Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpožděné letadlo? Chtějte svačinu a telefon!

Zažil to snad každý, kdo vyrazil na dovolenou letecky. Každý rok si stěžují na mnohahodinová zpoždění charterových letů tisíce českých turistů. Klienti pak mnoho hodin musí čekat na letišti. Jaká jsou tedy vlastně práva klientů na kompenzaci a odškodnění v případě zpoždění letu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondrej1

Děkuji

za tento článek!!!!! Ve středu byl z technických důvodů (pozemní personál poškodil nákladové dveře) zrušen ranní let ČSA z Manchesteru. Nabídka jídla žádná, odletěli jsme s velkým štěstím po 6 hodinách čekání. Zítra odesílám na ČSA žádost o kompenzaci. Taková informace má cenu zlata. R^

0/0
27.4.2008 21:14

Between

Platí jen pro EU společnosti

Nebyl tam zmíněn fakt, že ono nařízení vlády o kompenzaci platí pouze pro letecké společnosti z EU. Takže například když budete mít 30h zpoždění jako my se společností Aeroflot, tak se nemůžete vůbec odkazovat na toto nařízení a musíte jen čekat jak s vámi vymetou. Rv Kompenzace se zdaleka neblíží tomu co by jste získali od společností z EU a navíc jim trvalo vyjádřit se skoro 3 měsíce. (Y)

0/0
25.4.2008 8:25

Santa1

Re: Platí jen pro EU společnosti

Myslím, že se týká všech firem podnikajících na území EU, a bez akceptace EU práva tu snad nemůže ani přistát.

0/0
13.5.2008 8:11

bobo

zpoždění

tak to by tedy Travel Service měl mít na letišti vlastní bufet, protože je naprostou raritou, když odletí tak jak je plánováno. Bufet ve vlastní režii by jim alespoň snížil náklady na svačiny a pití.

0/0
23.4.2008 14:08

Artaban

Realita

Před 14 dny mi zrušili let do Polska a přesunuli mě na jinou společnost o 3 hodiny později. Dostal jsem poukázku na 150 korun, přidal vlastních 150 a docela rozumně se nasnídal. Bohužel to bylo z povětrnostních důvodů, kde jsou povinnosti aerolinek o hodně menší, než je popisováno v článku, takže jsem byl rád aspoň za něco.

0/0
22.4.2008 19:32

Ferin007

"nařízení" není název.

;-)

0/0
22.4.2008 16:29

natvrdlý

chtějte kompenzaci!

Padá s Vámi letadlo? Chtějte padák! ;-)

0/0
22.4.2008 15:18

Pavel

Re: chtějte kompenzaci!

Padák ti moc nepomůže. Musíš chtít zázrak.

0/0
22.4.2008 19:58

iuos

hmm

ten chce každý na palubě padajícího letadla... ;-D

0/0
25.4.2008 7:50

FrequentFlyer

To je sice pravda ...ALE

nic z tohoto neplati pokud ke zpozdeni, nebo zruseni letu dojde "ze zasahu shora" nejbeznejsi je pocasi napr. snezeni , nebo husta mlha.  Predpokladam, ze clanek je reakci na nedavne odklony letu na Brno a Drazdany kvuli huste mlze na Ruzyni. V tom to pripade (osobni nazor) by to melo platit letiste, nechapu jak nejvetsi mezinarodni letiste v CR nemuze mit na obou hlavnich drahach dostatecne kvalitni ILS pro instrumentalni pristani za mlhy, ktera maji napriklad vsechna letadla CSA (krome turbovrtulovych ATR). Kdyz uz to tedy draha 13/31 kvalitni ILS nema proc nebylo mozne prerusit udrzbu na par hodin a vyklidit runway 08/24.  Existuji evropska letiste, ktera maji pouze jednu runway a presto, ze se na ni pravidelne provadi udrzba (v noci s minimalnim dopadem na lety) denni provoz neni narusen. Neschopnost CSL zajistit provoz za ranni mlhy v roce 2008 na nejvetsim letisti v zemi je ostuda jejich a potazmo cele CR.

0/0
22.4.2008 14:12

Pavel

Re: To je sice pravda ...ALE

Svého času ve Frankfurtu měnili povrch runwaye za běžného denního provozu. V noci se makalo, nad ránem položil koberec a v 9.00 přistávala první letadla.

0/0
22.4.2008 20:01

trpaslik

Re: To je sice pravda ...ALE

Ja jsem zazila, ze kvuli silnym vetrum /vichrice/ jsme nemohli odleted ze Stokholmu, ale bylo o nas vyborne postarano. Odvezli nas z letiste do hotelu, jidlo a piti bylo na jejich ucet a druhy den nas odvezli v urcenou dobu na letiste. Leteli jsme se svedskou spolecnosti a sluzby vyborne. R^

0/0
23.4.2008 10:50

Meteorolog

Re: To je sice pravda ...ALE

Pokud je dohlednost pod 50 m jako že to u mlhy není problém tak ti nepomůže sebelepší ILS.Letiště Praha disponuje prostředky tuším třídy IIIb což je druhá nejlepší.Dráhová dohlednost více než 50m.Vše je to v předpisech JAR-OPS.Ten den jsem měl zrovna službu a vím že problém nebyl způsoben špatným typem ILS ale pouze meteorologickými vlivy. !

0/0
23.4.2008 20:06

FrequentFlyer

Re: Re: To je sice pravda ...ALE

Ano na 24 je CAT IIIB coz umoznuje pristani s minimalni viditelnosti 50 ft coz je cca 16,5 metru.....takze mlha muze byt 3x hustejsi nez pises a stejne muze pristat...za mlhy je zpravidla bezvetri, ILS te dovede az na touchdown, takze kdyz se protahnou intervaly, tak by to is CAT IIIB nemel byt problem.....

0/0
25.4.2008 20:05

lifo

kompenzace

az na to, ze ne pri kazdem zruseni je aerolinka povinna platit kompenzaci.

0/0
22.4.2008 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.