Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřkolky, strašák ochranářů v Jeseníkách

Ochranáři v Jeseníkách mají nové protivníky - řidiče čtyřkolek. Zatím s nimi svádějí nerovný boj, protože chytit je při devastování přírody je téměř nemožné. Zvažují proto, že budou častěji spolupracovat s policií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majklef

chce to jen zdravý rozum

Myslím že kdokoliv kdo 4kolku viděl a slyšel jet a je aspoň trochu soudnej,musí mu bejt jasný že do lesa nepatří a už vůbec přece ne do CHKO!!!Pročpak je to asi CHRÁNĚNÁ krajinná oblast??

Přijde mi že znuděný boháči nevědí c o s roupama tak si kupujou takovýhle blbiny alá 4kolka.Když vím že na tom nemám kde jezdit tak si to nekupuju ne?To až začnou prodávat malý obrněný transportéry tak si s nima taky půjdete zajezdit do CHKO protože jinde nejsou ty správný terény??RvRv

0/0
29.6.2008 11:25

Bob

Jsou i jiné lokality

Ano, všichni chtějí vyjet na Keprník nebo na Vysokou holi, ale že je tam zákaz vjezdu je jen v pořádku, ostatně v Jeseníkách je ohromné množství lokalit, kam můžete na kole a dorazíte i do pěkných výšek, např. cyklotrasy u Loučné, tam by se někdy i ta čtyřkolka vešla, nedávné jsem jednu procházel při značení a nepotkal jsem ani jednoho bikera. A přitom jsem koukal na ty úžasné výhledy. Jsou totiž vedeny mimo tradiční turistické trasy, většinou po lesních cestách a jsou i výborné na běžkování. Už se těším na zimu na nové poznatky.

0/0
24.6.2008 19:30

Karelur

Největší svinstvo v lese jsou motorky

čtyřkolky to ničí o něco míň. A kolaři skoro vůbec (pokud pomineme některá frekventované místa v okolí vekých měst). Motorkáři jsou schopni zničit i lesní cestu, nemluvě o stezce, tím jak z ní vytrhají kameny.;-€ Jinak kola můžou i pomoci některým ohrožným druhům hmyzu : http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=2083178

0/0
22.6.2008 2:42

Andee

Ty wole...

to je zase diskuze ;-DR^

0/0
20.6.2008 7:42

Karel

zbytecna buzerace

Na clanku je jasne videt, ze ochranarum vadi vsichni. Nejradeji by do atraktivnich lokalit nepousteli nikoho. Jaky je rozdil mezi cyklistou jedoucim a vedoucim kolo z hlediska poskozovani prirody? Zadny! Chodce cyklisti neohrozuji, normalne se jim vyhybaji (i kdyz pitomci se vzdycky najdou, stejne jako mezi pesimi tupci, kteri odhazuji odpadky kde je napadne). To je pouze alibisticky argument tupych ochranaru. Je to jen buzerace ze strany radoby ochranaru. Motorky a ctyrkolky jsou trochu horsi, ale ani tak v tom neni zvlastni problem. Vzdyt napriklad v Krkonosich ci Jizerkach je vetsina cest asfaltovych ci panelovych!!! A na sirokych sterkovych cestach, po kterych jezdi lesni technika taky cyklisti, motorky ci ctyrkolky udelaji minimum skody. Jsme  mala zeme, lide maji ruzne zajmy a k jejich uspokojeni je potreba tolerance a ta tu chybi. Tezko se da ocekavat, ze v nasi prelidnene zemicce najdete v krasny letni den na horach klid a samotu. Proto OCRANARI VSECH ZEMI, JDETE DOPRDELE!!!

0/0
19.6.2008 13:18

bernard1

Re: zbytecna buzerace

Ty jsi ale ťululum. Jde o to, že cyklisté i motorkáři jezdí tam, kde je to zakázáno. Protože to jsou zkrátka blbci. Po asfaltových cestách jim nikdo jezdit nezakazuje.

0/0
19.6.2008 13:50

Karel

Re: Re: zbytecna buzerace

Otazkou je, proc je to zakazano. Priklad za vsechny. Krkonose totalne vylite asfaltem. Vyjezd na Veseckou boudu - siroka sterkova cesta, po ktere jezdi i auta tech, kdo maji protekcni povoleni. Lec pro cyklisty zakaz vjezdu. A takovych nesmyslnych zakazu je spousta. proto je cykliste ignoruji. Navic, spousta cyklistu se chce projet v prirode, po prirodnich cestach, a tak ten asfalt povazujeme za zlocin vuci prirode a hledame nejakou jinou cestu. Po asvaltu muzu jezdit i v Praze. 

0/0
19.6.2008 15:10

Jdi si tam sam

Re: zbytecna buzerace

Nechapu proc by 4% ci 4kolova mensina mela utlacovat vetsinu - 4kolky me obtezuji - smrdi, jsou hlucne a likviduji zvirata v jejich prirozenem prostredi. Pokuta na miste 1,000 Kc tedy 26 euro je naprosto nedostatecna a smesna.

0/0
19.6.2008 14:43

Karel

Re: Re: zbytecna buzerace

Turiste jsou taky hlucni a rusi zvirata. Motorkari a ctyrkolkari zvirata nelikviduji, maximalne vyrusi, stejne jako pesi. Pesi sebou navic casto maji psi, ktere nechavaji volne pobihat a odhazuji odpadky. Me napriklad dost vadi "myslivci", ktere povazuju za za uchylne pistolniky, kteri pro svou zabavu strili po zviratech. Ti je likviduji, ne motorkari. Delaji taky hluk, produkuji smrad a svou zvrhlou zabavou ohrozuji zvirata a lidi. Navic casto do lesa jezdi autem, ale ctyrkolka ci motorka jim vadi. Tak ze vlastne problem je v tom, ze motorkari nejezdi v zelenem kabate a s puskou prez rameno. jak jsem psal, je to o toleranci. Debilove jsou ve vsech skupinach, ale nema cenu kvuli nim vymyslet nesmyslne zakazy. Je treba trestat Ty, co skutecne prirodu nici, cor rozhodne nejsou vsichni motorkari ci cykliste a naopak je to spousta pesich a myslivcu. 

0/0
19.6.2008 15:23

řezník

Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Ano to je pravda, že v každé skupině se najde nějaký blbec. Co je ale proboha na tom, projíždět se po lese na jakési čtyřkolce za sport, resp. za poznávání krajiny? Navíc porovnávat čtyřkolku a horské kolo to je asi jako porovnávat tank a koloběžku. Bordel dělají nejen pěší, ale také bezohlední chodci na koních jejichž hovXa jsou všude kam se podíváte, dělají to motorkáři, pěší, ale také bikeři. To jsou ti bezohlední. Co do likvidace přírody v podobě hluku a ničení cest však nelze porovnávat pěší a kolaře vs. koňaře a motorkáře. To snad proboha uznáte, ne?

0/0
19.6.2008 15:41

Karel

Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Projizdet se po lese na ctyrkolce skutecne neni sport, je to zpusob relaxace, stejne jako projizdka na kole, na koleckovych bruslich, prochazka se psem. Zajezdit na ctyrkolce poradne se da jen v opravdu tezkem terenu nebo na motokrosove trati. Hluk to bohuzel dela, ale zase to nepovazuju za nic tak strasneho. Vzdyt v dnesni dobe jsme na hluk motoru zvykli vsichni. Ano, nekteri jedinci si na tyto stroje davaji ladene vyfuky, coz na nezavodni vyuziti povazuju za zbytecnou provokaci. Na druhou stranu, trochu hluk to delat musi, alespon to upozorni pesi a cyklisty, ze se blizi. Kolo je tiche a proto se obcas chodci leknou, kdyz na nimi zaskripou brzdy nebo kdyz je cyklista objizdi. Co se tyka niceni cest, motorkou/ctyrkolkou - zalezi na povrchu. Na cestach vyjetych lesni technikou se o niceni hovorit neda. Souhlasim, ze mimo cesty by se v chranenych oblastech, kde by to mohlo prirodu poskozovat, by se jezdit nemelo.

0/0
19.6.2008 16:30

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Nejsem zvyklý na hluk motorů a ani si na něj zvykat nechci. Nechci aby se příroda změnila v jedno velké město ve kterém je neustále hluk, protože je to přeci normální.

Základní pravidlo - moje svoboda končí tam kde začíná svoboda toho druhého.

Takže pokud někdo považuje jízdu na 4kolce za relaxaci (ano, i já si to dokážu představit), tak ať jezdí na vhodných místech. Jinak je to jen bezohledný sobec.

0/0
20.6.2008 8:33

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Bohuzel, CR je jedno velke mesto. Tady zadna vhodna mista pro 4-kolky nejsou. Vzdy a vsude se najde nekdo, komu cokoli vadi. Pokud nejste zvykly na hluk motoru, nevim kde zijete, protoze mista, kde neni zadna doprava v CR snad ani nejsou.

Ano sboboda jednoho jedince konci tam, kde zacina svoboda jineho, jenze to plati co se tyka ohrozeni, nikoli omezeni. Clovek je jinymi lidmi vzdy urcitym zpusobem omezovan.

Kdyz to aplikuju na motorkare/4kolkare, on taky neni nadsen, kdyz Vas potka nekde na uzke ceste a musi se Vam vyhybat. Taky ho vpodstate omezujete. Stejne jako on omezuje vasi touhu po klidu.

0/0
20.6.2008 11:28

ton

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Určitě ti tedy nebude vadit, když ti budu každý den pod oknem řezat cirkulárkou?

Těch míst, kde je klid, je v CR docela dost, v podstatě každý les, dokud se tam nenase.. ty deb.. s motorkama a čtyřkolkama. Něco jiného je slyšet někde v dáli silnici (kterou ani nevnímáš) a něco jiného je deb.. s motorkou co projede vedle tebe v lese. Nejenom že jezděj rychle jak kret... a mám strach že mi přejedou dítě na kole, ale poté co projedou je po nich ještě 5minut smrad. Vypadněte z lesa a jděte si jezdit na závodní tratě, několik jich u nás je. Když takovýho deb.. vidím v lese, mám chuť ho z tý mašiny sundat klackem.

0/0
20.6.2008 11:51

řezník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

R^R^R^

0/0
20.6.2008 23:02

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Bydlim v panelaku, kde obca nekdo neco vrta, v baraku je nekolik psu, pod okny mam silnici o kus dal je kostel, tak ze si klidne rezte cirkularkou jak libo, je mi to putna.

Zase demagogie, motorka projede a je pryc, zvuk je slyset sotva par minut a smradu to taky tak nenadela. Min, nez kdyz projede traktor. Trati u nas je velmi malo, protoze kdyz se nekde zridi pekna trat, jezdi tam motorky cely den a opet si zcane nekdo stezovat na hluk. Tak ze zridit oficialni motokrosovou trat je fakt problem.

Nekteri motorkari mohou byt i nebezpecni, ale je to o kazdem jedinci, neplati to obecne. Neni problem zpomalit, objet pesiho/cyklistu a zase za to vzit, az je cesta volna.

Jste normalne agresivni a potrebujete si tu svoji agresivitu vybit. Doporucuju motorku nebo ctyrkolku :-) Pokud chcete adrenalin a umite rychle behat, muzete to skusit s tim klackem. Motorkari jsou vetsinou mirumilovni, ale takovy klacek je muze docela nastvat. Pozor, byvaji dost fyzicky zdatni a dukladne obrneni.

0/0
23.6.2008 13:42

ton

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Motorka sice projede a je je pryč, ale pokud se takových morkářů motá po lese několik, tak před nimi není úniku. Srovnání s traktorem je blbost. Traktor jede za prvý pomalu a nemusím se bát že mě přejede, za druhý traktor po lese nejezdí pro zábavu.

Motokrosové tratě jsou, kde si myslíte, že se jezdí závody. Zde bych viděl srovnání s motorkáři na silnicích. Místo aby si zaplatili okruh, jezdí nebezpečně v běžném provozu.

Sprtovat chodím tam, kde neobtěžuju ostatní. Přirozená slušnost by mi nedovolila jezdit po lese na motorce a obtěžovat tak lidi, kteří jdou do lesa za odpočinkem. A to nebudu psát o tom jak hluk motorek působí na zvířata.

Protože bydlím u lesa a víceméně se každý den v lese pohybuji, vím jak dokáží motorkáři otrávit spoustě lidem pobyt v přírodě.

0/0
23.6.2008 17:05

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Motorkari nemaji chut ani potrebu nekoho srazet. Kdyby uz kvuli nicemu jinehu, tak proto, ze by pri tom doslo i k jejich zraneni.

Motorkosovych trati je malo a casto maji omezenou provozni dobu. Rada motorkaru okruhy dokonce preferuje. Jenze v CR jsou  okruhy jen dva a neustale obsazeny, tak ze jizdy verejnosti na nich jsou spise vyjimecne. To by ste videl, jak je tam plno! Tak ze rada motorkaru jezdi po silnici, ac by radeji jezdila na okruhu, kde je to zabavnejsi a bezpecnejsi.

Me napriklad obtezuji lidi, kteri se prochazeji po lese v zelenem odevu s puskou. A motorky v lese se mi libi, i kdyz jdu pesky nebo jedu na kole. Jejich zvuk lahodi memu uchu a alespon se muhu nachvili nadechnout vyfukovych plynu, jinak bych taky, co by mestsky clovek, mohl dostat otravu kyslikem. Motorky se urcite libi i spouste deti, hlavne chlapcu a pohled na tyto uslechtile stroje jim poskytuje vitane spestreni vychazky :-)

Ti co bydli u lesa do nej casto hazi odpadky a delaji z nej skladku!  Hamba jim!

0/0
26.6.2008 15:23

řezník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Já jen doufám pane že to co píšete nemyslíte vážně...

0/0
20.6.2008 23:01

Karel

Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace

Neporovnaval jsem cyklisty a motorky/ctyrkolky, jen jsem poukazoval, ze ochrancum vadi proste vsichni. Clanek zacina ctyrkolkami a plynule prechazi k cyklistum. Ti jsou trnem v oku ochrancum stejne jako motorkari, hlavne tim, ze je jich mnohem vic a dostanou se i do mist, kam si troufne jen par velmi zdatnych motorkaru. Motorky/ctyrkolky se tezko rozsiri tak jak kola. Ac se to nezda, jizda na motorce ci ctyrkolce v terenu neni tak jednoducha, jak to muze na prvni pohled vypadat. Mluvime-li tedy o trochu tezsim terenu, ktery vyzaduje zvladat techniku jizdy. Kolo jde v nejhorsim prenest, ale motorku vazici pres 100 kg tezko. O ctyrkolce ani nemluvim.

0/0
19.6.2008 16:38

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: zbytecna buzerace a řešení

Řešení- chceš-li jezdit v přírodě kup si pozemek a jezdi si jak chceš!

0/0
27.9.2008 0:18

elmer

smrad a řev

střílet je,   rámus a bordel,:-©

0/0
18.6.2008 20:38

blbost

Re: smrad a řev

To si pleteš s pionýrem. Dnešní 4kolky moc neřvou a nesmrdí už vůbec. většina je 4takt.

tak klid

0/0
18.6.2008 21:32

sam

Re: Re: smrad a řev

to nic nemění na to, že v lese by se měli střílet

0/0
19.6.2008 10:46

Karl

Re: Re: Re: smrad a řev

Dneska jsou zákony většině lidem akorát k smíchu, proto s tebou souhlasím. Stačilo by jich pár sejmout a byl by klid.

0/0
19.6.2008 22:55

řezník

Re: Re: smrad a řev

áááá panáček je "motorkář". Taky máte takové to erotické břicho s brutálním pupkem jako kolegové "motorkáři" a strašnou radost, když se jak malý Jareček projíždíte po lese a otravujete ostatní - chodce a cyklisty? Čtyřkolky jsou výborné na velké pozemky a ranče v U.S. nebo na hlídání velkých akcí, kde musíte přejíždět, event. pro pobřežní hlídky a.p. nicméně ubožáci co se na tom prohánějí po lesích jsou stejní jako takoví ti chodci na koních....

0/0
19.6.2008 12:46

Karel

Re: Re: Re: smrad a řev

Trochu jjste si popletl stroje. Na tereni motorce nebo ctyrkolce tech pupkatych moc neni, spis to byvaji urostli chlapi. Je to dost fyzicky namahave na tom jezdit.

0/0
23.6.2008 13:47

rpavelka

Re: Re: Re: smrad a řev

Další jeden magor, který si myslí, že kůň je nejhorší tor - vždyť je to přirozená forma života ty vylízanče jeden??! Asi máš raději to svje železnoropne mostrum nazývané kolo. Spočítej si z čeho se vyrábí prde a pak kecej!!!

0/0
24.6.2008 23:42

figue

Re: Re: smrad a řev

zajimavy je, ze vetsina 4kolek, co jezdi v lese hlucny jsou a smrdi taky, btw. puch a hluk preziju, ale dost mi vadi, kdyz nici pudu, pudni porosty (taky pole a louky).. a opravdu jezdi v chranenejch oblastech a rezervacich; stejne tak mi to vadi u lesni techniky, ale taky existuji slusni lesnici, ale slusnyho ridice 4kolky nebo tereni motorky??? jeste jsem nevidela :(

0/0
19.6.2008 16:34

blabla

Re: Re: Re: smrad a řev

(Y)

0/0
12.8.2008 7:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.