Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

13 tipů, jak správně obout kolo

Stále více Čechů tráví volný čas jízdou na kole v přírodě. Výrobci zákazníkům vycházejí vstříc a vyrábějí pro ně kola, která jsou na rovné asfaltky i do terénu. K příjemnému zážitku z cesty nestačí jen dobré brzdy a lehký rám, ale také správný plášť kola. Do čeho kolo "obout"?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TEKILER

bod 3 je lež

delam do ciklistiky, zivim se tim ---- doporucuju tohleto obuti

pro turistu na horaka 2x schwalbe racing ralph, pro milovnika celoodpruzenych maraton biku nahradit predni schwalbe noby nic,     lepsi plaste sem nejezdil

a na ceste si trekari muzou polibit rit, vzdy jim ujedu;-D, a k clanku, autor nikdy nemnel dobre kolo, jinak by bod cislo 3 nikdy nenapsal(Y)(Y)(Y)

http://www.dolekop.com/fotky/46007-hodnotte-kritizujte-cistit-se-mi-to-nechtelo-

0/0
8.4.2009 8:22

Tlusťoch

Pláště pro tlusťocha

Čus. Hele tady řikaj že kevlar a pod nejsou na větší váhu. zajimalo by mě jaký krosový pláště bych si měl na svýho autora koupit????? Je mi u jedno jestli budou vážit vo pár gramů na víc ale potřebuju spolehlivost a spíš víc do terénu. (vážim 115kg+13kg kolo+10kg bagáž  Dík...

0/0
14.1.2009 19:53

Touring Cannondale 1000 X

Jednoduse

, Kupte si plaste do terenu v kterym nejvic jezdite , na MTB jezdim taky a vetsinu casu travim na rychlych lesnich cestach (hard packed fast roads) a vyhovuji me 26x 1.95 Continental Town Country , nahore v Rockies uz musim met jinej dezen a pneu ktery vydrzi a racing sirsi Schwalbe jsou nezbytnosti ...... Na cyclovandry po asfaltu pouzivam Schwalbe Marathon , na silnicku Michelin a na treking Kogu Miatu protoze ji pouzivam jako commuter do prace ,  protoze je tu casto mokry asfalt Bondrager tire protoze nejlip odvadi vodu , lip nez vsecky 700 Panaracers . Volba spravny pneu na bicycle pro teren v kterym se pohybujete zvysi vasi  bezpecnost a radost z jezdeni na kole , Nezapominejte na spravny tlak , nikdy nepumpujte vic nebo min nez udava vyrobce .

0/0
22.9.2008 3:44

umek

Mne by zajimalo,

proc pneu na kolo stoji stejne a nekdy i vic nez na auto,kdyz je to desetina materialu oproti pneu na auto8-oRv

0/0
12.9.2008 13:21

TEKILER

Re: Mne by zajimalo,

protoze sou z kevlaru, a vazi 2x min nez klasicky plast pokud de o ty drahe

zyvodni obuti na auto taky nestoji jako barum na filetuRv, chce to mozek a neptat se na takove pi**viny

0/0
8.4.2009 8:24

Petr

návod

Já jsem dobrý návod našel na cykl.cz. Tam je to trochu jinak.

0/0
29.8.2008 9:24

loginname_

Podhuštění

snižuje riziko propíchnutí pláště střepem, protože se váha rozloží na větší plochu, ale zase zvyšuje riziko proražení při tvrdém nájezdu na hranu (obrubník). Já jezdím na 2 atmosféry a spokojenost.R^

0/0
29.8.2008 7:21

Pavel

MF

Jinak MF včera dnes a zítra se opět ukázala;-)

0/0
26.8.2008 23:20

Pavel

článek

ad11) duše je potřeba kvalitní značka a ne nějaký šunt co se za 1/2 roku rozlepí nebo se utrhne ventilek, dobrá duše vydrží i 2 nebo 3 roky(pokud se výrazně nepoškodí). Přehuštěný plášť na asfaltu jede, v terénu nejede, skáče a na štěrku je velká pravděpodobnost defektu. Na podhuštěném plášti asfalt moc nejede, v terénu drží, možnost procvaknutí duše u ráfku (hlavně u pevného kola na zadním kole)

ad13) galuskové ventilky používám snad 4 roky a zatím jsem ho nezlomil:-) Pumpu to chce na oba ventilky, bežná věc.

ad14) autor musí být špica chlap;-D

0/0
26.8.2008 23:16

jirka

Re: článek

na galuskove ventilky se nedela pumpa s slauskem, chce to koupit redukci na dunlop/auto a foukat normalnim slauskem nebo rovnou u benzinky.

0/0
28.8.2008 13:12

Pavel

Re: Re: článek

koupíš normální malou pumpu, která umožňuje připojení obou  resp. všech tří ventilků (galuskový/auto/velo-dunlop)...na co potřebuješ šlaušek? :-) A kromě toho máš normální dílenské pumpy jak plastové tak kovové a ty mají dlouhou hadici opět s hlavou na všechny ventilky

0/0
28.8.2008 19:36

jirka

Re: Re: Re: článek

no na co slausek... na foukani prece. jsem zvykly tlacit pumpou proti zemi, jak se foukalo vzdycky a ne ji primo narazit na ventil.

dilenske pumpy jsou take reseni, ale ty maji gumove "naustky", ktere se na ventil nastrci a s tim je taky furt problem. neni nad to nasroubovat na redukci klasicky slauch a foukat jako za starych casu :)

0/0
29.8.2008 13:02

Tlusťoch

Re: článek

No já sem ventilek sice taky nezlomil ale ohnul sem ho. Jakmile de pumpa do vyšího tlaku tak se ventilek prostě ohne...

0/0
14.1.2009 19:49

Pavel

článek

ad 8) řešíte kraviny, pro normální lidi UST pláště a UST ráfky, No Tubes hezké ale nezalepí větší defekt ikdyž se tvrdí že ano...to je ale věc tmelu

ad9) kravina je to naopak a navíc nemusí být odolnější...záleží na jeho váze a jeho konkurentů...to znamené kolik je tam také gumy. Poslední věta"Ultradrahé pláště mívají obvykle hodnotu TPI nižší." autor nic neví nic si nezjistí!!!

ad10) plášť se mění podle uvážení...chce to použít hlavu jako vždy. Na asfaltu malý vzorek nevadí, akorát hrozí větší riziko defektu. V terénu podle toho jak se kdo cítí, každý snad pozná jestli už mu plášť nedrží nebo je to pořád ještě v míře.

0/0
26.8.2008 23:16

Pavel

článek

No nevím, jestli to dobře chápu tak je článek pro lidi co se v tom moc neorientují:-)

ad 2) normální lidi nejezdí po kořenech ani v blatě, potřebují univerzální vzorek asfalt/lesní cesty

ad 3) nadpis je pi...na, pláště si můžeš přehodit za hladké, silničku nemám a kupovat si ji nebudu:-)

ad 4) něco jako bod 2)

ad5) neznám nikoho, že by si na vyjížďku vezl náhradní kevlarový plášť....kevlar patka=lehčí, lepší jízdní vlastnosti, menší hmotnost

0/0
26.8.2008 23:16

Hmm

Blábol

O notubes asi neslyšeli a na kole taky nikdy nejeli...

0/0
26.8.2008 16:05

honzaXY

Jsem fascinován!

iDnes má zřejmě nekončící squadru machrů - přispěvovatelů, kteří z nějakých důvodů musí laikům zmateně a hlavně rozsáhle radit. Snad v každém z těch 13 bodů nacházím blbosti, nepřesnosti a, jak už napsali jiní, obyčejné bláboly.

0/0
26.8.2008 14:52

Motorista

Pryč s kolomamrdy

Nejlepší kolo je žádné kolo.:-P

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005090601

0/0
26.8.2008 12:53

Krak

Re: Pryč s kolomamrdy

Jistě, a jak tak koukám, nejlepší mozek je žádnej mozek....

0/0
29.8.2008 12:27

HWSpeedy

Pichnuti?

Proc autor nekolikrat mate mene orientovane ctenare a pise porad o pichnuti, ale pritom se jedna o prorazeni duze o rafek. Trosicku rozdil! 

0/0
26.8.2008 10:30

EdMan

Neuvěřitelné bláboly

Autor článku někde opsal (pravděpodobně nějaký překlad) a to neuvěřitelné blbosti.

Hlavně ale o kolech nic neví. Dokladem je:

Větší hustota vláken v plášti = těžší plášť

8-o8-o8-o

Větší hustota vláken se používá mj. právě proto aby se snížila hmotnost plášťů - z jednoduchého důvodu: čím větší hustota vláken, tím menší potřeba gumové směsi.I ostatní odstavce jsou, řekněme, úsměvné - autor bych si tipnul snad na kole ani nikdy neseděl a o koech nic neví. Odsatvedc o TPI mne ale fakt dostal.

0/0
26.8.2008 6:35

pepa

Re: Neuvěřitelné bláboly

Mě spíš dostalo to, že podhuštěnou gumu snadněji píchneme. není to naopak? Přefouknuté gumě stačí málo, podhuštěná se po tom střepu snadněji přehnoupne. Není to tak?

A k tomu vzorku - vy někdo měníte pláště na silničce při 1mm hloubce dezénu? 8-o Já myslel, že se mění, až když z toho začne koukat plátno ;-D

0/0
26.8.2008 10:02

Polárníliška

Re: Re: Neuvěřitelné bláboly

Při podhuštěném kole totiž můžeš celkem snadno procvaknout duši na nějaké hraně výmolu na cestě či na nějakém ostrém šutru až o ráfek, když jí trefíš poctivě. Jestliže máš nafouknuto, těžko se ta hrana dostane až na tvrdej podklad a tudíž není pravděpodobnost procvaknutí duše taková...

0/0
26.8.2008 10:14

Vlk-Honzi

Re: Re: Neuvěřitelné bláboly

No s tím podhuštěním bych řekl, že je při podhuštěné duši větší riziko, že se "procvakne" o ráfek.

0/0
26.8.2008 11:21

####

Re: Re: Neuvěřitelné bláboly

Ta rada s hustenim je platna akorat pro lidi, co vazi 60kg i s kolem a posteli dohromady.

Kdo vazi vic, tak ouka na 70 az 80 psu coz je maximum vetsiny beznych dusi a plastu a efekt to ma nulovy.

Podhusteny na strepu proriznes snaz. Prehusteny na trnu propichnes snaz.

Podhusteny dusovy na obrubniku prorazis snaz.

To je asi tak vse k tem kecum a zarucenym radam o husteni.

0/0
26.8.2008 11:34

####

Re: Re: Neuvěřitelné bláboly

u slicku a poloslicku asi podle toho jak casto zacne byt defekt nebo, kdyz uz tam neni zadna guma...

Jsou ale i plaste na silnici s hrubsim vzokem do pisku a sterku do bezneho provozu a ne jen na cyklostezky a zavody...

0/0
26.8.2008 11:37

####

Bezdusaky i jinak. CR to je ta rozvojova zeme.

> Vyžadují nákup speciálních ráfků

v CR opet za opicemi. Uz je patentovan system bezdusaku na obycejne rafky a uz je nejaky ten mesic ve vyrobe akorat v CR o nem opet nikdo nevi.

0/0
26.8.2008 0:36

Josef

Re: Bezdusaky i jinak. CR to je ta rozvojova zeme.

Nejdrive se nauc cesky, ty popleteny emericky brepto !!

0/0
26.8.2008 1:22

angr

Re: Bezdusaky i jinak. CR to je ta rozvojova zeme.

A já myslel, že plášťovky vyrábí česká firma TUFO... njn...

0/0
26.8.2008 10:23

Chytracisko

Re: Re: Bezdusaky i jinak. CR to je ta rozvojova zeme.

:-)

0/0
26.8.2008 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.