Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedm osvědčených rad, jak přežít dovolenou na kole

Celý rok se těšíte na pár volných dnů na kole, a přitom hned po prvním dni v sedle toho máte plné zuby. Jede se příliš rychle nebo pomalu, zastavuje se málo nebo skoro pořád. Jak to naplánovat ke spokojenosti všech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dick Winters

Tlačit druhého do kopce.

Když u nás vidím ty mraky kolařů se zoufale malým počtem najetých cyklohodin, tak bych si opravdu netroufnul všeobecně doporučovat tlačení druhého do kopce.

To si pak nějaký tůrista může myslet, že to není nic složitého a oba mohou skončit na ÁRU nebo pod drnem.

0/0
12.8.2008 23:16

AlCapuccino

.

Ono je taky dulezite naucit se jezdit plynule cim vice clovek brzdi, tim vic se unavi.

0/0
6.8.2008 23:47

Hans8

nechápu

50 km podél Labe s hodinou pauzou za 4 hoďky??? To je myšleno pro důchodce, nebo mám kolo půlku trasy tlačit? Zaprvé nechápu, proč bych na takové menší projížďce po rovině měl mít hodinovou pauzu. Zadruhé si myslím, že průměrný člověk jede po rovině cca 25 km/h. Takže tento sranda výlet je max. na dvě hoďky a když si vezmu něco k pití, pauzu fakt nepotřebuju...... Pivko si dám, až to vezmu tam a zpět za ty vaše 4 hoďky;-D

0/0
1.8.2008 21:25

Dick Winters

Re: nechápu

Ty jsi lopata. Průměrný člověk po rovině 25 km/h opravdu nejezdí. Jezdím denně na Třeboňsku a 25 po rovině tam jezdí naprosto mizivé množství lidí (takové potkávám 2-3 za den, většinou žiletky nebo bikery). Průměr průměrných lidí na rovině odhaduji na 15-18 km/h.

0/0
12.8.2008 23:05

erben3

.

Litrová láhev? To je pro mě tak zásoba na hodinu a půl jízdy. Potřebuji min. litry dva a uvažuju o koupi camelbagu.

0/0
1.8.2008 11:01

Polárníliška

Re: .

To zase není takový problém namontovat si dva košíky, nicméně osobně jsem zastáncem tahání co nejmenší zátěže s tím, že není problém se kdekoliv na pár minut zastavit pro doplnění...camelbag jsem zavrhl už dávno, protože není nad volná záda.

0/0
1.8.2008 14:23

Tlusťoch

Re: .

no já si s sebou beru 2 1,5litrové lahve a ještě půl litru v cylkolahvi. njn když sem jel s kámošen on je tak trochu upil z cyklolahve a já hned vypil alespoň půl litru. někdy třeba domu přitáhnu litr spátky ale je lepší na kole mít vody víc než míň

0/0
1.8.2008 21:44

wyma

článek na nic

bože to jsou rady, že se divím že to není na titulní straně mf dnes ;-D omfg

0/0
1.8.2008 9:29

cote d'or

a co po vás zůstane?

propocený plastický obleček? to opravdu nedokážete najít nic užitečnějšího, do čeho byste investovali energii?

0/0
31.7.2008 20:29

Martin

Re: a co po vás zůstane?

Když se vám ten sport tak nelíbí, mám pro vás jednoduchou radu - NEČTĚTE TO !!! Zatím je tady skoro pod každým článkem o cyklistice váš slaboduchý komentář.

0/0
1.8.2008 8:05

Polárníliška

Re: a co po vás zůstane?

Ještě mi zůstane dobrý pocit z odtrénované tréninkové jednotky, navíc vidím pořadný kus země a vždycky se s chutí podívám jak se podél cesty lidé pachtí na zahradách kvůli pár rajčatům a okurkám...

0/0
1.8.2008 8:55

cote d'or

Re: Re: a co po vás zůstane?

ty se nepachtíš, radši si koupíš zeleninu, kterou dovážejí kamióny přes půl Evropy, že?

0/0
1.8.2008 17:06

erben3

Re: a co po vás zůstane?

Nejvíc člověk vidí ze sedla kola, ale lidi jako ty to nikdy nepochopí. Jsem zvědav, jaké máš koníčky ty.

0/0
1.8.2008 11:02

Ulka

Re: a co po vás zůstane?

Co po nás zůstane? Čistý vzduch a asfalt. Protože tím, že jedu do práce na kole, dám přírodě dar. To po mně zůstane. Co zůstane po většině plížící se do zaměstnání MHD, auty ... apod.?

A co zůstane po těch, co sedí doma u TV anebo těch co snědí svoje vypěstovaná rajčata?

Proboha, proč tady vůbec řešíme filozofické téma - co po nás zůstane, když se jedem projet na kole?(Y)  

0/0
1.8.2008 14:32

cote d''r

Re: Re: a co po vás zůstane?

jezdit na kole někam, kam mám důvod jet, je jedna věc, ale jezdit jenom pro ježdění je úchylné plýtvání energií. mimochodem, lidé, kteří si pěstují rajčata doma, nekupují rajčata dovážená kamióny přes půl Evropy, tudíž také přispívají k čistému vzduchu a asfaltu. stejně tak lidé, kteří si místo onanie na kole třeba naštípají dříví.

0/0
1.8.2008 17:04

Ulka

Re: Re: Re: a co po vás zůstane?

Mám na zahradě svoje rajčata, které zalívám většinou poté, co se vracím z "úchylného plýtvání energií" na kole. Obojí se nevylučuje.

Nechápu však, jak můžeš napsat, že jezdit někam jenom pro ježdění je plýtvání energií. Buď jsi nikdy nejel (-a) na kole, anebo tě to prostě nebaví. Určitě tě baví spousta jiných věcí, které užitečné zrovna nejsou, ale dělají ti hezky, je ti při nich fajn. Tak nám je fajn na tom ježdění na kole jen tak.

0/0
1.8.2008 19:43

kimi

Re: Re: Re: Re: a co po vás zůstane?

na belgickou "nejchytřejší" čokoládu (též cote d'or) nemá smysl reagovat, to je místní blbka :-/

0/0
2.8.2008 0:07

cyclista7812

Re: a co po vás zůstane?

A co zůstane po Vás? Blbé příspěvky, které už nikdo nebere vážně? ;-) Čert ví, co je lepší.

0/0
5.8.2008 21:15

jame

hlavne do ceskeho stredohori

Ten kdo se chysta do ceskeho stredohori a nechce si sebou vozit moc piti ma dve moznosti.

a) vzit si sebou nadmerne mnozstvi napoju

b) vyazit na trasu az po 16 hodine

Protoze restaurace ci obcerstveni na 15 km trase Libceves louny otviraji nejdrive v 16:00.

Je to jeden z duvodu proc severocesky pardon ustecky kraj nikdy nedosahne na uroven turistickeho ruchu v jiznich cechach ci jizni morave. BOHUZEL!!!!

0/0
31.7.2008 17:32

21

Re: hlavne do ceskeho stredohori

No že by zrovna jižní čechy byly lepší to ani náhodou.

0/0
19.8.2008 21:12

kecyvklecy

Tak heleťte se, já vám to povim...

... pravidlo č.1 Jet trasu, dle nejvýkonnějšího a nejrychlejšího.Pravidlo č.2. Hned ze startu to pořádně vosolit, ať je fšem jasný, vo co pude.Pravidlo č.3. Slabší co upadnou nesbírat, zdržuje to a akorát se nadřete.Pravidlo č.4.Odpočívá jen první.Ti co dojíždějí po limitu prostě jedou dál bez zastáfky.Pravidlo č.5.Pokut něgdo fakt nemůže, jezdit kolem něj kolečno a řvát na něj, jakej je mameluk, že jel kam neměl a na co nemá.Pravidlo č.6.Fšechny chcípáky si fotit, pro pozdější snadnou identifikaci.

Chápete??

0/0
31.7.2008 17:26

Ex

Re: Tak heleťte se, já vám to povim...

Ma pravdu predsedo! ;-D

Presne takhle jsme to loni praktikovali, uz druhy den jsme se tech kouli zbavili (cti: drahych polovicek). Pak se pomer ujetych kilometru a vypitych piv prijemne zmenil a hlavne ta pohoda a klid cely bozi den.

0/0
31.7.2008 18:19

erben3

Re: Re: Tak heleťte se, já vám to povim...

;-D;-D

0/0
1.8.2008 11:04

icmek

btw

vzpomínám si na cyklovýcvik na gymplu, kde jsme ráno v osm sedli na kola a odpoledne dojeli na Landštejn. celou cestu roviny, ujeli jsme cca 120 kilometrů, když jsme byli všichni už se silama v koncích, stanuli jsme pod krpálem na Landštejn, třešničku výletu. vyjet tam autem trvá 15 minut určitě.

0/0
31.7.2008 16:54

Čelo

Re: btw

Odkud? Ze starého města nebo od Kláštera? Oba kopcem jsou tak maximálně na pět minut ;-)

0/0
31.7.2008 19:05

icmek

jako cyklista / automobilista

můžu říct, že tlačit slabšího do kopce nebudu, protože po silnici se má jet za sebou a né vedle sebe, navíc takové tlačení rukou slabšího do kopce je krajně nebezpečné pro oba dva.

0/0
31.7.2008 16:51

cyclista7812

Re: jako cyklista / automobilista

Taky mě tato rada "zaujala" :-) Jen doufám, že nebude z těch, kterými se budou lidé řídit. Tatínek bude levou rukou tlačit dítko, pravou manželku a hurá na vrchařskou prémii ;-D

0/0
5.8.2008 21:19

duff

planovani

Po Evrope, hlavne vychodni mam najezdeno cca 15000 km, vse natezko (cca 15 kg na zadnim nosici). Hlavni vec je psychika a ochota lidi se trochu uskromnit. 100 km denne neni problem pro i pro netrenovaneho cloveka. Chce to jen chtit.

0/0
31.7.2008 12:22

kaczor1

Re: planovani

Souhlasím, mám podobné zkušenosti. Po Evropě, tedy spíš západní, jsem najezdil podobné kilometry, s bagáží, kde bylo i jídlo, kromě spousty dalšího - studenti hold neměli ani korunu nazbyt. A vystoupali jsme i na Grosglockner Hochalpenstrasse do 2505m :-)

0/0
31.7.2008 14:07

sam

Re: Re: planovani

Tak to abych ti vzdal hold, vystoupat až na Grosglockner je slušnej výkon, ale kvůli ježdění na kole si asi holt trochu zanedbal češtinu. :-)

0/0
31.7.2008 14:36

pecuchet

Re: Re: Re: planovani

Češtináři, nasměruj kritiku do vlastních řad. :-/

0/0
31.7.2008 17:13

mpes

Re: Re: planovani

tím se nikde nechlub, tam byl na kole kde kdo ;-D

0/0
31.7.2008 21:00

cote d'or

netrénuju vůbec

a když to musí být, ujedu i 1000 km denně

0/0
31.7.2008 20:25

Ulka

Re: netrénuju vůbec

ty si z nás všech děláš prdel, to jinak néni možné...:-)

0/0
1.8.2008 19:50

řezník

tatranka cha

pane autore, vy radíte výživu na kolo to by se jeden picnul. Jako jablko, banán či tatranku.... Když už píšete o tour de france, zkuste zjistit, co na delší vyjížďky brát za tyčinky. banán ;-D

0/0
31.7.2008 11:01

Realista

Re: tatranka cha

Proč se rozčilujete? Na kole toho najezdím dost něco jsem již i nazávodil a zdá se mi, že autor článku radí dobře. Jablka bych nevozil při intenzivním výkonu by mne z nich asi bolelo břicho, ale banány klidně a také bývají na občerstvovacích stanicích cyklomaratonů. Jediná nevýhoda tantranky je, že se v teple umažete, ale na kole ji s nářadím vozím stálůe jako první pomoc. Teď jsem si uvědomil NÁŘADÍ, článek opemenul náhradní dily a nutné nářadí k opravě kol. Duše, imbusy, pumpičku, montpáku(y), centr klíč, lanku, vázací pásku, .... 

0/0
31.7.2008 17:47

cote d'or

to zas dneska bude uvařenejch mozků

soudný člověk sedí ve stínu na zahradě

0/0
31.7.2008 10:31

icmek

Re: to zas dneska bude uvařenejch mozků

ne, to je obézní člověk bez touhy po zážitcích.

0/0
31.7.2008 16:52

Ludek_II

Re: Re: to zas dneska bude uvařenejch mozků

Víš o co přicházíš ?? Já jsem v houpací síti projel celý svět...s atlasem v ruce ;-D

0/0
31.7.2008 17:15

Ex

Re: to zas dneska bude uvařenejch mozků

Na zahrádce, panáčku, na zahrádce se správně říká. ;-)

0/0
31.7.2008 18:22

cote d'or

Re: Re: to zas dneska bude uvařenejch mozků

zahrádku máme před velkostatkem, za velkostatkem už je zahrada

0/0
31.7.2008 20:26

K

plánování trasy

Já naopak vždy naplánuji maximální výlet a v záloze mám možnosti jeho zkrácení. Během výletu vymýšlet jak by se dal výlet prodloužit mi nepřijde moc praktický.

0/0
31.7.2008 10:22

Chytracisko

Re: plánování trasy

Ono je to v podstatě úplně nastejno, je jen rozdíl, jestli to zkrácení/prodloužení máš promyšlené dopředu, nebo to plánuješ až cestou.

Stejně tak by se totiž dalo říct, že "vždy plánuju minimální výlet a v záloze mám možnost jeho prodloužení. Během výletu vymýšlet jak by se dal výlet zkrátit mi nepřijde moc praktický".

Tagže tag.:-)

0/0
31.7.2008 10:58

K

Re: Re: plánování trasy

Tak úplně stejné to není. Jde o to, co máš jako základ výletu. A tady si já radši stanovím nějaké maximum z kterého mohu slevovat než obráceně.

Zkrácení výletu je "nouzové " řešení a už je mi víceméně jedno kudy to vezmu. Pokud bych si chtěl ale výlet prodloužit tak většinou z důvodu, že chci něco vidět, projet zajímavou trasu apod. a to už třeba takovou cestu nemusim najít.

0/0
31.7.2008 11:18

ntk_

Re: Re: Re: plánování trasy

jistě když si jezdí sám, tak si dělej co chceš, ale až pojedeš s dětmi tak ten tvůj maximalistický plán zhatí raz dva... a je rozhodně lepší si naplánovat cestu maximální ale jezdit po kratších etapách a podle síly dojet až do maximální cíle nebo ne... rozhodně nikdo neradil, že se má plánovat během cesty naopak v článku se píše aby se počítalo i s tím, když bude síla kam dojet dál aby se nemuselo toto vymýšlet během cesty!!! Takže asi tak!

0/0
31.7.2008 20:04

Hekynen

Zrádný terén...

A když do toho ještě pořádně pár dní prší a cesty se promění v bahenní koryta, tak je to teprve echt zážitek. Z plánovaných 60 km jsme za celý den dali něco přes 20. Kola jsme spíše nesli, jak se na nich vezli...

0/0
31.7.2008 9:13

kanec

Re: Zrádný terén...

Taky uz jsem to zazil... Nastesti asi po ctvrthodine cesty byla hospoda tak jsme se ususili a bylo to fajn. Jo zpatky jsme kola uz jen tlacili a nekteri se o ne opirali... Ale jinak taky fajn cyklovylet ;-D

0/0
31.7.2008 9:42

Hekynen

Re: Re: Zrádný terén...

Těch 20 km bylo území "nikoho", takže jsem to prostě MUSELI přejet (oprava: přejít)...

0/0
31.7.2008 10:29

icmek

Re: Zrádný terén...

ááno. nicméně pokud jedeš po dešti, musíš s tim počítat. jednou jsme takhle dojeli do hospody, kam nás ani nechtěli pustit. měli jsme bahno i pod ponožkama...;)

0/0
31.7.2008 16:55

Hekynen

Re: Re: Zrádný terén...

Já měl blato i za předkožkou...:-)

0/0
31.7.2008 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.