Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam teď k moři? Ideální volba − západní Kréta

Azurové moře, příjemné teplé podnebí, vzácné památky, dobré jídlo a málo turistů. To je Kréta na přelomu května a června, což je ideální období na objevování tohoto kouzelného řeckého ostrova. Projděte se s námi krok za krokem západní částí tohoto klenotu Středomoří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MPík

Gouves, Kréta

Ve středu letím na dovču do Gouves na severu Kréty. Před 13 lety jsem byl na pevninském Řecku, takže spíš zkušenosti nemám. Hlavně se těším na gyrosy - tohle jídlo fakt miluju! Kam a za kolik z Gouves vyrazit na výlet? Památky nemusím, spíš mě láká příroda, krásné pláže, zábava a potápění. Zvažuji jako výlet soutěsku Samaria a nějaký aquapark. Taky mě zajímá, kde je pěkné potápění a za kolik. Má smysl si půjčit auto? Na jak dlouho?

0/0
27.6.2008 14:56

Autor

Re: Gouves, Kréta

Pokud jde o tu východní část Kréty, tak je určitě také co vidět. Severní část je spíše více zalidněná, s tím určitě počítejte, takže pláže nejsou uplně velká romantika. V krátkosti: města - Heraklion, Agios Nikolaos, Sitia, Ierapetra ( + pláž s šedým pískem ) ; pláže - Stalida, Malia, Makrigialos ( tam jich je více menších a ne tolik navštěvované ), Vai ; na Samarii to budete mít hodně daleko, buď tam jeďte busem s CK nebo jeďte ve 4 a půjčte si auto - půjčením auta na Krétě určitě neproděláte, za 12 dní dovolené jí projedete z velké části a budete mít o zážitky více. CK mají ceny většinou o dost více natažené, zajděte do nějaké půjčovny, ale zároveň si dejte pozor, aby pojištění opravdu zahrnovalo vše. Pokud budete sám nebo 2, půjčte si ho třeba v půlce pobytu na 3-5 dní, pokud vás jede více, určitě si ho vezměte na celý pobyt. Vyhlášený Aquapark na západě je Limnoupolis ( cca 15km od Chanie ), na východě Vám neporadím, to budete muset zabrouzdat v nějakém průvodci..

0/0
28.6.2008 9:23

lenka

kréta je úžasný

jáá na krétě strávila dva roky, a jde to to nejkrásnější místo co znám. dědinky, hory, v létě sníh, plno vůní. Chce to se otevřít a přijmout věci takové jaké tam jsou až pak uvidíte tu krásu

0/0
16.6.2008 17:33

Lea

Re: kréta je úžasný

Dobrý den Lenko,

prosím o radu, co určitě vidět, budeme od pondělí u Rethyma /10dnů/ a chceme půjčit auto.Mám info z netu o cestách, je dobrá půjčovna Autoway?-obecně doporučují.

Díky moc za rady.

Lea;-)

0/0
18.6.2008 21:44

Stanice

Byla

jsem zde,viděla jsem,nádhera,chybu nemá ani pláž ElafonisiR^

0/0
31.5.2008 16:53

David5000

Kréta

Je to tam krásné, ale kdo má rád "noční život" ať jede jinam.

0/0
23.5.2008 14:50

Šamot

Řecko

Řecko je nádherná země, plná pohody a otevřenosti. Byl jsem v Řecku 7x a vždy mě něco nového nadchlo. Takové večery v taverně, pohoda... Prostě...Ellada gia panta! :-)

0/0
23.5.2008 9:02

Tinule

dovolená

Skvělý článek, o dovolené na Krétě jsem uvažovala na letošní rok a myslím, že si jí i vyberu.

Díky moc autorceR^

0/0
21.5.2008 8:38

chalid

grecce

forsa indent lost, you for quit:-/

0/0
21.5.2008 1:46

farous

Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

Svojí republiku znaj mizerně, možná byli v Praze a jednou v Krkonoších, ale prostě letět na Kypr to je in! :-© Vůbec přece nezáleží, kam si jedu odpočinout, hlavně záleží s kým jedu a jak se tam bavim, ale prostě sousedum a kolegum v praci je nepopulární vyprávět, že jsem byl na dovolený jenom v čechách, že jo čecháčci! Je mi z tý naší společnosti na blití!

0/0
19.5.2008 22:07

Muroň

Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

Dyk tě nikdo nenutí, abys někam jezdil. Buď na chatě, nebo si kup na balkon několik bas a užij si dovolenou. Mně se na Krétě líbilo víc než v Krkonoších, proti gustu žádnej dišputát, že?

0/0
20.5.2008 9:38

Limča

Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

ČR znám a ráda objevuji nová místa a ráda ji poznávám. Nicméně musím konstatovat, že češi jsou neskutečně nevychovaní, čuňata a dělají ostudu jak u nás, tak v cizině - to si všichni přiznejme. A jelikož jich mám dost za celý ten rok - a to myslím i kolegy v práci a nesnesitelný sousedy, kterým se určitě nechlubím, že jedu tam a tam, protože to nepotřebuju mít celý rok na talíři jako tady od milostivého Farouse - tak jedu na dovolenou pryč z ČR a rovnou individuelně, abych se nemusela v letadle a v hotelu stydět za to, že jsem čech. Nejhnusnější na světě je, když jedete do ciziny, celou dobu s nimi vycházíte naprosto senzačně a pak zeptají se, odkud jste, Vy řeknete, že z ČR a reakce jsou takový, že byste se nejradši propadli do země. Samozřejmě neříkám, že češi jsou na světě jediní, kdo se neumí chovat, ale prostě je to fakt, za který se stydím!;-(

0/0
20.5.2008 9:43

Petr

Re: Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

Jo, tak to znám taky a naprosto s Váma souhlasím...bohužel:-(

0/0
20.5.2008 13:38

Hail Eris

Re: Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

R^;-(

0/0
20.5.2008 14:10

roman

Re: Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

naopak já musím  ze své zkušenosti  ze svých cest po Řecku konstatovat,že jsem zhnusen z  neurvalého, hulvátského a přehlíživého chování Němců, Poláků a Holanďanů...ale nemám rád zobecňování,takže je to vždy o konkrétních lidech..

0/0
20.5.2008 16:00

Alek

Re: Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

ostudu delaj akorat takovi jako Farous, jinak rozhodne nevybocujeme z prumeru, stejne jak nemci a pod.. Tvuj prispevek me docela mrzi, mozna bych hledal chybu i u tebe.. Ja vsude kde jezdim nemam zadny problem, napriklad proto ze jsem cech.. Vetsinou to je jak se ty chovas k nem¨komu, tak oni k tobe... Uz v tom co pises je videt ze nejsi zrovna primy clovek.. Ja s kolegy nemam problem diskutovat o to kam jedem, naopak to delame radi. Clovek kolikrat doistane tip na velmi zajimavy mista.... A to jak u nas tak v zahranici...

0/0
23.5.2008 9:09

Tom

Re: Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

souhlas temer se vsim... opravdu se za sve krajany stydim... kdekoliv clovek rekne, ze je z Cech, tak ma pak trochu problemy, protoze maji s nami spatne zkusenosti.... snazim se jezdit tam, kde nas neznaji

ale jeste vic jsem alergicky na nemce a nastesti cechy vidi obcas radeji nez nemce, kteri se vsude tvari jako by jim to patrilo....

uz jen to, ze vsude automaticky zacnou sprechtit, bez tradicni otazky, zda nekdo rozumi. chatra

0/0
25.6.2008 13:03

Hail Eris

Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

mne je zase na bliti z lidi, co cely zivot sedi na zadku doma a nejdal bylui na predvanocnim nakupu v norimberku nebo ve vidni

cestovani (poznavani, ne vysedavani na plazi pred hotelem) je jedna z nejzajimavejsich cinnosti, kterym se clovek muze venovat

0/0
20.5.2008 14:09

Alek

Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

a me je na bliti z takovych jako ty. Smutny je na tom to ze ty jsi prave ten typicky cechacek, coz je vyraz pro nastesti jen hodne malou skupinku lidi,. ktera ale dela tomu zbytku akorat ostudu. Uzij si to...  ubozacku

0/0
23.5.2008 9:06

David5000

Re: Aby se všichni z tý ciziny nepos®ali!

Kromě jiného např. u nás, jestli jste si někdy všiml, nemáme moře.

0/0
23.5.2008 14:52

Žižkovský Mikeš

Já už jsem se pos...

Letos jedu dvakrát. Na jedné cestě jsem už byl a druhá mne čeká. Některý rok jezdím i třikrát. Je to moje záliba. Pokud někdo cestuje jen proto aby o tom pak mohl vyprávět, je omezený. Já cestuji hlavně pro sebe a své dojmy. Po 15 letech pravidelného cestováním, vidím ČR úplně jinak, než ti, kteří nikam nejezdí a neumí žádný cizí jazyk. Dokud budu moci, budu cestovat.

0/0
25.6.2008 9:53

www.navaro.eu

kreta je nadherna! :)

stravili sme tam "pracovne" mesiac a bola to fakt krasa. Vylet na skutroch po pobrezi, BRUTALNE vyhlady... to sa fakt neda opisat :) njake fotoze:

http://polarpage.sk/photoz/crete2/index.php

0/0
19.5.2008 18:48

Masox

Oprava článku

Ty kapličky u silnic nejsou kvůli smrťákům, právě naopak. Až na pár výjimek se jedná o kapličky na znamení díků, že účastníci bouračky přežili. Nehodovost je sice horší než u nás, mortalita ovšem zlomková.

0/0
19.5.2008 14:35

Masox

Re: Oprava článku

Jo a hodí se všude s sebou nosit flašku vody.

0/0
19.5.2008 14:46

belgian chocolate

tam nemají víno?

tož to tam nejedu

0/0
19.5.2008 17:50

Lena

Re: tam nemají víno?

víno mají, ale to místní je podle mě nic moc.

0/0
19.5.2008 18:28

cote d'or

tak tam pozdravujte

zapadlé kretény

0/0
19.5.2008 8:19

Magor Milda Mgr. etc.

Kreténi jsou mezitím spíš v Linci

a bojují s Temelínem. Na Krétě jsou ta uzavřená údolí, plná incestu, mezitím zcela normálně dostupná, díky leteckému spojení a turistice. V Rakousku však mnohde zůstávají nezmapovaná území, odkud přicházejí postižení lidé.

0/0
22.5.2008 21:47

Pinda

Granvousa je humus

Je pravda, že ta modrá laguna, skalní stěny, písek atd. je úžasný. Ale bohužel to hyzdí ta spousta odpadků (plasty, části aut, běžný odpad....) a obrovských černých hrud vyvržených na břehy při vymývání tankerů, člověk se tam štítí posadit. Brr...

divné je, že o tom se nikde nepíše, možná jsme měli jen smůlu, ale zase tolik odpadu se nemohlo nashromáždit přes noc. :-/

0/0
17.5.2008 19:23

dzada

Re: Granvousa je humus

My zas meli dost silny vitr, takze vsude lital pisek a stipal, moc jsmesi to tedy neuzili...:-/

0/0
19.5.2008 11:27

Pinda

Re: Re: Granvousa je humus

Nevypadalo to tam teda jako na smetišti? (věřte mi, že nepřeháním, opravdu mě to zajíma, jestli jsme měli smůlu, nebo jsou opravdu taková netečná prasata - ale i kolem silnic na severu to tam vypadá jak v Chánově :/)

0/0
19.5.2008 11:56

Radek

Re: Re: Re: Granvousa je humus

Byli jsme na Krétě 3x a ani jednou jsme se s nějakým "bordelem" nebo "chánovem" nesetkali...:-( Je pravda, že jih je dost větrný a proto se člověk může setkat s tím, že poletuje písek a je to nepříjemné, ale jinak jsme se nikdy z nějakým bordelem nesetkali. Ani na Gramvouse, kde jsme byli 2x. Takže moc nechápu.... :-(Rv

0/0
19.5.2008 13:56

Masox

Re: Re: Re: Granvousa je humus

Není to tak strašné, laguna sama o sobě je čistá, zabordelená je jen kosa na západní straně laguny, která je na návětrné straně (titulní fotka, úplně vlevo na okraji). Zbytek je v pohodě, dokonce jsme tam v písku tahali živé hvězdice (a po prohlídnutí pouštěli z5).

0/0
19.5.2008 14:22

Dzada

Re: Re: Re: Granvousa je humus

Ne ne zadne smetiste se nekonalo, tedy az na znecisteni ropou...

0/0
20.5.2008 9:42

janka

dobry typ

na dovolenou, hned bych se tam vypravila. skoda, ze ja mam dovolenou zrovna uprostred sezony. urcite je lepsi vyrazet na takova misto na zacatku ci konci sezony, kdy tam turistu tolik neni.

0/0
17.5.2008 19:02

q

Na Krétu už nikdy

Špína, hnus. Divím se, že jsem tam nechytil svrab. Přeběhne mi mráz po zádech, když si na to vzpomenu,

0/0
17.5.2008 18:26

lenivý padouch

Re: Na Krétu už nikdy

Tak nám to trochu přibliž konkrétněji, ať my ostatní nenaletíme!.

0/0
18.5.2008 17:59

Tesik

Re: Na Krétu už nikdy

Hele anonyme, když už si koupíš nejlevnější zájezd do špinavýho hotýlku na severním pobřeží a nevytáhneš z něj pr*el za celý pobyt, tak to ještě neznamená, že celý ostrov je hnus... jseš opravdu trouba, to se nedá napsat, a  pokud by se pídil po tom proč, rád ti to vysvětlím... Rv

Jen na závěr: projel jsme obytným autem polovinu Evropy a na Kétě jsem strávil měsíc, tak vím o čem mluvím... A ostrov díky své rozmanité přírodě, milým lidem, čistému moři, příjemnému klimatu a v neposlední řadě historickým památkám všem vřele doporučuju!!!! R^

0/0
19.5.2008 7:53

Stanice

Re: Na Krétu už nikdy

Asi jsi byl jinde,já viděla něco jiného,nebo,že bys tam vůbec nebyl?;-D

0/0
31.5.2008 16:56

tesik

Re: Re: Na Krétu už nikdy

No na severu jako ty jsem z toho měsíce strávil půl dne, a naprosto mi to stačilo. Prázdninovej cirkus ala Španělsko nebo Itálie, to opravdu nemusím. A zdejší voda hází "prasátka" asi jenom v lednu.. takže milá Stanice vyraž kousek od hotelu a poznáš víc.. ;-)

0/0
12.6.2008 23:23

Karel

Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Pokud by někdo mohl dát nějaké zajímavé tipy o tom kam se z tohoto místa podívat,co stojí za vidění,co naopak vynechat,půjčit si auto a nebo se raději spolehnout na místní dopravu atd atd.Díky Karel

0/0
17.5.2008 17:13

Jan

Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Jestli nejste pařící puboš nebo sardinka, Mattale se vyhněte. Pláž je sice pěkná, ale musíte si odmyslet ta lehátka s 10 cm rozestupy, prochcaný písek i vedlejší jeskyně, velká parkoviště hned vedle... vše samozřejmě za poplatek... a spoustu lidí, samozřejmě.

Málokdy se vidí takový rozdíl mezi reklamními prospekty a realitou. :-/ 

0/0
19.5.2008 9:18

TOM z Moravy

Re: Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

mohu jen souhlasit.na pláž přes parkoviště,malá vesnička a okolo nic.opravdu obrovský rozdíl mezi katalogem a realitou.a ani lidé v hotelu Frangiskos nijak neoplývali ochotou řešit šváby a myši na pokoji.

0/0
19.5.2008 14:29

Masox

Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Určitě auto, hromadná je dost omezující a celkem pomalá, i když za špatnou bych ji neoznačil. A auto preferovat do 50ti tisíc na budíku (měli jsme Micru s 12ti tisíci na budíku z AutoPlakias hned hned vedle hotelu) s klimkou, nebo Suzuki Jimny s plachtou (na výlet do Vlaštovčího kaňonu nebo po nezpevněnkách je rozhodně vhodnější).

Povinnost svítit není, jízdní pruhy jsou informativní, rychlejší auta se pouští, jezdí se většinou limit+20, a kréťani sice pospíchají, ale nijak bravurní řidiči to nejsou. Celkově je tam ale silniční doprava daleko pohodovější a mnohem míň stresující než tady.

0/0
19.5.2008 14:28

Masox

Re: Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Oprava, Auto Prevelli.

0/0
19.5.2008 14:29

Masox

Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Na Matalu se vykašlete, jezděte na severní stranu toho psíhu zubu nad Matalou. Mezi městečkem Kalamaki a masívem, na jehož jižní straně je Matala, je přímo pod jeho severní stěnou suprová pláž, a nahoře na stěně je velice dobrá rybí restoška s fascinujícím výhledem na západ slunce (doporučuju mrknout, jak ho "rozsekají" hory v západní části Kréty, které ovšem už v tu dobu nejsou vidět, protože zaniknou proti pozadí).

0/0
19.5.2008 14:44

emdi

Re: Jedeme za týden na Krétu do Mataly

Tak tak, na Matalu i na hotel Frangisco se VYKASLETE!!!! Matala je priserna dira, kde nic k videni neni, prelidnena plaz, a hotel Frangisco (v Matale jeden ze dvou existujicich hotelu)je priserny, jak ubytovani, tak bazen, tak majitele - neochotna tlusta recka rodinka, a jidlo byl snad nejvetsi hnus, jakej jsme kdy zazili!! Za 14 dni pobytu s polopenzi jsme nedostali JEDINOU OLIVU, ani kus RECKYHO SEJRA=FETY, salta ze zeli atd....ani kus sunky a asi 2x jsme dostali na snidani vajicko:-((((

0/0
22.5.2008 13:16

Iveta

Kréta

Moc hezky podaný článek,určitěbych se tam někdy chtěla po tomto popisu podívat:-)

0/0
17.5.2008 16:29

K.

Půjčovna s českou pobočkou

Pokud někdo budete přemýšlet o zapůjčení auta, tak my měli loni velmi dobrou zkušenost s AutoWay - http://www.kreta-pujcovna.cz

Mají zastoupení i tady v Česku a vše jde vyřídit v češtině. A hlavně mají nulovou spoluúčast, takže nic neplatíte ani když nehodu zaviníte vy.

0/0
17.5.2008 15:37

Masox

Re: Půjčovna s českou pobočkou

Tak na tohle pozor! Nulová spoluúčast platí pouze v případě, že nebyly porušeny dopravní předpisy! Zejména se to týká alkoholu, rychlosti, a přednosti v jízdě! Pozorně přečíst podmínky smlouvy, nulová spoluúčast bez výluk je velice oblíbený a likvidačně nebezpečný blábol.

0/0
19.5.2008 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.