- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a nic vám lanovky neudělaj!
Bezpečná lanovka asi neexistuje, ale co je dneska bezpečný? Myslim, že když se dodržují určitá pravidla, tak se dlouhý roky nemusí vůbec nic stát. na Aldrov jezdím pravidelně už pět let a žádný problém s lanovkou jsem tam neměla, jediné, co bych obsluze vytknula, byl fakt, že nezpomalovala lanovku při nastupování, i když viděla, že ty lidi to jasně nezvládaj. Kdyby tenhle moment vychytala, pak si myslim, že by všechno bylo OK.
Už mi to jednou smazali, tak znovu. Česká obsluha lanovky se o nastupující vůbec nezajímá. V cizině (Francie, Rakousko) obsluha neustále pozorně sleduje všechny nastupující a vystupující, při náznaku problému okamžitě lanovku zastaví, nenechá někoho vyvézt dva metry nad terén, když si špatně sedl. Pomáhá začátečníkům, zpomaluje jim sedačku a pod. Vina je myslím jasná.
Oni to ani moc zpomalovat a zastavovat nemusí, protože vetšina lanovek(sedaček) se na začátku i na konci automaticky zpomalí. Jsou odpojeny z hlavního rychlého okruhu.
ja mam letos dva zazitky, oboji svedcici o tom jak na to obsluha kasle. jedna je, kdyz jsem byl se svou skolou (jsem ucitel na ZS) na kurzu v beskydech, konkretne areal raliska. na dvousedacce neni zadnej turniket, jen dve cedulky ve smyslu tady zastavit a nastup. samozrejme deti ne vzdy jsou pozorny, takze tam obcas nejaky dite vjede navic a jsou tam treba tri a jeden to odnese akorat tak peknou ranou od lanovky. o nejakym zastaveni nebo pribrzdeni tam asi neslyseli. nebo taky kdyz jedno melinky dite, tipuju tak osm let, jelo samo na dvousedacce (uz to ze ho tam samotny pustili svedci samo o sobe) neotevrelo zabranu a vystup proste prejelo, taky nikdo nesledoval co se deje, ze by ho treba zastavili, vsimli si az na ne nekdo zarval a pak lanovka musela couvat. druhy je z cervenohorskyho sedla, kde jsem se ucil na prkne. byl jsem poprve na dvoukotve. kdyz jsem poprve nasedal, chtel jsem pozadat obsluhu o pribrzdeni nebo aspon at "mi to tam strci" ale obsluha nikde.
a nejvic se me libi, jak vlekari drzi spolu i ten z janskych lazni se samozrejme zastane obsluhy a na vine ve vitkovicich je podle nej rodic ditete...
On je problém i v tom, že jinde, např. v Alpách se chovají vlekaři trochu jinak než tady v Čechách. Pro ně není problém, když vidí, jak nastupuje dítě, lanovku přibrzdit, nebo mu i pomoci nasednout. A to jak při nástupu tak i výstupu. V Čechách si ale vlekař myslím, jakej je "king" a pomoc je pro ně ponížení!
Ano, máte pravdu, hlavně vlekař stojí vedle sedačky a pomáhá při nastupování....v Alpách. Když se vyskytne problém nebo nasedá dítě, lanovku přibrzdí. U nás je jen samoobsluha
Na Pustevny (Bezkydy) pamatuji sedačkovou lanovku s dřevěnými sloupy. Sedačka byla snad nejvýše 2 metry nad terénem, při vysokém stavu sněhu bylo nutno zvednout kolena.
Její nástupce se pohyboval možná cca 3 metry nad terénem, do sněhu se dalo v případě výpadku proudu vcelku bezpečně seskočit. Nynější sedačka, v nové trase jede minimálně 8 metrů (odhad) nad terénem, pád nutně končí těžkým zraněním či smrtí. Proč tak vysoko, když nejvyšší sněhová pokrývka nepřesáhne v této lokalitě 2 metry.
Dokáže to někdo vysvětlit?
podla mna je to preto , aby to lano malo co najmenej ohybov, kedze sa tym i stlpami vyrovnavaju terenne nerovnosti a potrebujes na to menej stlpov..
pak nemusíte do fitka