Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lesy u pramenů Vltavy se mění v „mrtvou“ krajinu

Oblíbené místo generací turistů, šumavské Prameny Vltavy, usychá. Kůrovec napadl při jarním rojení několik desítek dvousetletých smrků, které zřejmě ještě letos uschnou. Z Pramenů Vltavy se rychle stává "mrtvá" krajina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek Staněk

Tak když je příroda tak šíleně neschopná, ...

... jak je možné že vydržela fungovat až do dnešní doby, kdy teprve moudří "dochtóři" s motorovkou vědí jak jí udělat dobře?

0/0
27.6.2008 15:18

Amus

Co říci k této snůšce nesmyslů?

Vážený, vy jste vystudoval ochranu přírodního prostředí? Pochybuji, protože tolik nesmyslů pohromadě jsem si už dlouho nepřečetla. Pan Moldán je jistě odborník na svém místě, proto zastává post, který zastává.

0/0
27.6.2008 10:19

Amus

Re: Co říci k této snůšce nesmyslů?

Toto je reakce na Karla1.;-D

0/0
27.6.2008 10:20

Amus

Půlpána vyměnit za odborníka.

Půlpán je hlupec a neměl by se vyjadřovat k tomu, čemu očividně nerozumí. Správa NP ví, co dělá.

0/0
27.6.2008 10:14

cunik

fuj kůrovec

Likvidace kůrovce má smysl jen v lesích, které jsou hospodářské tzn. těží se na dřevo. Pokud je šumava národní park, tak by se tam těžit nemělo. Kůrovec sice zničil vysázené smrkové monokultury, ale za pár let tam vyrostou pěkné smíšené lesy, které budou odolné kůrovci.

0/0
27.6.2008 8:25

Serf

Re: fuj kůrovec

Definujte "za par let". Dosadil bych spise " za 100 let "... Rv

0/0
27.6.2008 14:14

Honza

Re: Re: fuj kůrovec

Co je 100 let z pohledu vývoje krajiny. Prd. Tak se místo breku nad tím, že už asi neuvidíte na místě pozůstatků nepůvodních smrkových monokultur pěstovaných pro hospodářské účely růst pestré druhově a i věkově bohaté lesy, radujte z toho že můžete být na začátku změny. Změny člověkem poničené krajiny zpět do přirozené podoby.

0/0
27.6.2008 23:20

PP

Proč mrtvá krajina?

To může připadat jen povrchním lidem. Zmlíska je pod suchými smrky plno života. A jak to bude vypadat v budoucnu, ukazuje Luzný - na jeho svahu je i odbočka, kde je fotka z roku 1999. Jak mladé stromky bez vysazování bují, uvidí každý. Na rozdíl od Březníku, kde se kácelo i několikrát vysazovaly stromky z horských školek. A přesto tam roste jen tráva ...

0/0
26.6.2008 22:38

Karel1

Nesvádějte t na ředitele NP

Současný ředitel NP Šumava dostal post jako kamarád Bursíka. Prosazuje jeho názory. V problémech jaderné energie budu věřit Drábové, ne Kuchtové, v problémech lesa lesníkům, ne samozvaným ekologům.

Opičení se po Rakousku je nesmysl, jihozápadní svahy jsou něco zcela jiného než šumavské pláně. Na místě zničeného lesa vyroste kapradí, borůvčí a smrky, které ovšem zničí vysoká zvěř. Navíc smrky nejsou původní, jsou to stromy z nížiny a z jejich semen vyrostou opět nevhodné stromy.

Šumavské lesy jsou lesy vysázené, původních je jen malý zlomek. Je jich přeměna na smíšené, přírodě blízké porosty bude trvat desítky let. Ale - člověk je vysadil, člověk je také povinen je změnit. Nechat les uschnout kvůli pár pitomcům, kteří to sice dobře myslí, ale odborné znalosti nemají, je šílenost.

A poznámka - Moldán je odborník na geochemii, nikoliv na ekologii lesa.

0/0
26.6.2008 22:28

Serf

Re: Nesvádějte t na ředitele NP

Souhlasim R^

0/0
27.6.2008 14:12

Honza

Re: Nesvádějte t na ředitele NP

Ano, v problémech HOSPODÁŘSKÉHO lesa budu také raději věřit lesníkům než ekologům.

Nicméně, v problémech přirozeného lesa v národním parku budu věřit každému jinému, jen ne lesníkům. Asi chápete proč.

0/0
27.6.2008 23:23

Shumway

Re: Re: Nesvádějte t na ředitele NP

má to jeden háček, na šumavě žádný skutečně přirozený les není . je to podobná trága, jako bychom vyhlásili bezzásahovou zónu ve stromovce , v lednickém parku, u vás na zahradě. v česku se žádné původní pralesy nejméně 200 let už prakticky nevyskytují.

0/0
30.6.2008 11:22

Honza

Re: Re: Re: Nesvádějte t na ředitele NP

Ano, máš pravdu že současná Šumava je hospodářský les po vytěžení původního lesa před pár staletímu. Přesto jde o nejrozsáhlejší lesní plochu ve střední Evropě a tak došlo ke shodě o tom, že je potřeba ji, jako takovou, chránit a uchovat ji jako přirozený les. Takže, to co by mělo následovat je nechat oblast volnému vývoji. Ano, bude to trvat mnoho desítek až pár set let. Ale je krása být teď na začátku a vidět, jak se les mění.

0/0
1.7.2008 11:47

Karel

Ekologie ?!

No jen čas ukáže kdo měl pravdu, ale obávám se , že zatvrzelost "ekologů" k nečinnosti může nenávratně zníčit něco, co se bude třeba těžko obnovovat. Nechci rýpat, ale biopaliva a podobné experimenty jsou zdárným příkladem.[>-]

0/0
26.6.2008 18:26

Honza

Re: Ekologie ?!

Naopak, teď se ukáže jak si umí příroda poradit bez našich rádoby chytrých zásahů. Jsem moc rád že to takhle dopadlo a že se opravdu zasahovat nebude.

0/0
26.6.2008 20:41

PP

Re: Re: Ekologie ?!

Přesně, kdo nevěří, ať běží na Březník (kácený+sázený) a pak na Luzný v Německu (bez zásahu). A kdo i poté bude tvrdit, že likvidace kůrovce pilou je přínosem, je tvor bez špetky inteligence.

0/0
26.6.2008 22:40

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Ekologie ?!

Jestli tomu dobře rozumím, tak ten chudák kůrovec, co sežral stromeček, chcípne hlady a nebude se šířit na ostatní zdravé stromečky kolem 8-o?

0/0
26.6.2008 23:15

Amus

Re: Re: Re: Re: Ekologie ?!

A jak si myslíte, že to fungovalo v době než se něco podobného vám postavilo na zadní, pane rádobyinteligentní?;-)

0/0
27.6.2008 10:23

Serf

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie ?!

No jak asi... Kurovec sezral na co prisel. A pak trvalo 100 let, nez se tam neco uchytilo. Chcete cekat 100 let a zatim se divat na pahyly? Ja ne Rv

0/0
27.6.2008 14:12

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie ?!

Jste sobec. Pokud se chcete dívat na jemnou krásu šlechtěných rostlin, choďte do botanické zahrady a nebo rekreačních parků.

Národní parky by měly ukazovat přírodu v její pravé, divoké a drsné podobě. A proto bez našich zásahů.

0/0
27.6.2008 23:02

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie ?!

A ještě jedna věc - ty nové stromky tam už samozřejmě jsou. Po tom co popadají ty velké dostanou více prostoru k růstu a už celkem brzy se budete moci dívat na to, jak roste nový les na zbytcích toho starého.

0/0
27.6.2008 23:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.