Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak nejlépe připravit kolo na jarní vyjížďku

Zkuste proležet tři čtyři měsíce v posteli, pak zničehonic vstát a rozběhnout se. Nejde to? To samé ale chceme od našich kol, která po zimě s prvními jarními teplými dny taháme z garáží. Jedno zda jde o kolo horské, silniční či krosové, všechna potřebují rozhýbat, připravit. Přitom stačí tak málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TLUSŤOCH

čau lidi

Zdravim všechny cyklisty.. nemoh by mi někdo poradit jak moc mam nafouknout gumy,  když jsem tlustoprd vážící 115 kg... ??? ps: Na něčem přece musim zhubnout ;-D

0/0
4.5.2008 16:40

taky tlustoch

Re: čau lidi

Ja vazim 110 kg a pumpuju kolem 300,a v obchode mi tam dali 400 :-)

0/0
5.5.2008 16:41

Dežo Lakatoš

Re: čau lidi

čím míň napumpovaný duše, tím větší dřina. takže nejlépe jezdit po ráfcích :-)

0/0
13.5.2008 22:56

marinidis

Re: Re: čau lidi

0/0
20.5.2008 20:56

marinidis

Re: Re: čau lidi

jojo, ale nezapomeň na proražení duše. takže přece jenom radši napumpovat. každá pneu má na sobě napsaný buď doporučený tlak nebo max. tlak - podle toho je dobré se orientovat.

0/0
20.5.2008 20:58

Pking1

WD 40 ???

WD40 a teflon, no nevim mozna tak u vyrobku vedle na regale...

Pro jakekoliv mazani na biku je to naprosto nevhodny pripravek !!!

0/0
11.4.2008 13:31

Jacky...

Re: WD 40 ???

R^Přikláním se k tvému názoru. v Cyklopragu sem si před

půl rokem kupoval kolo a na otázku Může se do toho dávat klasický WD40tka mi bylo odpovězeno že jasné NE !

0/0
18.4.2008 14:48

M

Roztržený ráfek

Tak tohle mně vážně pobavilo: "Příliš vysoký tlak, tolik běžná záležitost i u "věci znalých cyklistů" (pramení z přesvědčení, že čím tvrdší nahuštění, tím lehčí jízda), může ohrozit ráfek (riziko jeho roztržení)" Už jsem zažil spoustu prasknutí galusek, defektů duší a plášťů ale ještě nikdy !!! nebyl ohrožen ráfek. To aby se roztrhnul ráfek přílišným tlakem vzduchu v galusce (popř. duši a plášti) to by tam musel být setsakra tlak a nebo hoooooodně nekvalitní ráfek ;-D

0/0
11.4.2008 8:26

Jacky...

Re: Roztržený ráfek

No, tím tlakem ráfek nevodděláš, ale možná tím že ráfek bude muset příjmat více rázu a otřesů z terénu než když by to za něj obstarávala guma...  nic proti tvému názoru.. ale někdo mi to tak říkal :-)

0/0
4.5.2008 16:43

honzaXY

Ach jo!

"Očista pohonu 

Říkejme tak soustavě řetězu, kazety a převodníků klik." - to se nedá číst, to je očista! K tomu fotka s rukou a hadrem a řetězem a rady typu "když je povolený šroub, utáhněte jej".Ládovat do laiků moudra o měrkách řetězu a centrování,(právě laici jsou ideálními klienty na inspekce a výměny opotřebovaných součástí u odborníků) je blbost. Napsat, že se kolo má utřít hadrem a promazat a co neumím vyměnit mám odnést opravit do dílny je na pár řádků, zde autor, s krkolomnou češtinou a šroubovanými obraty  jen exhibuje. Ještě chybí nějaký rozsáhlý traktát o přípravě kola na zimu: "Odstraňte zbytky bahna z aktivní plochy pláště. Osvědčil se kartáč střední tvrdosti, v nouzi postačí klacík. Pomocí iMbusu povolte lehce šrouby na představci, přílišné utažení může způsobit únavový efekt na hliníkových částech komponentů"...  atd atd. V jednoduchosti je krása a to se týká právě takových popularizačních článků pro neznalé. To zjevně R.H. neví, dnes další příklad.

0/0
11.4.2008 0:18

King_Feanor

sákryš...

ten článek by se hodil v únoru.. a pak sice nebyl měsíc potřeba.. ale ten únor...:-):-) Jinak pěkné!

0/0
10.4.2008 20:49

vysypany_lozisko

díky za článek,

jen bych 2 osobní doplnění. i když ste v servisování kola úplní neználci, ale jste alespoň trochu zruční, tak se do toho pusťte, záhy se to naučíte a vyhnete se zbytečně drahým servisům a není nad to, mít vlatnoručně poctivě dotažení šrouby a vycentrovaná kola. z běžných nástrah je pro člověka pomalu nezbytné se naučit centrovat kola a dotahovat špice. u většiny kol(špalkové brzdy) se to centruje pomocí brzd.špalků, do kterých naráží rozcentrovaný ráfek kola. centrovací klíč pořídíte za 20kč, kolo otočíte, sednete si za kola a začnete špice přitahovat. návod je zbytečné psát, kterou špicu přitáhnout či povolit vám dojde hned vzápětí. za chvílku v tom budete kování a mít navždy pokoj,  nejde přece dávat kolo do servisu po každém vjetí do díry. za druhé. běžný člověk rekreant se nemusí bát opotřebovaní řetězu. i když je řetěz vytahaný, tak plní svou funkci. jinak není potřeba měrka na řetěz, měří se to běžně šuplerou.

0/0
10.4.2008 9:37

Vladimir

Re: díky za článek,

A moje osobni doplneni : predevsim nezapomente na povinnou vybavu - vpredu bila svitilna (ne blikacka), vadu prinejmensim odrazka (ne blikacka), odrazky na slapkach.

No a pak si zopakovat dopravni predpisy. Ty se musi dodrzovat na kazde komunikaci. Je v nich i to, ze po chodniku se nejezdi a po prechodu pro chodce se kolo vede.

Jinak vas nekdo sejme a bude to vase vina, tak jako jednoho pana na nabr. kpt. Jarose co jste z nej udelali mucednika.

0/0
10.4.2008 12:15

Hekynen

Re: Re: díky za článek,

Odrazky? Ty by mi tam vydržely ta možná přepravu autem:-) Dle zákona mohou být odrazky nahrazeny odrazovými materiály na oděvu či obuvi cyklisty;-)

0/0
10.4.2008 12:25

Vladimir

Re: Re: Re: díky za článek,

K tomu poznamenam ze ruzova barva s napisem T-mobile NENI odrazovy material :)

0/0
10.4.2008 19:09

Hekynen

Re: díky za článek,

Centrovat si sám kola? No to ani náhodou... A bez centrovací stolice už vůbec.

0/0
10.4.2008 12:24

M

Re: díky za článek,

Koukam ty jsi taky "odborník" Věta: běžný člověk se nemusí bát opotřebení řetezu..... ano nemusí, a plní svou funkci, ale brzy poznáš co to je, když jsi jezdil na vytahaném řetězu. Jakmile ho jednou vyměníš, začne ti přeskakovat na pastorcích, přehazovačka nefunguje spolehlivě apod. apod. a následné řešení znamená výměnu všech pastorků i převodníků a to už je docela drahá sranda. To si raději koupím za 100 Kč měrku a jednou za měsíc zkontroluji řetez....

0/0
11.4.2008 8:23

John Smith

Re: Re: díky za článek,

Ano, je to tady samý "odborník"... Ze zkušenosti můžu říct, že i o 2 mm vytahaný řetěz funguje perfektně. Jen se nesmí měnit za nový - jsou tací, co jezdí na jeden řetěz i i víc než 10 000 km. Ano, pak ale mění i kazetu. To si musí každý spočítat sám, co se víc vyplatí... Výměna převodníků je pěkná blbost - málokomu se řetěz podaří vytahat tak, aby zničíl převodníky. A ušetřím vám cestu do servisu ohledně zjištění opotřebovanosti řetězu: stačí vzít šupleru, nastavit 132 mm, nasadit na řetěz a doladit. Pokud naměříte víc než 132,9 mm, je čas, řetěz vyměnit.

0/0
20.4.2008 2:12

jájík

dneska

jsem si dal 10km lesíkem R^R^ paráda

0/0
9.4.2008 17:49

I

Re: dneska

To ses teda rozdováděl... ;-D

0/0
10.4.2008 12:18

Hekynen

Re: Re: dneska

no, pokud to bylo 10 km v těžkém bahnitém terénu proti větru a dokopec, tak proč ne;-)

0/0
10.4.2008 12:26

Ebo

hmm..

..nevím, ale mazat teflonem vystlaný bowden je pěkná chujovina.. Když už, tak by bylo spíš lepší doporučit to, že je dobré ten bowden a ideálně i lanko po dvou až třech letech komplet vyměnit (záleží na intenzitě používání kola), paač je to pak o ústa, když třeba prdne lanko u brzd..

0/0
9.4.2008 11:43

Ebo

Re: hmm..

..jo o výměně se tu píše až někde ke konci..

0/0
9.4.2008 11:48

Dr. Krvavych Vemen

Re: Re: hmm..

Nejdriv namazat, pak vymenit, nevim co na tom nechapete.

0/0
9.4.2008 21:00

pedr64

pokud při průběhu dvou posledních zim

někomu stálo kolo 4 měsíce v garáži, tak by na ně neměl sedat ani na jaře

0/0
9.4.2008 7:32

ABC

Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

Proč?

0/0
9.4.2008 9:57

Hekynen

Re: Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

Protože nic takového jako zima prostě nebylo;-)

0/0
9.4.2008 12:24

No tak to pr

Re: Re: Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

Já najezdím na kole ročně asi tak 1000 km, ale když je míň než 20 stupňů tak na kolo nesednu .-)

0/0
10.4.2008 0:03

Hekynen

Re: Re: Re: Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

Taky nejezdím, když je míň než 20 stupňů... Pod nulou;-)

0/0
10.4.2008 11:50

King_Feanor

Re: Re: Re: Re: Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

;-DR^ ty si ze Sibiři, co? :-P

0/0
10.4.2008 20:52

Jacky..

Re: Re: Re: Re: Re: pokud při průběhu dvou posledních zim

Taky jsem si to myslel:-)  než jsem na náledí  zatáčel asi v 20km rychlosti a spadnul sem na ruku tak že sem jí měl měsíc na s... :-/ ;-(

0/0
15.5.2008 15:26

Vladimir

jarni novinky pro cyklisty

Jarni novinky pro cyklisty :

Povinne pojisteni odpovednosti za zpusobene skody. Cyklisticke prukazy vydavane za tucny poplatek po tezke zkousce a dukladne zdravotni prohlidce. Pokutovani cyklistu za dopravni prestupky v liduprazdnych lesich a na polich. Kontroly cyklolekarnicek a cykloreflexnich vest. Dechove zkousky u cyklistu jedoucich smerem od hospody. Cyklisticke trestne body. Prestupkova a trestni odpovednost cyklistu za to ze zpusobili zraneni sami sobe. Prestupkova a trestni odpovednost cyklistu za to ze sami sebe ohrozili.

A pokud nebudou mit na pokutu - okamzite zabavit kolo !!!

0/0
9.4.2008 7:21

cote d'or

povinnost uhradit škody

způsobené opíráním kol o fasády a ploty cizích domů, kontrola osprchování a převlečení do civilního oděvu před vstupem do veřejnosti přístupných prostor...

0/0
9.4.2008 10:28

a jéje

Re: povinnost uhradit škody

kyselá belgická čokoláda zase prudí. Vemte si radši vidle a jděte sportovat na pole, ju?

0/0
9.4.2008 12:38

Hekynen

Re: Re: povinnost uhradit škody

Lovit zlobry?:-)

0/0
10.4.2008 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.