Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víme, které lyže jsou nejlepší. Výsledky SKI SuperTestu

Chcete začít zimní sezonu s novými lyžemi a nevíte, jak si vybrat? Inspirujte se prestižním Ski SuperTestem časopisu SKI magazín. V nejrozšířenější kategorii lyží - allroundech - které se dnes budeme věnovat, zvítězily Salomon se svým modelem X-Wing 8, Blizzard s typem G-Force Sonic IQ a Head Xenon Xi 8.0 RFB 07.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jendir007

A kdy bude slibované pokračování testu?

0/0
7.1.2009 16:56

Premek

Ten test je uplne na houby...

Aby to melo vypovidaci hodnotu, musel by to byt alespon single-blind test. Kdyz ten zkousejici vi o jakou znacku se jendna, tak je predem ovlivneny ve svem nazoru. Za druhe tam chybi spousta dobrych znacek - napriklad Volkl - asi jim dost nezaplatil :-/ Nezbyde nez si to zase vyzkouset...

0/0
18.12.2008 18:08

Brumla

Re: Ten test je uplne na houby...

Nechci tu dělat advokáta testu, ale co jsem slyšel, tak Volkl chybí  ne proto že nezaplatil, ale napak proto, že jeho lyže před tuším dvěma lety dopadly prachbídně a Volkl žádal jejich stažení z testu - což bylo odmítnuto. A od té doby prostě tahle značka není...Takže důvod přesně opačný... Ale možná je to kec - ví-li někdo, opravte mne.

0/0
18.12.2008 20:12

milivoj

je to jedno

No, já  už nějaký ten pátek na lyžích jezdím (normální lyžařský konzument svahů) a řekl, bych, že pokaždé když si koupím nové lyže, tak si na ně za dvě jízdy zvyknu a v podstatě není moc rozdílu. Málodko je Šárka Záhrobská, aby nějaké podstatné rozdíly poznal. Ono také záleží na sněhu. Ty diskuze o lyžích patří spíš po celodenním lyžování do příjemně vytopené hospody, kde kdekdo ohromuje tím, jak jedny lyže jsou úžasně točivé, jak jdou do oblouku a jak drží směr v rychlosti:)

0/0
18.12.2008 16:48

Obcasnykomentator

Re: je to jedno

Kdo „nějaký ten pátek“ jezdí, má už určité zkušenosti a zná se, takže už přece jenom trochu odhadne, jaká lyže by mu mohla vyhovovat. A taky se umí přizpůsobit. Zároveň ale je taky možné, že takový lyžař jede s každou lyží plusminus stejně a neřeší, nakolik využívá jejího potenciálu a jestli je pro něj opravdu vhodná. Prostě že to nějak sjede.

Máš pravdu, že to je typické lyžařské téma, ale lze se přitom dozvědět věci, které z oficiálních materiálů nevyčteš, a lze tak dostat chuť na vyzkoušení různého v půjčovně nebo testcentru. A na to, aby slušný lyžař poznal rozdíly, nemusí být Šárka. Naopak, laik je často hodně citlivý a umí rychle odmítnout to, co neodpovídá jeho zvyklostem a schopnostem.

0/0
18.12.2008 18:04

Hekynen

Re: je to jedno

Já to teda vidím trochu jinak. Mám allroundy a slalomky a JE mezi nima velmi znatelný rozdíl;-)

0/0
23.12.2008 15:37

Alberto

reknu vam jedno

co neni v nohach, lyze nedozene :-P

0/0
18.12.2008 13:14

Premek

Re: reknu vam jedno

to je pravda. Ale kdyz uz to mas v nohach, tak to spatna lyze pekne po.sere

0/0
18.12.2008 18:11

katka zlodějka

_____

Lyžař = zloděj.

0/0
18.12.2008 11:15

Obcasnykomentator

Chucpe a manipulace

Takže český časopis Skimagazín už klesl tak hluboko, že tento NĚMECKÝ test NĚMECKÉHO časopisu SkiMagazin prezentuje tak, aby vypadal jako test (českého) „časopisu SKI magazín“ („když pomineme nesmyslnou formulaci „oficiální test evropských SKI Magazínů“).

Rozumný lyžař ale už ví, že se nesmí důvěřivě řídit výsledky těchto komerčních testů, o nichž se už tolikrát provalily deformace  zákulisními zájmy a různými vazbami..

Část obsažených informací je použitelná k obecné nebo prvotní informaci. (Pokud ovšem člověka nezmátnou např. protikladná tvrzení, že tzv. allroundy mají určení „začátečník a mírně pokročilý, malá až střední lyžařská zdatnost“, ale o kus dál „hodí se … pro sportovně orientované lyžaře“.)

Jinak ale je jediným rozumným a směrodatným osobním kritériem vlastní vyzkoušení na sněhu.

0/0
18.12.2008 2:15

Bílý Pařman

Re: Chucpe a manipulace

kdo chce psa bít, hůl si najde? tak torchu vidím tento komentář od Občasného. Test pokud vím vychází ve všech skimagazinech, loni se ke mně dostal v italské verzi. Ty allroundy mi taky nepřipadají tak nejasné, jak píšete - hodí se pro začátečníky i pokročilejší, já bych na nich jezdit nemohl - vyhledávám sportovní, razantní jízdu,.. ale jezdí na nich asi nejvíc lidí, zatím moje žena i oba moji synové. Starší ale letos objeví pod stromkem slalomky. Určitě souhlasím s tím, že nejlepší je lyže vyzkoušet na svahu, ono to ale v obchodě jde dost těžko, takže test se určitě hodí :-P

0/0
18.12.2008 8:27

+++

Re: Chucpe a manipulace

Pokud si chce někdo koupit nové lyže a myslí to s lyžováním opravdu vážně pak si vyjede na skitest, nebo si projde katalogy a vytipované modely si půjčí v půjčovně. Nakupovat jen podle katalogu a testů je tak trochu hovadina protože se daná skvělá lyže nemusí sejít s mentalitou nebo fyzickou kondicí lyžaře. Vlastnosti lyží také hodně ovlivní příprava lyže (hlavně nabroušení hran, doúhlování, a úprava skluznice - strukturka) A  v testech si ještě musím odmyslet komerční manipulace s výsledky testů, PR kecy v komentářích k lyžím atd. Mě překvapuje u tohoto testu například absence Atomiců když  Atomicy vedly ve všech kategoriích lyží několik let nazpátek. A najednou jedny pro začátečníky.

0/0
18.12.2008 9:21

saya

Re: Chucpe a manipulace

mohl by mi nekdo vysvetlit pojem "douhlovani"?

0/0
18.12.2008 10:34

vojta

Re: Chucpe a manipulace

douhlovani=zbrouseni hran v jinem nez satndartni (tovarnim) uhlu (ten je pokud se nemylim 90st.)

0/0
18.12.2008 11:12

Obcasnykomentator

Re: Chucpe a manipulace

90 stupňů by byl jen polotovar, myslitelný jedině snad u závodních lyží. U komerčních modelů všichni brousí tak, jak to pro předpokládanou cílovou skupinu a použití lyže považují za nejvhodnější, a tak, aby se taková lyže dala rovnou jezdit bez servisování (akorát namazat by se měla). Což ale neznamená, že každá drahá lyže v krámě bude z fabriky nabroušená bezvadně.

Až na vzácné renoncy jsou většinou lyže v testech připravené velmi dobře, je to nakonec zásadní pro dobrý dojem. Však je také každý den firemní servismani dostávají do rukou.

0/0
18.12.2008 12:11

+++

Re: Chucpe a manipulace

No například Blizzard který sleduji nejvíc uvádí úhlování hran z výroby v katalozích až poslední dva roky. A měl jsem od nich koupené lyže určené primárně do půjčoven a ty neměly žádné předbroušení a prodejce mi to neuvedl, je to tak sedm let nazpátky a pěkně jsem se na těch nových lyžích potrápil na jarním sněhu (přes den sníh změkne nevečer ok a přes noc umrzne na led) potrápil. Protože jsem spoléhal že nová lyže je připravena na okamžité vyjetí a ono ne. Takže - pro sichr zkontrolovat a dobrousit protože bůhví jak dlouho se lyže válely a rezly v jakém skladu.

0/0
18.12.2008 18:49

Obcasnykomentator

Re: Chucpe a manipulace

No, jestli někde rezly, to vidíš, zčásti se dá odhadnout, jak dlouho. Rentalové lyže, třeba kvůli ceně, asi nebyly záměrně udělané s tím, že si je půjčovna přejede sama. Kontrolovat určitě ano, už jenom proto, že stačí špatně seštelovaná mašina nebo špatnej maník u ní a sbohem kýžené úhly. Stalo se už i v nejlepších rodinách. A kdyby nic jiného, tak každá lyže z fabriky potřebuje „shaping“ konců a mnohdy i bočnic.

S údaji úhlů od firem byly vždycky problémy, podobně jako třeba s údaji o botách.

0/0
18.12.2008 19:35

absence Atomiců??

Re: Chucpe a manipulace

já vidím Atomic Drive 7 Scandium, 5 hvězdiček, koukáme každý na jiný test?8-o

0/0
18.12.2008 11:14

Obcasnykomentator

Re: Chucpe a manipulace

Ale žádné „jedny pro začátečníky“. Máš zde jednu kategorii, takže jednu lyži od každé firmy. Mohl tam být i vyšší Drive 9, ale firma asi považuje levnější Drive 7 za prodejně důležitější, její volba.

Jinak v celkem 10 kategoriích má Atomic 7x *****VIP, 2x ***** a jednou ****. Vícekrát je jeho model hodnocený jako nejlepší v kategorii a odhadl bych (nevidím smysl v nějaké statistice), že je v tomto testu opět nejúspěšnější značkou.

Jestli někdo absentuje, tak Elan a Volkl. To, že se čas od času nějaká firma naštve kvůli svým výsledkům, se stává, ale většinou malým, těm to velcí rádi osolí. S velkými se to obvykle nějak srovná.

0/0
18.12.2008 11:59

Pedro

Re: Chucpe a manipulace

čtu ale, že budou zveřejňovat i další kategorie, tak uvidíme, jestli v nich Atomic zabodoval lépe

0/0
18.12.2008 12:07

+++

Re: Chucpe a manipulace

Jo, tak jsem ten vypis zde pochopil trochu blbě, měl jsem za to že tu byly vytaženy lyže z každé kategorie jak bývalo zvykem v minulých letech. OK.

0/0
18.12.2008 18:44

Obcasnykomentator

Re: Chucpe a manipulace

„já bych na nich jezdit nemohl - vyhledávám sportovní, razantní jízdu“

– pročpak ne, vždyť přece píšou, že jsou pro „sportovně orientované lyžaře“???

To je ta nesrovnalost, kdy buďto němečtí soudruzi něco přehlédli, nebo se podepsal český překlad.

Když je někdo „začátečník a mírně pokročilý“, tak není při lyžování „sportovně orientovaný“. Když už, tak by snad šlo napsat, že některé nejvyšší modely toho, co test označuje jako allroundy, jsou použitelné i pro lehčího a nepříliš razantního „sportovně orientovaného“ lyžaře.

0/0
18.12.2008 12:25

misuge

Re: Chucpe a manipulace

Neřekla bych, že "začátečník" a "sportovně orientovaný" se vylučuje. Neexistuje snad sportovně orientovaný začátečník???

0/0
18.12.2008 16:52

Obcasnykomentator

Re: Chucpe a manipulace

Nejde o orientaci sexuální ani osobnostní, ale tím "sportovním" se obvykle chápe určitý stupeň lyžařské zdatnosti. Takže je jezdec "rekreační" a nad ním "sportovní".

Napsat "sportovně orientovaný" ale může být jen snaha z těch lyží udělat něco víc, než čím jsou, protože "rekreační" moc nezní a na lyžích se plno lidí považuje za sportovce, lyžování je přece sport. S ohledem na běžný úzus výrazů "sportovní" a "rekreační" je to zde zavádějící.

0/0
18.12.2008 19:18

Brumla

Re: Chucpe a manipulace

Nemyslím si, souhlasím s tím, že sportovně oriantovaný může být i někdo, kdo lyžuje rekreačně. Ale vzhledem k tomu, že např. běhá na lyžích, jezdí na skialpech atp. je sportovní.. Zkrátka nemá techniku nebo nepotřebuje race lyže, ale zároveň by mnohým "sportovcům" dal na frak...

0/0
18.12.2008 20:09

Misuge

Re: Chucpe a manipulace

Tak tak...

0/0
19.12.2008 0:49

Misuge

Re: Chucpe a manipulace

Sportovní je "nad" rekreačním? Dejme tomu, dá se souhlasit s tím, že jde o stupeň zdatnosti. Ale "sportovně orientovaný" s tím podle mě nemá nic společnýho. Já jsem sportovně orientovaná, přesto, když se teď rozhodnu začít třeba rychlobruslit, tak budu úplný začátečník. Podle vás teda v tu ránu přestanu být sportovně orientovaná???

0/0
19.12.2008 0:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.