Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naučte se vyměnit duši za 5 minut. Stojí to čtyři koruny.

Výměna píchlé duše patří mezi nejčastější opravy, které zvládnete, i pokud nejste příliš zruční. Poradíme vám jak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JS

Čistota.

 1) Neslyšel jsem tu základní věc. Že lepit se má čistýma rukama, nejlépe čerstvě umytýma. Proto je nejlepší vyměnit duši a doma zalepit v klidu a čistotě. Špína a mastné ruce jsou častou příčinou nelepících záplat i samolepících. Stačí jen okraj upatlat a flek nepřilne úplně. 

 POKRAČ ..

0/0
25.9.2008 16:59

JS

Re: Čistota.

2) Ochranné papírky strhněte z fleku těsně v momentě, kdy jej chcete přitisknout. Jinak opět nebudou držet. 

 3) Pro naprosté začátečníky. Pro větši jistotu polepte i flek.

 4) Polepená plocha na duši musí být ve větším rozsahu, než je velkost fleku.

 5) nespěchejte. lepidlo může schnout libovolně dlouho i dny. Naopak je důležité nelepit čerstvé lepidlo, pak nepomůže nic.

POKRAČ

0/0
25.9.2008 17:00

JS

Re: Re: Čistota.

 6) Pokud nemáte dost síly (ženy, děti, důchodci), použijte po

nalepení fleku cokoli k zaválcování fleku. Doma váleček na nudle,

skleněnou láhev. venku třeba pumpu, rukojeť šroubováku.

POKRAČ

0/0
25.9.2008 17:03

JS

Re: Re: Re: Čistota.

Oběma rukama se

opřete o oba konce válce (ideálně váleček na nudle) a větší silou

tlačte a současně válcujte flek sem a tam. stačí 3x, záleží na síle.je

třeba dbát, aby pod válcovanou duší byla hladká plocha, ideálně roh

stolu, vhodné sedlo kamaráda,

0/0
25.9.2008 17:05

JS

Re: Re: Re: Re: Čistota.

Po zaválcování není třeba na nic čekat,

jen nasadit do kola.

0/0
25.9.2008 17:06

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

Nahustím lehce duši, srovnám plášť na ráfku, a

dohustím.Obzvláštní pozornost věnujte usazení pláště u ventilu. 

0/0
25.9.2008 17:08

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

8) Oklikou se vrátím na začátek. Při sundávání pláště jsou pro

začátečníka ideální 3montpáky.

0/0
25.9.2008 17:09

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

naproti ventilku vložím 1.mezi plášť a

ráfek, nadzvednu plášťa přehodím mimo ráfek, páku zaháknu o špici,

totéž udělám o cca 18cm dál, pak nasadím 3.páku identicky mezi ně,

plášť by měl vyskočit a uvolnit se, dál jde rukou.

0/0
25.9.2008 17:09

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

9) Nahustím.Pokud únik neslyším, přiblížím duši k líci co

nejblíž(1cm) a poslouchám syčení a současně sleduji, zda neucítím

proudící vzduch.

0/0
25.9.2008 17:10

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

Ne smrad,ale chladný závan na líci.Označím

křížkem průpiskou, očistím benzinem, venku smirkem(profíkům stačí čistý

hadr), znovu označím, polepím a dál viz bod 1)nahoře.

10) Polopatičtěji to fakt nejde, rukama musíte hýbat sami. JS.

0/0
25.9.2008 17:11

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

 7) mírně nahuštěnou duši (cca 2 - 3 žduchy, anebo i prázdnou)

vložíme do pláště, pak ventilek nasadíme do ráfku a 1 stranu pláště

rovněž vložíme do ráfku. 2. stranu pláště začneme vkládat, u ventilku přitom ventilek 2/3 - 1/2 zatlačíme zpět do ráfku(pozor, ať ventil neuteče dovnitř) a usadíme plášť pod ventil a pokračujeme po celém obvodu.Nasadím 1páku mezi plášť a ráfek na začátku místa, kde je plášť mimo ráfek, přitom druhou rukou držím plášť na druhé straně mezery, aby se plášť nevyzouval tam, Páku nadzvedávám a tím nasazuji plášť do ráfku. pokračuji, až je celý plášť v ráfku.  vendržím

0/0
25.9.2008 17:35

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

Předchozí můj příspěvek (7)) patří pod 25.09.2008 17:06

0/0
25.9.2008 17:38

JS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistota.

Před nasazením duše je třeba zkontrolovat plášť nejen zevnitř, ale i z venku. Z venku provádějte kontrolu průběžně, týdně. Ostrý předmět zpravidla nezpůsobí defekt hned, ale po mnoha otočení kola. Najezdím ročně cca 12000 km po silnici na pláštích šíře 20 mm a nevzpomínám si, kdy naposledy jsem měl defekt.. Řídím se svými radami. JS.

0/0
25.9.2008 17:43

JS

Ptákoviny.

Fakt ptákoviny. Autor je cykloanalfabet a svérady zjevně přepsal ze své paměti .. děravé paměti, co kde slyšel. Je to spíš antinávod .. JS.8-o8-o

0/0
25.9.2008 15:43

Dr. Quartz

Oduševnělý článek...

... a hlavně diskuze. Po přečtení všech příspěvků budu s sebou asi vozit jak náhradní duši, tak duševní lepidlo pro každý případ. Ale pokud to nebude nutné, nebudu se pokoušet o spásu duše lepidlem na místě, ale až doma.

Děkuji všem diskutujícím a Bůh buď milostiv vašim duším.

0/0
11.8.2008 10:05

cote d'or

na duši se vykašlete, vyměňte si sedlo, impotenti!

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20080808.wlsaddle08/BNStory/specialScienceandHealth/home?cid=al_gam_mostview

0/0
9.8.2008 22:06

AlCapuccino

.

Od te doby co jsem vyjel kopec a na nem dostal defekt (tudiz jsem si nemohl uzit ocekavany sjezd) si v batohu vozim dusi nebo lepeni. Mimochodem je vzdycky lepsi mit nahradni dusi nez se nekde v terenu piplat s lepenim.

0/0
6.8.2008 23:33

TarasBulba

Drobná doplnění

Šroubovák - když není montpáka, tak v pohodě vystačí (často ale potřebuješ dva) a duši neublíží.

5 minut - To je opravdu šibeniční termín. V terénu, s lepením těmi běžnými fleky a napumpováním je i čtvrt hodiny dobrý čas.

0/0
4.8.2008 10:19

mmkk

Re: Drobná doplnění

Tak nějak.

0/0
4.8.2008 18:22

jochen

Re: Drobná doplnění

Šroubovák rozhodně ne, velmi snadno duši proděravíš. A mimochodem, já s sebou vozím mltiklíč, ale šroubovák  ne:-)

0/0
6.8.2008 13:10

AlCapuccino

Re: Drobná doplnění

Jednou jsem defekt lepil tak, že jsem duši natavil zapalovačem. Dojel jsem tak 15 km domů, jezdil jsem s tím další 2 dny a duše praskla, ovšem na jiném místě.:-)

0/0
6.8.2008 23:23

pinguone

Re: Drobná doplnění

:-P.. prosim Te takovyhle rady fakt nerozdavej...

0/0
26.8.2008 23:16

Stoukina

vymena duse

muze trvat dele nez jeji oprava. Ve vyctu potrebnych pomucek totiz autor zapomina na naradi, ktere je potreba k odmontovani kola, zvlast zadniho, ktere byva mene casto vybavene "motylkem". V tom pripade je dost casto zalepeni duse rychlejsi.

0/0
4.8.2008 9:23

??

Re: vymena duse

Na čem to jezdíte, že nemáte na zadním kole ani motýlky, natož rychoupínáky?

0/0
4.8.2008 10:31

ihaa

Re: Re: vymena duse

Nekomu staci ke stesti jezdit i na ukrajine.

0/0
4.8.2008 12:13

pedr64

Re: Re: vymena duse

ještě před pár lety byla na levnějších kolech kombinace:přední rychloupínák/zadní matice. Motýlky to je snad už aspoň 30let zpátky

0/0
4.8.2008 14:16

laura

Re: vymena duse

To je legrace, nic jiného než rychloupínak ani nemapatuju. Jezdím na kolech za 50 a 75 tisíc...

0/0
6.8.2008 13:12

Chytracisko

Re: Re: vymena duse

Nápodobně (kolo za 6). Ale vlastně jako úplně malej jsem motýlky měl.

0/0
26.8.2008 14:27

JS

Re: Re: vymena duse

Nechval se, že máš araba, já jezdím na kole za 200000,- a nechválím se .. :-P:-P RvRv

0/0
25.9.2008 15:47

Jirka

Ono je to jednoduché

jako všechno, když se to umí. Nejlépe to natrénovat doma. Pokud to někdo dělá prvně v životě a ještě v terénu, tak má co dělat, aby to zvládl:-P

0/0
3.8.2008 20:12

aaa

sss

a

0/0
3.8.2008 15:23

Hekynen

Re: sss

b

0/0
3.8.2008 18:47

(db)

Re: Re: sss

c

0/0
3.8.2008 22:51

asko

Re: Re: Re: sss

d

0/0
4.8.2008 7:09

jannes

Re: Re: Re: Re: sss

0/0
4.8.2008 9:24

erben3

Re: Re: Re: Re: Re: sss

šč

0/0
4.8.2008 11:08

ihaa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: sss

0/0
4.8.2008 12:14

eleven

v nouzi pomůže i uzel

Jednou jsem daleko od domova chytl defekt a poté co samolepící záplaty naprosto selhaly, jsem si v zoufalství vzpoměl, že jsem kdysi četl, že v nouzi pomůže udělat na duši uzel. Tím jsem izoloval díru. Zkrácenou duši pak natáhl na ráfek a bez problémů dojel. Už mě to dvakrát zachránilo.

0/0
3.8.2008 15:18

Richard

Re: v nouzi pomůže i uzel

nevím, jelikož jezdím na kole opravdu hodně, musím se zdejším odborníkům smát. Vy prostě musíte bejt chytrý za každou cenu. Do 5ti minut se to při trochu zručnosti zvládnout dá, většina lepidel zavadá  dle návodu  do 1 minuty. Dělal jsem to tak mockrát, následně nahustil na 8 atm. a bez problémů dojel.  Článek je nasán v podstatě správně. S tím uzlem to je vtip ne? :-)

0/0
3.8.2008 15:27

ihaa

Re: Re: v nouzi pomůže i uzel

"musím se zdejším odborníkům smát" Já taky, ale ty jsi mezi nimi. ;-D

0/0
4.8.2008 12:15

Richard

Re: Re: Re: v nouzi pomůže i uzel

Nezlob se, ale co není v mém příspěvku správně? vše jsou vlastní zkušenosti.

0/0
9.8.2008 17:20

laura

Re: Re: v nouzi pomůže i uzel

Ty jsi určitě odborník - čímpak jsi nahustil těch 8 atmosfér...?

0/0
6.8.2008 13:13

Richard

Re: Re: Re: v nouzi pomůže i uzel

tak dobrou malou pumpou lze nahustit 8 atm. trvá to, ale je to relativně bez námahy. Já používám tuto...http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=02&sel_u2=02&sel_u3=00&sel_u4=00&sel_klick=id2598&lang=1&menu=shop

0/0
9.8.2008 17:19

Evelyn

Re: Re: v nouzi pomůže i uzel

Netvrdím, že jsem odborník, náhradní duši vozím, lepím LEPIDLEM doma bez problémů. Popsal jsem případ, kdy jsem byl odkázán na samolepící fleky. S těma nemám dobrou zkušenost, proto jsem od nich upustil ( možná už dnes dělají kvalitnější) Jaké je Vaše řešení v této situaci? Vtip to rozhodně není, stačí vyzkoušet.

0/0
8.8.2008 13:44

pinguone

Re: v nouzi pomůže i uzel

..cece ten uzel bych rad videl...;-)

0/0
26.8.2008 23:14

tatikcz

oprava duše

Zv laastní zkušeností a vlastní b lbosti tvrdím že nejdůležitějším úkonem je  pořádně prohlédnout pneumatiku. Já jsem takhle 3x za sebou po nafouknutí lepil a "nechápal kde se ty díry berou"

0/0
3.8.2008 9:37

algra

Re: oprava duše

Jo, souhlas. Podobná zkušenost (lepil jsem jen 2x :-)). A hledejte pořádně, já nakonec našel úplně slaboučkej, jeden milimetr vyčnívající měděnej drátek. Vůbec nechápu, jak mohl projít skrz.

0/0
3.8.2008 13:10

klaun

Re: Re: oprava duše

co takhle součást kordu pláště..;-)

0/0
3.8.2008 14:03

pilot

Re: Re: Re: oprava duše

Taky jsem měl v plášti zapíchnutý drát z ocelového kartáče.  Po odstranění automatické defekty skončily. ;-D

0/0
3.8.2008 14:42

JS

Re: Re: Re: oprava duše

To je nesmysl. JS.

0/0
25.9.2008 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.