Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na návštěvě v nejstarším nevěstinci Evropy

Navštívili jsme nejstarší zachovalý nevěstinec v Evropě. Jeho stěny zdobí odvážné erotické fresky, které napovídají, jaké orgie tu kdysi probíhaly. V zasypaných Pompejích se totiž na dva tisíce let zastavil čas. Jen díky tomu si můžeme prohlédnout obrazy, které by nikdy neprošly křesťanskou cenzurou. Vítejte v evropské Kámasútře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Pompeje

Co si pamatuji, tak nam bylo vysvetleno, ze obrazky byly casto "menickem". Rimskou risi navstevovalo mnoho cizincu a ne kazdy umel latinsky. Tak proste ukazal, chci tohle (cesta kolem sveta :))... Ale mozna je to jen jedna z teorii. Klasicky nevestinec tam byl snad jen jeden nebo dva, zbytek byly prave ty kombinace baru/bordelu jak se pise v clanku.

Jinak doporucuji si vzit nejakeho pruvodce/knihu cokoliv. Existuji i v cestine. Bez nich clovek vidi jen ruiny. Ale bacha na to, s knihou tam clovek stravi cely (skvely) den.

Nedaleko, primo v Neapoli, je podobne misto v mensim. Jmenuje se tusim Heraklion. Je dokonce jeste lepe zachovane....

0/0
24.8.2008 12:58

Mtgne

v Pompejích jsem byl 4x

letos tam pojedu popáté, přečetl jsem o nich řadu knih a vždy znovu a znovu mě fascinují. !R^;-)

0/0
22.8.2008 22:17

Mtgne

Re: v Pompejích jsem byl 4x

letos plánuji ercolanskou a nucerijskou nekropoli, opět dům Vettiů, je zrekonstruovanýR^, Faunův dům a zahradu uprchlíků. Nikdy nevynechám Stabijské lázněR^   Dporučuji před návštěvou si o nich alespoň něco přečíst;-)

0/0
22.8.2008 22:20

Magor Milda, Mgr. etc.

Snad neuškodí, zmínit se o současných obyvatelích Pompejí

žijí tam totiž klasičtí bílí římští pejsánkové. Trochu jako Dalmatinci, ale bez černých skvrn. Moje dcera tam objevila krásné štěňátko, ve chvíli, kdy je chtěla vzít na ruku, se objevila fena s málo přátelským výrazem. Takže štěňátko tam zůstalo, dnes už nepochybně velký pes.

0/0
22.8.2008 20:17

fuzzo

Napisy

Autor by se mohl tez zminit o lechtivych napisech, naskrabanych na zdech latrin ci lupanaru, jako napr. "Myrtis bene fellas" ci "Virgula Tertio suo indecens es" ;-)

0/0
22.8.2008 13:01

daaaanyyyy

jsou tu nejaci lingviste?

je v originale pompei mnozne cislo?

0/0
22.8.2008 11:38

fuzzo

Re: jsou tu nejaci lingviste?

Ano, Pompeii jsou plural - podobne jako treba Veii.

0/0
22.8.2008 12:54

daaaanyyyy

Re: Re: jsou tu nejaci lingviste?

podle meho to ale v italstine je Pompei (ne ii)

0/0
27.8.2008 19:08

def...

nedokonceny titulek.....

Na návštěvě v nejstarším nevěstinci Evropy..... zakladatelka se stale nabizi zakaznikum ;-D

0/0
21.8.2008 23:51

Magor

?

proboha co je to zase za příšernou diskuzi, proč sem ti "nejinteligentnější chytráci" a rejpalové vůbec lezou Rv 

0/0
21.8.2008 17:16

šokující kresby?

několik linků o šokujících freskách

http://www.anderegg-web.ch/fotos/pompei.htm

http://www.jhauser.us/pictures/history/Romans/Pompeii/index.html

http://wings.buffalo.edu/AandL/Maecenas/italy_except_rome_and_sicily/pompeii/thumbnails_contents.html

http://www.focus.de/wissen/wissenschaft/archaeologie/pompeji_did_13799.html?slide=1

http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/0,1518,grossbild-145783-338536,00.html

0/0
21.8.2008 12:49

šokující kresby?

Re: několik linků o šokujících freskách

....už ten název hodnotí kvalitu pisatele:

Na návštěvě v "nejstarším nevěstinci Evropy" ?!

...dělá si z nás "srandu" ? anebo je opravdu tak nevzdělaný?

O jeho úžasu a šokem nad freskami, které na místě zažil, když si odskočil od moře silně připomíná hodnotu reportáží stopaře- profesionála Cestování, když překročil hranice Číny a skoro nic jiného než že fandí Bohemce nám nesdělil..

Lidi nadávají na úpadek kultury a amatérismu  v Česku, nepřeneslo se to i do reportáží i na Cestování?

0/0
21.8.2008 12:59

ixt

Re: Re: několik linků o šokujících freskách

Skutečně nechápu proč se tak stále nad tímto článkem rozčilujete, a proč je pro Vás tak šokující, že autor fresky celkem po právu nazývá šokující (viz můj komentář na Váš předchozí opříspěvek níže).

Na nadpisu také nevidím nic špatného a nekulturního. Je sice pravda, že některé antické chrámy starší než Pompeje byly také používány k sexualním službám, ale co se týče dochovanosti, výzdoby, a hlavně jednoznačnosti účelu, myslím si, že ten titulek je celkem oprávněný. Nikde přece netvrdí, že žádné nevěstince nikdy před Pompejema nebyly.

Článek si sice asi Pulitzerovu cenu nezaslouží, ale není pořeba kritiku přehánět, a hlavně svědčí o Vašich určitých osobních problémech, že si svoji zlost musíte vylévat hulvátským urážením někoho, kdo se Vám snaží přinést informace a to ještě k tomu zadarmo. Lépe než nadávat a vysmívat se, by bylo napsat sem lepší informace nebo odkaz na ně.

0/0
21.8.2008 13:18

ixt

Re: Re: Re: několik linků o šokujících freskách

A pardon, ty linky na externí informace jsou nahoře - za ty vřelé díky!

0/0
21.8.2008 13:19

starej_vul

Re: Re: Re: Re: několik linků o šokujících freskách

tady máš další. A na český web:

http://yjcfoto.wz.cz stojí to za chvilku prohlídku. Pompeje jsou v Itálii ...

0/0
21.8.2008 22:13

Bára

Re: několik linků o šokujících freskách

uklidni se, nicku Šokující fresky a třeba něco si zakuř, jsi dost šokujícím způsobem mimo ;-D že by nějaký zanícený naturista? ;-)

0/0
21.8.2008 14:54

Who knows

Re: několik linků o šokujících freskách

no respect for nick šokující kresby ;-D

0/0
21.8.2008 15:25

lenka

pompeje nikdy vice

V Pompejich jsem byla pred 2 roky a nikdy vice. K videni pouze rujny holych zdi -  cele ulice. Tam kde se zachovala nejaka vyzdoba - zelezna mriz na ni retez a visaci zamek. Kdyz uz nahodou bylo neco k videni tak bez informaci, co to vlastne je. Kdyz nejaky zajimavy objekt nahodou pristupny a mel nekoli bran nebo dveri, byl zasadne otevren je jeden vchod a samozrejme to nebylo na mapce vyznaceno, ktery ze to je. Takze tam clovek beha okolo venkovnich zdi a hleda a hleda a hleda. A takovych nestastniku jsme tam potkali mraky. U pokladny ani nenabizeli moznost priplatit si za pruvodce. Kdyz to shrnu - pujcit si nejaky dokument o Pompejich nebo zajit na vystavu nalezenych predmetu, tak vidim a dozvim se tisickrate vice nez v Pompejich samotnych a to nemluvim o mnozstvi usetrenych penez. ;-O;-€

0/0
21.8.2008 11:34

belgian chocolate

Re: pompeje nikdy vice

nojo, to nesmíte lézt v noci přes plot

0/0
21.8.2008 11:36

lenka

Re: Re: pompeje nikdy vice

no jo jenze to bylo ve dne, a takto rozcarovanych jsem tam potkali spoustu dalsich turistu z celeho sveta.

Jestli chce nekdo videt anticke pamatky at si zajede na Sicili ale urcite ne do Pompeji.

0/0
21.8.2008 11:40

Bret

Re: Re: Re: pompeje nikdy vice

nebo mnohem blíž do Paesta, a je to ve velmi dobrém stavu. Je od Neapole asi 100 km na jih.

0/0
21.8.2008 15:10

jejco

Re: Re: Re: pompeje nikdy vice

...a takto rozcarovanych jsem tam potkali spoustu dalsich

Rozčarovaných nebo slabomyslných...? Pane bože, pšššt..!

0/0
21.8.2008 20:09

lenka

pompeje nikdy vice - pokracovani

Dalsi problem je  WC.  Jsou tam dve - z venci za turniketem - uvnitr

nic. Dokazete si predstavit, co asi lidi delaji, kdyz proste musi - no

ven z arealu nebezi, aby si museli koupit dalsi listek. A podle toho

tam take voni.

0/0
21.8.2008 11:37

neu

Re: pompeje nikdy vice - pokracovani

hmmm....tak to jsem asi byl letos v červnu v úplně jiných Pompejích, než píšete... Průvodců tam bylo plno, záchody minimálně v restauraci uvnitř areálu další, mapek a tištěných průvodců se dá sehnat v okruhu 50 km také nepřeberné množství...ano - máte pravdu, rozpadlých a zničených zdí je tam spousty, ale to vám teď asi nebudu vysvětlovat. Doufám jen, že jste svou potřebu nevykonávala u některé z nich, když píšete, že to tam tak voní... Proč že jste tam vlastně jezdila?

0/0
21.8.2008 20:04

jarda17

Re: Re: pompeje nikdy vice - pokracovani

My jsme tam byli vloni a koupili jsme si velkou knihu o Pompejích,včetně plánku, ve stánku těsně před vchodem. A hlavně pro nás stupidní Čecháčky: ta kniha byla v českém jazyce. Takže kromě horka, žádný problém. A to horko šlo utlumit tím, že se člověk párkrát celý (i s tričkem) polil vodou - lze to tam asi na 2-3 místech.

Závěr: pro blbce to je samozřejmě složitější.

0/0
22.8.2008 7:06

neuu

Re: Re: pompeje nikdy vice - pokracovani

Má holka pravdu, nechápu, proč ty lenoši zbourané zdi neopraví a nedaj tam zpátky bordely, nepřidaj dýzu, Mikimauze a vláček s klimatizací. To by se nám tam hned víc líbilo. Za ty prachy, že jo.

0/0
22.8.2008 10:21

mno...

Re: pompeje nikdy vice

Vy jste ale hloupá!

0/0
21.8.2008 20:07

Bono

Re: pompeje nikdy vice

A že si to tam ti Pompejané neuklidí a domy neopraví, viď?

Teď to tam vypadá jako by tam vybuchla sopka, že se nestydí....

Diskotéky a pláže tam nejsou, viď? 

Já jsem navštívil Pompeje za jiným cílem a ten jsem tam taky našel, stejně se mi líbilo Paestum, Velia atd.....

To jsou mi turisti....pokud tam nenajdou disneyland, tak je to nudí

0/0
21.8.2008 20:35

SZYslak3

no comment

Oni maji Pompeje a my zase Pomeje :-)

0/0
21.8.2008 10:02

šokující kresby?

Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

V článku jsou dvakrát uvedeny výrazy "šokující kresby sexu" a autor je jaksi ze sexuálního života tenkrát, což je skoro každému maturantovi známo, značně vyjeven. Nemá nějak narušený vztah k sexu? O to více v dnešní extrémní-porno součastnosti? A přitom nám tenkrát byli Římané -na svou dobu- nejen filozoficky, kulturou, uměním i v mnohém jiném vyspělejší. Neřku ve volností a církví ještě nezdeformovanou radostí k sexu.

Byla jsem v Pompeích s rodiči již v roce 1971 a přestože byl tenkrát vztah k sexu daleko konservativnější nejen v Česku ale i na západě...objevovali se teprvé první (dnes naivní) erotické filmy typu Kateřina Mutzenbacher...kresby v Pompejích byly sice zajímavé ale v každém případě zcela jistě ne šokující.  Zvláštní, svým způsobem úžasná a smutná byla spíše dokumentace náhlé smrti uprostřed života..

0/0
21.8.2008 8:55

Čtěte pozorně, vzkaz od Pedra

Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

jak to myslíte? na tu dobu šokující opravdu byly, kdyby to padlo do rukou církve, která nám "formovala" názor na sex další tisícilietí, tak by z kreseb nezbylo nic, a názorné sadomasochistické kresby, které jsou jedněmi z mnoha, jsou možná šokující pro mnohé i dnes

0/0
21.8.2008 9:58

šokující kresby?

Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

..na tu dobu šokující byly? Na kterou dobu? Tenkrát? Opravdu?

Kromě Vaše zmatené argumentace -, autor článku je šokován dnes. Asi z dějin moc nezná ....a o historii a životě Pompei se informoval až na vejletu a náhodně přímo na místě - anebo je opravdu panic a nevidí, neslyší, nevnímá, co se dnes se sexem děje?

0/0
21.8.2008 10:33

ixt

Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Není hned potřeba autora urážet a nazývat ho sexuálním narušencem. To Vaše vehementní a přehnané osočování spíše naznačuje, že nějaký problém se sexem máte sama. Ano, ty kresby šokující jsou. Ne kvůli tomu, že jsme podobné výjevy nikdy neviděli v současné tvorbě, a ani ne, že by to byl historický precedens (viz asijské dobové umění), ale hlavně proto, že většina z nás z antického, či z post-antického evropského umění nic podobného nezná - díky pečlivé cenzuře církve byly všechny podobné artefakty zničeny, takže naše představy o historii umění v Evropě jsou značně zkreslené.

0/0
21.8.2008 11:52

šokující kresby?

Re: Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kn

...měl by jste se snad zamýšlet raději nad amatérstvím názoru Budínského - ten si vyhradil právo vnucovat národu jeho subjektivní názor - můj v diskusi čte jen pár diskutujících...možná jsem příliš vehementní ale to, co dnes dnes kluci nejinformovanějšího idnes dovolují presentovat všeobecně a konkrétně na i dnes - viz třeba autostop do Číny nebo šokující fresky - stojí opravdu za vehemenci...:-)

0/0
21.8.2008 13:07

Qwick

Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Bože di už do ...se svýma názorama..;-D

0/0
22.8.2008 19:45

ihaa

Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

A jaký vztah k sexu má autor "šokující kresby?", když si bere k ruce tu ošunťelou obezličku, že církev něco zdeformovala, tentokrát radost ze sexu. Na tebe má církev (popř. která?) nějaký vliv? Na kolik lidí má v současnosti vliv?

A pokud napadáš autora ohledně jeho jisté povahové zvláštnosti, jak to je s tebou? Z poslední věty vyplívá, že pokud člověk zemřel u sexu, zemřel uprostřed života. Pokud to je tvůj střed života, tak jsi poměrně přízemní člověk.

0/0
21.8.2008 10:05

šokující kresby?

Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Co to melete za nesmyslné argumenty?

0/0
21.8.2008 10:34

ihaa

Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Snažím se argumentovat. Sorry za osobní rovinu, ale takové ty bláboly o církvi mi přijdou jen jako klišé a ne, že by za ním něco bylo.

0/0
21.8.2008 12:33

iuos

hmm

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.8.2008 12:14

ixt

Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Katolická církev na nás samozřejmě vliv má, a to stále ještě obrovský, přestože praktikujících katolíků je u nás pomálu již dlouhou dobu. Morálka, přístup k sexu, a spousta dalších věcí jsou u nás výsledkem mnoha staletí formování a zvyků řízených církví. Nechci polemizovat o tom zda je to dobře nebo zle, ale naše kultura, morální hodnoty, vztah k sexu, by určitě vypadaly dost jinak, kdyby toho téměř dvoutisíciletého formování nebylo.

A sex skutečně středem (a také základem) života je, ať se to komu líbí nebo ne. Bez sexu by prostě život nebyl. A sex po smrti je také dost obtížný (i když některými jedinci občas praktikovaný), takže autorova věta byla naprosto v pořádku a není mu třeba vkládat do úst něco jiného, než řekl - nikde netvrdil, že život se točí jen kolem sexu, jak se snažíte naznačit.

0/0
21.8.2008 13:03

šokující kresby?

Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

...moje řeč, autor je v šoku a nikdo neví proč?

0/0
21.8.2008 13:08

ihaa

Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Co se týká vlivu Katolické církve, zřejmě se naše názory velmi liší. Já ten vliv již prakticky v naší společnosti nevidím. Jistě, bylo by to na dlouhou debatu a zřejmě byste mě asi v některých ohledech přesvědčil, ale opravdu si nemyslím, že se člen české ateistické společnosti při svém rozhodování řídí učením Katolické církve.

Za střed života považuji to, bez čeho by můj život nebyl dlouhodobě možný - takže asi vztahy, práci atd. Jistě, bez sexu život možný není, když počet dětí "ze zkumavky" vzrůstá. Takže se možná pouze míjíme v pojmech.

Myslím, že autora původního příspěvku nemusíte bránit. On to zvládne sám.

0/0
21.8.2008 13:40

ixt

Re: Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Morálka je v Evropě a ve všech ostatních zemích pod vlivem katolické církve, byla formována po staletí. Tyto morální hodnoty, ale i tabu, předsudky, a zvyklosti jsou pak předávány z generace na generaci dále, bez ohledu na to jestli ta současná generace je věřící nebo ne, a tyto zvyky se mění jen pozvolna. Stačí se podívat na země, nebo etniky, kterým se podařilo vyhnout vlivu hlavních náboženství - etické žebříčky jsou často velmi rozílné.

Co se týče sexu jako středu života, tak nikde v článku nevidím, že by autor tvrdil, že sex je středem jeho života, nebo života vůbec v tom smyslu jak to podáváte. Pravěpodobně nejbližší k tomu je věta, kde píše: "A jaké byly asi poslední myšlenky milenců, jejichž život skončil v okamžiku největší rozkoše?" - co je na tom proboha nesprávně? Myslím si, že spousta kritiků na iDnes by místo hnidopišství měla raději řešit skutečné problémy.

0/0
21.8.2008 14:01

ihaa

Re: Re: Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

S Vaším názorem souhlasím. Já se ozval, protože zde "šokující kresby?" směšoval to, co Vy nazývate předsudky s učením církve. Takové zkratkovité myšlení bez znalostí mě tedy zvedne.

Taktéž rýpnutí o středu života mířilo na autora "šokující kresby?". Proti článku samotnému nic nemám. Cestování je moje nejoblíbenější část iDnes. Bohužel je debata v diskusích dost zkratkovitá a už poněkolikáté se nechtěně "hádám" s člověkem, se kterým jsem schopen najít společnou řeč, přičemž původní subjekt mého příspěvku (šokující kresby?) se zmůže jen na hloupou repliku bez argumentů. Ale díky za Vaši reakci ixt.

0/0
21.8.2008 14:25

ixt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

Pořád nemohu pochopit proč ten výraz "šokující" tolik vadí. Dobře, uznávám, že vhodnější by bylo použít mírnější výraz "překvapivé", ale toto není odborný dokument, nýbrž běžný článek, s učelem přitáhnout pozornost čtenářů k danému tématu. Používání takto nadnesených obratů je tu zcela normální, očekávané, a i svým způsobem adekvátní. Ty fresky skutečně svým způsobem překvapivé jsou pro každého, kdo o ničem takovém nevěděl, protože církev během posledních dvou tisíciletí prakticky veškeré stopy po takovém prostopášnictví vyhladila.

Nevím jestli všichni ti co tu proti tomu výroku tak brojí, vídají podobná díla na každém druhém hradu či zámku, nebo vědí o takové spoustě podobně "odvážných" antických dílech, že jim to připadne naprosto nudné a nehodné zmínky, pak vůbec nechápu, proč tomuto článku vůbec věnují pozornost. Já jsem za tu informaci vděčný a autorovi za pěkný článek děkuji.

0/0
21.8.2008 15:06

ihaa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je autor Libor Budínnský dítě, panic nebo kněz?

K tomu není co dodat. Navíc je vnímání a vkus lidí velmi rozdílný. Pro někoho ty fresky asi jsou opravdu šokující bez nadsázky...

0/0
22.8.2008 8:46

pp

Co čeká nás?

!!!Nojo. Ale ono to určitě platí i dnes. Nikdo neví, co kdy a jak propukne třeba v Praze či New Yorku. Ale určitě něco přijde, na to vemte jed. Ona nějaká rovnováha nezávislá na vůli lidí musí existovat!!!!!?Rv

0/0
21.8.2008 8:47

Pivo Je Náš Chleba

Letos bude v Itálii zemětřesení

někdy mezi 22.srpnem a říjnem:-©

0/0
21.8.2008 7:30

Giovanninero

Naprostý unikát

Jsem středně zkušený turista. Viděl jsem různá turisticky zajímavá místa, zejména v Evropě. V Pompejích jsem byl dosud třikrát a zcela jednoznačně je považuji za nejzajímavější lokalitu, kterou jsem dosud viděl.

0/0
21.8.2008 6:16

rapapa

Re: Naprostý unikát

8-o;-O(Y)Rv

0/0
21.8.2008 8:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.