Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víte, s čím letíte? Poradíme, jak dostat za svoji letenku maximum

Někdy to může být úplný horor. Dlouhý let přes oceán a vy sedíte uprostřed pěti sedaček. V noci se nemůžete obrátit ani na bok a na záchod se už vůbec neprobojujete. Takových problémů se můžete vyvarovat, pokud si o dotyčné lince předem najdete co nejdetailnější informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TajP

British Airways ?

Máte někdo zkušenost s mezikontinentálními lety s British Airways? Lze srovnávat s ČSA? Dejte prosím vědět. Díky.

0/0
3.9.2008 20:22

Clayton

Re: British Airways ?

BA mají nejpohodlnější sedačky v business class (full flat). Ceny v businessu jsou velmi příjemné, pokud můžete využít možnosti upgrade za míle. Tj. platíte cenu nejbližší třídy (tj. economy plus) + míle za upgrade. Zpáteční letenka do LA v business (club world) potom vyjde pod 50 000 Kč, což považuji za velmi slušné. Míle nejsou problém, lze využít obvyklých triků (rodinný účet, možnost nakoupit 10 000 mil na jednu osobu v rámci rodinného účtu, převod body - míle v rámci partnerského programu hotelů Sheraton apod.).

Problémem je přípoj do Londýna, díky pravidelnému zpoždění vám často v Londýně uletí přípoj,ale BA vás bez problémů přebookují na pozdějí let. V poslední době je to o trochu lepší a lety PRG - LHR mají menší zpoždění než obvykle.Zpoždění je vůbec problém, např. v LA jsou BA společností, která podle statistik má skoro největší zpoždění ze všech.

0/0
4.9.2008 20:52

Clayton

Re: Re: British Airways ?

Ale zase palubní personál je docela příjemný, jídlo slušné, 747 jsou spolehlivá letadla, business salónky BA jsou slušně vybavené se slušným občerstvením. S turistickou třídou BA zkušenosti nemám, ale známý, který s nimiletěl, si nestěžoval. První třída nemá smysl, letěl jsem s ní jednou, na rozdíl od business třídy nemá modernizované interiéry, sedadla jsou sice větší ale možná méně dokonce pohodlná než v business.

0/0
4.9.2008 20:53

TajP

Re: Re: Re: British Airways ?

Díky moc za informace!

0/0
4.9.2008 21:22

fido7787

jsou to dobré informace + EVA Air

ale stejně vždy hledám nejlevnější letenku, kór když nemáte zaručený typ letadla ani výbavu (sedačky atd.) To se pak můžu cíleně zaměřit na určitou společnost a stejně nakonec poletím jiným letadlem třeba stejným jako bych měl levnější letenku ... :-(

Jinak EVA Air (Tajwan) trasa AMS-BKK-TAJPEI-AUCKLAND výbornýR^

0/0
3.9.2008 12:37

salam

Pohodlí v 747

V prvním patře 747: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=2565

0/0
3.9.2008 12:30

pavel.61

otazka

S jakou spol.clovek leti.Letel jsem Praha-Tel-aviv s Tel/alema panecku to bul pekny let.Proste zidi to maji vymakane,ale zpet jsem letel s CSA a katastrofa.Jen jsem slysel jak nic neni,to jim nedali v Praze a na to nejsou penize.Proste havarka.Rv

0/0
2.9.2008 20:03

DiscoStu

5 sedacek uprostred

to se tam fakt vejde ???

0/0
2.9.2008 16:37

DiscoStu

Re: 5 sedacek uprostred

...jinak chvalim China Airlines - na to, ze byly sveho casu nejnebezpecnejsi na svete, tak na lince Viden - Taipei to nemelo chybu (kvalitni letadla, dobre jidlo)

0/0
2.9.2008 16:39

HanzPrague

Re: Re: 5 sedacek uprostred

DiscoStu to přece neřeší, DiskoStu chce jen tančit... R^

0/0
2.9.2008 16:45

DiscoStu

Re: Re: Re: 5 sedacek uprostred

DiscoStu rika - jo to by tam taky slo

0/0
2.9.2008 16:58

Alpha-Echo

Re: 5 sedacek uprostred

5 sedacek uprostred se uz moc nevidi. Misto 2-5-2 je ted 3-3-3, napr. novu B777 od Air Canada ma takovou configuration. Je to velmi pohodlne a spousta mista v ulickach. Urcite by se dalo i tancit.

0/0
2.9.2008 18:04

black.orchid

malaysia &singapore airlines

letam casto pracovne do asie, vyhradne business class a muzu potvrdit, ze malaysia a singapore airlines patri k nejlepsim co se tyce letadel, vybaveni i servisu na palube. R^ 

0/0
2.9.2008 16:33

Danny_Kay

Letani je za trest...

Je sice fajn pocit videt okoli z vysky, ale jinak je letani uplna katastrofa. Clovek se musi dostat na letiste, kde by mel byt s dostatecnou casovou rezervou. Tam musi cekat v nekolika frontach a malem se posvlekat pri kontrole, pricemz s sebou nemuze mit ani kremy ci napoje, jinak je "odzbrojen". Kdyz uz se konecne clovek dostane do letadla, tak zase ceka, nez dostane povoleni ke startu. Pak nastane letova faze, coz je krome startu desna nuda, sedacky jsou vesmes v turisticke tride nepohodlne nehlede na to, ze se clovek stredne vysoke postavy dotyka kolenama protejsiho sedadla. Uplne nejhorsi jsou interkontinentalni lety, ale u tech je aspon opravdu jednoznacne, ze jakykoliv jiny zpusob dopravy by zabral mnohem vice casu. U kratkych trati bych radsi uvital nejaky rychlovlak jako je ICE, TGW nebo EuroStar. Uz aby konecne nastala "doba vlakova"!

0/0
2.9.2008 16:20

krakra

Re: Letani je za trest...

No vidíš, pro tebe je to opruz, pro mě je to svátek.

Letěl jsem asi 4x.

Letiště je pro mě atraktivní prostředí.

0/0
4.9.2008 15:06

Martin

Re: Letani je za trest...

Zapomel jsi jeste na nekolik "slasti". Dostat se na letiste obvilke stoji ranec, nebot se vsichni snazi oskubat cloveka o zbytek panez a tak zaplatis za "airport levy", ktere jdou buhvi komu do kapsy. Ale muzes si za to koupit na letisti flasku coly, ktera bude stat tolik, co slusne auto. A pokud se odvazis pozrit "blivajz", kteremu letecka spolecnost rika jidlo, tak abys mel mit ssebou ochutnavace, nebot budes mit obavu, ze te chteji behem letu otravit. Mezery mezi sedackami jsou tak "velke" ze clovek ma pocit, ze letadlo bylo drive pouzivamo k transpotru trpasliku nebo beznohych.

Bohuzel cas od casu musim obsolvovat cestu pres 20 hodin a to potrebuje clovek nekolik dni, aby se z toho vzpamatoval. Jakykoliv let nad 5 hodin je totalni mizerie.

0/0
5.9.2008 5:21

Kujji

lítal jsem na Kamčatku do práce společnost Pulkovo ,

Il - 86 , IL - 96, nemělo chybu. Vyníkající letadla , perfektní servis ! Do Ameriky jsem letěl Airbusem a to se vůbec nedá srovnat !

0/0
2.9.2008 16:19

HanzPrague

Re: lítal jsem na Kamčatku do práce společnost Pulkovo ,

jo jo, 86 i 96 jsou parádní letadla. Taky si myslím že se co do komfortu nedají srovnat. Jen kdyby jim ty barvy navrhoval někdo jiný - nevím jak vy, ale já měl sedačky v super khaki a ostatní bylo hráškově zelené. Myslel jsem že :-©

0/0
2.9.2008 16:48

Alpha-Echo

Re: lítal jsem na Kamčatku do práce společnost Pulkovo ,

Il 86 byly skvele na svoji dobu. I CSA je pouzivaly na dalkove lety. Spotreba paliva musela byt ale dost vysoka.

0/0
2.9.2008 18:05

pepah

Re: Re: lítal jsem na Kamčatku do práce společnost Pulkovo ,

Čsa používaly na dálkové lety Il-62 a ne Il-86. Kdysi byl snad pouze pronajatý na nějaký charter.

0/0
2.9.2008 18:34

Lojza

Bude pokračování?

Pěkný článek, ještě udělat článek o cestování po železnici, protože i u nás pokud člověk ví kde a jak se dá cestovat komfortně a navíc by to možná pomohlo víc lidem než těm, co často létají. R^

0/0
2.9.2008 16:10

Cislo 2

Re: Bude pokračování?

Já bych přivítal článek o cestování tramvají.

0/0
2.9.2008 16:12

brezzinka

Re: Re: Bude pokračování?

bude nebojte se,  připravujeme ho společně s panem hrochem, který nám nabídl své zkušenosti.  mějte prosím trpělivost

0/0
2.9.2008 16:20

HanzPrague

Re: Bude pokračování?

takový článek nebude z jednoho prostého důvodu - u nás se vlakem jezdí jen v konfiguraci dobytčák a na výběr člověk nemá ;-( [>-]

0/0
2.9.2008 16:49

Lojza

Re: Re: Bude pokračování?

Ale dá... stačí vědět jak...

0/0
2.9.2008 18:31

Alpha-Echo

Re: Bude pokračování?

Ano, opravdu dobre napsany clanek a bez faktografickych chyb.

Ovsem nerekli, ze vsechna mista se nedaji vybrat. Aerolinky stale casteji blokuji nejlepsi mista pro nejvernejsi klienty.

0/0
2.9.2008 18:07

Honza

Londyn - Barbados

Letet Virgin Atlantic byl pro me moc krasny zazitek R^.

0/0
2.9.2008 16:00

Petr Drozda

Re: Londyn - Barbados

Absolvoval jsem tu samou linku s Virgin Atlantic. Plná spokojenost.

0/0
2.9.2008 16:04

HanzPrague

Re: Re: Londyn - Barbados

Virgin je super, doslova "žeru" to jejich kreslené safety video s hudbou od Ninja Tunes ;-D Holt mladě smýšlející šéf se smyslem pro detail a na firmě je to hned vidět R^ 

0/0
2.9.2008 16:51

edb

Virgin Atlantic

Letela jsem s Virgin Atlantic z Londyna do Los Angeles a zpet. Pri ceste tam bylo naprosto suprove jidlo. Krmili nas snad porad, dokonce byla i zmrzlina ! Na ceste zpet bylo jidla min, ale to bylo pres noc, takze vsichni spali. Take nas po nastupu letusky rozesadily po celem letadle (nebylo plne, i kdyz se plne dalo), aby se lide na 4kach zbytecne nemackali, My tak meli s manzelem nakonec ctyrsedacku pro dva. Zdarma pro kazdeho letecky balicek s ponozkami, mini zubni pastou, kartackem atd. Kazde sedadlo samozrejme vlastni obrazovku s velkym mnozstvim filmu. Let byl super, zkoukla jsem asi ctyri filmy a byli jsme tam.

0/0
2.9.2008 20:58

Petr Drozda

pokračování

Co transfery, pane autore? Radši obětuji velmi relativní pohodlí 777 za hajtru A310 v podání ČSA a přímý let z PRG do NY, než se plahočit po Paříži nebo Amsterdamu.

 

Posuzovat pohodlnost dálkového letu podle velikosti a prostoru k sezení je nebetyčná hovadina. Faktorů, které tuto přepravu dovedou učinit snesitelnější je mnohem víc a téměř všechny jsou důležitější než 4cm na šířku a 6 programů místo dvou, to fakt sorry...

0/0
2.9.2008 15:48

DaveQStone2

Re: pokračování

ja merim 192cm a tak tyhle faktory jsou prave pro me dulezite.

0/0
2.9.2008 16:20

bigjumper

Re: pokračování

doporučuji vyzkoušet nějaký opravdu dlouhý let (12-14 hod.) a pak si povíme o 1) jídelním a nápojovém servisu, 2) o pohodlí, 3) o entertaiment programu (LCD v sedačkách) atd. Měl jsem možnost vyzkoušet lety s Cathay Pacific, Emirates apod. a 1) ten komfort na těch dálkách je proti starému cvalíkovi z ČSA neuvěřitelný. Záleží samozřejmě na typu letadla, úplně nový B777-300 je na tom zpravidla mnohem lépe než starší B747-400 i v rámci těchto parádních aerolinek. No a let do New Yorku?? To je úplně jedno protože kvalita jihoasijských aerolinek je úplně jinde než u Delty, AA, Continental nebo ČSA...

0/0
2.9.2008 16:26

Vrantisek Vrata

Re: pokračování

Amsterdam by jeste usel ale Pariz nebo trba Londyn,to je teprve humus...

0/0
2.9.2008 20:37

Petr Drozda

príliš paušalizující článek

Když pominu některé kraviny, kterých se autor dopustil, tak článek celkem ujde. Ovšem žádný objev ameriky se nekoná.

1. Jídlo a servis na palubě - asi největší info hodnota celého článku. Obecně nejlepší catering a servis má asi z běžných aerolinek Air France. Pomíjím exkluzivitu v podání Fly Emirates. Nevím, jak je to s ČSA na transatlantických linkách po změně cateringové společnosti. Obojí mělo velmi dobrou úroveň.

2. Strašně zavádějící je ovšem výběr jakýchsi kritérií pro "pohodlí" při letu. Když beru turistickou třídu, tak jestli se budu rvát přes cestující závisí na obsazenosti linky a výběru místa. Všechny společnosti mimo ČSA používají na dálkových linkách odpovídající letadla - tedy 2-4-2, 3-3-3 či 3-4-3. Co se týče parametrů sitzů, jde o naprosto marginální rozdíly. Snad lze zmínit, že v případě štěstí se člověk dostane do první lajny, kde je víc místa na nohy. Nedají se ale opřít.

0/0
2.9.2008 15:48

Kovis

Re: príliš paušalizující článek

ad 2) Moje zkušenost z první lajny je ta, že ji cestující často používají jako zkratku na WC do protější uličky... :-(

0/0
2.9.2008 16:18

Petr Drozda

Re: Re: príliš paušalizující článek

bral jsem to z hlediska prostoru. Jinak samozřejmě souhlas.

0/0
2.9.2008 16:23

HanzPrague

Re: Re: príliš paušalizující článek

sedám si k nouzákům na křídle - více místa na nohy a nejpevnější část letadla R^

0/0
2.9.2008 16:29

éroletí

Re: Re: Re: príliš paušalizující článek

nejblíž plným palivovým nádržím;-D

0/0
2.9.2008 17:17

Vrantisek Vrata

Re: príliš paušalizující článek

No nevim,ja treba prestal letat Seattle-Kodan s SAS protoze dostali nove Airbusy 340 a dali tam tak tvrde sedacky ze mi drevenela prdel.Jinak obsluha skvela a se starymi Boeing 767 celkem v pohode...Litam turistickou tridou takze nevim jak je to v business.S Delta jsem treba absolvoval linku Seattle-Atlanta -Lima ,Sea-Atl 757,spousta mista,Atl-Lim 767 ,zadne misto kolena pod bradou a to je deset hodin letu,VELICE neprijemne...

0/0
2.9.2008 20:44

MarienvonBaldur

malé sedačky

Mám opravdu špatné zkušenosti s létáním(speciálně sezením)Nejsem žádné tintítko a tak dostat mých 199 cm a 115kg do sedačky Boingu 747 je opravdu horor.A když máte před sebou let do HGu trvající 12 hodin... Hrůza.Pokaždé se ale snažím domluvit s mým spolucestujícím zda bych si nemohl aspon zvednout opěradlo.No a to spaní.. Spát se ani nedá.Pro malinké číňánky, to je dostatčné, ale já za prvé vyčuhuji na výšku i na šířku :).Posledně jsem ale dostal naprosto super místo, když jsem letěl z HG.Na Checkinu se me slečna zeptala jaké chci místo a a tak jsem jí řekl že kde je hodně míst.Akdyž viděla jak vypadám,tak jí to bylo jasné.No a v letadle jsem seděl u nouzového východu u křídla.V životě jsem němel tolik místa jako tady.Takže pokud chcete opravdu dobře sedět,řekněte si.Ne vždy to sice jde, ale znáte to... Lína huba, holé neštěsti....

0/0
2.9.2008 15:48

DaveQStone2

Re: malé sedačky

podobna zkusenost , chce to ale prijit brzo na check-in

Cinanka v pekingu na me taky mrkla , ja ji poprosil o misto u nouzovyho vychodu a let byl hned prijemejsi

0/0
2.9.2008 16:22

Jarda

sirka sedacek

Nevite nekdo jak je to se sirkou sedacek?

0/0
2.9.2008 15:32

rišan

Re: sirka sedacek

dost špatný ... :-)

0/0
3.9.2008 12:48

Cestovatel

spani na dlouhych cest...

letis 8 nebo vice hodin takze za jakoukoliv spanek clovek je vdecny.. byli sme par hodin do letu a hodil sem sedacku zpatky, zavrel oci a pomalu usinal... nevim jak dlouho sem spal ale najednou me budi letuska abych si narovnal sedacku a papal... koukal sem na ni jak na debila, poslal nekam, otocil a sel zas spat... doufal sem ze rychle zase usnu.. Kdepak, pani letusce se asi nelibilo moje napad a tak opakovane me budila... ;-O;-€Rv

celkove me to stve.. clovek zaplati nemale penize za trochu komfort ktere neexistuje a ani si nemuze zdrimnout na chvili... (a ne, nechrapu jak vlak... ;-D)...

0/0
2.9.2008 15:26

hw

Re: spani na dlouhych cest...

Ale zcela bezohledne svym sklopenym operatkem ubiras komfort pri jidle cestujicimu, co sedi za sebou. Chces-li komfort bez omezeni, kup si prvni tridu!!! ... byt letuskou, ktera se jen snazi delat svoji praci, vyhodim te z letadla.

0/0
2.9.2008 15:32

KFL

Re: Re: spani na dlouhych cest...

Nesmysl. Kdyz spim, znamena to, ze nechci jist a nechci byt rusen. Kazda normalni aerolinka te necha chrapat, najis se pohodlne i se sklopenou sedackou.

0/0
2.9.2008 15:55

art

Re: Re: Re: spani na dlouhych cest...

v business jo, v economy je to hovadstvi

0/0
2.9.2008 15:57

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: spani na dlouhych cest...

Platí takové nepsané pravidlo. Na krátkých letech se sedadlo nesklápí, u dlouhých letů, když zhasnou, tak se předpokládá, že se položí všichni.

0/0
2.9.2008 16:07

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Re: spani na dlouhych cest...

R^

0/0
2.9.2008 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.