Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stopem do Pekingu 3: ukrajinský sex za deset dolarů

Ukrajina je film pro pamětníky, kterým každých pět minut projede nablýskané auto za sto tisíc dolarů. Dostopoval jsem už do poloviny tohoto filmu - do Kyjeva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Dalsi "cestovatel", ktery komplikuje cechum turistiku na Ukr

Na Ukrajine temer ziju, jedna z mistnich vymozenosti je rychla a levna preprava kamkoliv. Je do diky tomu, ze za stop se zde plati. Zpocatku se mi tento zvyk pripadal divny, ale velmi rychle jsem zjistil, jak moc mi to vyhovuje. Castky nejsou velke, a diky nim neni problem si velmi rychle zajistit odvoz. Plati se obvykle az v cili cesty a je slusnym zvykem, kdyz se stopar pri vystupovani zepta "kolik ma pridat na benzin". Cesti turiste tuto slusnost nerespektuji a pritom by tech par hriven nemel byt pro ne problem. Dusledkem sktblictvi je stale se zvysujici neochota zastavovat ceskym stoparum, pripadne se jich co nejrychleji zbavit. Zvlaste je to patrne na Zakarpati, pokud se chovam jako mistni tak odjizdim temer okamzite, jestlize mam batoch a vypadam moc "cesky" tak mi nezastavi nikdo. Opravdu nejde o zadnou diskriminaci, cechy zde maji stale jeste radi, ale do auta je proste nevezmou, dekovat za to muzeme jenom hulvatstvi ceskych stoparu.

0/0
31.7.2008 11:10

jelente

Re: Dalsi "cestovatel", ktery komplikuje cechum turistiku na

já tuhle cestu jel před rokem a dovolil bych si tě poopravit. za stopa nikdy nikdo nic nechtěl, naopak, ještě mě pohostili...

to o čem mluvíš se praktikuje, podle mojich zkušeností, jen ve městech, či z "nádraží" těchto zvláštních taxikářů..

tam si tahle přilepšují řidiči soukromých aut, většinou jde o malé ceny, ale v mongolsku jsem se s jedním takovým málem popral, protože po mě chtěl 10x větší cenu, než byl normal

0/0
7.8.2008 12:12

quaz

Re: Dalsi "cestovatel", ktery komplikuje cechum turistiku na

Ono je to mozna tim, ze stopovani je pro mnohe zpusob cestovani, za ktery se neplati. Kdyz by mi nevadilo platit za cestovani, jedu dopravnim prostredkme hromadnejsiho razu, a nebudu se trapit nekde predstavami, ktery ridic me znasilni a zakope nekde v lese. Sice se rika, ze neznalost neomlouva, ale prece nemuze kazdy znat zvyky a slusnosti vsech zemi sveta. Kdybych nebyla holka, stopovala bych mnohem vic a rozhodne bych necekala, ze ode me nekdo bude chtit penize. Neplaceni za stop neberu jako hulvatstvi.

Az pokud jede stopar delsi trasu, je na jeho uvazeni, jestli ridicovi prispeje na pohonne hmoty. To uz je podle me slusnost, ale ne nutnost.

0/0
14.8.2008 11:34

Karolína

vy závidíte, co?

nemám čas tu psát víckrát..mám zrovna chvilinku tak studuju noviny na netu...a po přečtení tohodle článku na pokračování,mi to přijde jako super nápad!! A už vás všechny vidim...jak si tuhle csetu dáte taky a s takovymhle usměvem na tváři..co??

A hlvaně,vy všichni který to kritizujete...i kuli Vám se ta "reportáž" dělá...nejde o to,mít mít jen co nejvíc pozitivních ohlasu...jde o to,aby to někdo četl..popřípadě aby o otm mluvil s kámošema,spolupracovníkama nebo s rodinou...pak má člnák úspěch...když se o nem mluví..!!a to tenhle splnil naprosto perfekně...ne?

0/0
21.7.2008 14:56

r.kosta

Re: vy závidíte, co?

;-)ano ano přesne tak. je to borec ten kluk....R^

0/0
8.8.2008 11:26

Wolf

satelitni telefon

Me se libi, jak autor, kdykoliv zmini svuj telefon,  neopomene pridat slovo "satelitni". Ano Tomasi, vsichni si uz plne uvedomujeme, ze vlastnis SATELITNI telefon, je jen tak nejakej obycejnej, jako ostatni..jsi frajer :-)

0/0
21.7.2008 14:18

Graham Bell

Re: satelitni telefon

To že má satelitní telefon dáva najevo hlavně proto aby blbečkové jako si ty neucpávali diskusi onanií nad tím jak asi telefonuje uprostřed stepí.... 

0/0
27.7.2008 11:34

jeník

Re: Re: satelitni telefon

R^

0/0
6.8.2008 20:56

jelente

Re: satelitni telefon

protože dyby napsal jen telefon, podobní rádobychytráci jako ty by tritizovali, že to neni možný se odtamtud dovolat normálním telefonem

0/0
7.8.2008 12:14

Štěpán

???

Nic ve zlém pane, ale já na Ukrajině byl, myslím, že jsem ji poznal docela dobře a to co jsem právě přečetl, byl povrchní popis od zápaďáckého Němce, který se může posrat, že to všude nevypadá jako u nich doma. Jedna rada: raději necestujte, pokud se umíte na jiné kraje koukat jen takhle. Nechci se tu prezentovat jako nějaký propagátor Ukrajiny (ta země opravdu "má své mouchy" a já měl kliku, že jsem si neodvezl žádný negativní zážitek jako třeba salmonelu nebo rozbitou hubu), ale mám odtamtud velmi silné zážitky a vzpomínám na cestování po Ukrajině jako na jeden z nejlepších cestovatelských zážitků, vlastně všechno tam bylo tak nějak dobrodružné, samozřejmě, pokud vás tohle neláká, tak jeďte na pláž do Bibione nebo St. Maries de la Mer,...

0/0
20.7.2008 22:49

Štěpán

Re: ???

...kupte si letecký zájezd do Londýna a do Paříže a koukejte na Eiffelovku (kterou jste viděl milionkrát v tv a časopisech), pravoslavném láštěře v Počajivu jste nikdy neslyšel, tak proč se tam vydávat že, co na tom, že je zajímavé podívat se na ty náboženské fanatiky, kteří tam žijí a okouknout prastarou kulturu atd. atd. Howgh

0/0
20.7.2008 22:49

bazmeg

Re: ???

Asi si nepostrehol, ze ten chlapik ma za ciel dorazit do Pekingu do olympiady. Cielom nie je podrobne preskumat kazdu krajinu, to by nestihol ani za rok...

0/0
21.7.2008 9:22

jelente

Re: ???

tyve proč nemůže mít jinej pohled na věc, co člověk to jinačí pohled, tak jak popsal ukrajinu to mě osobně celkem sedí....

0/0
7.8.2008 12:16

ROMAN

Tomasi,Tomasi!

Tomasi tvuj clanek mi pripada hodne prizemni a neprofesionalni.to si vcera slezl z pece ze nevis ze v evrope jsou staty na pokraji bidy?oni stejne jako my potrebuji svuj cas.Apokud to nedela dobre tvemu satelitnimu mobilnimu telefonu,mel jsi si vybrat cestudo Pekingu druhou stranou,ale to by nepomohlo tvemu,zjevne velmi nizkemu egu ze?Me osobne je cela vychodni evropa celkem fuk,ale co nesnazim je lidska tupost.Prosim zij a nech zit,nebo si neuvedomujes ze si timto clankem,vubec nikomu nepomohl?

0/0
20.7.2008 13:28

Martin

Re: Tomasi,Tomasi!

Ahoj Romane. Naprosto s tebou nesouhlasím, tak předně, píšeš o lidské tuposti, ale tvůj příspěvek obsahuje gramatické chyby. Nevím tedy, zda máš právo hovořit o lidské tuposti. Dovolím si také oponovat, že v Evropě jsou státy na pokraji bídy. I ta nejchudší země v Evropě je pořád ještě mnohem dále než země například na Blízkém východě. Pokud hovoříš o bídě tak by jsi měl zajet právě tam. No a v neposlední řadě se mi celý nápad stopovat do Pekingu zdá velmi zajímavý a příspěvky i čtivě napsané. U nás je teď hodně moderní neustále vše kritizovat, ale celýmu nápadu fandím a těším se na další příspěvky.  

0/0
20.7.2008 14:28

ROMAN

Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Ahoj Martine dekuji ti ze jsi mi objasnil na co mam a nemam pravo.Neziji v cechach tak nevim co je a neni v nasi zemi moderni,na blizkem vychode jsem ztravil pet let.Neni potreba mit vysokou skolu aby se clovek dovtipil,ze kdyz druhy nema co jist,zrejme v prebytku nezije.Omlouvam se za gramaticke chyby,ale kdyz si ten muj prispevek prectes jeste jednou a pomalu,treba ho doopravdy pochopis.Neni zameren na materialistickou stranku,ale je to o povaze toho nestasnika.Vsichni vzuru na cesty,ale chce to trochu humanity,a vedet odkud jedeme!

0/0
20.7.2008 15:30

Martin

Re: Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Romane díky za odpověď. Moc nechápu že člověk který strávil 5 let na Blízkém východě dokáže hovořit o bídě na Ukrajině. I když i na Blízkém východě jsou velké hospodářské rozdíly mezi státy, tak si troufám říci, že úrovně Ukrajiny nedosahuje žádná z nich. A to jak v úrovni demokracie, tak i úrovni životní. Ale to jsme se dostali někam jinam. Tomášovi v jeho cestě fandím a rozhodně bych ho nenazval nešťastníkem. Z domova a z pohodlnýho křesla bych také dokázal najít na všem "mouchy" a chyby. Píšeš o humanitě a poté napíšeš, že je ti celá východní Evropa "fuk", to je trochu zvláštní. No ale diskuze se začíná točit někam jinam. Ahoj 

0/0
20.7.2008 16:17

ROMAN

Re: Re: Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Martine nechces si otevrit nahodou svuj blog?O bide na Ukrajine pises celou dobu jen ty.Na okraj bidy(coz je rozdil v posuzovani,znamena to hranici)se muzou dostat staty ktere z ni smeruji,a nebo krere k ni smeruji.Na blizky vychod jsi dokazal spravne odpovedet sam sobe,a to ze je mi vychodni evropa CELKEM FUK,neznamena ze ji jako celku skodim.To prece neni negace statu z me strany.Jen jsem orientovany na jine staty  kde si myslim ze mohu byt uzitecny.Co se tyce kritiky(nebo hledani much) tak ta je prece jednim ze zakladu svobodneho vyjadrovani.A ja si myslim ze ten "reporter"muze delat svoji praci lepe,vzhledem ke sve medialni potenci a treba mu pomuze moje reakce.Ja jsem odpovedel na jeden clanek a neodsuzuji celek.Chapes?Myslim si ze jsem byl pro toho mladika uzitecnejsi nez ty,ktery zabredl do vlastnich dedukci.Tve vyklady pojmu mi prijdou velmi jednoduche.zdravim te a prosim ostatni o trpelivost

0/0
20.7.2008 16:56

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Píšeš o svobodném vyjadřování a poté někoho káráš za to co napsal. To si trochu opět protiřečí nemyslíš? A to že někoho nazveš nešťastníkem, tak opravdu nevím jak si pro něj byl prospěšný. My dva se asi neshodnem, ale to je asi dobře, protože nevím kdyby byla východní Evropa každému fuk, jak by to tam teď vypadalo. Ale jsem rád za tvé odlišné názory, které si můžeme, díky bohu,  svobodně vyjadřovat. Ahoj

0/0
20.7.2008 17:38

ROMAN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Dobre Martine!myslim ze i ve vyjadrovacich prostredcich a verejnych zdelovacich prostredcich zvlast  plati zakon akce-reakce.myslis ze si protirecim?:-)Nestastnikem jsem ho nazval proto ze z celkem prumerneho clanku,nestastnou volbou par slov slov,udelal antireklamu.A to opravdu nikomu nepomuze.(ono to dost boli byt cizincem a cist o sve" zemi se zvlastnimi prihodami")Co se tyce spolecnosti jeji krasa je v jeji schopnosti se uvnitr menit.A nebyt plosna,jak si to jiste pamatujes z minulych let.A ze kazdy dela neco a snazi se to delat poradne protoze je ovlivnovan okolim.Rika ti to neco?A myslis si ze clanek  v novinach,ktery "ctive lici"tim padem omlouva napln clanku?Jsem rad ze ti vychodni evropa fuk neni a verim ze proto neco delas aby se tam ty strasne vyjevy o kterych byla zminka uz nestavali.Jsem rad pokud jsem ti pomohl,a preji ti hodne uspechu v tve praci

0/0
20.7.2008 18:39

quaz

Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Ahoj Martine,

Tvuj prispevek obsahuje taky hrube gramaticke chyby ... jen tak btw ;)

Asi se ti budou spatne hledat, tak ti dam malou napovedu http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#byste

0/0
14.8.2008 11:41

Tuřínek

Re: Tomasi,Tomasi!

a kde proboha říká, že se tím článkem snaží někomu pomoct? Připadá mi, že plácáte páté přes deváté, on se přeci nevydává na žádnou humanitární misi;-) Fakt jste vedle jak ta jedle...

BTW: komu pomohl Váš příspěvek, když jsme u toho? :-)

0/0
20.7.2008 15:01

ROMAN

Re: Re: Tomasi,Tomasi!

Ahoj Turinku,myslim ze opravdu tam jede aby nekomu pomohl,proto jsem to napsal,vzdyt to je jeho pracovni cesta!

0/0
20.7.2008 15:47

Kamila

bomba

:-)Je to super,vždyť je to dneska odvaha někam takhle vyrazit.Já osobně bych se bála o život ale fandím a těším se na další články !!!R^

0/0
20.7.2008 2:02

Tuřínek

Re: bomba

já se nikdy nebála zas tak o život, ale spíš o něco jinýho.... (spíš aby do mě někdo jiný život násilím nepřivedl:-))

0/0
20.7.2008 15:03

Janek

super

Ja se na dalsi clanek tesim jak malej kluk....!!!! Asi kvuli tomuhle tripu prijdu na to jak pouzivat rss abych sem nechodil kazdou hodinu :-)

0/0
19.7.2008 21:15

zette

Ukrajina

Co se Evropy tyce, povazuji Ukrajinu pro turistiku jako nejlepsi stat. Ukrajinci jsou primi, hodni se smyslem pro humor a Ukrajinky povazuji za jedny z nejhezcich bab ( jeste Litva, Lotyssko a Moldavie:-) ). Je tam levne, zebraku o nic vic nez v Praze, Brne a Ostrave. Hory, more, Kyjev a Lvov, super dalkove vlaky za az smesne ceny. Nakladana zelenina na Krymu. Ukrajina je fantasticka. Nechapu, proc autor clanku hleda za kazdym kravincem senzaci a sedmy div, co pak bude psat, az bude skutecne na " vychode " ?!

0/0
19.7.2008 10:20

zette

Re: Ukrajina

A jediny, kdo na hranicich prudi, jsou nejarogantnejsi celnici na svete- Slovaci!

0/0
19.7.2008 10:21

pfr

az na ty ceny

tak uplne uz to neplati, nebot v posledni 2-3 roky skoro uz srovnali ze Stredni Evropou. Chleba - 5 uah - 17 kc, pivo v hospode 8 uah - 27 kc, a to uz nerikam o nemovitestech a stavebninach

0/0
19.7.2008 10:40

33095

Malej dotaz

Mám takový dotaz , nemohl by autor napsat kde je , známí z Ukrajiny by se mu rádi postaraly o nové zážitky o kterých by mohl psát ;-D

0/0
18.7.2008 19:23

k.m

bože

koho zajímá,že nějakej šašek jede někam stopem....

0/0
18.7.2008 17:55

pfr

Re: bože

ano nezajima to nikoho, muze psat na vlastny ubohy blog, ale ne do nejctenejsich novin:-/

0/0
18.7.2008 20:54

Kamila

Re: Re: bože

tak co to čteš,jdi si radši číst pohádku...(Y)

0/0
20.7.2008 2:04

pfr

Re: Re: Re: bože

Protoze jsem treba Ukrajinec a sleduji, co se o nas u vas pise. Pohadky ctu take svemu diteti.

0/0
22.7.2008 8:51

hpomnibook

Re: bože

Jestli Vás to nezajímá,tak to nečtěte a kupte si Blesk ,nebo Aha!

0/0
18.7.2008 21:00

j

Re: bože

tebe, protoze jsi to prave precet...

0/0
18.7.2008 22:48

bazmeg

Re: bože

Karliku tak uz tady nep.cuj a zase zpatky ke krumpaci;-D

0/0
21.7.2008 9:27

salvi

radsi mal ostat doma aj so svojim satelitnym telefonom

radsi mal ostat doma aj so svojim satelitnym telefonom

0/0
18.7.2008 15:51

vs

Polopravda

V necem ma urcite pravdu ale spoustu veci si vymyslel aby to znelo lepe. Jsem puvodem z Ukrajiny, jezdim tam casto takze vice-mene bych mohl vedet jak to tam chodi ze jo? Takze tady jsou mista kde to podle mne prehnal:

1. Stovka Ukrajincu se zpocenymi tely, ktere povali autora, recitujiciho clanek satelitnim telefonem. Doufam ze ani nemusim vysvetlovat ze tohle je kompletne vymysleny, vcetne pouziti satelitniho telefonu...

2. Zebraci kteri "privitaji" autora po vkroceni na Ukrajinu. Zebraci tam jsou, ale ne u hranicniho prechodu. Tam nemaji co delat - ty co maji penize, jezdi autem a nezastavi po prejezdu hranice.

3. Trasouci se na vymolech auto s Ivanem. Od Lvova do Kyjeva se jede celou cestu po nedavno postavene dalnici takze zadny vymoly. Zase keca.

4. Postarsi zena ktera ma na sobe jen satek na hlave. Na Ukrajine se tohle nemuze stat. Lide se takhle neodhaluji ani na plazich a uz vubec ne postarsi zeny! Tohle take vymyslel. Zbytku clanku verim - nekdo to muze takhle videt a popsat.

0/0
18.7.2008 14:36

pfr

Preji autorovi uspesnou cestu az do Ciny!

Ale neuspesne spojenni na internet anebo jakekoliv jine spojeni, aby redakce uz nedostala dalsi podobne hovadiny.(Y)RvRvRv;-€;-O;-O

0/0
18.7.2008 14:13

Korsičan

Z mého pohledu je ten článek

vyvážený. Popisuje to z pohledu člověka který stopuje a cestuje sám. V okamžiku kdy přejedete hranice do jakéhokoliv státu, všimnete si ponejprv negativ a pak většinou (pokud nemáte smůlu) objevujete skrytou krásu odlišného. Mě se ten čláenk líbil R^

0/0
18.7.2008 13:48

arnie_rimmer

měl jsi zůstat tím metrosexuálem

borci v autech by ti tam teď určitě stavěli mnohem víc ;-D

0/0
18.7.2008 13:47

lupus sardinus

me

se jednou stalo za kijevem ze na dire my spadla poklice nevsim sem si toho tak si tak jedu a porad na me nekdo blika jka ze zada tak v protismeru tak zastavim a chlap co jel zamnou my vezl tu poklici byl jsme v soku vytahl jsem 10 usd a dal jsem mu je a reknu vam lidi sice tam maj bidu ale jsou o hodne lepsi jak my

0/0
18.7.2008 13:38

eizoeizo

Re: me

njn. tady ti puklice upadla aspoň 10 x a ještě se ti všichni smáli, že?

0/0
18.7.2008 13:41

Ladousek

chudinka Ukrajina...

Jsem z Ukrajiny a boli mne to ze Cesy tak hrube pisou o mne zeme... :-(nerozumim proc ne napsat ze Lvov je opravdu krasne mesto, krasny chramy a pamatky...a lide v ukrajine jsou moc hodny! To je pravda ze ted mame problemy jsme jeste chude postkomunisticke zeme, ale to je se lepsi rok co rok! kdyz autor vidi jen negativ mrzi to. nikdy bych noc spatneho nepsal o Rumunsko, nebo Moldavie a tak dale... jsme me rasisty. A stejne miluji Cesko a vsech [>-]V

0/0
18.7.2008 13:36

lupus sardinus

Re: chudinka Ukrajina...

lvov je pekne misto ,ale jen skoda ze na tu ekoligii vic nedbate a cesty neopravujete jeto skoda myslim ,ze turisti by k vam jezdily a hlavne ty hranice to je hruza;-D al jinak krasna zeme dobri lide

0/0
18.7.2008 13:41

Kazimír Nelida

Re: chudinka Ukrajina...

naprosto s tebou souhlasím .. ukrajina je překrásná i když chudá zem a lidi jsou mega v pohodě, bohužel až na spoustu vypitejch démonů, kteří tě otravují a třeba oděsu jsem přejmenoval na úděsu, proč snad ani nemusím psát ..ale jinak Lvov, KIjev, Krym .. prostě nádhera za levný peníz .... nemůžu si to vynachválit, 3 týdny na krymy byly luxusní za pár šupů R^

0/0
18.7.2008 13:42

salam

Re: chudinka Ukrajina...

Neber to tak vážně, tyhle diskuse jsou jedna velká žumpa.

0/0
18.7.2008 13:50

Jarda

Re: Re: chudinka Ukrajina...

Pozor, nastoupil poslední spravedlivý, původně diskutující na Blesku, kde mu zavřeli diskuzi.

0/0
18.7.2008 13:52

Ladousek

Re: Re: chudinka Ukrajina...

to je...ale prosim Vas, clanek jaky ma nazev "ukrajinský sex za deset dolarů" je ponizujici pro mne jako pro ukrajinku...

0/0
18.7.2008 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.