Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou lanovky na horách bezpečné?

V poslední době došlo na horách v Česku k vážným pádům z lanovek. Se zraněními lyžařů přibývá otázek: lze neštěstím zabránit? A jsou lanovky bezpečné?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a

a

[>-]

0/0
19.3.2008 20:20

PF

Choďte do kopců pěšky s lyžema na zádech

a nic vám lanovky neudělaj! 

0/0
7.3.2008 12:06

Hnilda

Lanovky

Bezpečná lanovka asi neexistuje, ale co je dneska bezpečný? Myslim, že když se dodržují určitá pravidla, tak se dlouhý roky nemusí vůbec nic stát. na Aldrov jezdím pravidelně už pět let a žádný problém s lanovkou jsem tam neměla, jediné, co bych obsluze vytknula, byl fakt, že nezpomalovala lanovku při nastupování, i když viděla, že ty lidi to jasně nezvládaj. Kdyby tenhle moment vychytala, pak si myslim, že by všechno bylo OK.

0/0
6.3.2008 22:36

kamojda

evěřím tomu

je moje nej.kámoška;-(

0/0
6.3.2008 20:34

capitaneam

Může za to obsluha.

Už mi to jednou smazali, tak znovu. Česká obsluha lanovky se o nastupující vůbec nezajímá. V cizině (Francie, Rakousko) obsluha neustále pozorně sleduje všechny nastupující a vystupující, při náznaku problému okamžitě lanovku zastaví, nenechá někoho vyvézt dva metry nad terén, když si špatně sedl. Pomáhá začátečníkům, zpomaluje jim sedačku a pod. Vina je myslím jasná.

0/0
6.3.2008 17:26

Pavel

Re: Může za to obsluha.

Oni to ani moc zpomalovat a zastavovat nemusí, protože vetšina lanovek(sedaček) se na začátku i na konci automaticky zpomalí. Jsou odpojeny z hlavního rychlého okruhu.

0/0
9.3.2008 12:20

a

Re: Re: Může za to obsluha.

a myslite ze kabinky nespomalí?;-D

0/0
19.3.2008 20:22

kretzschmar

Obsluha

ja mam letos dva zazitky, oboji svedcici o tom jak na to obsluha kasle. jedna je, kdyz jsem byl se svou skolou (jsem ucitel na ZS) na kurzu v beskydech, konkretne areal raliska. na dvousedacce neni zadnej turniket, jen dve cedulky ve smyslu tady zastavit a nastup. samozrejme deti ne vzdy jsou pozorny, takze tam obcas nejaky dite vjede navic a jsou tam treba tri a jeden to odnese akorat tak peknou ranou od lanovky. o nejakym zastaveni nebo pribrzdeni tam asi neslyseli. nebo taky kdyz jedno melinky dite, tipuju tak osm let, jelo samo na dvousedacce (uz to ze ho tam samotny pustili svedci samo o sobe) neotevrelo zabranu a vystup proste prejelo, taky nikdo nesledoval co se deje, ze by ho treba zastavili, vsimli si az na ne nekdo zarval a pak lanovka musela couvat. druhy je z cervenohorskyho sedla, kde jsem se ucil na prkne. byl jsem poprve na dvoukotve. kdyz jsem poprve nasedal, chtel jsem pozadat obsluhu o pribrzdeni nebo aspon at "mi to tam strci" ale obsluha nikde.

0/0
6.3.2008 16:33

kretzschmar

Re: Obsluha

a nejvic se me libi, jak vlekari drzi spolu i ten z janskych lazni se samozrejme zastane obsluhy a na vine ve vitkovicich je podle nej rodic ditete...

0/0
6.3.2008 16:34

starýlyžař

Re: Obsluha

Souhlasím, chyba na straně obsluhy vleku. Je propastný rozdíl mezi obsluhou u nás a v cizině. Když u vleku nebo sedačky nestojí obsluha nebo je nalitá jak houba, pak jsme jisto jistě na českých horách. :-© V cizině jsem nic podobného nezažil. Jak "vtipně" pak vyznívají články, ve kterých se nás provozovatelé areálů snaží, porovnáním svých středisek se zahraničními, přesvědčit, že u nás je to lepší. :-/

0/0
6.3.2008 17:01

David

Re: Re: Obsluha

Naprostej souhlas, Už třetím rokem nejezdim na naše hory, jeden z mnoha důvodů je chování některých vlekařů. V Itálii pokaždé přibrzdí a pomohou nasednout i dospělému lyžaři, u dětí je to samozřejmé a to vždy s úsměvem a ochotou. Měli by tam naši vlekaři jezdit na školení.

0/0
6.3.2008 17:22

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Obsluha

No, jestli opravdu "pokaždé přibrzdí" i u nasedajícího dospělého lyžaře, tak potěš pámbu, to musí být doba jízdy!!! Tam bych si nikdy nejel zalyžovat, chci trávit čas jízdou dolů, ne výjezdy pomalé, neustále zpomalované lanovky!

0/0
6.3.2008 17:54

David

Re: Re: Re: Re: Obsluha

Na mysli jsem měl, že vám tu sedačku přidrží, aby vám to nepodrazilo nohy a můžou si to dovolit zpomalit, protože tam nejsou kilometrové fronty, takže klidně jezděte na naše hory, stůjte ve frontách a jezděte na přelidněných sjezdovkách o délce 800 m.za nesmyslné peníze.

0/0
7.3.2008 8:31

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Obsluha

Kilometrové fronty? ;-D

0/0
8.3.2008 3:24

Varel Fristensky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsluha

ty musis bejt ten vlekar z tech Janskych L. jak tu o nem byla rec ...

0/0
9.3.2008 22:26

Martina

vlekaři

On je problém i v tom, že jinde, např. v Alpách se chovají vlekaři trochu jinak než tady v Čechách. Pro ně není problém, když vidí, jak nastupuje dítě, lanovku přibrzdit, nebo mu i pomoci nasednout. A to jak při nástupu tak i výstupu. V Čechách  si ale vlekař myslím, jakej je "king" a pomoc je pro ně ponížení!

0/0
6.3.2008 16:15

Hanka

Re: vlekaři

Ano, máte pravdu, hlavně vlekař stojí vedle sedačky a pomáhá při nastupování....v Alpách. Když se vyskytne problém nebo nasedá dítě, lanovku přibrzdí. U nás je jen samoobsluha :-/

0/0
6.3.2008 16:30

Varel Fristensky

Re: Re: vlekaři

nemusela jsi to sem psat znova, staci, ze to napise jedna ...R^

0/0
9.3.2008 22:23

Oldřich Vlach

Proč jsou sloupy tak vysoké

Na Pustevny (Bezkydy) pamatuji sedačkovou lanovku s dřevěnými sloupy. Sedačka byla snad nejvýše 2 metry nad terénem, při vysokém stavu sněhu bylo nutno zvednout kolena.

Její nástupce se pohyboval možná cca 3 metry nad terénem, do sněhu se dalo v případě výpadku proudu vcelku bezpečně seskočit. Nynější sedačka, v nové trase jede minimálně 8 metrů (odhad) nad terénem, pád nutně končí těžkým zraněním či smrtí. Proč tak vysoko, když nejvyšší sněhová pokrývka nepřesáhne v této lokalitě 2 metry.

Dokáže to někdo vysvětlit?

0/0
6.3.2008 14:52

lobo

Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

podla mna je to preto , aby to lano malo co najmenej ohybov, kedze sa tym i stlpami vyrovnavaju terenne nerovnosti a potrebujes na to menej stlpov..

0/0
6.3.2008 15:35

AAA

Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

Kolik Vám je pane let? Něco přes sedmdesát?

0/0
6.3.2008 15:39

Já, Claudius

Re: Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

A to je tělesná vada?

0/0
6.3.2008 16:12

Obcasnykomentator

Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

Nejspíš proto, že nízké vedení lana by kvůli konfiguraci terénu vyžadovalo vyšší množství složárů, které by stavbu silně prodražilo. Vyšší stožáry umožňují lépe překonat nerovnosti terénu a současně mít rezervu pro sněhové extrémy (návěje apod.) s jejich menším množstvím.

Zakázková objednávka lanovky s nižším vedením by mohla být dražší než provedení standardní.

Mohou být i další důvody, které neznám.

0/0
6.3.2008 15:43

Obcasnykomentator

Re: Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

Větší množství sloupů a tedy i kladkových baterií "ohýbajících" lano a nutících je kopírovat terén by asi taky znamenalo větší nárok na výkon i na převodovku. A to všechno stojí peníze.

0/0
6.3.2008 15:47

Mirek

Re: Proč jsou sloupy tak vysoké

Nepíše se bezkydy, ale bez kydů ;-)

0/0
6.3.2008 16:24

belgian chocolate

nejbezpečnějsí je si to pěkně vyšlapat

pak nemusíte do fitka

0/0
6.3.2008 12:47

Karel

Re: nejbezpečnějsí je si to pěkně vyšlapat

Pokud tě ovšem nesrazí někdo kdo jede dolů...

0/0
6.3.2008 13:03

belgian chocolate

mám hůlky

nabroušené

0/0
6.3.2008 13:34

Tinky Winky

Re: mám hůlky

bambus se brousí?

0/0
6.3.2008 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.