, je to o oboustranné ohleduplnosti, jak těch dobrých  a rychlých lyžařů, tak těch pomalejších a většinou méně zdatných. To co mi na tom článku a částečně i na této diskusi vadí, a uváděl jsem to níže, je, že rychle sportovně jedoucí lyžař je čím dál více považován za bezohledného a má být omezován a měl by podle některých jezdit max.30 km/hod. V tomto s Vámi nesouhlasím, bezohlednost je, když člověk, který má problémy sjet modrou sjezdovku jede po černé a ohrožuje sebe i ostatní. Jinak těch frajírků, co schválně jezdí těsně kolem druhých lyžařů, jak to popisujete, jsem zase tolik neviděl. Lyžuji 50-60 dní v roce a poslední 3 roky z rodinných důvodů pouze ve Špindlu, kde je hustota lyžařů velmi vysoká a setkal jsem se tím velmi zřídka a vždy to byli lyžaři, kteří toho tak moc neuměli, hlavně neuměli pořádně oblouk, tak to prali šusem, tito pak jezdí stejně i na modré. Neviděl jsme dobrého, zkušeného lyžaře, který po modré jede nepřiměřeně. 

0/0
13.1.2009 12:58

hbf

Re: Agresivni vs. Rychly

Mně se to stalo minulý týden na Klínovci. Všední den, sjezdovka prázdná a jediný člověk, který tam krom mě a dítěte byl, musel just minout dítě o půl metru.

Dle mého se jednalo o jedince, kterému nestačí ani silné auto na kompenzaci kratšího pohlavního údu, případně na silné auto ani nemá peníze a jeho frustrace je o to větší.

0/0
21.1.2009 9:59

honzik_janulik

Aha,

takže podle většiny zde uvedených diskuzních příspěvků lze usoudit, že na sjezdovky prostě patří jenom ten, kdo umí dobře a rychle lyžovat, a nikdo jiný už tam nemá co dělat, aby se mu tam nemotal, když letí dolů po sjezdovce? A když ho náhodou přizabije, je to jeho vina, neměl tam co dělat, žejo? Nerad bych se mýlil, ale nepřipomíná to situaci na českých silnicích, kde se prohánějí borci v silných vozech, ohrožují ostatní a kdo se jim připlete do cesty, má holt smůlu? Neměl tam být...

0/0
13.1.2009 2:00

...

Re: Aha,

Sjezdovky jsou rozdělené a označené podle náročnosti. Stačilo by, kdyby to lyžaři respektovali. A asi vás to překvapí, ale ti dobří lyžaři se neprohánějí po modrých sjezdovkách a cvičných loukách, zakto ti špatní klidně vlezou na černou a pak se diví...

Silnice do toho netahejte, to je o něčem jiném. I když i na těch silnicích je to především o řidičských schopnostech a přehledu o situaci kolem sebe, pak nemáte problém ani s těmi silnými auty.

0/0
13.1.2009 9:34

tagil

Re: Aha,

Vážený pane,

je vidět, že jste tu diskusi četl velmi povrchně. já jsem v ní kromě svého příspěvku našel velké množství, které hovoří o tom , že rychlost a agresivní pojetí jízdy nejsou hlavním problémem, bez nich by lyžování ztrácelo smysl. Problém je v bezohlednosti a nedodržování základních pravidel. Když jsem se učil v 70.letech lyžovat, tak jsme se např. učili, že před rozjezdem je třeba se rozhlédnout, že když křižuji sjezdovku, tak se musím dívat stále nahoru nad sebe, že lyžování je sport a pouze zábava, tedy, že nemohu vlézt na jakýkoliv kopec, když lyžovat pořádně neumím. Víte z čeho, je nejvíc úrazů? Ne ze srážek, ale z přecenění vlastních sil. Lidé si myslí, že celý rok budou sedět doma na gauči nebo v kavárně a pak v zimě vyrazí na týden lyžovat, úplně mne jímá hrůza, když vidím tyto typy, jak sklouzávají černé sjezdovky, kde nemají co dělat, protože ohrožují sebe i okolí.  Je třeba si uvědomit, že lyžování je sport. A srovnání se silnicem je naprosto nesmyslné.

0/0
13.1.2009 10:10

Onen

Re: Aha,

Asi tak. ale oni nejen že sesouvají, jsou i tací, co se pustí šusem dolů se smrtí v očích a když to ustojí, tak jsou spokojení, jaký že to byl adrenalin.

0/0
21.1.2009 11:22

Obcasnykomentator

Užiteční idioti

Naši čačtí novináři se i zde stavějí do rolí užitečných idiotů, když horují proti "bezohledným" sjížděčům a směšují "rychle" a "agresivně". Jistě si přitom připadají nesmírně ušlechtile (bojují přece za správnou věc!) a usínají s pocitem dobře napsaného článku. Jenže plkání o tom, že naši skipatrolové nemají pravomoce (stejně jako je nemá žádný černý šerif), se podstaty problému jen dotýká.

I tak ale bohužel pomáhá vymývat mozky směrem k tomu, že potřebujeme další účinný bič, tentokrát dokonce na platící zákazníky!!!

A ještě chvíli a nějaký jistě zcela věrohodný průzkum ukáže, že většina lidí si takový bič přeje, neboť vyšší bezpečí za to přece stojí. Přiřadit si můžeme ke kamerám, čipům a podobnému monitoringu.

Jak píšu, užiteční nekompetentní idioti, alespoň IMNSHO.

0/0
13.1.2009 1:15

jannes

Re: Užiteční idioti

Ty sem motáš Orwella, ty občasná nádhero.... Tady přece není řeč o tom, že např. načerné sjezdovce mají jezdit děti nebo nezkušení lyžaři. Div se světe, ale i dobří lyžaři si chtějí zalyžovat v klidu a nebýt neustále ve střehu, odkud se vyřítí nějaký potencionální Franz Klammer. A to srovnání výše s bezohledností na silnici celkem sedí....

0/0
16.1.2009 8:57

rozhněvaný lyžař

kapacita sjezdovek

Vadí mně, že se stále dokola obviňují lyžaři, že jezdí rychle. Celý problém s bezpečností na českých horách souvisí s chamtivostí provozovatelů lyžařských ski areálů, kteří značně naddimenzovali kapacitu lanovek, ale tomu již neodpovídá kapacita sjezdovek. Sjezdovky jsou přeplněné a dochází k úrazům lyžařů. Ski patroly nemůžou vyřešit tento problém! 

0/0
12.1.2009 23:45

Obcasnykomentator

Re: kapacita sjezdovek

Proč nikdo nezmíníte orgány ochrany přírody (např. Krnap), které dlouhodobě a systematicky sabotují mnohé snahy provozovatelů areálů o rozšíření ploch ke sjíždění, resp. o umožnění sjezdů mimo značené tratě?

Mnozí z těchto  "ušlechtilých" ochránců stromků, kytiček a ptáčků sice radostně vydělávají na lyžařích i snowboardistech (např. pronajímáním ubytování), ale to jim nebrání vydávat kladná vyjádření ke kapacitnějším lanovkám a novým či modernizovaným ubytovacím objektům a nechat lyžaře pohybovat se v nevyhovujících podmínkách přeplněných tratí. Pěkné pokrytectví, jakkoli ani provozovatelé skiareálů nejsou svatí a taky chtějí, jako každý podnikatel, vydělat.

Nelze nevidět paralelu třeba s obchvatem Plzně.

0/0
13.1.2009 1:06

Ondra

Re: kapacita sjezdovek

Ano, a taxe provozovatele arealu snazi vydirat KRNAP drive postavenymi lanovkami s prehnanou kapacitou aby povolil rozsireni sjezdovek, prestoze uz kdyz staveli ty lanovky, tak museli vedet, ze jim to rozsireni nepovoli. A KRNAP je pak bit, prestoze je k provozovatelum vstricny. Nemel by spis provozovatel sam pri stavbe lanovky zvazit, jesi se to na ty sjezdovky vubec vejde?

A obchvat plzne bych do toho netahal, proste se asi tenkrat politikum nepovedlo presvedcit vsechny, ze nahla zmena trasy obchvatu je zmena k te nejlepsi mozne variante (coz si nemyslim,ze by byla) a ne jen zlatej dul pro nektery zastupitele.

0/0
13.1.2009 11:21

ABC

Jested

Zdravim, v sobotu jsem shodou okolnosti byl na Jestedu. Poprve a naposledy. Jezdil jsem na snowboardu a mam cernou bundu, doufam, ze clanek tedy nebyl o mne... Jezdim rychle, ale nepovazuji se za agresivniho. A vzdy jsem panem prkna... Co se delo v sobotu na teto sjezdovce... "Masakr". Lanovka je silne predimenzovana uzkemu svahu a po pripojeni druhe sjezdovky je temer nemozne udrzet si kolem sebe nejaky prostor, navic na kazdem metru nekdo stoji a to z obou stran sjezdovky, nekde i uprostred... Odpoledne se v posledni zatacce udelaly boule, takze na stranach stali cumilove a v boulich lezeli mene zkuseni lyzari nebo ti, kteri nevedeli, kudy projet. Projizdel jsem, ale nikoho netrefil a ani neohrozil... snazim se pokud mozno predvidat udalosti dopredu... Pote, co mi jeden stojici tatinek poslal metr pred prkno sveho potomka a ja se vyhnul jen s nejvetsima obtizema, jsem stravil 3 posledni hodiny v bufiku (chvalim jidlo i prostredi) a na svah se mi uz nechtelo... Jested - never more!

0/0
12.1.2009 22:42

mcfisto

Re: Jested

Ony by se asi ty skipatroly mely zamerit i na tyto experty! Na lyzaku nam dycky nas ucitel tloukl do hlavy par zakladnich pravidel, kterych se snazim stale drzet: stat vzdy na kraji, pred vyjezdem se vzdycky mrknout, esi nekdo nejede a hlavne (PANI SNOWBORDARI) NIKDY nestat pod jakoukoliv vyvyseninou pres kterou neni svrchu videt!

Jezdim vetsinou taky dost rychle, ale pokud vidim vetsi seskupeni lidi hodne rychle se krotim. Ono to neni az tak o rychlosti jako o ohleduplnosti. Kdyz se zabit, tak sam! ;-)

0/0
12.1.2009 23:24

+++

Nevím

jsem agresivní když mi GPSka ukázala 109 km/h na prázdné sjezdovce? Mám čekat že mi přijde pokuta za rychlou jízdu? :-) A mám se s tím jít léčit, nebo mě zavřou časem do ústavu?

0/0
12.1.2009 21:02

wohnout

Re: Nevím

ted jde o to, zda tak bylo na sjezdovce v obci, nebo mimo obec :-P

0/0
13.1.2009 6:34

nasranej lyžař

Dobrá rada

Pokud si chcete zničit lyže, tak na Ještědu na vás čekají. Na všech sjezdovkách kamení.

0/0
12.1.2009 18:02

mikesi

muff

nikdo nejezdí na hory, aby se srazil. Ten kdo jezdí agresivně = rychle musí čumět před sebe a dávat pozor kam jeden ten před nim, objet ho větším obloukem, pokud je to slabší lyžař aj musí počítat, že ten před nim se může vytřít. To že se ten dotyčný lekne, to je jiná písnička a jeho problém. Někdo se snaží vyvolat umělou kauzu - nehledejte problémy tam, kde nejsou. Jsem na horách a přes víkend jsem neviděl žádný incident, kromě týpka co to nahulil do dřevěný značky. :) Je to v lidech a nějaký restrikce jsou k hov-nu

0/0
12.1.2009 17:11

zo

Re: muff

Kecáš kraviny a dobře to víš.

0/0
12.1.2009 17:15

Andee

Re: muff

Mluví rozumně. Když někdo neumí lyžovat je v rychlosti 30kmh nebezpečnější, než dobrý lyžař v dvojnásobné...

0/0
12.1.2009 21:54

pes Jonatán

Re: muff

a ten kdo lyžovat zatím neumí, se to má naučit kde?? lidem prostě chybí základní lidská slušnost a ohleduplnost, někdo to tu připodobňoval k situaci na silnicích, to je docela trefné (bohužel) :-/

0/0
13.1.2009 6:32

...

Re: muff

Ten kdo neuzmí lyžovat se to má učit na vhodné sjezdovce - nějaká rodinná/modrá, nebo jiná cvičná louka, nejlíp pod dohledem nějakého instruktora nebo zkušeného lyžaře. A ne se motat na červené, nebo dokonce černé, kde se pohybují už zkušení lyžaři, kteří prostě jezdí rychleji.

Když není moc lidí, tak se to dá zvládnout, ale když je sezóna v plném proudu, tak jeden chomla na červené je schopný nadělat velké problémy.

Souhlasím, lidem chybí základní lidská slušnsot a ohleduplnost a tak se motají a zavazí na místech, kde se svým"uměním" nemají co dělat.

0/0
13.1.2009 9:28

tagil

Kdo je agresivní a bezohledný?

Text i celá diskuse, kterou zatím mohu sledovat za poslední roky se mi zdá velmi povrchní a pro mne jako člověka, který lyžuje 30 let každý rok 50-60 dní i trochu nepochopitelná. Rychlost a agresivní způsob jízdy k lyžování dle mého názoru patří a velice mi vadí, když rychlý lyžař je považován bezohledného. Já osobně lyžuji brzy ráno, když na sjezdovkách je minimum lidí, pečlivě se rozhlédnu po sjezdovce a vyhodnotím si podle její zaplněnosti, jakým způsobem pojedu, kratší oblouk, delší, nikdy nezastavuji na nepřehledných místech, při brzdění se podívám, jestli někoho neohrožuji, pri rozjíždění se podívám nejede-li někdo z vrchu, ale jezdím jen po černých sjezdovkách příp. brzy ráno po červených pokud je tam málo lidí. Já osobně považuji za bezohledné ty, co jezdí rychle na modrých sjezdovkách, ty co jedou po černé a jejich lyžařské schopnosti tomu neodpovídají, ty co si myslí, že podívat se kolem sebe, když se rozjíždím je zbytečné. Ale zakazovat agresivní jízdu paušálně - to nechápu.

0/0
12.1.2009 16:56

Masa

Re: Kdo je agresivní a bezohledný?

Z vašeho článku by se měly udělat pravidla pro pohyb na sjezdovce. Plně s váma souhlasím. Diskuze v momentě, kdy se nějaký iniciativní ouřada snaží nastavit taková pravidla, která druhý iniciativní "blbec" použije i proti vám a vašemu ohleduplnému stylu je ale na místě.

0/0
12.1.2009 17:44

Andee

Re: Kdo je agresivní a bezohledný?

To je přesně to, proč jsem zásadně proti zvyšování pravomocí skipatrol. Nejsem zvědavej na to, jak mě buzeruje na sjezdovce nějaký vemeno, protože jemu se zdálo, že jedu moc rychle. Vím, co si můžu dovolit a i to, že přizabít můžu při nějaké srážce klidně i sebe, tak jedu tak, abych měl možnost se případnému "nemehlu" před sebou vyhnout. Je to o základních pravidlech - riskovat jen když má člověk přehled o situaci na sjezdovce, ubrat, když nevidím "za roh" atd... prostě mít jízdu pod kontrolou, pak je pravděpodobnost střetu minimální.

0/0
12.1.2009 21:53

mcfisto

Re: Kdo je agresivní a bezohledný?

No nevim, ale v Alpach jsem vyl nekolikrat a nikdy jsem zadnou skipatrolou nebyl zachycen a to jezdim dosti "prasacky" (mysleno rychle). Pokud clovek cti par zakladnich pravidel (jak jiz napsal autor puvodniho prispevku) nikdo vam nikdy (snad) nebude delat problemy.

0/0
12.1.2009 23:28

ales

Skipatroly ve Spindlu

Byl jsem na vánoce ve Špindlu a ve Sv. Petru jsem viděl skipatroly akorát, jak postávají u pokladny, aby někdo nekšeftoval s permicema. Na sjezdovce nebyla ani noha.

0/0
12.1.2009 16:53

tagil

Re: Skipatroly ve Spindlu

Nemáte pravdu, byl jsem tam teď 3 týdny a viděl jsem je denně, ale je jich pár a více se věnují skutečně označování nebezpečných míst, kterých bylo vzhledem k nepřetržitému zasněžování více než dost a pánové, které si Skiareál najal k omezení kšeftů s permicema nemají se skipatrolou nic společného.

0/0
12.1.2009 16:59

Ondra

Re: Skipatroly ve Spindlu

A jak jako ten obchod reguluji?

0/0
13.1.2009 11:11

tagil

Re: Skipatroly ve Spindlu

Správný dotaz, pouze psychologicky. Tím, že tam stojí, tak si to někteří rozmyslí, ale nemohou Vám v tom zabránit a když se jich zeptáte, tak Vám to i potvrdí. Myslím si, že jsou tam letos zbyteční, protože Skiareál upravil ceny tak, že přeprodej již není tak výhodný, jak tomu bylo v minulosti. Vzhledem k tomu, že mám již 6 let celoroční permanentku, tak s tím nemám osobní zkušenost, ale co pozoruji, tak jsem tam letos překupníky viděl minimálně.

0/0
13.1.2009 12:41

Ondra

Re: Skipatroly ve Spindlu

No jak tak pohlizim do ceniku, tak tam porad vidim koupit rano za 700, v poledne prodat za pet set (od 11 to stoji 560, od 13 pak 420, ale kdo by na to cekal) a mit dopoledne za dve kilca misto 420. Ale je pravda ze driv to bejvalo za 150, takze s tou cenovou politikou zacli neco delat. Ja myslim, ze je to dobre, treba se casem dockame toho, ze uz to cloveku za to vazne nebude stat...

0/0
13.1.2009 16:03

tagil

Re: Skipatroly ve Spindlu

ty ceny zpaměti neznám, ale cena celodenní je ted 600, dopolední myslím 370, a od 11 h. kolem 400, proti loňsku dost snížená celodenní a zajímavě zvýhodněné časově omezené permanentky. Myslím, že pro překupníky tam ten prostor je výrazně menší.

0/0
13.1.2009 20:37

Ondra

Re: Skipatroly ve Spindlu

Komentoval jsem hlavni sezonu, ve vedlejsi, ktera je ted jsou samozrejmne vsechny ceny o neco nizsi. Kazdopadne i tak mam pocit, ze nekolik predchozich let to stalo 750, zlevneni je prijemnym preqapenim.

0/0
13.1.2009 21:46

mik-esh

nejhorší jsou pšonci

lyžovat neumí, ale jezdí jako prasata, nebo se naopak motají, jako lopaty. nemluvě o předbíhání ve frontách, přejíždění lyží, chlastání na svahu a chování vůbec. Jsou to burani, arogantní, agresívní tupouni. Na cestách za volantem, se chovají úplně stejně. Nejhorší je, že jich u nás na horách je víc, než domácích:-( na cestách už skoro taky. polák, je hrozné plemeno.

0/0
12.1.2009 15:38

Pat

Re: nejhorší jsou pšonci

Pravdu máš! Moje zkušenost je podobná.;-€

0/0
12.1.2009 19:23

jura

Re: nejhorší jsou pšonci

plně souhlasím

0/0
12.1.2009 19:25

Kei: politický vězeň

Já jsem nebezpečnej...

...i na dětské sjezdovce a nejvíc sám sobě ;-D Proto jsem lyže radši zahodil a koupil si pekáč R^ :-P

0/0
12.1.2009 15:33

Jiřín

Re: Já jsem nebezpečnej...

Jestli máš na mysli ten samý pekáč co já, tak je to ideální řešení.

0/0
12.1.2009 16:33

opčan

Ještěd není skiareál.

Ještěd má snad nejužší sjezdovky na světě. To nejsou sjezdovky, ale koryta na svážení klád. Na ještěd už nikdy.RvRvRv

0/0
12.1.2009 15:22

Katarov

Zacatecnici na cerne sjezdovce

Chtel bych se pridat k nazoru, ze za dost konfliktu muze nerozvaznost nekterych lyzaru. Nepochopim, proc se clovek, ktery se sotva drzi na lyzich vyda na zledovatelou cervenou sjezdovku, kterou zakonite "kotrmelcuje" celou dolu (nebo jeste lepe rovnou na cernou).

Jeste vice me pak desi rodice, kteri po takove sjezdovce za sebou (ci pred sebou v tom lepsim pripade) vlaci ratolest, ktera rovnez ma problem i s klasickym pluhem. Tim pak dokazi vytvorit "konvoj" pres pul sjezdovky, u ktereho nemate sebemensi moznost odhadnout, kterym smerem se bude pohybovat.

Snowboardaci za horizontem (a samo i lyzari), kteri se rozhodli odborne hodnotit dalsi postup "velenarocneho" sjezdu, nejlepe s jointem v ruce, to je kapitola sama pro sebe. Nicmene trochu ohleduplnosti nikdy neuskodi.

0/0
12.1.2009 15:20

Karel

Re: Zacatecnici na cerne sjezdovce

Naprosty souhlas R^

0/0
12.1.2009 16:11

Pampaliny

Nenažraní vlekaři

A kdy si vlekaři prosadí zákon, který jim nedovolí prodat víc permanentek než je kapacita svahu? Přeplněné svahy, kde pořád člověk vlastně někoho omezuje a někdo omezuje jeho nejsou vinou lyžařů.

0/0
12.1.2009 15:03

Roumen

Re: Nenažraní vlekaři

Kapacitu by mel ridit vlek...proste nahoru pousti tolik lidi, kolik se vejde na svah, ostatni cekaji ve fronte...

0/0
12.1.2009 16:17

Shob34

Re: Nenažraní vlekaři

Ne. To je  naprosto spatne. Kapacitu by mel ridit prodej jizdenek. V kazdym lepsim stredisku v zahranici to tak funguje.

0/0
12.1.2009 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.