Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdy spadne „malá Hluboká“? Rozpad české památky ve Stroji času

Mohl se stát jedním z hlavních magnetů České Kanady. Avšak místo vyšperkovaného panského sídla si dnes kolemjdoucí s údivem fotografují zánik v přímém přenosu. Řeč je o kdysi výstavném zámku v Českém Rudolci, přezdívaném "malá Hluboká". Kulturní památce, jejíž osud je s nejvyšší pravděpodobností takřka zpečetěn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ted61

pamatkaři

bohužel je to i tom že ten kdo má zájeme nemá peníze nebo dá peníze na koupi ale potom šikana pamatkářů jej tak znechutí že se na vše vykašle. Hodně objektů padá díký památkářům kteří přikazují jak co má být. Místo aby poradili, konzultovali zkoušeli a ne šikanovali

0/0
25.9.2008 14:29

majklef

odraz společnosti

O zámku jsem se poprvé dozvěděl až zde.

A to co tady vidím.....opravdu se nestačím divit co všechno je člověk schopen udělat pro peníze..

Zámku je mi moc líto,stejně jako jiných historických odkázů.

Doufám,že se najde někdo,komu půjde opravdu o památku a vše ještě půjde zachránit.Není založena třeba nějaká sbírka?Díky všem.Michal

0/0
24.9.2008 15:38

Obelix

Pred 15 ti lety,

jsem chtel zamek koupit,ze ho opravim,ale bude muj.Panove radni s tim nesouhalsili a dnes maji to,co chteli. [>-]

0/0
21.9.2008 18:47

Jana

konečně

Díky za pozornost, kterou jste věnovali chátrající památce. Český Rudolec jsme navštívili několikrát - zámek je šokem! Rozhodně stojí za pozornost, je to velká škoda, ale obyčejný člověk nemůže nic dělat... Kéž by se ledy hnuly, snad je tento článek jakousi pomyslnou vlaštovkou!!!

0/0
20.9.2008 8:06

Miloš

Století sem, století tam

Nespletli jste se v popisce u černobílé fotky ve století?

0/0
19.9.2008 16:36

Kolemjdoucí

V podobně dezolátním stavu...

... byl před 10 lety zámek Linhartovy na severu Moravy - a koukněte dnes! Není to o zázraku, ale o práci lidí s velkým L!http://www.zameklinhartovy.cz/R^

0/0
18.9.2008 18:59

Thyronx

Typycky cesky pribeh...

Vy Cesi jste barbari. Kulturni pamatky jsou z vetsiny rozkradene, dilem se rozpadaji bez zajmu statu, ministerstva kultury, pamatkaru,historiku...

Snad dokazete jen vytahnout odkudsi z archivu historii, minulost, a fotky z dob kdy se majitele (vetsinou zahranicni) o svuj majetek jeste starali. Dnes majitele jen cekaji az to pojistene stare dilo spadne a oni shrabnou pojistku.

Podobne jako ceska chalupa na Snezce, Klinovci, a stovky dalsich.

Jednou budete mit mozna par zazloutlych fotek a nic vic.

Filmove pohadky jako treba "At ziji duchove" si muzete strcit za klobouk.[>-]

0/0
17.9.2008 0:55

PF

Typickej trouba žijící a blijící za louží!

To ti nevadí, že žiješ v kultuře, která nekompromisně zlikvidovala většinu předchozí kultury? Radši zavři zobák a mel  si svojí pravdu, v podstatě se jenom držíš přísloví: "Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti! :-©

0/0
17.9.2008 14:07

martin

Re: Typickej trouba žijící a blijící za louží!

Vzdyt ma pravdu. Je to porad dokola. Chybi tu osviceni investori, kteri jsou ochotni investovat nejen kvuli zisku...

0/0
17.9.2008 17:45

peepakuk

Re: Typycky cesky pribeh...

máš sice v zásadě pravdu, ale nemyslím si, že by to byla specialita nás Čechů (mimochodem, ty se považuješ za koho ... myslím srdcem, ne kusem papíru?). Je to o penězích ...je to jednoduché říct opravit ... ale ty peníze se samy neobjeví. Pochopitelně, že v zemích se silnější ekonomikou je těch investorů více. Je to jako v té Americe: nejprve asi musíme vše nechat zničit a zplundrovat, abychom pak vše opět pracně a draze vraceli do původního stavu a mezitím ještě druhé poučovali, aby to dělali také. Je to všude stejné. [>-]

0/0
21.9.2008 20:38

AnalProbe

Byl jsem tam

Byl jsem okolo roku 1990 až u hodin ve věži a potvrzuju, že to bylo naprosto nezabezpečené a už tehdy totálně zdemolované. Posprejované zdi, opadaná omítka, všude nasr*no, hromady hadrů, flašek a jiného bordela. I ty věžní hodiny byly napadrť. Asi tam přespávali bezďáci nebo kalila místní mládež... Poděkování patří především komunistům. :-©Rv

0/0
16.9.2008 18:12

mama

malá hluboká

není mi dobře z vašich komentářů. řeči a řeči. myslete na ten objekt, který jsem také viděla in natura, až půjdete volit zastupitelstva. copak se tady oprav du jen KRADE.

0/0
15.9.2008 16:28

Frank

Ani jsem netušil, že jsme už v 19. století měli televizi.

A pak , že to vynalezli Američani.

0/0
14.9.2008 6:25

Todd Berttuzzi

Levice v akci aneb Jistoty a prosperita

Od 50. let v zámku bydleli zaměstnanci Státního statku Český Rudolec. ;-D;-D;-D;-D

0/0
13.9.2008 20:07

Strnis

Re: Kapitalismus v akci aneb Jistoty a prosperita

Zato teď se se k zámku kapitalismus chová přímo skvěle,ty troubo.

0/0
15.9.2008 7:31

Yaroukh

Re: Re: Kapitalismus v akci aneb Jistoty a prosperita

Vyrobit škodu na cizím majetku vs. Nenapravit škodu na cizím majetku - je ten rozdíl pro tebe příliš marginální, mongůlku?

0/0
15.9.2008 14:17

ippokorny

A co stát?

Já se bláhově domnívám, že když stát vyhlásí něco jako kulturní památku, tak by také měl něco dělat. Například když majitel nereaguje a odmítá to i prodat státu za tržní cenu stanovenou znalcem,  tak to opravit za něj a pak po něm vyžadovat peníze a když je nebude mít, exekuovat. Ale naše zákony jsou asi jiné. P.P.

0/0
12.9.2008 12:55

Žoržo

zamoření

Zdá se, že diskuze je zamořena kolaborantskou německou šlechtou. Máte, co jste chtěli: heim ins reich, tak tady nepruďte se svýma debilníma kecama.

0/0
11.9.2008 21:13

sirkeci

Zmršený zámek a neštěstí jménem Znárodnění

Mimochodem, ta gotizující přestavba z 19.stol. zámek pěkně zmršila. Ohledně dnešního stavu; je to ukázkový případ úpadku stavby, která prošla znárodněním a následnou privatizací. Takových je mnoho. Podobné to bylo v pobělohorské době, kdy byl zabaven majetek vyhnané šlechty a posléze se sním všelijak handlovalo, hrálo se o něj v kartách apod. Tehdy spoustu staveb potkal podobný osud. Rok 1948 je taková naše druhá Bílá Hora.

0/0
11.9.2008 14:23

Plch2

Re: Zmršený zámek a neštěstí jménem Znárodnění

Bílá Hora byl spíš už rok 1938, ale jinak je ta návaznost jasná. Když se radikálně mění politická situace a majitelé, tak se mění i budovy. Nový majitel k nim nemá citový vztah, tak si radši postaví něco nového a staré nechá zchátrat.

0/0
12.9.2008 14:42

olda74

diky statu

za mizerne provedenou restituci. Puvodni majitele by asi tuto katastrofu odvratili.

0/0
11.9.2008 9:50

farous

Re: diky statu

To není vůbec jistý! V Jistebnici na Táborsku je podobná "malá Hluboká", původní majitelé to mají vráceno cca 10 let  a taky se nic neděje. Zámeček zatím drží jenom díky tomu, že za pobytu vojenské posádky se průběžně rekonstruoval.

0/0
11.9.2008 13:47

Pat

Re: Re: diky statu

Oni ti původní majitelé totiž nemají tiskárnu peněz. Kdysi jejim předkům zabavili udržovaný fungující celek, teď jim vrátili rozpadající se ruiny a "starej se". To je pak blbá situace.

0/0
16.9.2008 16:57

salam

Re: diky statu

Co to motáš? To měli původního majitele jako vykopat? Jaká restituce? To myslíš znárodnění?

0/0
16.9.2008 17:51

cote d'or

Holanďani by to koupili

ale nevejde se tam dost přívěsů

0/0
10.9.2008 20:47

Eva

Malá Hluboká.

Loni jsme tudy projížděli na kolech při cestě do Slavonic a byli jsme zděšeni. Viděl někdo z vás hist. objekt, který bolševik nezničil? A víte kolik takových skvostů nechali zničit? JZD nebo vojáci - to bylo fakt využití hodné komoušů.

0/0
10.9.2008 19:41

Klimas Ota

okres Dačice zanikl v roce

0/0
10.9.2008 16:30

Klimas Ota

Re: okres Dačice zanikl v roce

Okres Dačice zanikl přijetím nového

úzeního uspořádání a socialistickou

ústavou v roce 1960 presidenta Novo

votného.  

 

0/0
10.9.2008 16:38

Helma

Antény na střeše

No jasně, "Zámek vypadal v 60. letech 19. století ještě poměrně zachovale". Autor by spíš měl napsat, že zámek je unikát, bo má na střeše už v tý volský době televizní antény.. R^

0/0
10.9.2008 13:14

hm

jojo

tezko dnes vznika torzalni architektura - ja bych to nechal byt, neopravoval, az to jednou bude opravdu zricenina - bude to mit jeste vetsi Genius Loci nez dnes

0/0
9.9.2008 19:11

ldx

Re: jojo

to tezko, zriceniny vznikaji z hradů. Ty jsou totiž z kamene, na těžko přístupných místech. - Zámek, který je nezemědělskou půdou,to znamená vhodný pro výstavbu čehokoli, IMHO moc šancí nemá.

0/0
10.9.2008 20:58

hm

Re: Re: jojo

kdepak je to o lidech - staci par schopnych v okoli a z male hluboke se muze stat krasna romanticka (ne romantizujici) zricenina

zriceniny zdaleka nemusi vznikat jen z hradu - mohou vznikat z jakychkoli zajimavych pamatek

0/0
11.9.2008 22:33

hraběnka

To je ten ucel - nic nevracet, prodat mafianum

Restituce jsou jeden obrovsky podvod, puvodni majitele jsou pronasledovani, nadale persekvovani, stali se stvanci ve vlastni zemi. Nez by stat vydal majetek, radeji ho necha zplundrovat. Z slechticu se delaji kolaboranti jako po II. sv. valce se z Cechu delali Nemci, za ucelem kradeze majetku. V teto zemi vladne psychicky a ekonomicky teror vuci obcanum postizenych rudou totalitou.

0/0
7.9.2008 10:26

Andee

Re: To je ten ucel - nic nevracet, prodat mafianum

Nauč se česky, trubko Rv

0/0
7.9.2008 14:22

hassel

Re: Re: To je ten ucel - nic nevracet, prodat mafianum

Co se Ti na tom nelibi, ty troubeline? Text, ktery napsala "hrabenka" je slohove i gramaticky velice cisty (mimo jednoho preklepu v slove perzekuovani). A Ty bys mel vedet, ze veta rozkazovaci ma byt vzdycky zakoncena vykricnikem!

Hassel

0/0
10.9.2008 13:42

olda74

Re: To je ten ucel - nic nevracet, prodat mafianum

jasny......viz nahore ........diky statu

0/0
11.9.2008 9:55

xr-1

už aby to spadlo

z těchhle romantických přestaveb mi bylo vždycky k zblití.. :-©

0/0
6.9.2008 12:57

FoDa

No jo...

když musíme posílat 150 miliónů do Gruzie, platit pořád nějaké drahé vojenské zahraniční mise a jiné nesmysly, na takovéto důležitější veci už potom nezbývá :-(

0/0
6.9.2008 9:41

Yaroukh

Re: No jo...

Máš zajímavý priority. Chodíš ještě na základku?

0/0
15.9.2008 14:20

Zabyják

Je to škoda

Je to škoda aby se z této památky stala komerční úchylka pro švédy(pražáky) golf můžou hrát jinde hlavně ne v čes.kanadě stačí že jsou vidět v N.Bystřici

0/0
5.9.2008 23:45

Ginny

Re: Je to škoda

Naprostý souhlas.

Bylo by škoda, aby tak krásná příroda, jaká je v České Kanadě, byla poskvrněná nějakým pitomým golfovým hřištěm.

A aby se krásná krajina stala něčím, co je dostupné jenom těm movitým.

0/0
6.9.2008 9:57

ovoce.zelenina

Snad

jen divoká prasata a nekulturní ožralci pronášejí ať to spadne, hnus!!! Český stát to měl laskavě vrátit původním majitelům, kteří by investovali i do městečka a okolí. Čeští a jiní přistěhovalci to umějí akorát vykrást, event.hledat ve sklepeních poklady a pak zapálit. Kdo chce tvrdit něco jiného??

0/0
5.9.2008 23:08

Ginny

Re: Snad

Nechci tvrdit nic jiného.

Ten kraj je opravdu pustý. Škoda, že k vysídlení Němců muselo dojít. Ale nesouhlasím s tím, že je to o Češích a Němcích. Je to o tom, že jedni museli násilně opustit své domovy a druzí kraj uměle osídlili.

Ale nejsem pro žádné přepisování historie. Co se stalo, stalo se.

0/0
6.9.2008 9:55

Ginny

Nedávno jsme na zámek narazili

Je i ve své pustotě krásný.

Budovu jsme obešli ze všech stran. Myslím, že bezprostřední zřícení nehrozí, je postavena solidně.

Hned bych ten zámek koupila, ale nemáme na to peníze. Bohužel.

0/0
5.9.2008 21:23

xr-1

žádná škoda, ať to klidně spadne

stejný osud bych přál i totálně kýčové Hluboké ! Tyhle novogotický přestavby jsou jako pěst na oko. Znásilnění české architektury. Rv

0/0
5.9.2008 20:16

Ginny

Re: žádná škoda, ať to klidně spadne

S tím nemůžu souhlasit.

Co považujete za českou architekturu?

To byste musel zbořit i puristicky přestavěný Karlštejn, který v době své největší slávy vypadal úplně jinak než dnes.

Krásné je to, co má ducha a styl.

0/0
5.9.2008 21:25

xr-1

Re: Re: žádná škoda, ať to klidně spadne

českou architekturou mám na mysli typicky české prostředí. Nějaké romantické přestavby ve stylu tudorovské gotiky sem skutečně nepatří ! Mnohem víc se mi onen zámek líbil na pohledu z 50. let 19. století a je škoda, že dotyčný šlechtic neměl rozum a nenechal onen zámek v původním stavu - že nerespektoval typicky české prostředí a implantoval sem velmi násilně nějakou romantickou rádoby tudorovskou gotiku ! Architektura se má snažit být čerstvá a ne zapšklá nebo spíše velmi levně líbivá.

0/0
6.9.2008 12:54

ldx

Re: Re: Re: žádná škoda, ať to klidně spadne

gotika je nejlepší - ve všech podobách - i ta neo. a kaplického knihovna taky. obojí překonává lidskou omezenost. namísto knihovny nám na letné vzniká magistrála, monstrum z betonu, který je desetkrát větší. Akorát holt neruší to "panorama Hradčan" (Y)

0/0
10.9.2008 21:03

ovoce.zelenina

Re: žádná škoda, ať to klidně spadne

českou architekturou myslíte venkovské pastoušky nebo Kaplického rozšlápnutou chobotnici ???

0/0
5.9.2008 23:09

xr-1

Re: Re: žádná škoda, ať to klidně spadne

mám na mysli stavby českého prostředí. Romantická napodobenina tudorovské gotiky sem skutečně nepatří !

0/0
6.9.2008 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.